Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אימפרז ניו אייג' 2.0R מול מאזדה 3 ספיריט


Giladben.zaken
שימו לב! השרשור הזה בן 3831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר בהתלבטות בין מאזדה בין השנים 2004 - 2006 אולי אפילו 2007 אל מול סובארו אימפרזה ניו אייג AWD החל משנת 2006 ואילך.

רק סטיישן בשני הדגמים, מעדיף תא מטען גדול.

 

העניין הוא כזה, יש לי אקסנט שנת 2000 שקניתי לפני 3 שנים כי הייתי צריך אוטו מהר ועכשיו, האוטו עובד ומשרת יופי אבל נראה מבחיל חיצונית ואני מתבייש מאוד להגיע איתו למקומות ולהיראות בו. חייב להחליף אוטו כבר. (לראייה ראו חתימתי למטה)

 

הפעם אני לא מתכוון לעשות את הטעות הזו ולקנות אוטו מהר, אני רוצה לקנות משהו שיעשה לי טוב לארבע שנים הבאות לפחות

(הפרונטרה הייתה אצלי 7 שנים, היונדאי כבר 3, נראה לי 4 שנים יספיקו).

 

תמיד אהבתי את הסובארו ניו אייג' וסובארו בכלל, ואם יש AWD אז זה בכלל עוד נקודה. המכונית כשהיא חונה (דגם R 160 כ"ס) נראית כמו מכונת מלחמה וזה מאוד עושה לי את זה. אבל לפני שבועיים חבר טוב הדליק אותי על הספיריט 3 של מאזדה עם מנוע 2.0. הבנתי שהמנוע הגדול חסכוני יותר מה-1.6, מקווה שתאשרו או תאששו טענה זו.

המאזדה ספיריט יפה ומושכת, אפשר לומר שיש לה איזו הבלטה לעומת מאזדה אקטיב רגילה. באופן כללי מבדיקות שאני עושה המאזדה מתקדמת בשתי רמות מעל סובארו בכל מה שקשור לפינוק, אבזור ומראה פנימי.

לסובארו יש מראה מדליק מאוד חיצונית שאני מאוד אוהב, מחיר רכישה הרבה יותר נמוך, מה שמאפשר שנתון גבוה יותר עם ק"מ נמוך יותר.

אם הייתי מצליח לתפוס מאזדה עם נתונים טובים שנשארת דקה אחת בלוח השרשור הזה כלל לא היה עולה, אבל הבעיה היא שכל המודעות בלוחות על המאזדות עם נתוני הפתיחה הטובים נמכרו כבר עוד לפני שהספקתי להתקשר. מדהים! קיבלתי את ההרגשה שמדובר ברכב הכי סחיר בארץ, כי הוא כל הזמן נחטף ללקוח אחר לפני שהספקתי להתקשר בכלל.

לעומת זאת הבנתי שהסובארו היא תושבת קבע בבית של מי שקנה אותה שלא נמכרת שבועות רבים ואף חודשים, גם עם נתוני פתיחה טובים.

 

וו גרירה חובה אצלי, הבנתי שעלות וו למאזדה נעה סביב ה-2700??? הכצעקתה?

אין לי מושג כמה יעלה בסובארו כי לא הספקתי לבדוק.

 

ההתלבטות כדלקמן:

המאזדה שנתון ישן יותר, אבל מאובזרת יותר וכנראה חסכונית יותר ונראית לא רע, גם מהבחינה הספורטיבית, ואולי אף זולה יותר בתחזוקה, לא יודע, קשה לתפוס מכונית טובה כי הן נחטפות מהר מידי. כמו כן, אני יודע שזה ישמע דבילי אבל אם מאזדה אז אך ורק אדום או שחור. כי לבן\אפור\כסוף על האוטו הזה נראה כאילו חסרה מדבקה של חברת הייטק מאחורה וזה פשוט מכוער.

