Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4554 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האם המונח "צורת התבטאות" זר לך?

שאתה אומר למישהו "כבר אמרתי לך מיליון פעם!" האם זה אומר שבאמת ספרת את מספר הפעמים והגעת למיליון? בויאטנם עוד לא הייתי, הכוונה הייתה שבישראל שנת 2013 דברים כאלו לא אמורים לקרות. הייתי מקבל את הטענה של "עוד לא גמור" אם זה היה 3-4 חודשים+ לפני הסיום, לא יום ורבע לפני פתיחת המחלף.

 

הכביש עוד לא גמור, והכוונה המוצהרת הייתה לפתוח אותו טרם סיומו בשל לחץ התנועה הגדול שיש בצומת הזה כל בוקר.

 

"מקרה נדיר", "קורה פעם בהרבה שנים", מה שלא יגידו- בשנה שעברה הייתה מערכת סופה שארכה פי 2 וירד בה פי 3 גשם בערך, זוכרים איך שהכינרת קפצה ביותר מחצי מטר כהרף עין?

 

אני בספק אם דני רופ יסכים לתמוך בטענות האלה. מעבר לכמות המשקעים הכוללת צריך לזכור שיש חשיבות מכרעת לפרק הזמן שבו המשקעים האלה ירדו, ולמיקום שלהם. כמות משקעים ארצית ממוצעת לא רלוונטית.

 

אם באותה סופה גשומה יותר חצי מהכבישים בארץ לא כשלו ושקעו, אין סיבה שכביש במחלף חדש ומודרני שכזה ישקע רגע לפני פתיחתו.

זו פאשלה ומישהו צריך לתת על זה את הדין.

 

ייתכן אולי, והסיבה להבדל בין הכביש הזה לאחרים טמון בעובדה שהכביש הזה, בניגוד לאחרים, לא השולמה בנייתו.

אם בא לך בשביל הכיף והסיפוק הרגשי לערוף ראשים - לך על זה. אבל זה ילדותי ולא מקצועי.

 

תמתין בשקט ובסבלנות עד פרסום תוצאות התחקיר. אז נהיה חכמים יותר כולנו.

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ומה היה קורה אם נניח תאריך הפתיחה של הכביש היה יומיים-שלושה לפני.

 

הרי גם בתאריך הפתיחה הוא לא היה מיועד להיות מוכן וגמור לפי דבריכם.

אז הארוזיה הייתה קורית מתחת לגלגלי הרכבים הנוסעים!

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
ומה היה קורה אם נניח תאריך הפתיחה של הכביש היה יומיים-שלושה לפני.

 

הרי גם בתאריך הפתיחה הוא לא היה מיועד להיות מוכן וגמור לפי דבריכם.

אז הארוזיה הייתה קורית מתחת לגלגלי הרכבים הנוסעים!

 

אתה צודק.

אבל יש את מרכיב הסופה שהיה לא מתוכנן.

פורסם

בסדר שהיה לא מתוכנן.

 

מה שאני טוען זה שאילו תאריך פתיחת הכביש (שכידוע לנו הוא סוג של אן-דן-דינו) היה יומיים מוקדם ולא יומיים מאוחר, יכול להיות שהיינו עדים לתאונות שרשרת ולא מעט פצועים/הרוגים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
בסדר שהיה לא מתוכנן.

 

מה שאני טוען זה שאילו תאריך פתיחת הכביש (שכידוע לנו הוא סוג של אן-דן-דינו) היה יומיים מוקדם ולא יומיים מאוחר, יכול להיות שהיינו עדים לתאונות שרשרת ולא מעט פצועים/הרוגים.

 

בהינתן הגורמים הידועים, אתה צודק.

פורסם
תאריך פתיחת הכביש (שכידוע לנו הוא סוג של אן-דן-דינו)

על מה זה מבוסס ?

