Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4511 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב אז ככה, התלבטתי איפה לפרסם אבל נראה לי שזה המקום הנכון.

לפני חמישה חודשים זכיתי בבן בכור, אחת הקניות החשובות ביותר הייתה סלקל, כאשר חיפשתי משהו אחכותי הגעתי למקסי קוזי קבריופיקס שבצירוף של מתאם פמלי פיקס שמתחבר לאיזופיקס קיבל חמישה כוכבי בטיחות, הרכישה התבררה כמצויינת, המתאם עוזר לדעת שהכל מורכב כראוי, קל לחבר ולנתק והחיים קלים.

 

הסל קל אמור בתאוריה לשרת את התינוק עד גיל שנה, אממה כאן נכנסת הבעיה, הקטנצ'יק בחר לקבל את הממדים שלי, ונמצא באחוזון 97 מה שאומר שכבר היום בגיל חמישה חודשים צפוף לו שם.

 

בדקתי קצת על כסא בטיחות ונתקלתי בלא מעט סוגיות ובעיות שאני מאמין שחלק מההורים כאן יכולים לשפוך אור.

 

עד לא מזמן ההמלצה הייתה על סלקל נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה ולאחר מכן כסא בטיחות עם כיוון הנסיעה, לאחרונה בעולם יש הסכמה גורפת כי מומלץ לפחות עד גיל שנתיים להיות נגד כיוון הנסיעה.

 

המצב הנוכחי שלח אותי לסקרי שוק חדשים לחלוטין, והממצאים הם כדלקמן:

1. בישראל משווקים כיסאות בטיחות הן מאירופה והם מארה"ב כאשר כל אזור עובד בתקנים שונים.

2. אירופה כרגע מחליפה את תקן הבטיחות 44 הוותיק בתקן חדש בהתאם לדרישות.

3. האמריקאים לא עובדים עם בסיסים אלא הכסא מתחבר ישירות למתאמי איזופיקס, מצב שמקשה על הידיעה עם ביצעת את תהליך החגירה נכון, וזו אחת הבעיות הגדולות בבטיחות תינוקות.

4. סנונית ראשונה של התקן האירופאי החדש מגיעה לישראל, כאשר מקסי קוזי השיקה מתאם חדש עם כסא חדש שזהה לקודמים אך מאפשר חגירה נגד כיוון הנסיעה בהתאם לדרישות. הבעיה היא עלויות גבוהות ביותר מפי שתיים וחוסר של מבחני ריסוק השוואתיים.

 

אז כרגע אני נמצא בשיקול בין לקנות את האוונפלו טריומף האמריקאי שעל המדף נראה קצת פשןט, ומתחבר במתאמים שנראים פשוטים אבל מקבל 5 כוכבי בטיחות, לבין ללכת על סט אפ נוסף של מקסי קוזי שעולה יותר וטרם קיבל ביקורות בחו"ל אבל מציג כיסא מוכר ואיכותי עם חיבור שמאפשר לדעת שהכל מחובר נכון.

 

לאלו ההורים מבינכם, כיצד אתם נוהגים? יש למישהו המלצה? הערה? הארה?

בבטיחות אני לא משחק, והסלקל והמתאם הנוכחי מתאימים עד 5 שנים ככה שבטוח שמתישהו יהיה שימוש מקביל, אז ההשקעה שכבר בוצעה לא נכללת בשיקולים.

אשמח ממש לעזרה.

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני אבא ל-2 ילדים וכמובן הבטיחות שלהם היא מעל הכל עבורי אבל התחושה שלי היא שאתה קצת לוקח את העניין לאקסטרים.

 

כל הורה יודע שבערך כל חצי שנה ההמלצות הנוגעות לילדים משתנות מקצה לקצה- זה תקף לאיזה אוכל לתת באיזה גיל, מה בריא ומה לא, מה בטיחותי ומה לא, איזה תקן מחליף את איזה תקן וכן הלאה.

לך בתור הורה נותרות 2 אופציות:

1.להיות הורה ״עדכני״ ולשנות את הרגלי התינוק כל יומיים.