הסובארו בעלת שיק ספורטיבי שאני מאוד אוהב, AWD מגניב, מחיר מצויין לנתונים טובים בשנתון חדיש יותר עם ק"מ סביר +, אבל כנראה שצריכת הדלק פחות טובה ואני עוד חייב אוטומטית כי אין ברירה, לאישתי יש רישיון לאוטומט בלבד. ויש מינוס על אבזור ומרווח פנים ומכירה עתידית קשה מאוד שכן הרכב יהיה ישן בעוד 4 שנים. כל צבע מתקבל כל עוד הוא שמור ויפה.

 

קראת עד לכאן? שאפו, אז על מה אתה היית הולך?

בעלי ניסיון עם אחד מהדגמים, בעד ונגד לאוטו שברשותכם מהשתיים האלו?

 

mazda

2005_Mazda_Mazda3-2.jpg

 

subaru

06-07_Subaru_WRX_wagon_rear.jpg

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהיו לו את שתי הרכבים יש לי 2 דברים להגיד לך, אם אתה מחפש חוויה בנהיגה אז בלי שום ספק שכדאי שתלך על הסובארו, ההנעה 4x4 שלה זו חוויה ענקית ונהיגה כייפית, אך אם אתה מחפש צריכת דלק יותר טובה אז תלך על המאזדה כי הסובארו תזלול לך דלק בכמויות שלא תאמין. אני אישית נהנתי יותר מהסובארו ועד עכשיו מצטער שמכרתי אותה למרות הצריכת דלק המוגזמת.

ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא ,

שלגאונות יש גבולות . ( אלברט איינשטיין )!

Mazda 3 2.0!!:twisted::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך ייתכן שהסובארו שוקלת 1300 ק"ג בלבד לעומת המאזדה עם 1785 ק"ג?

מאיזה חומרים עשויה הסובארו הזו, שבמימדים היא גדולה יותר (במעט) אך בפועל כל כך קלילה במשקל למרות אקסטרא מערכות הינע?

איך ייתכן צריכת דלק של כ-1:8 בסובארו לעומת 1:11 במאזדה בממוצע גס (לפי מה שכתוב ברחבי הפורום) כאשר שואלים איזה משקל סוחב כל אחד מהמנועים?

 

מוזר לי מאוד, מה כל כך לא בסדר בסובארו הזו שכל כך טוב במאזדה?

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלוש נקודות למחשבה:

1. המאזדה לא באמת "סטיישן" אלה האצ'בק 5 דלתות. כאשר הסובארו היא אכן "סטיישן".

 

2. בתוספת של 6000 ש"ח אולי טיפה יותר, אתה מרכיב מערכת גז לסובארו שמשפרת לך פלאים את ההוצאה על "דלק", כאשר הסובארו עם המנוע הזה תפורה על מערכות גז כמעט יותר מכל רכב אחר ואין שום בעיתיות מכנית עם העניין. זאת מניסיון של צי של כאלו, שהוחלף בB4 עם מנוע +- זהה, ומערכות גז בכולם.

 

3.אם אמרת שהסובארו היא הקשה למכירה, זה משחק רק לטובתך, אתה יכול לקנות רכב כזה, בשנתון מתקדם יותר וכנראה עם אפשרויות טובות יותר למצוא יד פרטית מתוחזקת ושמורה, במחיר זול משמעותית מהמחירון בכלל ומהמזדה בפרט. אין שום סיבה שהרכב ישרת אותך שנים רבות (מנוע הבוקסר הזה הוא אחד האמינים שהכרתי, וכך גם הגיר. כל הרכבים שהיו בצי עברו את ה300000 ק"מ וחלקם עדיין נוסע בגאון). כשאתה תרצה למכור, תזכור שקנית בזול מה עוד שהרכב יהיה כבר ממש ישן וענייני שוק כבר כמעט ולא ישחקו אלה יותר המצב הספציפי של הרכב שלך.

 

בהצלחה.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה לוטי, הערת את עיני, אשרייך.

אתה צודק זה אכן וואגון (כפי שמאזדה קוראים לזה) על פני סטיישן, אבל זה לא מה שמשנה כאן, העיקר הוא הדלת החמישית.