כמו בכל פרויקט כל יום עולה לקבלן בשטח הון תועפות. בפרויקטים כאלה גדולים הקבלנים מגישים לו"ז מדוייק שמוכן עם התוכנה MS PROJECT ומאושר אצל מנהל הפרויקט.

לא כל יום נחשב, כל דקה נספרת.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

מבוסס על כך שהחליטו לפתוח את הכביש לציבור הרחב עוד לפני שהוא מוכן :brickwall:

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

למיטב ידיעתי בדרך כלל כבישים נפתחים לפני שהם מוכנים סופית מכיוון שלכביש שמשחרר פקקים יש תועלת כספית למדינה ולציבור.

אף קבלן לא היה פותח כביש לתנועה אם היה יודע שהיו נוסעים עליו שבוע ומגלים שהוא שוקע ב-30 ס"מ מכיוון שזה לעשות צחוק מהעבודה ומכיוון שעלויות הקנסות והתיקונים הענקיות חלות עליו.

מכאן אני מגיע למסקנה שהמיגון נגד מים בכמות גדולה לא הושלם ולכן התקיימה האירוזיה שסחפה חלקים מהשתית מתחת לאספלט.

 

מומלץ לחכות לתוצאות החקירה ואז להחליט.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

א. אם מדובר אכן על מחלף מדובר על גשר, ובמצב כזה יש התרשלות של מישהו, בוודאות, לא יכול להיות שבטון ואספלט יהיו גליים בגלל גשם.

 

אתה כנראה מסרב להבין שצריך לסוע בכביש סלול בשביל לעלות על סוללה שמובילה לגשר, ואז לרדת באותו סדר,

כל האלמנטים שמניתי הם חלק ממה שנקרא מחלף.

 

מה שקרה כאן, לא קרה בתחומי הגשרים, תסתכל בתמונות, אתה תראה שהמעקות בצידי הכביש הם מעקות W רגילים ונמוכים.

(לידיעה, בגשרים מתקינים מעקות פלדה או פלדה משולבים בבטון לגובה של 1.2 מ' פלוס מינוס)

 

 

אספלט יכול להיות גלי, הנה תקרא.

פורסם
מבוסס על כך שהחליטו לפתוח את הכביש לציבור הרחב עוד לפני שהוא מוכן :brickwall:

 

כשאתה עושה שיפוץ כללי בבית (אינסטלציה+ריצוף) אתה מחכה שהקבלן יסיים את הפינישים ועד אז גר בבית מלון או חוזר לגור בבית ברגע הראשון שהאסלה מחוברת לניקוז ויש מים זורמים בלי לחץ?

פורסם
מומלץ לחכות לתוצאות החקירה ואז להחליט.

 

מי אמר שמתכוונים לחקור?

אולי אחרי שיעשו כמה מערכונים על שר התחבורה שאמר "זהו פתרון מוצלח", ועל שטרות כסף שנקברו אי שם, יגידו נו-נו-נו וכולם ישכחו מהסיפור, חוץ מאלו שהרויחו ויהיו עסוקים בללכת להנות.

 

החברה שבצעה, רמט, אמורה לתקן עד פברואר ואז כמובן הכותרות יבשרו על מחלף ששודרג למען הציבור, נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) לא תוכל להתנער מאחריות כי הקבלן קיבל את הפרוייקט בשיטת 'תכנן לבד ובצע לבד' ותן לנו הכל מוכן לטקס עם שר התחבורה.

 

הזקנים אולי יזכרו בכשלים שהיו בגשר שפירים וגלילות ופאשלות אחרות בסלילת דרכים שעלו בחיי אדם, אבל שם, במשרדים, אף אחד לא חושב אפילו להסיק מסקנות. אולי רק על מס חדש למימון הוצאות מופרזות בעבודות מע"צ.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

מה שקרה כאן, לא קרה בתחומי הגשרים, תסתכל בתמונות, אתה תראה שהמעקות בצידי הכביש הם מעקות W רגילים ונמוכים.

