Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו, כשיצא "אוטו" החדש מותר לגלות ש...


איתן_כ
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 6600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהריים בעבודה

-----------------

אני בוהה בשעמום במסך והפלאפון מצלצל.

שיחה לא מזוהה – כנראה שוב מישהו שאני צריך להסביר לו למה מה שהיה

צריך להיות מוכן שלשום לא יהיה מוכן גם מחרתיים.

אני עונה "הלו" עייף ומצידו השני של הקו אני שומע "איתן, זה טל שביט אנחנו

יוצאים מחר לבחון את המיאטה החדשה והיינו שמחים אם תוכל להצטרף".

 

אני חושב לעצמי, עם כל הכבוד ל"אורך" המיתולוגי שעל ברכי כתיבתו

התבגרתי, מה פתאום הוא חושב שאני יכול סתם כך לקחת חופש בהתראה של

יום ועוד בתקופה לחוצה כזו וחוץ מזה האאוטלוק עמוס בפגישות למחר וחוץ

מזה חם מידי לגג פתוח וגם לאוטו שלי יש ביטוח רק לי ומייד עניתי "איפה

ובאיזו שעה? אני אהיה שם".

 

 

פלאשבק

-----------

לפני שאני מספר איך ביליתי עם אנשים מסכנים שיוצאים לנהוג ברודסטרים

בכבישים מפותלים ופנויים ועוד משלמים להם על זה, נלך אחורה לשנת 92'.

אני מתארח בדרום אפריקה אצל דוד שלי שיש לו כמה צעצועים נחמדים של

פאר התעשייה הגרמנית והבריטית , אך האוטו ליום יום שלו הוא מיאטה.

ברגע שנפרדתי ממושב הנהג שלה הבטחתי לעצמי שיום אחד תהיה לי כזו.

השנים עברו, הוספתי עוד שורות ואותיות מוזרות באנגלית לקורות החיים ,

התחתנתי, התגרשתי ויום אחד לפני שנתיים, לאחר חיפושים ממושכים

ומייגעים והשארת עשרות הודעות מתחת לוישרים של מיאטות חונות, הנחתי

יד על אחת כזו מבציר 97'.

 

ציונות

-------

כאשר התפרסמה הידיעה על חידוש יבוא המיאטה מייד פנו אלי הנשמות

הטובות ואמרו לי "תמכור מהר, לפני שהערך יירד". הייתי צריך להסביר להם

שהאוטו בשבילי הוא הכל, חוץ ממשהו שצריך לשמור על ערכו.

 

יתרה מכך, אמנם אני לא גדול הפטריוטים, אך גם לי יש חזון ציוני משלי.

בחזוני הציוני אין ייבוש ביצות, אך יש המוני בחורות ובחורים צעירים

שמממשים את האופציות שלהם בחברות ההי-טק בהן הם עובדים ובהעדר

אפיקים אחרים לכסף נוהרים לסוכנות פורשה בתל אביב (ואולי גם למחלקת

פרארי שסמל"ת מיהרה לפתוח בעקבות הביקוש) ועל הכבישים רואים המון

מכוניות אקזוטיות.

המכוניות האלה גם מוצאות את דרכן לשוק המשומשות ומציפות אותו, כך

ששכיר שעובד מספיק קשה יכול לשים ידו על בוקסטר בת 3.

לצערי וכידוע לכם, חזוני הנשגב לא הולך להתגשם בשעות הקרובות.

החלום המוטורי הרטוב של מיטב חבריי שזה עתה קיבלו את מכתב הפיטורין

מסתכם בלהמשיך לנסוע במזדה לנטיס ללשכת התעסוקה בטרם יחזירו אותה

לליסינג ולכן החזון שלי עודכן בהתאם למצב במזדות אם אקס 5 שמגיעות

לשוק המשומשות ומאפשרות לעוד אנשים ליהנות ממה שאני נהנה ממנו.

