Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7889 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההודעה קצת ארוכה אז לאוהבי הת'כלס ניתן לעבור לפיסקא האחרונה.

 

בוקר טוב , יום חמישי...אחותי חוזרת מהעבודה (משום מה כל התקלות ברכב קורות כשהיא משאילה את הרכב :wink:) שתי דקות מהבית הרכב נחנק ומת.

אחרי כמה ניסיונות התנעה ,הערב עלה שמנו ניוטרל והחנינו אותו מול הבית.

יום שישי...קמתי בבוקר , באחת בערך , כבר היה מאוחר לגרור את הרכב למוסך אז החלטתי לנצל את ההכשרה שלי כמהנדס מכונות.:smile:

בהתנעה , יש סטרטר המתנע חורק עד אובדן חושים אבל אין שום הצתה...מרימים מכסה מנוע...

כל הצינורות של הדלק במקומן...מסנן דלק הוחלף לפני שלושה חודשים בערך...משאבת דלק לפני שנה.

מסנן האוויר הוסר , גישה ישירה לקרבורטור...

קרבורטור הוחלף לפני יותר משבע שנים , בבעלים הקודמים...זאת נודע לי לפני שנתיים בזמן ניקוי הקרבורטור במכון...הוסיפו בזמנו בורג כדי שהקרבורטור יתאים.

הצ'וק האוטומטי כבר מזמן לא עובד ובעיות התנעת בוקר ידועה במיוחד בחורף...

כמו כן גילינו , גיסי הטכנאי החובב ואנוכי , שמספר צינורות אוויר קרועות או לא מחוברות...מה שמסביר את הבעיות שהיו לי בעליות של 45 מעלות מידי פעם....הוחלפו בצינורות גינה עמידים לא פחות.

כמו כן חסר בורג בצד ימין בקרבורטור שאמור לברור את יחס האוויר\דלק או משהו בסגנון...לא ברור.

 

בקיצור הגענו למסקנה שאין זרימת דלק , מסקנה ברורה לאור העובדה שלא נכנס דלק לקרבורטור ,

השאלה לכן פשוטה : איך זורם הדלק למערכת ???

האם על מנת שמשאבת הדלק תעבוד יש צורך בהתנעה ?! איך היא עובדת ?!

הקרבורטור זקוק ככל הנראה לשיפוץ בעיקר הצ'וק האוטומטי...עבודה פשוטה מאוד למכון קרבורטורים אך "לך תשיג חלקים" עבור האדם הפשוט.

הרכב עבר כבר 250 אלף קילומטר ואין לי כל כוונה להשקיע בו כסף מעבר לדרוש.

היום ניסיונות לפיתרון עצמאי מקסימום גוררים מחר למוסך.

המלצותכם יתקבלו בברכה,

דותן

פורסם

השאלה הראשונה היא אם משאבת הדלק חשמלית או מכנית.

 

 

אם היא חשמלית , השאלה הבאה היא אם מותקן אימובילייזר, אזעקה וכו'.

 

אם המשאבה מכנית , יש לפרק ולבדוק מדוע לא מגיע דלק .

פורסם

המשאבה מכנית

חייבים לפרק אותה כדי לבדוק או שניתן לבצע ניסיויים ללא פירוק ?!

אח"כ לאטום אותה כראוי יידרש סיליקון מיוחד או גאסקט חדש...שאינם בהישג יד כרגע.

פורסם

יש לבצע את בדיקת אספקת הדלק אל הקרבורטור בצורה שיטתית.

אל מש' הדלק מתחברים 2 צנורות, האחד מביא דלק ממיכל הדלק והשני מספק דלק בלחץ המשאבה אל הקרבורטור, לפעמים דרך מסנן מיקרוני.

1. נתק מהמש' את הצנור הדוחף דלק לכוון הקרבורטור, בעזרת נהג נוסף הפעל המתנע שיסובב המנוע

והבט אם מש' הדלק מתיזה דלק בלחץ מחיבור הצנור. אם כן מש' תקינה, אם לא יתכן והמש'

פגומה אך יתכן ולא מגיע כלל דלק אל המש' מהמיכל.

2. נתק הצנור השני, המגיע ממיכל הדלק, מהמש' וראה אם נשפך ממנו דלק (בגרביטציה), ליתר דיוק

בבדיקה, הסר מכסה מיכל דלק והנהג הנוסף ינשוף אל תוך המיכל להגברת לחץ. אם מגיע דלק אל

המש' אז הכל תקין אם לא יתכן ויש בעיה בצנורית שבתוך המיכל או בצנור האספקה מהמיכל אל

מש' הדלק או שיש באמצע מסנן סתום.

3. לאמות בדיקה 2 תוכל למלא דלק במיכל ולחבר ממנו צינורית אל המש' (אספקה במעקף)

ולבצע את בדיקה 1 ואף להניע הרכב אם יוצא דלק מהמש'.

יש להזהר שדלק לא ישפך על מקורות לניצוץ חשמלי מחשש לשריפה.

המלצתי הנ שמוסכניק יבצע בכל זאת בדיקות אלו.

