Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור דאצ'יה דאסטר לוריאט דיזל 4X4 מודל 2015


Ron Poh
שימו לב! השרשור הזה בן 3087 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היתה תקופה שרנו התחילו להעביר את הצופר מהידית להגה, בה נמכרו רכבים עם שני התפעולים בו זמנית. בעבודה הקודמת שלי היה קנגו כזה, שהנהג הקבוע שלו נהנה לצפור בסטריאו- אצבע על הידית, אצבע על ההגה...

 

אני מוצא שזה הרבה יותר נוח וקל ללחוץ על קצה הידית מאשר על חתיכת פלסטיק גדולה שבמרכז ההגה. כאמור, חוץ מדאצ'יה אני לא יודע איפה עוד אפשר למצוא את זה- כולם עברו לצופר הגה by now.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • אחראי פורום

מבחינת הנדסת אנוש ובטיחות, לחיצה על מרכז ההגה הרבה יותר אינסטנקטיבית וברורה, לא משנה איפה הידיים של הנהג היו לפני זה.

על ידית דקה עם כפתור קטן בקצה וגם כזו שיש לה מהלך ושצריך לאתר במהירות - טוב מאוד שוויתרו על הרעיון.

 

טרונצ'ו, תתחדש! אחלה סיקור, זה רכב מעניין בהחלט. תעדכן בבקשה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רכב עם צופר בידית (רנו 14 שנת 82..), וזה דווקא זכור לי כמאד נוח. אצלי רוב הזמן יד שמאל מונחת על ההגה בשעה 9, מוכנה לשימוש בידית האיתות, שהיא גם הבהוב אורות גבוהים, ואם כבר - אז שיהיה גם צופר, אני כבר שם ממילא, רק צריך להושיט אצבע.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי לא מעט רכבים עם צופר בידית וגם לא מעט עם צופר על ההגה. כולם בסדר פרט לאלה שהצופר הוא בהגה אבל בנקודה מסויימת (כמו ה C4 למשל).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לגיסי יצא לעשות נהיגה די ארוכה עם הדסטר. הוא טוען שבתכל'ס יש לרכב שלושה הילוכים אפקטיביים 2,4,6.

 

הוא התחיל בשני משם לרביעי ומשם לשישי. יש לו נסיון ארוך עם דיזל ידני - הוא בהחלט שוקל ברצינות לרכוש את כזה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הוא התחיל בשני משם לרביעי ומשם לשישי.

 

גם זו צורת שימוש לא נכונה, אפילו שהרכב "יכול".

 

כל מנוע טורבו דיזל יכול באופן עקרוני להסתפק בשלושה הילוכים - נניח ראשון לזינוק, שלישי לנסיעה עירונית ושישי לבינעירונית.

 

אבל לא נכון לנהוג כך, לא יתקבל חיסכון מקסימלי בדלק ולא יהיה ניצול טוב של יכולת המנוע אם נהג ברכב ידלג על הילוכים.

 

שימו לב שתיבות אוטומטיות, גם כאלה עם הרבה הילוכים לא מדלגות על הילוכים בהאצה אלא מעלות אחד-אחד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מה הנזק שזה יכול לגרום?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרונצ'ו, תודה רבה על הסקירה המקיפה. אני מקווה שהרכב ימכר היטב. סה"כ הוא נראה לא רע, הוא ידני ומשתמע שעם מנוע הדיזל הוא חביב ובעל עבירות סבירה. סה"כ חבילה מצוינת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הנזק שזה יכול לגרום?

 

 

 

זה לא יכול לגרום נזק כל עוד לא מזנקים מהמקום בהילוך שני/שלישי.

 

סתם אתה תהיה או בסל"ד נמוך מידי או בגבוה מידי, מנוע יהיה פחות חסכוני ולא תקבל את כל הביצועים שהוא מסוגל לתת. ואני לא מדבר על תאוצה מירבית אלא על שימוש יומיומי רגיל, האצה מתונה ב 1/4 גז בסל"ד בינוני.