2.להבין שאי אפשר ולא צריך להשתגע כדי לעמוד בתקן החדש שנקבע היום וישלל לגמרי בעוד כמה חודשים (וזה עוד לפני שאני מציין שאני לא בטוח בכלל שכל השינויים הקיצוניים האלה חפים מאינטרסים של היצרנים, תעשיית ״כל מה שקשור לתינוקות״ מגלגלת המון כסף על הגב של הורים ש״חרדים לתינוקם״.

 

שורה תחתונה- לך לחנות עם מגוון כסאות רחב ושל כמה מותגים, תמשש, תשחק, תשאל שאלות קונקרטיות (תקן 44?.... פעם ראשונה ששמעתי על זה והגדול שלי בן 3 ו-4 חודשים).

אגב, אין לך באמת מה לטעות הרבה עם איזופיקס, זה התקן שכל המטרה שלו היא לעקוף את חגורת הבטיחות כי רוב ההורים לא יודעים לחבר אותה כראוי, עם איזופיקס אין לך איפה לטעות- 2 קליקים מעידים לכך שהמושב מחובר לעוגנים, עכשיו רק תכוון את המושב ותוודא שאין לו תזוזת יתר ותשים את חגורת הבטיחות לילד- זו האינטגרלית של המושב או זו של הרכב, תוודא שהיא מהודקת וסע לשלום.

 

2 הבנים שלי ישבו בסלקל נגד כיוון התנועה עד בערך גיל 9 חודשים ואז עברו למושב בטיחות של מקסי קוזי עם איזופיקס+ זרועה מקבעת לרצפת הרכב, ישיבה עם הפנים לכיוון התנועה וכמובן אפשרות כיוון זוית המושב (הטייה) על מנת שאוכל להשכיב אותו שיהיה להם נוח אם הם נרדמים.

לא זוכר את שם הדגם המדוייק של המושב אבל הוא מאוד מאסיבי עם הגנה צידית טובה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אני דווקא לא כל כך מסכים עם edan82. בנושא הבטיחות בכלי רכב, גם למבוגרים וגם לילדים לא היו המלצות סותרות, אלא רק "החמרה" של המלצות. הסיבה לבטיחות הגבוהה של מושב נגד כיוון הנסיעה היא אותה סיבה שישנה כרית אוויר לנוסעים מקדימה - לתמוך בראש בזמן תאונה. חגורות בטיחות עושות עבודה טובה בלקבע את הגוף למושב הרכב בזמן תאונה, אבל הראש חופשי להמשיך לנוע. בין אם הראש פוגש בדאשבורד ובין אם הוא לא פוגש בכלום המתיחה של הצוואר (והריבאונד כאשר הראש חוזר אחורה, דבר אשר גורם לפגיעת ה-Whiplash) גורמת לנזק רב, עם אפשרות סבירה למוות (עקב קריעה של חוט השדרה). למבוגרים הפתרון (מקדימה) הוא כרית אוויר, אשר עוצרת את תנועת הראש בצורה מבוקרת (בנוסף למניעת פגיעה פיזית בהגה/דאשבורד). לילדים (ובכלל לנוסעים ללא כרית אוויר) הפתרון המומלץ הוא לשבת נגד כיוון הנסיעה. במקרה של תאונת חזית, ראשו של נוסע נגד כיוון הנסיעה יעצר בכסא וימנע את הפגיעה לצוואר ולראש. לצערנו למבוגרים אין פתרון שכזה, אבל לילדים יש אפשרות לשבת נגד כיוון הנסיעה, עם כסאות בטיחות המותאמים עד למשקל של 18 ק"ג (ולעיתים אף יותר) נגד כיוון הנסיעה. הדבר מצטרף להמלצה של גופים ממשלתיים ופרטיים להמשיך ולהושיב ילדים נגד כיוון הנסיעה אפילו עד גיל 4 (במדינות סקנדינביה), או לפחות עד גיל 2 (ברוב העולם המערבי, כולל המלצה מעודכנת בארה"ב). לגבי מבחני ריסוק לכסאות בטיחות, לצערי המידע באינטרנט לוקה בחסר. רוב הבדיקות בודקות נוחות שימוש, שכן אחוזים גבוהים מאוד של כסאות לא מחוברים כנדרש לרכב. בחיפושי אחרי כסא בטיחות לביתי, לא הצלחתי למצוא מבחנים ריסוק מסודרים של כסאות, אלא רק "המלצות" של ארגוני בטיחות, שלא ברור אם הן מתכוונות לנוחות השימוש או לבטיחות שנבחנה בפועל. לגבי תקנים, אישית אני לא מכיר את הנושא. אשמח אם תוכל לפרט לגבי ההבדלים בין התקנים.

