Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ ראש מנוע במאזדה לאנטיס 2001 - אחוזי ההצלחה


מאור30
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3841 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לילה טוב. לפני מספר ימים ביצעתי ברכב הנל שיפוץ ראש לאחר שביום בהיר אחד שמן מנוע השפריץ בבת אחת בין הראש לבלוק. השאלה שלי עד כמה בלאנטיס אחוזי ההצלחה בשיפוץ ראש מנוע הם גבוהים? כמובן שהעבודה נעשתה אצל חרט שאני כבר עובד איתו שנים ולא מעט ראשים ביצעתי אצלו והוא בהחלט יודע את העבודה. בעבר כבר בוצע ראש מנוע ברכב ולמען האמת לא הופתעתי בעניין התקלה שקרתה שם... הראש לא הורכב במומנט ופשוט על פי החרט הראש היה עקום. בכל מיקרה, נכון לעכשיו הרכב תקין וניראה שהכל בסדר אבל עדיין הייתי מעונייןלדעת עד זה עלול להיות כושל או מוצלח בהמשך ספציפית לרכב זה מנוע 1.6? תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר הראש הורד מהרכב,בדקת את מצב הבוכנות ? בלא מעט פעמים זה עלול להיגמר בחצי אוברול.

ובכלל,אם הראש שופץ פעם אחת אולי זה עלול להיות בגדר שור מועד,היה אולי עדיף להביא ראש מפירוק ואותו לשפץ /להרכיב משופץ ככל שיש אצל חרט.

(אישית בזמנו היה את חיפה טכניקה בעיר והציעו לי ראש מנוע משופץ כבר,יש להם מיני מפעל שיפוץ מנועים).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה...

הבוכנות ניבדקו..תקינות. לגבי הראש עצמו..יושר לחלוטין וניבדק כמו שצריך. השאלה שלי בגדול אם בלאנטיס בדרך כלל אחוזי ההצלחה בתיקון ראש מנוע הם גבוהים, או שלרוב גם הבלוק עצמו ניזוק ומיתעוות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנתונים הללו זה היה יותר טוב מהדור הקודם של הלאנטיס אבל אם הראש שופץ בגלל התחממות יתר עלול להיגרם נזק לבוכנות.

אם בדקת והן תקינות,על הנייר השיפוץ אם יעשה כמו שריך אמור להצליח.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לילה טוב. לפני מספר ימים ביצעתי ברכב הנל שיפוץ ראש לאחר שביום בהיר אחד שמן מנוע השפריץ בבת אחת בין הראש לבלוק. השאלה שלי עד כמה בלאנטיס אחוזי ההצלחה בשיפוץ ראש מנוע הם גבוהים? כמובן שהעבודה נעשתה אצל חרט שאני כבר עובד איתו שנים ולא מעט ראשים ביצעתי אצלו והוא בהחלט יודע את העבודה. בעבר כבר בוצע ראש מנוע ברכב ולמען האמת לא הופתעתי בעניין התקלה שקרתה שם... הראש לא הורכב במומנט ופשוט על פי החרט הראש היה עקום. בכל מיקרה, נכון לעכשיו הרכב תקין וניראה שהכל בסדר אבל עדיין הייתי מעונייןלדעת עד זה עלול להיות כושל או מוצלח בהמשך ספציפית לרכב זה מנוע 1.6? תודה.

 

אחזי ההצלחה תלויים במידת המקצועית של מי שביצע את העבודה ובאיכות החלקי חילוף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק כך צריך לבצע בדיקת שטח בלוק עם סרגל מקצועי ומד עלים או להריץ אבן שיוף מיוחדת מספר שלייפים ולראות אם יש נקודות מתות על מנת לקבוע את מצב שטח הפנים של הבלוק אבל זה משהו שמקצוען יעשה ולכן כתבתי שהמקצועיות זה הסוד של תיקון שיחזיק לזמן רב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק הבנתי למה אתה מתכוון עם נקודות מתות, זה לא מסך מחשב.

אני מניח שאתה מתכוון כנראה למשהו שנקרא פרופילומטר, ומיועד למדידת ערכי Ra,Rz של טיב שטח

לא מכיר מקצוען בארץ שמשתמש בזה.

ms444444new.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה עד היום ביצעתי ראשי מנוע ללא בדיקות סרגל לבלוק, שייפתי עד כמה שצריך והנחתי את האטם והראש עם הסגירות במומנטים שצריך. בנתיים המאזדה בסדר גמור אך אמשיך לעקוב ולעדכן במידת הצורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור

הקשר הוא המכשיר, הוא גם משמש לבדיקת טיב השטח של פני הבלוק.

proxima אנחנו מדברים על שטח הבלוק צריך לבדוק אותו עם סרגל... כדי לוודא שהשטח שישב עליו האטם ראש יהיה ישר. בידיוק כמו השטח של ראש המנוע. (זה מה שצריך לבדוק)

 

יש כמה בדיקות שצריך לבצע בבלוק, אחת מהן היא מישוריות אותה בודקים עם סרגל שערה או מקבילונים,

בדיקה נוספת אליה התייחס דנידן היא איכות המשטח, עד כמה הוא מחוספס או חלק, את זה עושים עם פרופילומטר (בד"כ מיטוטויו)

וגם פה יש הבדלים שמקצוען אמור לדעת, כמו למשל שאטם מסוג MLS דורש פני שטח יותר חלקים מאטם רגיל.

עריכה אחרונה על ידי proxima
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה עד היום ביצעתי ראשי מנוע ללא בדיקות סרגל לבלוק, שייפתי עד כמה שצריך והנחתי את האטם והראש עם הסגירות במומנטים שצריך. בנתיים המאזדה בסדר גמור אך אמשיך לעקוב ולעדכן במידת הצורך.

זאת שיטת ה"מצליח", כל מה שאני יכול לומר עליה שהיא זולה,

בעבודה על חלקים קריטיים כמו מנוע, צריך QA רציני, או לפחות לעבוד לפי הספר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שו פרופילומטר ? אתה לא קרוב

יש אבן ישרה שהיא כמו בד שמיר ומעבירים אותה על הבלוק ורואים איפה יש סימני שיוף ואיפה אין וזה אומר שיש הבדלי גובה שצריכים לטפל בהם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת אותה מטרה רק ברזולוציה נמוכה בהרבה.

התחום של טיב שטח מהווה נושא רחב

אפשר להתחיל פה

 

עריכה אחרונה על ידי proxima
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...