קרבורטור כדאי לתקן במכון לקרבורטורים. מאיזה אזור אתה בארץ כי יתכן ונוכל לכוונך למכון קרבורטורים

טוב בסביבתך.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

ואולי סתם נגמר הדלק ????? :roll:

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אז ככה...לא נגמר הדלק לצערי.

 

למשאבה ארבעה צינורות

שלושה לדלק...אחד נכנס ממסנן הדלק שני הולך לקרבורטור ושלישי חוזר לכיוון הכניסה לפילטר הדלק הצינור הרביעי משמש לניקוז האוויר.

ביום שישי , גיסי שאב בעזרת ריאותיו האימתניות דלק מהצינור שיוצא לקרבורטור לוודא שיש דלק במשאבה.

הצינור שמגיע מהפילטר גם כן היה מלא...נבדק היום ע"י שחרור מהפילטר דלק.

ניקיתי את צינור הניקוז לאוויר רק ליתר ביטחון...יש לציין שיש נזילות שמן האופייניות ללנסר שפשוט השלמנו איתם עם השנים לאחר ניסיונות לאיתור הדליפה ללא הצלחה מרובה...שיתכן שגרמו לסתימת ניקוז האוויר אבל עכשיו נוקו.

ייתכן שצינור האוויר נסתם וגרם לנזק למשאבה ?!

 

תופעה אחרונה שאשמח אם תתייחסו אליה , כשניתקתיי את צינור הדלק מהמסנן למשאבה, הפילטר היה מלא , מן הסתם , כרגע הוא חצי ריק...

זה מעיד שהמשאבה פשוט לא עובדת ?!

ובנוגע לבקידה 1 , איך המנוע יסתובב אם הוא אינו מניע ?!

 

אם הייתי יודע איך המשאבה עובדת אולי הייתי עולה על הבעיה...והולך למוסך ;-)

 

נ.ב. אני ירושלמי אשמח לקבל המלצות למוסך אמין ומכון לקרבורטורים.

פורסם

...ובנוגע לבקידה 1 , איך המנוע יסתובב אם הוא אינו מניע ?!

 

.

כשנותנים סטרטר, המנוע מסתובב...

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

פורסם
.

 

.

 

תופעה אחרונה שאשמח אם תתייחסו אליה , כשניתקתיי את צינור הדלק מהמסנן למשאבה, הפילטר היה מלא , מן הסתם , כרגע הוא חצי ריק...זה מעיד שהמשאבה פשוט לא עובדת ?!

ובנוגע לבקידה 1 , איך המנוע יסתובב אם הוא אינו מניע ?!

 

אם הייתי יודע איך המשאבה עובדת אולי הייתי עולה על הבעיה...והולך למוסך ;-)

 

נ.ב. אני ירושלמי אשמח לקבל המלצות למוסך אמין ומכון לקרבורטורים.

מסנן דלק מלא מעיד ברוב המקרים, על כך שהוא סתום, לכן רצוי להחליפו,

בעת סבוב המתנע, משאבת הדלק, אמורה לספק דלק לקרבורטור, במידה והיא תקינה,

(לדעתי בסבירות גבוהה תקינה), !

עצתי אם לאחר הסברו הפשוד והמדוייק של רפי לין, עדיין אינך מסוגל, לאבחן כשלב ראשון,

באם הבעייה בכלל קשורה לזרימת דלק, רצוי שתגרור את הרכב למוסך הקרוב לביתך,

משום שיתכן וקפץ לך שן ברצועת הטיימינג. או הרצועה נקרעה, המשך נסיון התנעה, יגביר

טת הנזק , שכבר נעשה... באם הבחנתי גכונה!

הדרך הזולה והבטוחה ביותר לגרור למוסך!

נא עדכן את הפורום בדבר התוצאות,

בברכה

ובהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה רבה על העזרה ,במיוחד לרפי לין , התגובות היו לעיניין והפורום מצויין.

הגיעו שירותי רכב מטעם הביטוח לבדוק ולגרור את הרכב...

משום מה הוא שמר על דיסקרטיות ולא שיתף אותי באבחון שלו ,

ומתוך הרכב כשאני מסובב את הסוויץ' כל העת קצת היה קשה לראות מה הוא מנסה לעשות...

הוא השתמש במעין ספריי שהשפריץ ישירות לקרבורטור ונוצר הנע ראשוני לעשירית שנייה

בדק את מערכת החשמל , חוטי ההצתה , שיחק קצת עם הפלאגים והמצתים אך ללא הועיל.

כרגע הרכב נגרר למוסך מחר אעדכן אתכם באיבחון המקצועי.

 

צביקה ,לאור התגובות שלך בפורום וניסיונך , קצת הפחדת אותי...

אני מאוד מקווה שאין קשר לרצועת הטיימינג...טפו טפו טפו ;-)

ההמשך מחר...

 

תודה רבה לכולם

דותן

פורסם
תודה רבה על העזרה ,במיוחד לרפי לין , התגובות היו לעיניין והפורום מצויין.

הגיעו שירותי רכב מטעם הביטוח לבדוק ולגרור את הרכב...