פורסם

עידן, גיל 9 חודשים הוא מוקדם מדי להושיב את התינוק עם הפנים לכיוון הנסיעה. הפרמטר של גודל הגוף הוא לא היחיד שחשוב - עד סביבות גיל שנה עמוד השדרה, הכתפיים והשרירים באזור הזה לא חזקים מספיק, ובמקרה של תאונה התינוק עלול להיפצע קשה מאוד אם הוא יושב עם הפנים לכיוון הנסיעה.

יוסי, יש לך מכונית גדולה מספיק להכניס כיסא בטיחות בגודל מלא נגד כיוון הנסיעה? אני יודע שפורד פוקוס דור שני לא מספיק גדולה בשביל זה (עם כיסא קוסקו סנרה).

פורסם

ישנם לא מעט כסאות (לא סל קל) שמאפשרים ישיבה כנגד כוון התנועה. יש לשים לב שילד שאיננו יודע לשבת לבד עצמאית אסור להושיב, זה עלול ליצור נזק לגב מכיוון שחוליות ושרירי הגב אינם חזקים דיים כדי לתמוך במשקל הילד. במידה והילד איננו יודע לשבת יש לחפש כיסא שניתן להשכיב לאחור ולחבר אותו בניגוד לכיוון הנסיעה, ויש כאלו.

פורסם

אין ספק שאיזופיקס, דרוגי בטיחות הם דברים חשובים. אבל גם רכב עם דרוג בטיחות מקסימלי בכל המבחנים לא יוכל להגן על נוסע לא חגור, או שלא נחגר כראוי.

לכן אבל בסוף הדבר הקריטי ביותר הוא ההתקנה והשימוש.

 

התקנת המושב רק בספסל האחורי, ולא במרכז.

קשר עין עם הילד דרך מראה נפרדת ולא דרך המראה המרכזית.

עיגון המושב לרכב ע"פ ההוראות (RTFM, זוכר?...) בצורה המיטבית.

ובסוף, הכי הכי חושב, להקפיד לחגור את הילד כראוי גם אם הנסיעה מסתכמת בדקות בודדות בלהזיז את האוטו מפה לשם.

 

במקום בו אני גר (ישוב קטן מאוד), ההורים לוקחים את הילדים מהגן כשהילדים יושבים להם על הברכיים או בידיים של הסבתא במושב הקדמי. ומאחור יש להם מושבי אוונפלו-שמנוופלו עם 19 כוכבי בטיחות.

אומנם הנסיעה מקצה הישוב לקצה השני מסתכמת ב3 וחצי דקות, אבל זה לא תרוץ.

אני משקיע לפחות את זמן הנסיעה בזמן חגירה.

פורסם

טוב קצת סדר בבלאגן.

עידן התקן הקודם באירופה בשמו המלא הוא ECE R44/04 והוא התקן שעדיין הכל הכיסאות מורכבים על פיו.

התקן החדש הינו i-size, תקן עולמי ולא טריק שיווקי של איזה חברה, חברות מיצרות דגמים על פיו, פשוט כרגע רק שילב בחרו להביא את המקסי קוזי החדש.

שתי התקנים הינם תקנים אירופיים, בארה"ב הכל שונה, התקן, המתאמים הכל.

כמו שציינתי מקודם משווקים בישראל מוצרים בתווי תקן גם של ארה"ב וגם של אירופה.

 

בנוגע לזה שאתה חושב שאני אקסטרימי, או שיש פה טריקים של החברות המצב הוא הפוך. היצרנים בחרו בתקן שנוח להם ופשוט להם והוציאו את הצרכן עם מוצר שלא בהכרח עונה על כל הדרישות, ולשים ילד בן 5 חודשים עם כיוון הנסיעה נראה לי מעשה טיפשי.

 

בארה"ב ממזמן וגם במדינות סקנדינביה ההמלצה היא על לפחות גיל שנתיים כאשר בסקנדינביה ממליצים עד גיל 4 אם אפשרי.

