Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת חיישני ABS אחוריים פג'ו 407


nissan
שימו לב! השרשור הזה בן 3906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסימפטומים שהחלו להופיע זה, התראות של ABS/ESP, בהתחלה זה פעם כן פעם לא עד שלבסוף זה דולק קבוע בכל התנעה.

מקריאה בפורומים בחו"ל הבנתי שהבעיה לרוב זה חיישני הABS ובפרט האחוריים נוטים להתקלקל מהר יותר.

הזמנתי את החיישנים מחו"ל, זוג תחליפים עלו בסביבות 120ש"ח כולל משלוח.

ברכב הנ"ל אין הבדל בין הצדדים, החוטים באותו אורך.

לצורך ההחלפה כצפוי לרכב צרפתי שלא רוצה לבייש את הפירמה זה לא פשוט, חייבים להנמיך את מיכל הדלק.

הקונקטורים של החיישנים יושבים בדיוק מעל משאבת הדלק, הגישה אליהם מתחת לכיסא האחורי צד נוסע.

החיווט בעצם רץ בתוך תעלות שמוטבעות במיכל דלק עצמו, כאשר החיישן של צד הנהג רץ דרך ארוכה יותר ממש על השפה האחורית של מיכל הדלק.

המיכל מוחזק על ידי שני ברגים 13 מ"מ, אחד מקדימה והשני מאחור, ושני ברגים 17 מ"מ בצדדים.

על מנת להגיע לברגים שבצדדים יש לפרק כיסויים מפלסטיק, שני קליפסים ואום 10 מ"מ.

לאחר שכל הברגים פורקו ניתן להנמיך את המיכל, הוא לא יורד יותר מדי בגלל האגזוז אבל זה מספיק על מנת לראות את תעלות החיווט ולשלוף את החוטים.

החיישן עצמו מוחזק על ידי בורג אלן לנבה, בפורומים בחו"ל מספרים שקשה מאוד להוציא את החיישנים והם היו צריכים לפרק את צלחות הבלם ולדפוק את החיישן עם דורן החוצה, במקרה שלי לא היה צורך בזה, משיכה עדינה בחוט ומשחק קטן עד שהחיישן יצא ללא בעיה.

בגדול החלק הקשה ביותר עד כמה שזה ישמע מצחיק זה לדחוף את החוט לתוך התעלה במיכל ולקבע אותו שם, אני השתמשתי במברג שטוח גדול בעדינות לא לפצע את הבידוד עד שהחוט היה מאובטח בכל המקומות הקריטיים, לא הגעתי לנקודות שכבר ממש קרובות למשאבת דלק אבל שם זה כבר לא חשוב.

20130717_151343.jpg

20130717_150851.jpg

20130717_150904.jpg

20130717_150920.jpg

20130717_151011.jpg

20130717_151111.jpg

20130717_152335.jpg

20130717_152425.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה, אך לא הייתי מסתמך על פורומים לא בחו"ל ולא בארץ וכאשר נדלקת נורת תקלה

ABS, כריות אויר, ניהול מנוע, גיר אוטומט או כל דבר אחר

קודם כל הייתי מחבר סורק תקלות לוודה את מלל התקלה ואת קוד התקלה

לאחר מכן נסיעת מבחן בשביל לבדוק פרמטרים שבאמת לא נכונים או מתאימים למצב הנסיעה ורק אז החלפה

תקשיב תמיד לעצות מאחרים אבל תעשה אתה את הבדיקה כי האחריות היא עלייך !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, מדריך טוב, תמונות טובות, ועבודה יפה!

 

אני סקרן: כמה רצו לתענוג במוסכים, עם דגש על מורשה יבואן?

http://www.iherb.com?rcode=EGE170

$5-$10 הנחה על ההזמנה הראשונה. $4 עלות משלוח בלבד לישראל לחבילות עד 1.814 ק"ג!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן מקורי אחד זה בערך 400 ש"ח, תוסיף לזה 250 ש"ח סריקה וכמה שעות עבודה ומע"מ והגענו פה כמעט ל2000 בכיף.

