Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב עולם

 

בעקבות החלפת תושבת מנוע (דורש פירוק פילטר שמן) ומחזיר שמן גיר הייתי צריך להשלים מעט שמן במנוע ובגיר.

במוסך השלימו 10W40 חצי סינתטי למנוע ו 80W90 לגיר.

 

למיטב ידיעתי עד אותו רגע היה במנוע שמן 5W30 סינתטי מלא וDEXRON3 בגיר.

 

אפשר לישון בשקט או לרוץ ולהחליף את שני הנוזלים במלואם?

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

שלום רב !

אני מניח שמדובר בגימיני שבחתימתך, אך המלצתי שתציין להבא בכל פתיחת שרשור את סוג הרכב !

ולשאלתך: אתה עושה סלט בנתוני השמנים:

בתיבת ההלוכים קיימים שני סוגי שמנים, שמן מינרלי לממסרת בצמיגות 80W90, ודקסרון שלוש למכלול התיבה האוטומטית.

בעקבות החלפת מחזיר שמן גיר, חלק מהנוזל המינרלי גלש החוצה, והמוסך פעל נכון שהשלים את החסר.

בנוגע לערבוב שמנים למנוע, אינני יודע מה הצמיגות המומלצת לגימיני, ואינני יודע איזה צמיגות קיימת במנוע ברכבך, אתה אמור לדעת זאת במקרה שיש לך חשבונית טיפול אחרון בה צויין בפרוש צמיגות השמן שהוחלפה.

בכל מקרה לא מומלץ כאמור לערבב צמיגיות שמנים שונים מחצי סינטטי לסינטטי מלא ולהפך, וכמובן לא בין מינרלי לסינטטי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה רבה על התשובה המהירה צביקה, אכן מדובר על הג'ימני.

הבנתי ממך שלגבי הגיר אני יכול לנוח (תודה), לגבי המנוע יש היסטוריית טיפולים שבכולם השתמשו ב5W30 (לא יודע איזה סוג, מה ששמים במורשי סוזוקי, אנערף)

בספר הרכב מומלץ 10W40 חצי סינתטי.

 

מתוך 4 ליטר במנוע אני מעריך כ350~450מל זה שמן מנוע חצי סינתטי 10W40 (מה שהשלימו במוסך) והשאר זה 5W30 כלשהו של מכשירי תנועה.

 

הטיפול הבא בעוד כ7K, זה ייקח לי זמן מה.

 

האם יש טעם להחליף את כל השמן בהקדם האפשרי ל5W30? (או בכלל 10W40 כמו שרשום בספר?)

 

שוב תודה

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

החלף את השמן, השאר את הפילטר, זו דעתי. את השמן ה"ישן" תוכל לתת למישהו שצריך לאופנוע/מסור שרשרת או משהו אחר עם 2 פעימות שאוכל אותו.

 

אל תעלה ל-10W40, באתרים של ליקווי מולי ויורול ההמלצה היא ל- 5W40, ואצל וולווליין ההמלצה היא ל-5W30.

פורסם

לא כיף שבגלל שטות של המוסך שלא שאל אני עכשיו צריך לזרוק ₪300 לפח (ואני אומר "לפח" כי החלפת השמן האחרונה בוצעה סה"כ לפני חודשיים) אבל סבבה.

 

בהקדם האפשרי הפילטר והשמן יוחלפו, חוזר ל5W30 הישן והטוב.

 

תודה רבה

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

בספר הרכב מומלץ 10W40 חצי סינתטי.

 

באיזה ספר? זה שבעברית או זה שבאנגלית? אשמח לראות צילום של הציטוט הנ"ל.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מצ"ב צילומים של שני הספרים, בבקשה:

 

IMG_20150212_231436.jpg IMG_20150212_231557.jpg IMG_20150212_231916.jpg IMG_20150212_232321.jpg

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

כמו שחשבתי. ההמלצה בספר בעברית היא קשקוש מוחלט. מעולם לא נתקלתי ביצרן שהמליץ על סוג שמן הבסיס (אולי המלצה כזו קיימת אצל יצרני בוטיק או רכבי יוקרה, אני בכל אופן לא ראיתי), כנראה שהמחלקה הטכנית של מכשירי תנועה יודעים יותר טוב :roll:

 

כנראה שהשמן האידאלי יהיה דווקא 5W30, בין היתר בגלל הסיבה שקשה להשיג שמני 0W20 ארץ. בנוסף לשמנים אלו יש הגנה פחות טובה בזמן מאמץ ואני לא אתפלא אם ההמלצה של סוזוקי ל 0W20 היא בעיקר כדי לשפר את נתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר ולא בהכרח לשם הגנה מקסימלית על המנוע.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הקטע המוזר הוא חוסר התיאום בין מי שכתב את זה למי שמטפל ברכב, הרי עובדתית במשך 6 השנים האחרונות הם (מוסכים מורשים יבואן) שמו 5W30 בג'ימני, אז למה לרשום 10W40 בספר וסתם להטעות :?

 

בכל אופן אני חוזר ל5W30 סינתטי מלא, ולעזאזל עם הספר שלהם :lol:

 

תודה רבה!

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

:mm_yeah:

וודא רק שהוא עומד בתקן API רלוונטי.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אני רק שאלת תם

 

רשום שדרוש תקן SG, SH, SJ, SL, SM של הAPI

הבנתי שהתקן העדכני הוא SN והוא בעצם שיפור של תקן SM

The API SN category is an improvement over the API SM category in the following areas:

 

High temperature deposit protection for pistons

Better sludge control

Better seal compatibility

Aftertreatment compatibility

 

זה אומר שמותר לי להשתמש גם בSN או רק SG עד SM? (כמו שרשום בספר)

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

ע"פי ה API כל תקן חדש תואם אחורה במלואו.

 

זה מצוטט מתוך מסמך רשמי של API:



For automotive gasoline engines, the latest ILSAC standard or API Service Category includes the performance properties of each

earlier category and can be used to service older engines where earlier category oils were recommended.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עדכון אחרון ודי;

 

עשיתי סיבוב באזוה"ת נתניה (ליד העבודה) וחיפשתי שמן מתאים (לפי קריטריון 5W30-API-SN), הציעו לי הכל משמנים בלי תקן API בכלל ועד כאלה שעולים 100₪ לליטר.

בסוף אחרי שיחת טלפון לייעוץ עם מאור ואסף קניתי של Motorcraft, כמעט 5 ליטר ב₪120. עומד בתקן SN.

 

ואפרופו אסף - אחד האנשים הכי נחמדים שיצא לי להכיר. בלי שבכלל ביקשתי הוא התעקש שאקפוץ אליו והוא יעשה את ההחלפה

 

IMG_20150215_121645.jpg IMG_20150215_121641.jpg IMG_20150215_121654.jpg

 

כרגיל לא רצה לשמוע שום דבר על תמורה.. (אפילו הציע לטפל לי בשתי תושבות מנוע עייפות שעולות כמעט אלפייה במורשה) המינימום שאני יכול לעשות זה להודות לו כאן על גבי הפורום.

 

אז הנה, תודה רבה לאסף (ושאר חברי "הכנופייה") וכל מי שעזר לי בשרשור הזה.

 

ריספקט.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

×
×
  • תוכן חדש...