Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4173 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הייתם ממליצים להפעיל את הביטוח שלי ולסגור את החוב מול המוסך,ולתבוע את נהג המאזדה?

ההשתתפות העצמית הבנתי שהיא 1000 שקל.

 

משום מה הסוכן שלי טוען שהאופציה היחידה שלי היא רק להפעיל את הביטוח שלי, ושהצד הפוגע (מאזדה) לא ישלם כי הוא לא אשם בתאונה.

יש לי הרגשה שהסוכן מסתיר ממני מידע , או שאינו רוצה שאני אפעל לתבוע את נהג המזאדה, מה שמביא אותי לשאלה הראשונה הפוסט.

 

במידה והוא כן מסתיר מידע, האם אני יכול לבטל את הביטוח אצלו ( לפני זה לתבוע את הביטוח כדי לסגור את החוב מול המוסך), ולעבור לסוכן אחר שיבצע את העבודה כמו שצריך?

 

ממליץ לך לנשום אויר, ולהפסיק לחשוב בכיוון שהוא עזיבת הסוכן שלך, זה לא עוזר לך בכלום. אתה עכשיו באמצע טיפול בבעיה, תתמודד. אתה נותן לאמוציות שלך כלפי הסוכן לשגע אותך. הוא כבר הפסיד אותך כלקוח (בחידוש) וזה מספיק. אם מצאת בהתנהלותו פגם כה חמור, תתעד ותטפל אח"כ.

 

אני מסכים איתך שהנסיון של הסוכן להניא אותך מתביעת נהג הרכב שהתנגש בך הוא לא ברור. תשאל אותו אם במקרה של הפעלת המקיף כמו שהוא מציע, חברת הביטוח שלך לא מתכננת לתבוע את הביטוח של נהג המאזדה. הרי יש בחוקי התעבורה את הדבר הזה שנקרא "שמירת מרחק".

מי יודע, אם היה שומר יותר מרחק אולי הנזק היה לרכב שלו בלבד ולא לשלך.

 

נגיד זה מגיע לבהימ"ש לתביעות קטנות. אתה עמדת בפקק בנתיב שלך, אשם שלך בתאונה הוא ככה"נ 0%. נהג המאזדה היה הרכב הבא אחריך ופגע בך, מידת אשמה שלו בגרימת התאונה מתחילה מ0% . אם הוא היה קילומטר מאחוריך וטנדר 300 כ"ס היה גורר אותו עם בלם יד משוך וברקסים לחוצים עד שהוא פגע בך, הגיוני מצדך לשער שלא ייחסו לו אשם בכלל, ואתה יכול להמר ולהתייחס לזה כפגע וברח של הטנדר בך. אולם, אם לדעת השופט המאזדה לא שמרה מרחק מספק, יש אשם תורם וזה אומר שיש לך מישהו לתבוע ממנו פיצוי חלקי.

 

אני לא אמליץ לך שום דבר. אני אגיד מה אני הייתי עושה במצב כזה:

 

- מפעיל את המקיף שלי, אוסף את כל הנתונים מהביטוח ומכין תיק עם הוכחות נזק וכו' (כמו שניקו אמר)

 

- תובע את נהג המאזדה על50% מכלל הנזקים המוכחים שנגרמו לי בשל הפעלת המקיף (ישה כבר פירט), מתוך טענה שהוא חולק את האשמה בפגיעה ברכבי עם נהג הטנדר. הסיבה שלא הייתי מבקש 100% היא בגלל שזה לדעתי לא סביר וסתם ירגיז את השופט, שאני מנסה לגלגל התמודדות עם פגע וברח על נהג אחר שהוא גם קורבן של אותו טנדר. אין לי איך להגן על טענה שהמאזדה חייב לי 100% ערך נזקים אם אני לא מאמין בזה אפילו קצת.

להבנתי, הסיכוי שבמקרה שתארת, שופט יפסוק 0% אשם תורם לנהג המאזדה שפגע בי היא נמוכה, למרות שלטובתו עומדים שני דברים: 1) פגע בו נהג שהתנהל בצורה מאוד לא סבירה באופן מאוד ברור; 2) הוא יכול לטעון שהרכב שפגע בו היה רכב עבודה חזק וכבד משמעותית משלו, ויכל לגרור אותו ולגרום נזק בלי קשר לתפעול של המאזדה בעת התאונה.

גם אם יפסקו 10-20 אחוזים של אשמה לנהג המאזדה, זה עדיין כסף בשבילי. תמיד יש גם אופציה שהנתבע ירגיז את השופט באמירות מסוג "היצמדות לרכב שממול בפקק היא פעולה יום-יומית, שמשולה לעמידה בתור ומניעה מאחרים להידחף". כבר ראינו למה אמירות מסוג זה יכולות לגרום בבהימ"ש לתביעות קטנות.

