Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית צריכת דלק בפונטו.


R'n'B
שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב!

ברשותי פיאט פונטו שנת 95 1300 סמ"ק. הרכב עבר 87Kק"מ. לאחר מעקבים רבים וחישובים אחר צריכת הדלק הגעתי למסקנה שהרכב זולל דלק! 1-10 בנסיעה משולבת רגוע!

ברכבי החלפתי את כל מערכת הפלטה עשיתי טיפול,10K לא מזמן. ביצעתי בדיקת פליטת גזים ויצא שהרכב שורף דלק בכמות הנכונה (לא זוכר את התוצאה המדויקת,נמוכה מאוד מהמותר). הבעייה העיקרית שעולה לי אכשיו היא שבחרוף טמפ' עבודה של המנוע בקושי מגיע ל 1/4 ובנוסף לקח בנסיעות ב100 קמ"ש הטמפ' צונחת עוד יותר. לא יודע אם זאת הבעייה.

אני לא יודע מה כבר לעשות למי לפנות ביעוץ ותיקון של הבעייה! :?

(אם הייתי יודע שהרכב יזלול כוכלך הרבה דלק הייתי כבר קונה רכב עם נפח מנוע גבוהה יותר לפחות כח הייתי נהנה יותר מהביצועים).

 

תודה מראש L.A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת צרוכת דלק לא מתבצעת בנסיעה משולבת אלא רק בנסיעה בינעירונית, ללא מזגן, נהג בלבד, במהירות של כ 90 קמ"ש, ביום ללא רוחות (שעוצרות או דוחפות הרכב) ותא מטען ריק.

אם תוצאות מדיד זאת עדיין תהינה גבוהות אז צריך לחפש גורמים לתצרוכת הדלק הגבוהה

(אחד מהם ממיר קטליטי או דוד פליטה סתום).

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית שעולה לי אכשיו היא שבחורף טמפ' עבודה של המנוע בקושי מגיע ל 1/4 ובנוסף לכך בנסיעות ב100 קמ"ש הטמפ' צונחת עוד יותר. L.A
בדוק האם קיים ברכב טרמוסטט?

קרא את השרשור הזה על השפעתו בתצרוכת הדלק.

הטמפ' שהנך מעיד עליה, נותת סיבה למחשבה שרכיב זה הוסר מרכבך.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת צרוכת דלק לא מתבצעת בנסיעה משולבת אלא רק בנסיעה בינעירונית, ללא מזגן, נהג בלבד, במהירות של כ 90 קמ"ש, ביום ללא רוחות (שעוצרות או דוחפות הרכב) ותא מטען ריק.

אם תוצאות מדיד זאת עדיין תהינה גבוהות אז צריך לחפש גורמים לתצרוכת הדלק הגבוהה

(אחד מהם ממיר קטליטי או דוד פליטה סתום).

בברכה - רפי לין :-)

מ"ע הפלטה החולפה במלואה לפני כ חודשיים+.

אז התצרודת של 1-10 בנסיעה משולבת היא תקנה?

 

תשובה ל KOMPY:

הטרמוסטט אצלי קיים אך הוחלף לחדש בנסוף לרדיאטור. לדעתי בגלל שהרדיאטור חדש טמפ' מנוע כולכך נמוכה. ראיתי הרבה מקרים שניקוי רדיאטור הוריד את טמפ' מנוע פלאים שלא נדבר על החלפתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה משולבת לא בודקים תצרוכת דלק כי בפקקי תנועה אתה עומד וצורך דלק אך נוסע 0 ק"מ.

בדיקה מדויקת הנה כפי שכתבתי קודם.