משום מה הוא שמר על דיסקרטיות ולא שיתף אותי באבחון שלו ,

ומתוך הרכב כשאני מסובב את הסוויץ' כל העת קצת היה קשה לראות מה הוא מנסה לעשות...

הוא השתמש במעין ספריי שהשפריץ ישירות לקרבורטור ונוצר הנע ראשוני לעשירית שנייה

בדק את מערכת החשמל , חוטי ההצתה , שיחק קצת עם הפלאגים והמצתים אך ללא הועיל.

כרגע הרכב נגרר למוסך מחר אעדכן אתכם באיבחון המקצועי.

 

צביקה ,לאור התגובות שלך בפורום וניסיונך , קצת הפחדת אותי...

אני מאוד מקווה שאין קשר לרצועת הטיימינג...טפו טפו טפו ;-)

ההמשך מחר...

 

תודה רבה לכולם

דותן

...דותן צר לי,אם הפחדתי אותך,והלוואי, הלוואי . שאני טועה!!

אבל עשית נכון, שגררת למוסך!

אנא עדכן אותנו, באבחון התקלה בהקדם!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אוקיי...חזרתי מהמוסך עם משאבת דלק חדשה..

לא ברור לי מה גרם למשאבה לשבוק חיים אחרי שנה בלבד שהיא פעלה.

ייתכן שהבעיה אינה במשאבה , אלא במנגנון שמפעיל אותה ?!

יש אפשרות לבדוק האם המשאבה תקינה כאשר היא מפורקת ?!

 

ביקשתי מהמוסך שישאירו את המשאבה שהוחלפה...

עכשיו אני "מנחש" איך היא עובדת ,תקנו אותי אם אני טועה...

ישנה שן שמתחברת למנוע , לא ברור לי איך מאחר ולא הייתי נוכח ברגע ההתקנה ,

אבל בעזרת לחיצה על השן הזאת מופעלת מימברנה שמעבירה את הדלק מצינור אחד לשני בלחץ.

 

אולי פעם הבאה אני אהיה יותר אמיץ ואפרק את המשאבה לבד...

סכ"ה שני ברגים ,סיליקון אדום ועבודה של מקסימום שעה פירוק והרכבה.

 

שאלה אחרונה להסיר דאגה מעל ליבי בקשר לרצועת הטיימינג ,

עברו כבר 75K קילומטר מאז הוחלפה הרצועה ,

הגיע הזמן לרצועה חדשה ?!

פורסם
אוקיי...חזרתי מהמוסך עם משאבת דלק חדשה..

לא ברור לי מה גרם למשאבה לשבוק חיים אחרי שנה בלבד שהיא פעלה.

ייתכן שהבעיה אינה במשאבה , אלא במנגנון שמפעיל אותה ?!

יש אפשרות לבדוק האם המשאבה תקינה כאשר היא מפורקת ?!

 

ביקשתי מהמוסך שישאירו את המשאבה שהוחלפה...

עכשיו אני "מנחש" איך היא עובדת ,תקנו אותי אם אני טועה...

ישנה שן שמתחברת למנוע , לא ברור לי איך מאחר ולא הייתי נוכח ברגע ההתקנה ,

אבל בעזרת לחיצה על השן הזאת מופעלת מימברנה שמעבירה את הדלק מצינור אחד לשני בלחץ.

 

אולי פעם הבאה אני אהיה יותר אמיץ ואפרק את המשאבה לבד...

סכ"ה שני ברגים ,סיליקון אדום ועבודה של מקסימום שעה פירוק והרכבה.

 

שאלה אחרונה להסיר דאגה מעל ליבי בקשר לרצועת הטיימינג ,

עברו כבר 75K קילומטר מאז הוחלפה הרצועה ,

הגיע הזמן לרצועה חדשה ?!

1. המשאבה מופעלת ע"י גל הזיזים , כאשר הוא מסתובב השן עליו לוחצת על המוט שמזיז את הממברנה.

לא ברור לי למה אי אפשר לשים אטם מקורי שעולה כמה שקלים וחייבים לשים סיליקון...:?

בד"כ הממברנה נקרעת , וזה סוף חייה המועילים של המשאבה.

 

2. רצועת טיימינג -ע"פ הוראות היצרן . נדמה לי בשמיצו זה 90K ,אבל כדאי לבדוק , כדי לא לבכות אח"כ...

פורסם
1. המשאבה מופעלת ע"י גל הזיזים , כאשר הוא מסתובב השן עליו לוחצת על המוט שמזיז את הממברנה.

לא ברור לי למה אי אפשר לשים אטם מקורי שעולה כמה שקלים וחייבים לשים סיליקון...:?

בד"כ הממברנה נקרעת , וזה סוף חייה המועילים של המשאבה.

 

2. רצועת טיימינג -ע"פ הוראות היצרן . נדמה לי בשמיצו זה 90K ,אבל כדאי לבדוק , כדי לא לבכות אח"כ...

,...כרגיל אתה צודק, כל 90.000 , אך מעולם לא הזיק להקדים!

שמח בשמחת דותן , שהנזק הסתכם במשאבת דלק תקולה בלבד!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

×
×
  • תוכן חדש...