 

- אחרי שהעניין נגמר הייתי מחליף סוכן, ואומר לו ברוגע ונועם את מה שאני חושב על התנהלותו. אגב, אם השופט היה פוסק 0% אשמה למאזדה, אז הייתי נשאר עם הסוכן ומשתדל להקשיב לו בפעם הבאה.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

Stone

לא מסכים עם העצה שלך לתבוע 50% מנזקיו. אף אחד בפורום לא היה במקום התאונה. גם הנוכחים בזירת התאונה אינם חוקרי תאונות דרכים, ובית משפט לתביעות קטנות אינו עוסק בנושא אלא רק בנזיקין ובאחריות של הצדדים לנזק.

יש לתבוע את הנהג של המזדה וגם את חברת הביטוח שלו. כמובן שאם ידועים פרטיו של נהג הטנדר, יש לתבוע גם אותו.

יש להציג את כל העובדות בכתב התביעה, כולל ההתנגדות של חברת הביטוח של התובע להגיש תביעה כנגד צד ג'.

יש להשאיר לשופט להחליט מי ישלם למי וכמה - זה תפקידו.

פורסם

כלל בתאונת שרשרת

 

תובעים את כולם על 100% מהנזק , החל מזה שפגע בך פיזית וכלה באחרון שבטור.

 

שיריבו הם בינם לבין עצמם כיצד לחלק.

 

לא מעיז לכתוב מילה על זה שחברת הביטוח שלי לא רצתה לתבוע. מחליש את עמדתי ללא צורך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

Commander, לא נתתי עצה לאף אחד.

 

ישה, הייתי תובע את כולם אם היה לי את מי לתבוע. נהג אחד מתוך השניים ברח, עבריין נמלט שנוהג ברכב שלא כשיר לתנועה וללא ביטוח חובה ביודעין. בבהימ"ש לתביעות קטנות "המערב הפרוע" שכל פעם מחדש אנחנו מגלים פה בפורום כמה מתמיהות יכולות להיות הפסיקות שלו בנושא תעבורה, הייתי תובע 50% בתקווה שהשופט ימצא את עמדתי הוגנת וסבירה.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

מה הכוונה אם היית השלישי? אם היית הטנדר היית תובע את המאזדה?

 

כמו שנאמר, זה בית משפט לתביעות קטנות. רק בחודש האחרון ראיתי פה שני פס"דים. אחד זיכה נהגת לחלוטין מאשמה של תאונה בצומת כשהייתה לה זכות קדימה (זה פחות סביר ממה שחושבים, זכות קדימה מקבלים, לא לוקחים), והשני קבע שנהג שסטה מנתיבו ולא נתן זכות קדימה לרכב שבא ממול שנתיבו פנוי, אחראי לתאונה רק ב50% כי הוא נע בעלייה.

 

יגאל תבע את מי שאתה רוצה על כמה שאתה רוצה, השאלה היא מה סיכוייך לזכות ואיך השופט יראה את זה. אני בדעה שאסור לעצבן שופטים ולכן גם לא משתלם לדרוש קישקושי עוגמת נפש למטרת ניפוח התביעה.

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

במצב של תאונת שרשרת לא בהכרח שהשלישי הוא הגורם לתאונה ובהחלט יכול להיות מצב שהשני הוא האשם שלא שמר מרחק.

 

אין עניין של לעצבן את השופט , מי שתובע עוגמת נפש שלא יתפלא , כי בדין הישראלי אין דבר כזה פיצוי בגין עוגמת נפש.

פורסם
שלום חברים.

 

אני אספר את הסאגה שאני נמצא בה והייתי רוצה לקבל חוות דעת שלכם, אז ככה..

 

באוקטובר ~ בצומת אחיהוד עמדתי בפקק, רכב מאחורי שהתחיל בלימה נכנס בי כתוצאה מטנדר שנכנס בו במהירות.

הנהג שפגע פי בעצם עף עלי כתוצאה מהפגיע של הטנדר.

 

הנהג הפוגע עצר לכמה דקות, סירב לתת פרטים וברח לפני בוא המשטרה ( שלקח לה 50 דקות להגיע,תודה למשטרת ישראל).

 

אני צלמתי את המספר של הטנדר והפרטים של הרכב שפגע בי.

המשטרה בדקה את המספר ונאמר לי שהרכב טנדר הורד מכביש לפני כמה חודשים, ורשום על מישהו שלא נהג על הרכב.

כלומר לא ניתן להשיג את הנהג הפוגע.