 

אוטומציה

----------

כשנודע שהדגם שהולך להגיע הוא אוטומטי, מיהרה עיתונות הרכב המקומית

להתנפל על "דלק מוטורס" כאילו כרתה ברית עם הגרועה שבאויבותינו.

לדעתי, לעומת זאת, צריך לזכור ש"דלק מוטורס" היא עוד חברה בפורטפוליו

ההשקעות של יצחק תשובה, שמטרתה למכור מכוניות בדיוק כמו שמטרתן של

חברות הבניה שלו היא למכור דירות ולא להוביל תרבות מוטורית וכו'.

 

אם יש טענות יש להפנותן ללקוחות.

 

המבחן

--------

סוף סוף הגיע היום שלאחר היום שבו דיברתי עם טל ואני מתייצב ומחנה את

המזדה שלי ליד זו החדשה.

הן באותו צבע ונראות כמעט אותו הדבר.

שתיהן יפהפיות מדהימות כשהחדשה מעט יותר יפה לטעמי בזכות מכסה תא

מטען שמקבל שיפוע לקראת הסוף, כמעין ספוילר (שולל כל אפשרות שבעלי

מיאטות חדשות יגנבו ספויילרים מאימפרזות...). אין לי העדפה ברורה בין

פנסים נפתחים, כמו אצלי (ושזוהרם עומעם בגלל עדרי ה323 אף של תחילת

שנות ה90), לבין פנסים רגילים, כמו בחדשה.

שניהם זורמים עם הקווים של הרכב ומה שמעיב בשתיהן על הזרימה הוא

מספר הרישוי שתקוע מקדימה בעזרת מוטות מתכת בצורה מכוערת.

לוח השעונים בחדשה יפה יותר בזכות שעונים לבנים על רקע שחור.

לאדם בגודל ממוצע כשלי תנוחת הישיבה בשתיהן מרגישה אותו הדבר, אך טל

שביט טוען שדווקא בישנה (!) יש לרגליו הארוכות יותר מקום, אם כי לראשו,

המסתיים 194 ס"מ מרגליו לא הייתה בעיה גם עם גג סגור בשתיהן.

בחדשה החלון האחורי כמובן עדיף משום שהוא עשוי זכוכית ולא פלסטיק

דוהה והוא אינו דורש פתיחת רוכסן בכל פעם שמסירים את הגג.

אני מניע. אותו צליל לנטיסי אנמי כמו אצלי (אגב, שיפור הצליל הוא השינוי

היחידי שאי פעם אבצע ברכב הזה).

כשאני יוצא לדרך אני מזכיר לעצמי שאני נטול דעות קדומות לגבי הגיר

האוטומטי ותאמינו לי שבאמת שרציתי להפתיע ולהגיד שהוא לא פוגם –

ובאמת שאין לי אינטרס להגיד על החדשה משהו רע, שכן אין לי כוונה למכור

בשנים הקרובות.

אך צר לי, לא איש בשורות אני ואני נאלץ לרעות בעדר של כתבי הרכב.

יקומו רבים ויגידו שהגיר האוטומטי הוא בעל יתרונות בעיר, אך אצלי הרכב

היחיד שמשמש בעיר הוא קטנוע ולכן המיאטה שלי לא מכירה את העיר

בשעות העומס, בדיוק כמו שלא נהגתי במכונית המבחן בעיר.

לא שבעלת הגיר הרגיל היא חורכת אספלט, אך באוטומטית הצמדת הדוושה

לרצפה בתחילת התנועה לא מניבה יותר מהמשפחומטיות האחרונות שנהגתי

בהן ובוודאי שלא מורגשת תוספת כוחות הסוס.

יתרון מסוים מצאתי לגירסה האוטומטית בכביש המהיר.

אני לוחץ את דוושת התאוצה לרצפה במשך דקות ארוכות והמחט פשוט לא

רוצה לעבור את הספרה 160, בקטעים בהם באוטו שלי אני כבר צפונית ל180

– אין ספק שעם חוקי הניקוד החדשים בהם נסיעה במהירות "מופרזת"

שקולה לגרימת מוות יהיה קל יותר לשמור על הרשיון עם המיאטה החדשה

מאשר עם ספורטיביות רבות הנמכרות אצלנו.