 

בשביל מה יצרני הרכב משקיעים כל הזמן בפיתוח תיבות מרובות הילוכים?

 

בדיוק בשביל להגיע ליותר חסכון ולנצל את המנוע יותר טוב, אז למה לא להשתמש בזה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדילוג על ההילוך הראשון הוא לדעתי בעייתי בתקופת ההרצה,

אולי ביומיום זה יכול להיות 'בסדר', בפרט נניח בהתחלת נסיעה בירידה קלה

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני בטוח שיש קשר דווקא לתקופת ההרצה, הדגש בתקופת ההרצה הוא לא לעבור סל"ד מסויים, גם בהילוך שני אינני מדגדג את הסל"ד הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ממש קשר להרצה ואין בעיה להתחיל בשני אם מדובר בירידה או שהרכב לא במצב עמידה מוחלתטת, כלומר מתגלגל לאט במהירות כמעט אפסית.

 

אגב, בהילוך ראשונ נניח ב 2500 סל"ד,באיזה מהירות מדובר?

יחס העברה שרשום במפרט, במקרה זה 1: 4 ומשהו לא לוקח בחשבון את גודל הגלגלים. ברכב זה יש גלגלים יחסית גדולים כך שיכול מאוד להיות שיחס העברה כללי כלומר סל"ד פר מהירות לא שונה משמעותית מרכב אחר עם הילוך ראשון 1 ל 3.5 לדוגמה וגלגלים יותר קטנים בקוטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני בטוח שיש קשר דווקא לתקופת ההרצה, הדגש בתקופת ההרצה הוא לא לעבור סל"ד מסויים, גם בהילוך שני אינני מדגדג את הסל"ד הנ"ל.

 

ההרצה נועדה ככלל לאפשר שחיקה שווה של המכלולים לטובת התאמה נכונה יותר לעבודה המשותפת שלהם,

לכאורה.

 

ההמלצות בעת ההרצה הן בין השאר לא לנהוג לאורך זמן במהירות קבועה, כדי למשל לא 'להתיישב'

על הילוך אחד, וכדאי גם בכביש מהיר לרדת לרביעי ולחזור לחמישי מדי פעם בעדינות.

 

אם בדרך קבע בעת ההרצה תתחיל נהיגה בשני, שאולי ביומיום זה די בסדר, גלגל השיניים של ההילוך הראשון

יישחק פחות ויעבוד פחות מכל השאר. זה מצב לא רצוי.

 

מעבר לזה עלו טענות די נכונות לגבי למה זה לא מומלץ להתחיל בשני גם ככלל,

אבל לדעתי אם זה נעשה בעדינות ונכון ואם עוד יש לך תנופה קלה של שיפוע קל בירידה אז הנזק זניח.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם להיות מספיק עדין עם המצמד, כמעט כל רכב יכול לזנק מהמקום גם בהילוך חמישי...

 

 

 

מצב זינוק מגלגול או בשיפוע די שונה ממצב זינוק מעמידה מוחלטת.

 

במצב גלגול איטי בעת שחרור מצמד מתבצע שילוב של מנוע שמסתובב במהירות X עם תיבת הילוכים שמסתובבת במהירות Y אבל פחות או יותר דומה ל X. כלומר הפרש המהירויות בשילוב קטן וגם שחיקת המצמד קטנה. כנ"ל בירידה. ככל שהרכב גדול וכבד יותר, הוא צובר מהירות מהר יותר בירידה ולכן זינוק בירידה דומה לזינוק מגלגול.

 

בעת זינוק ממצב עמידה מוחלטת במישור, Y שווה ל 0 ויש הפרש מהירויות גדול בין מנוע לגיר ואיתו גם שחיקת המצמד.

אם בגיר משולב הילוך נמוך, המומנוט המעובר יהיה קטן וזה יקטין את השחיקה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3087 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...