 

עכשיו אני רכשתי פורד פיאסטה 2012, בדקתי מידות והכל, האוונפלו הוא 77 סנטימטר כשוכב נגד כיוון הנסיעה, המקסי קוזי הוא 71 כאשר המתאם הוא 69. כרגע הסלקל קל של מקסיקוזי ברכב הוא 66 והמתאם 60, ויש מרווח לכסא הקדמי.

אני צריך לנסות בחנות את האוונפלו כי יש סיכוי לא רע שהוא לא יכנס, מנגד מקסי קוזי דיווחו שניתן להתקין את הכסא החדש גם בפיאט 500.

 

בנוגע לתגובה האחרונה, הבעיה היא לא רק שלא קושרים אלא שלא עושים זאת נכון וכאן היתרון הגדול למקסי קוזי שנותנת לך נורות חיווי בבסיס שעוזרים לדעת שהתהליך נכון.

פורסם

אין ספק שלפני גיל שנה כדאי מאוד למקם את הילד נגד כיוון הנסיעה.

הבעיה היא שילד גדול יותר (בן 2, כל שכן בן 3 או 4) כבר לא יוכל לשבת נגד כיוון הנסיעה, כי אין לו מקום לרגליים.

יש כאן סתירה בין ההמלצה עבור בטיחות הילד למבנה הרכב שמתוכנן ע"י היצרניות.

פורסם

יש לי כסא של איוונפלו (נראה לי שזה טריומף) והוא מצויין ונוח לילד. אני מעגן אותו באמצעות חגורת בטיחות

וזה מאוד פשוט ואני לא מבין איך הורים מסתבכים בזה. דווקא האיזופיקס מסובך יותר במיוחד אם מדי פעם צריך להעביר את

הכסא לרכב השני. בנוסף לכסא הזה יש 5 כוכבי בטיחות. החסרון שלו הוא שהוא מאוד רחב.

פורסם

הטריומף מצויין, יש לי בו חסרון ויתרון. החסרון הוא העומק, לי אין בעיה עם כרגע, אלא עם העומק, אני לא יודע עם 77 סנטימטרים יכנסו בפיאסטה.

מנגד המחיר שלו אדיר ביחס למתחרים, בסביבות ה1000 שקל, אומנם יש חסרונות אבל הוא זול משמעותית.

פורסם
אין ספק שלפני גיל שנה כדאי מאוד למקם את הילד נגד כיוון הנסיעה.

הבעיה היא שילד גדול יותר (בן 2, כל שכן בן 3 או 4) כבר לא יוכל לשבת נגד כיוון הנסיעה, כי אין לו מקום לרגליים.

יש כאן סתירה בין ההמלצה עבור בטיחות הילד למבנה הרכב שמתוכנן ע"י היצרניות.

 

כרגע אין כלכך סתירה כי הנתון הקובע הוא גובה בעיקר ולא בהכרח גיל, אבל על כל מקרה קיימת הדגשה ש15 חודשים הוא הגיל המינמלי, הבן שלי רק בן חמישה חודשים והוא צריך פתרון שמתאים למידותיו.

פורסם

Yossim, תודה רבה על ההפניה למספר התקן המדויק. גיגול זריז העלה את המסמכים המלאים של האו"ם המגדיר את התקנים - התקן הישן (ECE R44/04) והתקן החדש (ECE R129). מרפרוף מהיר שני התקנים זהים במבחני הריסוק עצמם (עמוד 53 בתקן הישן ועמוד 41 בתקן החדש). לדעתי אין סיבה מהותית לבחור דווקא בכסא המתאים לתקן החדש. בנוסף, נראה שהתקן מגדיר הצלחה בצורה בינארית - או שכסא בטיחות עומד בתקן או שלא. אין כאן מדד יחסי כמו בריסוק מכוניות (כוכבים מתוך 5, לדוגמה), דבר אשר לא מאפשר בחירת כסא "בטוח יותר" - כל הכסאות העומדים בתקן נותנים בטיחות מינימלית זהה, אבל אין פרטים על מי הצליח יותר טוב. האם ישנם גופים אפשר בודקים כסאות בטיחות בצורה יחסית?