(לידיעה, בגשרים מתקינים מעקות פלדה או פלדה משולבים בבטון לגובה של 1.2 מ' פלוס מינוס)

 

 

אספלט יכול להיות גלי, הנה תקרא.

 

לא שזה סותר את מה שאמרת - ממה שאני רואה המעקות הם ESP או EDSP.

 

ודרך אגב גם בעוקף קריות (22) היו שקיעות ויש אזורים שמרגישים ברכבת הרים, ישנו גם קטע באזור צומת קרית אתא שנאלצו לתקן, ברור שלא משהו כמו שקרה במחלף המדובר, אבל פתחו כמה שיותר מהר כדי להקל על העומס,

ושפיר קיבלו בונוס שמן עקב פתיחת הכביש מוקדם מהתאריך שנקבע.

 

 

so far so good so what

פורסם
מי אמר שמתכוונים לחקור?

אולי אחרי שיעשו כמה מערכונים על שר התחבורה שאמר "זהו פתרון מוצלח", ועל שטרות כסף שנקברו אי שם, יגידו נו-נו-נו וכולם ישכחו מהסיפור, חוץ מאלו שהרויחו ויהיו עסוקים בללכת להנות.

 

החברה שבצעה, רמט, אמורה לתקן עד פברואר ואז כמובן הכותרות יבשרו על מחלף ששודרג למען הציבור, נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) לא תוכל להתנער מאחריות כי הקבלן קיבל את הפרוייקט בשיטת 'תכנן לבד ובצע לבד' ותן לנו הכל מוכן לטקס עם שר התחבורה.

 

הזקנים אולי יזכרו בכשלים שהיו בגשר שפירים וגלילות ופאשלות אחרות בסלילת דרכים שעלו בחיי אדם, אבל שם, במשרדים, אף אחד לא חושב אפילו להסיק מסקנות. אולי רק על מס חדש למימון הוצאות מופרזות בעבודות מע"צ.

 

חייבים לחקור מהסיבה המאוד פשוטה שציינתי קודם. לכל פרויקט יש תאריך שבו הוא אמור להסתיים ולכל יום של חריגה מהמועד יש השלכות כספיות עצומות על הקבלן.

 

רמט תתקן עד פברואר והיא תיקנס על האיחור בלוח הזמנים. גם פרויקטים בשיטת DB (תכנן לבד ובצע לבד כמו שאתה קורא להם) נתונים לביקורת של נתיבי ישראל, זה לא שהקבלן עושה מה שבא לו בראש באותו רגע. אני אזכיר שוב את עניין הבדק שכנראה לא הודגש מספיק.

תקופת הבדק בפרויקטים גדולים כאלה היא בדרך כלל 5 שנים שבהן הקבלן אחראי על תקינות ושלמות הפרויקט וכל תיקון חל עליו כלומר משלם המיסים לא מוציא שקל מכיסו. מישהו באמת חושב שהקבלן היה מנסה למסור פרויקט שלא יחזיק אפילו חורף אחד ? הרי ברור שעלויות התיקון הן עצומות.

 

בגשר שפירים לא העמידו אף אחד לדין ? עד כמה שזכור לי כן. את גלילות אני לא מכיר, אשמח לקישור.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
למיטב ידיעתי בדרך כלל כבישים נפתחים לפני שהם מוכנים סופית מכיוון שלכביש שמשחרר פקקים יש תועלת כספית למדינה ולציבור.

אף קבלן לא היה פותח כביש לתנועה אם היה יודע שהיו נוסעים עליו שבוע ומגלים שהוא שוקע ב-30 ס"מ מכיוון שזה לעשות צחוק מהעבודה ומכיוון שעלויות הקנסות והתיקונים הענקיות חלות עליו.

מכאן אני מגיע למסקנה שהמיגון נגד מים בכמות גדולה לא הושלם ולכן התקיימה האירוזיה שסחפה חלקים מהשתית מתחת לאספלט.