בכביש המפותל אני לוחץ על "הולד" ומנסה לשחק עם ההילוכים.

כתבתי "מנסה", כי זה לא ממש מצליח לי. במפתיע, ולמרות העדרו של

השימוש במצמד זה דורש הרבה יותר ריכוז שמוסח מהנהיגה מאשר ברכב ידני

שבו החלפת ההילוכים נעשית אינטואיטיבית.

אם חולה ידניות שכמוני נכנע לבסוף והשאיר את הידית על דריייב – בוודאי

שרוב רוכשיה יעשו כך.

הגיר מנטרל גם כמעט לחלוטין את ההנאה האחורית.

זה לא הכי פוליטקלי קורקט, אך באוטו שלי, כמעט בכל סיבוב כשהכביש פנוי,

אני מגביר את הלחץ על הדוושה לקראת סוף הסיבוב ומקבל החלקה קלה עם

יבבת צמיגים חרישית.

באוטומטית זה לא קורה. לחיצה על הדוושה מניבה רק יותר רעש.

אפשר להביא להחלקה ביציאה מהסיבוב ע"י נעילת ההילוך הראשון – אך כמו

שכתבתי- זה לא מעשי.

לגבי הנהיגה עצמה, ההגדרות הכי טובות הן של טל, שדווקא נהג קודם

(ולראשונה בחייו במיאטה) בחדשה ורק אחר כך בישנה יותר ואמר

שהחדשה "עוגלה בפינות" ושהיא "קיבלה כרס" (והוא לא טועה – עיון

בנתונים מראה שנוספו לה 75 ק"ג).

אני הייתי מגדיר את זה שהחדשה מרגישה יותר "מכוניתית" ופחות "אופנוע על 4".

נוסעת היטב, נוחה, אך עם זאת צפויה ולא תמצא עצמך זורק זנב.

ההגה, לטעמי, מרגיש יותר "אמריקאי", לא כל כך ברור לי למה עשו זאת, כי

הרי גם בדגם הקודם, למרות ההיזון החוזר המצוין שלו, הוא היה קל מספיק

למהירויות חניה.

 

שווה?

-------

לסיכום, המיאטה החדשה היא אוטו כיפי ונחמד מאוד ולו בגלל הגג הפתוח.

בניגוד לשטויות שאני שומע לעיתים "גג פתוח לא מתאים לישראל" – אני נוהג

95% מהזמן עם גג פתוח: בלילה בכל עונה, וכמובן גם בשעות היום כל עוד

אני לא בצהרי יולי אוגוסט ולא יורד גשם.

ב5% מהזמן אני פשוט סוגר את הגג ומפעיל מזגן (שמצויין אגב בכל המיאטות).

השאלה היא אם הדגם שנבחן כאן מהווה תמורה טובה למחיר לקוניו

הפוטנציאלים אם כל רצונם (הלגיטימי לחלוטין, לדעתי) הוא ליהנות מגג

פתוח.

לדעתי, ולמרות האמינות המופלגת והמוכחת (כן, ניסיוני מעיד שהיא לא

מביישת את מוצאה היפני) - לא.

פז'ו 206 סי סי 1.6 זולה יותר גם בגירסה האוטומטית, מציעה שני מקומות

סמליים לזאטוטים וכמובן גג קשיח שגם עמיד יותר בפני ונדליסטים וחישמולו

הולם יותר את הקונים / קונות שמתעצלים להחליף הילוכים, אז למה

שיתעסקו עם פתיחה ידנית של הגג?

מי שלא זקוק למקום מאחור אך לעומת זאת מרבה בנסיעות עירוניות יכול

במחיר של מאה אלף שקל, כשליש פחות מהמיאטה, להיכנס לראשונה בחייו

לסוכנות מרצדס ולהזמין סמארט קבריולט.