למרות זאת הצריכת דלק שכתבת שהיא ב"נסיעה משולבת", פחות או יותר תקינה.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסיעה עם מנוע קר מדי (בין בזמן הקצר שלאחר התנעת המנוע ובין אם נוסעים ללא טרמוסטט או עם טרמוסטט המכוון לטמפרטורה נמוכה מדי) ישנו אפקט קטלני שלא מוזכר בהתייחסות שלכם - בלאי מואץ של הרינגים ושל דופן הצילינדר. בכל דלק יש תכולה מסוימת של גופרית. הגופרית מתחמצנת (בשני שלבים, שלא זה המקום לפרטם) לחומצה גופריתנית, כמו זו הקיימת במצברי חומצה-עופרת. במנוע חם מספיק, החומצה הנוצרת היא במצב גזי ובמצב זה היא לא תוקפנית (באופן יחסי). במנוע קר החומצה היא במצב צבירה נוזלי (אבל חמה) או שהיא מתעבה על דפנות הצילינדר וחומצה גפריתנית חמה היא קורוזיבית בכמה סדרי גודל יותר מהאדים שלה. עקרונית שמן המנוע מכיל תוספות בסיסיות המיועדות לסתור ולנטרל את החומצה, אבל בשמנים נחותים ובשמנים 'משומשים מאד' הניטרול לא מושלם והחומצה תוקפת את הרינגים ואת דפנות הצילינדרים ומאכלת אותם, ואז נוצרת מדרגה בצילינדרים וירידת קוטר של הרינגים. בעיה נוספת היא התאמה של הבוכנה לצילינדר - הבוכנה הקרה היא אובלית (לא עגולה אלא בעלת צורה אליפטית) ועם התחממות המנוע הבוכנה גדלה וצורתה מתעגלת והיא הולכת ומתקרבת לדופן הצילינדר. במנוע קר הבוכנה קטנה מדי ונוצרות דפיקות, לחצי צד מופרזים וכדומה. נכון ששמנים מודרניים מחפים על כך אבל למה להסתכן? בנוסף, במנוע קר יש עבוי של הדלק החודר לשמן ומדלל אותו.

מכאן שבמקום לאלתר, עדיף שהמנוע יפעל עם טרמוסטט מתאים ובטמפרטורה שנועדה לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסיעה עם מנוע קר מדי (בין בזמן הקצר שלאחר התנעת המנוע ובין אם נוסעים ללא טרמוסטט או עם טרמוסטט המכוון לטמפרטורה נמוכה מדי) ישנו אפקט קטלני...מכאן שבמקום לאלתר, עדיף שהמנוע יפעל עם טרמוסטט מתאים ובטמפרטורה שנועדה לו.
מזכיר לי סיפור קטן.

בחורף שעבר חשדתי שהטרמוסטט בפונטו ספייס שלי תקוע על מצב חצי פתוח או פתוח מלא וזאת לאור הזמן הארוך שהיה לוקח למנוע להגיע לטמפ' עבודה ביום חורף ירושלמי קפוא.

את ההנחה אישרתי בוודאות כאשר שמתי לב שבירידות מירושלים לשפלה ביום קר המנוע ממש יורד מהטמפ' הנורמלית. בבדיקה של צינורות הרדיאטור שניהם היו חמימים כדקה לאחר ההתנעה.

האוטו נילקח להחלפת הטרמוסטט במוסך מורשה של פיאט. (שלא נפרט את שמו). סיפרתי לבוחן את כל הסיפור והוא לא האמין שבדקתי זאת לבד! סיפרתי שוב בתמצית והוא שאל אותי: "אני לא מבין, האוטו מתחמם"?.

"לא!", עניתי. "להיפך!, האוטו מתקרר!".

ושיא העצלנות או הטיפשות: "אז אם ככה מה זה מפריע לך?, רוב האנשים באים אליי עם בעיות התחממות!....אצלך המצב טוב".

"מה אתה רציני?" שאלתי.

הבוחן המכובד ענה: טוב אם אתה רוצה שנחליף טרמוסטט, נחליף לך, אין בעיה!.

 

עד היום אני לא יודע אם הוא היה רציני לחלוטין או שזו הייתה מין בדיחה מוזרה על חשבוני.

 

נ.ב.: ותודה לפורומים שלימדו אותי איך בודקים תקינות טרמוסטט באופן גס ביותר ללא פירוק צינורות הרדיאטור ופירוק הטרמוסטט עצמו.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעמיד את הרכב ותראה אם הוונטה נכנסת ויוצאת מפעולה מידי פעם.

דרך אגב,אצלי ברכב הונדה סיויק הצירכה הבינעירונית הייתה 1-17 בדרך לאילת,עם מזגן פועל (על רמה 1) ,2 אנשים באוטו (אני וחבר) ותיקים של שתינו ונסענו על 110.

בחזור לחצנו כל הדרך ורק אז הרכב צרך 1-9 (אני מדבר על ללחוץ ממש)

עשינו 320ק"מ ותדלקו 14 או 15 ליטר באילת כדי להחזיר את הרכב לפול,מיותר לציין שיצאנו עם פול.

בתוך העיר גם בדקתי אבל בלי מזגן ורק אני ברכב הוהרכבב שתה 1-12

אז פונטו עם מנוע כזה קטן צריכה לצרוך לפחות כמו שלי אם לא פחות,.

חלקים איכותיים של מערכות סאונד למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יתעלק על השרשור, כי אצלי זה בדיוק אותו דבר.

פונטו 97 - 1250 סמ"ק 75 כ"ס.