 

אם אצליח לתאם עם מוכר אני הולך היום לראות סובארו אחת בפעם הראשונה וכנראה שאראה היום עוד מאזדה אחת (אם לא נמכרה תוך כדי שאני כותב כאן).

 

עלתה לי הארה לפתע! פורד פוקוס 2007-8 2.0L גאיה 5 דלת'. אותם המחירים, שנתון וק"מ מתקדם עוד יותר. אוטו טוב ל-4 שנים ותוספת של ארבעים אלף ק"מ שאעשה עליה?

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

עלתה לי הארה לפתע! פורד פוקוס 2007-8 2.0L גאיה 5 דלת'. אותם המחירים, שנתון וק"מ מתקדם עוד יותר. אוטו טוב ל-4 שנים ותוספת של ארבעים אלף ק"מ שאעשה עליה?

 

קבלו ביטול על הפוקוס, ירדו וצחקו עלי כל כך שזה רכב של זקנים, שאני חייב לוותר :-o

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי מצליח לתפוס מאזדה עם נתונים טובים שנשארת דקה אחת בלוח השרשור הזה כלל לא היה עולה, אבל הבעיה היא שכל המודעות בלוחות על המאזדות עם נתוני הפתיחה הטובים נמכרו כבר עוד לפני שהספקתי להתקשר. מדהים! קיבלתי את ההרגשה שמדובר ברכב הכי סחיר בארץ, כי הוא כל הזמן נחטף ללקוח אחר לפני שהספקתי להתקשר בכלל.

לעומת זאת הבנתי שהסובארו היא תושבת קבע בבית של מי שקנה אותה שלא נמכרת שבועות רבים ואף חודשים, גם עם נתוני פתיחה טובים.

 

איפה מי שאמר שלמאזדה 3 אין שוק והכליל גם את הספיריט בדעה הזו? גם אני נתקלתי בתופעה הזו, מה שמצחיק זה שגם רכבים עם נקודת פתיחה לא טובה נמכרים מהר...

 

לנושא - את הדעה שלי על הרכבים אתה יכול לראות בשרשור הזה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=503030

(תגובה מס' 11).

 

בכללי המאזדה ספורטיבית יותר, מתקשרת יותר, מתנהגת יותר, כיפית יותר, מאובזרת, חדישה, מעט יותר חסכונית ובקיצור עולה על האימפרזה כמעט בכל היבט.

האימפרזה נוחה יותר, רגועה יותר, מיושנת, בזבזנית, הגה שהורס את החגיגה ושלדה טובה (עדיין פחות טובה מזו שבפוקוס ובמאזדה 3).

את הפוקוס חבל שהורדת, לפי דעתי מדובר ברכב משתלם מאוד, איכותי, די מרווח, מאובזר יפה, נוח יחסית, מהנה לנהיגה ובצבעים הנכונים בגרסת ה-5 דלתות הנדירה יותר היא נראית טוב למדי. כמובן שרק מנוע ה-2L צריך לבוא בחשבון, כי ה-1.6 מרגיש כמו עגלה עם סוס חולה.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אפשרות בסגנון אך לטעמי טובה משניהם ללא עוררין (ויש אותה בתמחורים האלו): B4 סטיישן. חזקה, 4x4, מאובזרת (משתנה עם השנתון),פרקטית, בטיחותית, אמינה מאוד ושוב- מתאימה מעולה לשילוב עם גז.

היא הרבה יותר מרווחת, אחת המהנות לנהיגה, ואפילו נראת מצויין גם בתצורת הסטיישן.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך ייתכן שהסובארו שוקלת 1300 ק"ג בלבד לעומת המאזדה עם 1785 ק"ג?

מאיזה חומרים עשויה הסובארו הזו, שבמימדים היא גדולה יותר (במעט) אך בפועל כל כך קלילה במשקל למרות אקסטרא מערכות הינע?

איך ייתכן צריכת דלק של כ-1:8 בסובארו לעומת 1:11 במאזדה בממוצע גס (לפי מה שכתוב ברחבי הפורום) כאשר שואלים איזה משקל סוחב כל אחד מהמנועים?