 

שוב צהריים בעבודה

-----------------------

אני שוב בוהה במסך, מתאפק לא להיכנס לכל מיני אתרי רכב באינטרנט, שכן

גזרתי על עצמי התנזרות מהרשת בשעות היום.

האם באמת בחנתי הבוקר רודסטרים בכביש ליאון, או שמדובר בהזיות צהרי קיץ?

חלום או מציאות – אני פותח את מעבד התמלילים וכותב עכשיו את חוויותיי.

 

 

 

7044844.09

 

7044876.09

 

7044923.09

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ידידי - מה נפלאה היא אותה מי אתה (ראה , חרזתי חרוז) אשר שודך לה הגיר האוטומטי הנפלא מבית מאזדה - אם כל חביבותי חברות הליסינג.

ארוצה ואדלגה לי בדיצה ושמחה אל מאזדה ואפקיד בידי העלמה החייכנית את מיטב מלצלי יען כי הגיעה המאזדה עם האוטומט הנכסף.

אזגזג לי על השוליים באיילון במהירות מטורפת של 90 קמ"ש ולפעמים אצליח לעלות בחזרה מהשוליים בעודי בוחש בנמרצות בין דרייב לניוטרל. אתן לשערי להתבדר ברוח בעוד ישבני מחליק אל תוך ברלינגו בצבע כסף ואחייך לי אל כל היושבים בקופסאות הפח סביבי.

 

 

ירון כוכבי

 

"מי אמר שיש אבטלה סמוייה בקומברס??"

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין על ההשקעה והכתיבה :mm_yeah:

 

ושוב ההוכחה שאוטומטי SUCKS :!:

Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקרא את המבחן ב"אוטו" ראה שמי שכתב את הכתבה, ניצן רז, דווקא שיבח את האוטו.

קצת הופתעתי, כי בזמן המבחן הייתי צמוד לטל שביט שקטל את האוטמטית.

למרות חוסר הסכמתי עם ניצן, מגיע לו ח"ח על אומץ הלב העיתונאי לכתוב כזה דבר (וגם לכתוב על העדפתו למכוניות הנעה קדמית).

לשמחתי, "אוטו" פרסמו את מה שכתבתי ללא שום צנזורה וגם נתנו לטל שביט לחוות את דעתו השלילית על המיאטה האוטומטית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן לרודסטרים בארץ ישראל.

:D:D:D

אנחנו קרובים מאוד לימות המשיח, בקרוב חוק הספורט המוטורי, אחרי זה מסלול ומשם הדרך לארופה מאוד קצרה (בעיקר בישורת של 600 מטר...) :D

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח בשבילך איתן על החוויה של המבחן.

 

 

רק חבל שזו בערך הכתבה היחידה שעניינה במגזין האחרון (גם הכתבה על האנזו היתה קצת מאכזבת לדעתי). :(

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה נחמדה ביותר (בעיתון היא הייתה מתומצתת יותר)

 

אין מה לעשות, מי שירצה מיאטה אמיתית יצטרך לחכות

ואני מקווה שלא לשווא...

 

דלק מוטורס, ידני ?

לא הבנתי את הקטע עם כל ה"שמועות" על מועד יבוא הידנית:

בהתחלה זה היה אוגוסט, אח"כ שונה לנובמבר וכרגע זה עומד

על ינואר... (יש למישהו עדכון אחר?)

 

מה הקטע אתם? :roll:

MCS 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב ושוב אני גוער בך השכם וערב , ואתה לא מפנים :(:cry:

 

ברלינגו ??? :shock: סיטרואן ??????????????????? :shock::shock::shock::shock:

 

כוכבי???????????????????????????????? :mm_surpr: :mm_eek:

 

R U NUTS????

רק בתור :angel: ,לא בשום תצורה אחרת (או בעברית , OVER MY DEAD BODY...).

 

שמר :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה הבלים...

שימו לב-סיטרואן סקסו-הגה לא מתקשר (במשפט אחד) ...

עוד סיבה.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 6600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...