Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע במנוע ה 1.2TSI בלימת המנוע כמעט ואינה מורגשת?


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 3312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דורקי, נראה לי אתה מתפרע...

איך עובדת בלימת מנוע ברכב כבד? סוגרים חלקית את פתח הפליטה, ואז כיוון שלגאזים הנדחסים אין "מעבר חופשי" החוצה, נוצרת התנגדות לגלגול המנוע ומהירות המנוע יורדת, ובחיבור ישיר לגלגלים גם הרכב מאט. ברכב רגיל, עצם הדחיסה של הגז ללא פעולת העבודה (לא מוזרם דלק) אמורה ליצור התנגדות לגלגול המנוע. ברכב עם מנוע קטן ומוגדש, נפח הגזים קטן משמעותית. כמו כן יחסי העברה של הגירים המשודכים למנועי הזרקה ישירה מוגדשים הם ארוכים יחסית, לאור זמינות הכח המצויינת בסל"ד נמוך - זה עוד גורם אשר אינו משרת את "בלימת המנוע".

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מני, לטעמי פיספסת את נקודת המפתח.

 

האוויר שנדחס דוחף קדימה בפעימת העבודה ואם נתעלם מהפסדי חיכוך אז הדחיסה ופעימת העבודה מבטלים זו את זו.

 

אם כך, לאן נעלמה האנרגיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שהאויר הנדחס ידחף קדימה בפעימת העבודה? אם לא מוזרם דלק, אין הצתה ולכן אין "עבודה".

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלימת מנוע מתבצעת כאשר המנוע הופך לקומפרסור, פעולת דחיסת האוויר בצילינדר מחד ויניקת האוויר המוגבלת מאידך היא-היא מעשית בלימת המנוע המורגשת.

 

אני תוהה מה VAG עשו שם, יכול להיות שבאמצעות מערכת תזמון השסתומים הם לא נותנים למנוע לייצר קומפרסייה בעת בלימת מנוע? האם פרפר המצערת נשאר פתוח? מה המצב של הוייסטגייט בעת בלימת מנוע? למה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האויר הנדחס, יוצר התנגדות (כתוצאה מהחיכוך של תנועת הבוכנה לאורך הצילינדר), במצב רגיל קרוב לשיא הדחיסה מוזרק דלק, התערובת מוצתת ואנרגיית ה"פיצוץ" דוחפת את הבוכנה, מה שמניע את המנוע. במצב של בלימת מנוע (הנהג לא לוחץ על דוושת הגז) אין דלק, אין הצתה ולכן האויר הנדחס רק יוצר התנגדות כנגד פעולת הבוכנה. הדלק חוזר להיות מוזרק רק כאשר סיבובי המנוע קרבים לאזור ה-1100 סל"ד לערך.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמר, זה כלל לא קשור ל-VAG. גם מנוע הזרקה ישירה מוגדש בנפח קטן של פורד, יונדאי, פיג'ו ורנו מתנהג אותו הדבר. נפח הצלינדרים קטן יחסית.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה הייתה מה VAG עשו בכך שאין בלימת מנוע. מה קורה באמת בשאר מנועי הטורבו הקטנים? מה קורה למשל ב 1.2 וב 0.9 טורבו של רנו? האם גם שם בלימת המנוע אינה מורגשת?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה לגבי 1.2tsi ידנית?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לנהוג בלא מעט מרכבי המיני הקטנים, אלה עם מנוע 1-1.2 ליטר אטמוספריים ולא זכורה לי בעייה מיוחדת עם בלימת המנוע, אני מניח שהייתי שם לב אם היה משהו חריג. אם זה המצב אז למה במנועי טורבו קטנים המצב שונה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנועי הטורבו, בנוסף לנפח הזעיר יחסית, יחס הדחיסה לרב נמוך מזה של מנועים אטמוספרים בנפח זהה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא יחס הדחיסה כבר עלה בתחילת השרשור ויחס הדחיסה של מנוע ה 1.2TSI לא מאוד נמוך ועומד על 1:10.

מנוע ה 1.2 שנמצא בספארק למשל מציג יחס דחיסה של 10.5 (או 9.8, יש כמה גרסאות למנוע הזה, לא סגור מי מהן הגיעה לארץ) שזה נתון קרוב למנוע ה TSI הנ"ל ולא זכורה לי בעייה מיוחדת עם בלימת המנוע בספארק.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את ההקשר של יחס הדחיסה כמו גם הענין של דחיסת האוויר כגורם עוצר.

נכון, נדרשת אנרגיה כדי לדחוס את האוויר בתוך הצילנדר בפעימה הרלוונטית, אבל אז האנרגיה האצורה הזו משתחררת בפעימת "העבודה".

כמובן שיש הפסדי אנרגיה בתהליך, אבל עד כמה הם משמעותיים בתוך כל המכלול הזה.

 

לגבי הסיבה המכוונת לבלימת מנוע נמוכה - אולי שיקולים ירוקים?

כלומר מתוך הגדלת היכולת לגלוש רחוק יותר בלי צורך בדלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...