 

מוזר לי מאוד, מה כל כך לא בסדר בסובארו הזו שכל כך טוב במאזדה?

 

המאזדה שוקלת באזור 1300 ק"ג, 1750 זה משקל מרבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של אימפרזה סטיישן 2.0R 4X4 יש לי רק דבר אחד לומר לך, אם יש לך אישה שלאבא שלה יש תחנת דלק אז תקנה אותה. גם עם מערכת הגז הרכב הזה טוחן דלק וגז! לי הייתה אחת כזו עם מערכת גז ומכרתי אותה רק בגלל בעיית הצריכה.

חוץ מזה הרכב מאוד אמין ודי כייפי לנהיגה לעומת המאזדה.

אם כבר אז הייתי הולך על הרעיו ש LOTY העלה כאן.

נ.ב: הבאגז שלו יחסית מאוד קטן לסטיישן, לך תראה תתרשם לבד.

IMG_0074.JPG

זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי לראות את הסובארו היום.

המכונית מאוד יפה, דומה לתמונה שבתגובה מעל זו.

נראה שבאמת השתמשו בה בעדינות יחסית, הרכב סה"כ שמור, שריטות קלות פה ושם שנראות לי הגיוניות ועוברות את העין, שום דבר גדול.

 

הרכב במגרש, לא ידעתי את זה בהתחלה, רק כשהגעתי גיליתי זאת (לא שמתי לב במודעה שזה סקשן של סוחרים). הוא מאתמול במגרש אחרי שעשה החלפה על B4 סטיישן.

לטובתי יוצא שככה אפשר לגלגל את האקסנט שלי הלאה בקלות כי למרות מצבה המכאני הטוב, הצבע הרוס כולו ואני לא רואה איך אני מוכר אותה בעצמי, לרעתי יוצא שהוא לא גמיש במחיר.

 

לקחתי את מס' הרישוי של הרכב למוסך מורשה סובארו וביקשתי לבדוק אם יש היסטוריה לרכב. לשמחתי מתברר שבשתי הידיים הרכב טופל במוסך אחד ברעננה לאורך כל חייו ויש תיעוד מלא במערכת המחשבים של סובארו. הרכב עבר את כל הטיפולים בזמן כולל כל מה שהיה צריך, גומיות בנדים שמנדים וציגלה מינדלה.

עכשיו הוא עומד על 112,500 ק"מ, ב-105,000 ק"מ עבר טיפול גדול הכולל טיימינג. טיפול הבא ב-120,000.

 

אני לא יודע, מצד אחד נראה שעל פניו 35,000 ש"ח (כולל טרייד אין מגולם בתוך הסכום הזה) שווים את המכונית, מצד שני התגובות של בעלי הניסיון הן לכאן ולכאן ככה שאני מבין שאם אני משלם 35,000 ש"ח מרגיש לי כמו טעות, כאילו אני קונה ביקר מידי ביחס לשוק.

 

בלי קשר לשוק, התגובות על צריכת הדלק גורמות לי לשקול אם אני לא טועה ומכניס את עצמי לבור שאני אתבאס להניע את האוטו מהמחיר שתעלה לי כל נסיעה.

 

נציין שאני נוסע 10,000 ק"מ בשנה כי הרכב הוא שני אחרי הקטנוע שמשמש את כל צרכי היומיום.

במידה ואני מודד מכונית שעושה 1:8 צריכת הדלק השנתית עומדת על כ-9000 ש"ח ולצורך השוואה רכב שעושה 1:11 צריכת הדלק השנתית 6000 ש"ח. הפרש של 3000 ש"ח לשנה!

 

אגב, ביררתי, גם כאן יוצא שוו הגרירה עולה לי 2700 ש"ח מכיוון שלוחית רישוי נמוכה מחייבת וו גרירה נשלף.

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחזית שלך לגבי הבדלים בצריכת הדלק אולי היו רלוונטים אם היית מתלבט בין אימפרזה למאזדה 2.

בפועל ההבדל בצריכה יהיה בין 10-15 אחוז במקרה הגרוע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...