בימבה לפני שהחלפתי את החיישנים, עשיתי בדיקה על ידי חיבור חיישן חדש במקום אחד הישנים כל פעם אחד אחר והנעתי, ברגע שהפסקתי לקבל את ההתראה ידעתי איזה חיישן דפוק. לא הייתי נכנס לעבודה כזאת אם לא הייתי בטוח ב100%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן מקורי אחד זה בערך 400 ש"ח, תוסיף לזה 250 ש"ח סריקה וכמה שעות עבודה ומע"מ והגענו פה כמעט ל2000 בכיף.

בימבה לפני שהחלפתי את החיישנים, עשיתי בדיקה על ידי חיבור חיישן חדש במקום אחד הישנים כל פעם אחד אחר והנעתי, ברגע שהפסקתי לקבל את ההתראה ידעתי איזה חיישן דפוק. לא הייתי נכנס לעבודה כזאת אם לא הייתי בטוח ב100%.

תנאי עבודה ותנאים הטכנולוגים בהם בוצע העבודה, בטוח בזבוז זמן ואנרגיה;מה שבמוסך מבצעים בתוך כשעתיים וחצי עם חלקים מקוריים ואחריות של שנה ונכון תמורת תשלום הולם לסוג הרכב(407 נחשב לרכב יוקרה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

אני לא יודע איך הגעת ל-2000 ש"ח, קודם כל לא מחליפים 2 חיישנים, מבצעים בדיקת מחשב ויודעים איזה חיישן תקול בדיוק בלי להעריך, ומבחינת עבודה זמן תקן הוא להחלפה 1.7 וחיישן חדש עולה 326 ש"ח עם אחריות לשנה מה שמסתכם בערך ב-700 ש"ח לפני מע"מ, ואני מניח שאם יש תקלה בחיישן מחו"ל בעוד כמה חודשים איך את מקבל אחריות.

 

המחיר כאן הוא כללי ל-407 ויכול להשתנות +- לפי שילדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה תנאי עבודה ואיזה תנאים טכנולוגיים, מזכיר לך שאתה חי בישראל ולא בגרמניה, המוסכים שלנו בדיוק כמו הכדור-רגל.

אני אוהב את הרכב שלי ומטפל בו לבד לא פחות טוב מכל מוסך.

המדריך הוא בסך הכל תיעוד של עבודה שביצעתי, כמו עוד המון שהיו פה בפורום (לזה הפורום נועד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו החלפת חיישן אחד ואחרי חודשיים ילך הצד השני, זאת מחלה ידוע ב407, מה אז עוד פעם 700 ש"ח?

יבוא לך רכב עם בולם זעזועים נוזל, אתה גם תחליף רק את הצד שנוזל?

הורדת כבר את המיכל דלק הכל פתוח מול העיניים לא תחליף גם את הצד השני?

אני רוצה לתקן את עצמי 220 ש"ח זה המחיר ששילמתי לזוג חיישנים עם שנתיים אחריות.

כל אחד שיעשה מה שהוא רואה לנכון, אני בסך הכל רציתי לחלוק את המידע עם שאר חברי הפורום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא בא לתקוף אז אין צורך להתגונן

כמובן שעניין העלויות פחות מטריד אותנו מכיוון שזה כסף שלך וזכותך לבזבז אותו כראות עינייך

אני לא מאמין שאתה מטפל ברכבך טוב כמו בכל מוסך, נעזוב את נושא הידע והניסיון המקצועי שיש שם אנשים עם ותק רב של שנים במידה ומצאת מוסך טוב, אבל אל תשכח שזה עסק ולכן הוא יכול להרשות לעצמו להחזיק מיכשור וכלי עבודה שלא ביכולות שלך.

שיטת הצלבת חלקים שביצאת מאפיינת את המוסכים הפחות מקצועיים שקיימים בשוק היום.

מוסכים בארץ זה לא כדורגל, יש ויש ואם לא מצאת משהו טוב אז תחפש הלאה

אין סיבה לזלזל בבעלי מקצוע שקיימים פה מוסכים בפורום ומייעצים ומהם אתה שואב חלק מהידע שלך, וכל ידע שמגיע גם מחו״ל יצא בסופו של דבר מאיזה מוסך שהיה מוכן לשתף ולא מלקוח שהרכב תוקן לו, כי אם לא היו מסבירים לו ומשתפים אותו אז לא היה לו מושג.