 

הסברתי את הסיפור לסוכן שלי והוא אמר כן נתבע את הנהג שפגע בך, ושהוא יתמודד עם נהג הטנדר.

 

לאחר כ 4 חודשים, שכבר תיקנתי את הרכב במוסך ההסדר שלו ויש להם צ'ק דחוי שלי, הוא טוען כי אי אפשר לתבוע את הנהג שפגע בי כי הוא יתנער מהתביע.

אופציה ראשונה שלי זה לתבוע את הביטוח שלי (מקיף) לשלם השתתפות עצמית, ולספוג עליה בפרמיה.

אופציה השניה לשלם את הכל למוסך בעצמי, ולנסות ותבוע את הנהג הפוגע.

 

השאלות שלי הם כאלה:

 

 

1) האם באמת אני לא יכול לתבוא את הנהג שפגע בי? (איפה ההיגיון פה בכלל).

 

2)איך אני יכול למזער את הנזק שלי? איך אני נמנע מתביעת הביטוח שלי וגורם להם להסתדר לבד עם הנהג הפוגע.

 

3) אני מאוד לא מרוצה מהסוכן ביטוח שלי שמשך את כל הסיפור הזה והייתי רוצה לעזוב אותו במיידי, ואם במיידי לא אפשרי אז בחידוש הביטוח אני בטוח לא אהיה אצלו.

האם זה יהווה בעיה לתבוע את הביטוח שהיה לי בזמן התאונה כאשר אני כבר לא אהיה מבטוח שם?

 

4) תביעות נזק גוף , בעצם אותה שאלה, האם ניתן לתבוע את הביטוח כאשר אני נמצא כבר בביטוח אחר?

 

5) האם תביעת נזקי גוף בלבד מעלה את הפרמיה?

 

6) הצ'ק הדחוי שנמצא במוסך המתקן- הצ'ק היה דחוי עד ינואר, אך הסוכן כרגע מחזיק אותו בזכות זה שזה מוסך הסדר שלו והמוסך לא פודה את הצ'ק, האם תיהיה אפשרות לדחות שוב עם סוכן חדש, במידה והם לא בהסדר?

 

 

תודה מראש.

 

אם יש משהו לא ברור אשמח להבהיר, הסיפור מאוד מסועף וקשה לסכם אותו בכמה שורות :).

 

Commander, לא נתתי עצה לאף אחד.

 

ישה, הייתי תובע את כולם אם היה לי את מי לתבוע. נהג אחד מתוך השניים ברח, עבריין נמלט שנוהג ברכב שלא כשיר לתנועה וללא ביטוח חובה ביודעין. בבהימ"ש לתביעות קטנות "המערב הפרוע" שכל פעם מחדש אנחנו מגלים פה בפורום כמה מתמיהות יכולות להיות הפסיקות שלו בנושא תעבורה, הייתי תובע 50% בתקווה שהשופט ימצא את עמדתי הוגנת וסבירה.

 

הנהג לכאורה שנהג ברכב ברח = זה באדום

 

המשטרה יודעת לספר לנו שבעל הרכב לא נהג בזמן התאונה ? מהיכן היא יודעת? זה בירוק

 

מעניין לי את הטוסיק אם הרכב לא כשיר לתנועה. זה בכחול ומה עיניין ביטוח חובה לכאן רק לסטון פתרונים

 

יש לו בעלים ואותו אני תובע. ולא מן הנמנע שאולי יש לו גם ביטוח , תובע גם את חברת הביטוח שלו

 

ואת המזדה שנכנסה בי תובע גם, כולל חברת הביטוח שלו.

 

 

 

אם חשתי רק מכה אחת הטנדר אחראי. שתי מכות שניהם אחראים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה, נושא ביטוח חובה רק היה לצורך המחשה של מידת העבריינות (לכאורה :roll: ) של הנהג הנמלט.

 

 

אז אתם אומרים שיש את מי לתבוע? אחלה. אשמח לשמוע מה יצא מזה. אני הנחתי שזה רכב גנוב באמת קפצתי למסקנות.

 

פות"ש, יש לך את הפרטים של הבעלים של הטנדר? מה אמרו לך במשטרה?

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

תודה על העיצות חברים, אני אביא את התיק לעורך דין, ובו בזמן אני גם מתייעץ עם הסוכן הישן שלי ושוקל להעביר אליו את התיק של הביטוח ( הוא עובד עם אותה חברה).

 

אמשיך לעדכן.

פורסם

מותר להיעזר בעו"ד לכתיבת כתב התביעה ,כנגד תשלום , אבל אסור שהוא ייצג אותך בדיון אלא באישור מיוחד של בית המשפט.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

×
×
  • תוכן חדש...