Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איזו נסיעה צורכת פחות דלק? עליה מתונה לכל אורך המסלול או חצי מישורית וחצי תלול יותר?


shlomi_e11
שימו לב! השרשור הזה בן 3384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי

 

בהינתן שני מסלולים:

 

מסלול 1- ת"א > ירושלים דרך כביש 443, עליה מתונה לאורך רוב המסלול.

 

מסלול 2- ת"א > ירושלים דרך כביש 1, שחציו הראשון די מישורי וחציו השני (מלטרון) די תלול ומעוקל

 

בהנחה ששני המסלולים ריקים לחלוטין, ללא תנועה, איזה מסלול צורך פחות דלק?

 

מסלול א' שלאורך רובו הצריכה תהיה גבוהה יותר ממישור (ובחזור- צריכה נמוכה עקב הירידה הממושכת) או מסלול ב' שבחציו הצריכה רגילה למישור והשנייה צורכת יותר עקב עליות חדות יותר (ובחזור- צריכה נמוכה בחצי הראשון וצריכה רגילה בחצי השני)?

 

כמובן שהשאלה מתייחסת לנסיעת הלוך+ חזור.

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שמסלול מס"1, עדיף מבחינת חיסכון בדלק.

אתה נוסע כל הזמן וכמעט ללא צורך לבלום בסיבובים או להחליף הילוכים.

בחזור הסיפור חוזר על עצמו שוב. בלימה בסיבובים חדים ולאיץ לאחר מכן שווה יותר דלק כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה..אם אתה יודע להנוג חכם..בירידות את מוריד הילוך ונותן למנוע לבלום את הרכב .

ככה לא צורך דלק וכמעט ולא נוגע בבלמים.

אבל זה רק אם אתה יודע לתפעל את ההילוכים ברכב ולא משנה אם זה ידני אוטומט או רובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מקום שאני מגיע אליו עם שתי אופציות כנ"ל - וגם שואל את עצמי את אותה שאלה,

אין לי תשובה, ככלל אם נוהגים נכון ושומרים על מומנטום רצוי (בצורה 'טבעית' וחלקה)

ממצים את מלוא הדלק, ייתכן שכך שתי הדרכים מתקזזות ונותנות תוצאה שווה.

 

תעשה שבוע-שבוע ותמדוד, זה מעניין לגבי צריכת הדלק

(מעבר לדלק, בתלות בנהיגה כל מסלול מניב בלאי שונה למכלולים).

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכרונות פיזיקליים עמומים מלפני שנים רבות מרמזים שהעבודה הדרושה כדי להרים רכב מגובה X לגובה Y קבועה ותלויה בהפרש הגבהים, ולכן אני משער שההבדל בצריכת הדלק בין המסלולים יהיה תלוי באורך המסלול ולא בתוואי האנכי שלו כל עוד התוואי כולל רק עליות בזווית כזו או אחרת, ללא ירידות. אני מניח שאם אחד המסלולים עולה בהדרגה בלי ירידות ואילו המסלול השני כולל סדרה של עליות וירידות, אז המסלול השני שכולל ירידות "מבזבז" עבודה שנדרשת לעלות שוב ואז הוא יצרוך יותר דלק.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי פיסיקה תאורטי זה אותו דבר: האנרגיה שצריכים להשקיע כדי להרים גוף בגובה X תלוי רק בהבדלי גובה ובלתי תלוי בעליות וירידות בדרך.

באופן מעשי תלוי במנוע (עקומות יעילות ביחס לעומס-מהירות סיבוב) - ממסרת (יחסי תמסורת) - קוטר גלגלים.

עבור אותו רכב יכול ליהיות מצב שבמהירות X יותר טוב אלטרנטיבה A ובמהירות Y יותר טוב אלטרנטיבה B

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה מעניינת שגם אני הרהרתי בה לגבי שתי הדרכים לעיל.

אצלי גיליתי שהצריכה גבוהה יותר ב-443, אבל במקרה שלי אני מאמין שהכביש הזה גורם לי לנהוג בסגנון שונה לעומת כביש מס' 1, כך שלא ממש ניסיתי לבודד את הגורם האובייקטיבי.

seat leon 1.8 tsi DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3384 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...