חשוב לבצע בדיקה עם סורק ובעיקר אם הדבר קשור למערכת בטיחות אקטיבית כמו ABS

ואין מה להשוות בין צורך בהחלפת בולם נוזל וגם את השני למצב של חיישני ABS

האם תחליף גם את החיישן חמצן העליון במידה והתחתון התקלקל שהרי ידוע לך שאורך חייהם אמור להיות זהה כמעט לחלוטין ?

האם תחליף את כל ארבעת מזרקי הדלק ברכבך במידה ואחד יתקלקל ?

המלצתי לך, בצע סקר שוק ורכוש באינטרנט סורק במחיר מוזל וכך תוכל לתת לעצמך מענה מקצועי ותוכל לשנות את תפיסת תחזוקת רכבך למקצועית יותר !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון בימבה היקר, אף אחד פה לא מותקף ולא מתגונן, אתה לא מכיר אותי ואני לא מכיר אותך לגבי הידע והניסיון שלי עם רכבים אני לא צריך להוכיח לאף אחד תאמין לי שהייתי בתחום הזה מספיק זמן כדי לדעת מה הולך.

אני אומר את זה בפעם האחרונה, פורום של "טכני אחזקה וטיפולים" כפי שאני רואה אותו נועד לחלוק ידע בצורה כזאת או אחרת, לדעתי פרסומים של עבודות כאלו רק יעלו את הרמה של הפורום אחרת למה צריך אותו עם אפשר בכל מקרה ללכת למוסך.

כל מה שרציתי זה לחלוק את הדרך לפתרון בעיה שחוזרת על עצמה ברכב הנ"ל בתנאים ביתיים תוך כדי הקפדה על הפן הבטיחותי והמקצועי (להיות ברור עד כמה שניתן), יש פה פרויקטים בדביק שבוצעו על גירים אוטומטיים בבית ולא בתנאי מוסך, נזק תוך כדי עבודה כזאת מסתכם בעשרות אלפי שקלים ועדיין הם מופיעים פה.

כל אחד יעשה את השיקולים שלו על סמך ידע וכלים שעומדים לרשותו האם לבצע לבד את העבודה או ללכת למוסך.

לגבי סורק, אז על ידי חסכון בפרויקטים דומים אני מתכוון לרכוש אחד זה בטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי סבבה

אני ממליץ לך על סורק תקלות מסוג G- scan

לרכבים יפניים קוראנים ומגוון משפחת פולקסווגן

ולפיג׳ו וסיטרואן על הלקסיה 3 ופיג׳ו פלאנט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה פרויקטים בדביק שבוצעו על גירים אוטומטיים בבית ולא בתנאי מוסך, נזק תוך כדי עבודה כזאת מסתכם בעשרות אלפי שקלים ועדיין הם מופיעים פה.

 

גם את הפרוייקט שלך אני מצרף ל"דביק".

 

כל הכבוד.

 

ולפיג׳ו וסיטרואן על הלקסיה 3 ופיג׳ו פלאנט

 

חיקוי סיני כזה אפשר לקנות ברשת באיזור 70$.

 

ליתר דיוק, LEXIA 3 ו PLANET 2000 אלו שמות של תוכנת דיאגנוסטיקה ולא של הסורק.

לפני כמה שנים שתי אלו אוחדו תחת מעטפת אחת שנקראת DIAGBOX.

111.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף דיעה נוספת:

 

לעיתים לא שווה להתעסק עם פירוק מיכל הדלק (למרות שלמיטב זכרוני ניתן לבצע את העבודה ללא פירוק המיכל).

לפעמים, ולמרות שזה נשמע אולי קצת חאפרי, כדאי לחתוך את החיווט הקיים בנוקודה אסטרטגית ולבצע חיבור בהלחמה עם שרינקים.

אני לא בעד התעסקות עם מיכל הדלק, פתיחת החישוק שאוטם את המשאבת דלק או כל התעסקות מיותרת עימו.

 

המלצה נוספת בלי קשר למקרה הנ"ל (שבו ידוע שמידי פעם החיישנים האלו מתקלקלים - מזל שזה זול יחסית): לפני שרצים להחליף חלק, כדאי לנסות להחליף את התקע\שקע שלו או לבטל אותו (הלחמה ישירה ושרינקים).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...