 

מומלץ לחכות לתוצאות החקירה ואז להחליט.

 

העובדה היא שהתכוונו לפתוח את הכביש בדיוק יומיים מאוחר יותר, נכון או לא?

מה שמצביע בסבירות גבוהה על כך שאף אחד לא חשב על ההיבט הבטיחותי לפני פתיחת הכביש.

מה שאומר שאם הסערה הייתה מתעכבת נניח שלושה ימים, הסחף הזה היה קורה מתחת לגלגלי הרכבים הנוסעים על הכביש.

 

המסקנות שלי סבירות או שלא?

 

אתה כנראה מסרב להבין שצריך לסוע בכביש סלול בשביל לעלות על סוללה שמובילה לגשר, ואז לרדת באותו סדר,

כל האלמנטים שמניתי הם חלק ממה שנקרא מחלף.

 

מה שקרה כאן, לא קרה בתחומי הגשרים, תסתכל בתמונות, אתה תראה שהמעקות בצידי הכביש הם מעקות W רגילים ונמוכים.

(לידיעה, בגשרים מתקינים מעקות פלדה או פלדה משולבים בבטון לגובה של 1.2 מ' פלוס מינוס)

 

 

אספלט יכול להיות גלי, הנה תקרא.

 

יודע מה? מקבל את מה שאתה אומר אחד לאחד, נניח שלמעט גשרון אחד אפילו הרמפות השתלבות נמצאות על הקרקע והמתכננים השתמשו בכל האלמנטים הגיאוגרפיים שעמדו לרשותם כך שיהיו מינימום גשרים.

ככה לפחות זה נראה מהתמונה:

50276250961597640360no.jpg

 

נניח שיש סחף כלשהו שמקובל.

 

האם זה נמצא בסטנדרט?

50446200991499640360no.jpg

 

5044615099590640360no.jpg

 

50447780991599640360no.jpg

 

504477929617100640360no.jpg

 

50446170991599640360no.jpg

 

ואפס התייחסות לתזמון, האם מקובל שכביש יומיים לפני הפתיחה שלו מקבל סחף כזה ובורות כאלה?

האם ההערכה שלי שבטיחות לא הייתה אחד השיקולים בבחירת תאריך פתיחת הכביש סבירה בעיניך?

 

כשאתה עושה שיפוץ כללי בבית (אינסטלציה+ריצוף) אתה מחכה שהקבלן יסיים את הפינישים ועד אז גר בבית מלון או חוזר לגור בבית ברגע הראשון שהאסלה מחוברת לניקוז ויש מים זורמים בלי לחץ?

 

זו כבר השוואה מטומטמת ולא קשורה.

רוצה השוואה יותר טובה? כשאתה עושה שיפוץ כללי בעסק, אתה מחכה שהקבלן יסיים ואז פותח את העסק או שאתה מקבל לקוחות כשיש פיגומים והבטון עוד לא התייבש?

 

ההשוואה לבית לא נכונה כי במקסימום אתה לוקח אחריות על עצמך ועל המשפחה שלך, וגם אז אם יש בעיה בטיחותית הקבלן צריך להגיד לך יפה "חכה עד שיהיה בטוח לגור".

כאן בפתיחת הכביש אתה לוקח אחריות על עשרות אלפי עוברי אורח (לפחות), שלאף אחד מהם אין אפשרות לדעת כי המצב מסוכן מתחת לגלגליהם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

נראה מהתמונות כאילו השקיעה קרתה בנקודת ההשקה של הגשר עם הגבעה. כלומר במקום בו הכביש התלוי על הגשר מתחבר לכביש הסלול על הרמפה הקרקעית.

 

אם ההשערה שלי נכונה, זה יכול להסביר כשל בממשק בין הגשר לקרקע (נקודת תורפה ממילא).


×
×
  • תוכן חדש...