אחרי מעקבים של כמה שבועות הרכב צורך 1:10 בנסיעה משולבת.

אני לא החלפתי את מערכת הפליטה.

גם אצלי אותו סיפור עם החום. בנסיעה החום נמצא מעט מתחת לרבע. בעמידה במקום, מגיע מעט מתחת לחצי ואז נדלקת הונטה. גם אצלי טרמוסטט חדש, אחרי שהיתה לי בעיית התחממות כי הישן היה תקוע. לאחר מכן בוצע ניקוי רדיאטור כי הרכב היה מתחמם (עד ל- 3/4) בעמידה במקום.

 

מקרה כמעט זהה לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שיש פה ערבוב בקשר למושג טרמוסטט ברכב, ולכן אפרט. ברכב ישנם אופיינית שני טרמוסטטים של מי הקרור של המנוע.

 

הטרמוסטט הראשון הוא מעין ברז או נכון יותר שסתום. בדרך כלל הוא מורכב בבית טרמוסטט המותקן בחלק העליון של ראש המנוע, בצנור הגומי העבה המקשר את ראש המנוע לחלק העליון של רדיאטור המים. תפקידו למנוע ממי הקרור של המנוע להגיע לרדיאטור כשהמנוע קר. במקרים מסוימים, גם אם הוא היה פתוח והרכב נוסע בירידה ללא מאמץ ובחוץ קר מאד, הטרמוסטט יסגר חלקית או לגמרי וימנע ממי המנוע להגיע לרדיאטור. כשהטרמוסטט הזה סגור ישנו סחרור מים דרך צינור מעקף קטן יחסית מצד אחד של המנוע לצד שני כדי להבטיח שהטרמוסטט 'ידע' מהי טמפרטורת המים ויוכל להפתח בזמן. במכוניות שהכרתי, חימום תא הנוסעים פועל גם כשהטרמוסטט הזה סגור, במידה והמנוע התחמם לפחות מעט. כשטרמוסטט זה תפוס במצב סגור, המנוע ירתח גם אם לא חסרים מים וכל שאר המערכות תקינות. כשהוא תפוס במצב פתוח, המנוע לא יתחמם מספיק בתנאים של עומס קל וטמפרטורת אויר חיצוני נמוכה. כמובן שאם הרכב עומד ואין משב רוח חיצוני, המנוע יתחמם גם אם הטרמוסטט תפוס במצב פתוח. כדי לבדוק את תקינות הטרמוסטט הזה באופן פשוט וגס יש להתניע את המנוע במצב קר לגמרי ואז לשים יד על צינור הגומי העבה המוביל מהחלק העליון של ראש המנוע לחלק העליון של הרדיאטור. בדקות הראשונות הצינור יהיה קר כי הטרמוסטט סגור ומים לא זורמים דרך צינור הגומי. רק כשהטרמוסטט הזה נפתח יגיעו מים חמים לתוך הצינור. בחורף יכולות לעבור 10 דקות עד שהוא נפתח. אם מיד לאחר ההתנעה מרגישים שהצינור מתחמם, סימן שהטרמוסטט פתוח חלקית ויש להחליפו.

 

הטרמוסטט השני הוא מפסק חשמלי ותפקידו להפעיל את מאוורר הרדיאטור (מישהו קרא לו ונטה). אופיינית הוא מורכב בתחתית הרדיאטור או לפחות בצד ממנו יוצאים המים מהרדיאטור בחזרה למנוע, ומחוברים אליו בדרך כלל שני חוטי חשמל. כשהכל תקין, הוא מפעיל את המאוורר כשהמים החוזרים מהרדיאטור למנוע חמים מדי, וכשהם קרים מספיק הוא מפסיק את המאוורר. בנסיעה מחוץ לעיר לרוב לא יופעל כלל המאוורר.

 

כשיש תנודות גדולות בטמפרטורה שמראה מד החום של המנוע יש לבדוק קודם כל את הטרמוסטט הראשון. אם פעולתו תקינה, ניתן לבדוק את הטרמוסטט השני ע"י הוצאתו מהרדיאטור (זהירות, הוא עשוי פליז ויש להשתמש במפתח מתאים וגם להיות מודע לכך שמי הקרור של המנוע יברחו מהמערכת) והכנסתו לסיר עם מים העומד על הגז. מד חום מתאים שיוכנס למים ומד רציפות שימדוד מתי הטרמוסטט מקצר יראו מיד אם פעולת הטרמוסטט הזה תקינה - בדרך כלל מוטבע עליו טווח הטמפרטורות שבו עליו להסגר ולהפתח.

 

מקווה שעזרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...