פורסם
Yossim, תודה רבה על ההפניה למספר התקן המדויק. גיגול זריז העלה את המסמכים המלאים של האו"ם המגדיר את התקנים - התקן הישן (ECE R44/04) והתקן החדש (ECE R129). מרפרוף מהיר שני התקנים זהים במבחני הריסוק עצמם (עמוד 53 בתקן הישן ועמוד 41 בתקן החדש). לדעתי אין סיבה מהותית לבחור דווקא בכסא המתאים לתקן החדש. בנוסף, נראה שהתקן מגדיר הצלחה בצורה בינארית - או שכסא בטיחות עומד בתקן או שלא. אין כאן מדד יחסי כמו בריסוק מכוניות (כוכבים מתוך 5, לדוגמה), דבר אשר לא מאפשר בחירת כסא "בטוח יותר" - כל הכסאות העומדים בתקן נותנים בטיחות מינימלית זהה, אבל אין פרטים על מי הצליח יותר טוב. האם ישנם גופים אפשר בודקים כסאות בטיחות בצורה יחסית?

 

הסיבה היחידה מבחינתי ומבחינת כל הורה בתקן החדש היא התקנה של כסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה, וכאן בא ליידי ביטוי ביתרון של התקן החדש.

יש לא מעט מבחנים של תאונות חזית וצד הן של סלקלים והן של כסאות בטיחות, בכסאות בטיחות בודדים אלו שמצליחים חקבל 5 כוכבי בטיחות, זה נתון די נדיר. ניתן למצוא תוצאות ברחבי הרשת, מקסי קוזי מגדילה לעשות בדיקות כאלו בעצמה וניתן לראות גם באתר שלה דירוג כוכבי בטיחות לאינדיקציה.

פורסם

הייתי מתחיל דווקא הפוך - כשאתה נכנס לאינטרנט יש המון אינפורמציה אבל בתכל'ס, גם כיסא שקיבל ביקורות מעולות לאו דווקא יתאים לרכב (במיוחד לאור זה שהם צומחים לגודל של כורסאות טלויזיה), אם מבחינת מרווח פנים ואם מבחינת זוית הטיית המושב - עשה סיבוב ותראה איזה כסאות בכלל נכנסים לך ברכב כמו שצריך. סביר להניח שאחרי סיבוב כזה תשאר ביד עם רשימה יותר מצומצמת. אגב, הילד שלי באחוזון דומה והייתי צריך לסובב את הכיסא לתנוחה קדמית די מהר ככה שכדאי לבדוק את שני המצבים - זה שהאמריקאים ממליצים לנסוע עם הפנים אחורה עד גיל שנתיים זה יופי אבל יש לי תחושה שזה עובד יותר טוב במיניואנים מאשר באיזו משפחתומטית/סופר-מיני שרוב הישראלים מתניידים בה.

 

נ.ב לגבי מיקום הכיסא, עפ"י "בטרם" המיקום הממולץ הוא מרכז המושב האחורי.

פורסם

Yossim, לא הבנתי את הערתך האחרונה. גם בתקן הקודם ישנה אפשרות להושיב ילד בכסא הבטיחות נגד כיוון הנסיעה ובדיקת הריסוק זהה לתקן החדש (ושניהן כוללות בדיקה גם עם כיוון הנסיעה וגם נגדה, עם התנגשות חזיתית והתנגשות אחורית). לגבי מבחני ריסוק של היצרניות עצמן, אני נוטה לפקפק באמינותן, מה גם שבלתי אפשרי להשוות בין כסאות אם כל יצרן עשה מבחן משל עצמו. תוכל לצרף קישור למבחני ריסוק לכסאות ילדים המבוצעים ע"י גורם בלתי תלוי ביצרניות (ממשלתי או פרטי)? באתר ה-NHTSA דירוג הכוכבים הוא לנוחות שימוש, באתר ה-IIHS בודקים רק בוסטרים, באתר safecar.gov אין דירוג בטיחות כלל וגם באתר ה-EuroNCAP לא מצאתי דירוג בטיחות של מושבים. רק באתר CREP האוסטרלי מצאתי דירוג כוכבים לבטיחות (ביחד עם דירוג נפרד לנוחות שימוש).


×
×
  • תוכן חדש...