Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] טיימינג פג'ו 307 מנוע 2.0 ל' (EW10J4 / RFN)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איציק תודה רבה על השיתוף והקדשת הזמן!! אני תמיד נהנה לקרוא את הפרויקטים שלך!!

 

כיף לראות שניתן לעשות החלפה כזאת בבית, ללא כלים מיוחדים או ליפט.

 

ד.א אתה יוכל להסביר קצת ביותר פרוט, את התמונה עם החץ והמותחן? לא הבנתי כל כך מה תפקידו של החץ.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החץ הוא החיווי לעוצמת המתיחה של הרצועה. מסובבים גלגלת פנימית של המותחן באמצעות מפתח אלן עד שהחץ מתחיל לזוז. ככל שמסובבים יותר החץ נע ימינה ומסמן על רמת מתיחה גבוה יותר.

 

search?hl=iw&q=ew10j4%20tensioner&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bvm=bv.42553238,d.Yms&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=WIYfUYOrH8nmtQbj34HoDg#biv=i|34;d|5HMr9k-GmngbeM:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הצלחתי לראות בתמנוה את המותחן, עד כמה שידוע לי החור במותחנים בשל PSA הוא מרובע ולא משושה.

מפתח אלן הוא משושה, לא הכלי הכי אידאלי לשימוש בחורים מרובעים.

אני מעדיף להכין מפתח כזה בעצמי ממפתח וו של אינסטלטורים, שם החתך

ריבועי, והשחזה קלה עם דיסק תקטין את המימדים שלו למידה הרצויה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

היי

כל הכבוד על היוזמה וההשקעה ועל הרצון הטוב, אך כדאי לחדד כמה נקודות שחסרות בהדרכה:

 

1) בורג פתיחת המכסה טיימינג העליון הוא אלן 4 מ"מ

2) לא רואים בתמונה את נעילת גל-זיזים פליטה שאני מניח שעשית אך שכחת לציין שבדגם הזה הפולי שלו מורכב מגומי שיכוח ויברציות שיש לו נטיה להתקלקל ולכן יש לבחון אותו מקרוב.

3) משאבת מים אם עברה ק"מ מסויים יכולה להראות תקינה ולאחר הרכבת טיימינג חדש ומתיחה מחודשת של מערכת התיזמון יכולה להתחיל להרעיש לאחר תקופה קצרה ולכן לא תמיד שווה לקחת את הסיכון.

4) שימוש במסיר שומנים באיזור הטיימינג חייב להיות מסוג חומר שאינו פוגע בחלקי גומי, אחרת אחרי כמה זמן תאלץ לפתוח הכל מחדש על מנת להחליף מחזירי שמן.

5) ברכבי פיז'ו וסיטרואן שקיימות נעילות אין צורך בסימונים כי אין בטוח יותר מהנעילה עצמה.

6) בחיפוש אחר פגמים בתושבות מנוע יש לחפש גם שקיעה של גוף הגומי וקריסתו מהגובה התקין שלו הרבה לפני שהוא נקרע ומתפורר.

7) יש לסמן שן ואז לספור שיניים על רצועת התיזמון הישנה והחדשה, יש מספר סוגים ולא כדאי להסתמך על חנות החלפים שמכרה לך אותה.

8) המפתח למתיחת המותחן הדינמי של הרצועה הוא אלן 6 מ"מ.

9) המתיחה של המותחן הדינמי תעשה בסיבוב כנגד כיוון השעון בלבד !!! אחרת הקפיץ הפנימי יהרס - חובה !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

כל הכבוד על היוזמה וההשקעה ועל הרצון הטוב, אך כדאי לחדד כמה נקודות שחסרות בהדרכה:

 

1) בורג פתיחת המכסה טיימינג העליון הוא אלן 4 מ"מ

2) לא רואים בתמונה את נעילת גל-זיזים פליטה שאני מניח שעשית אך שכחת לציין שבדגם הזה הפולי שלו מורכב מגומי שיכוח ויברציות שיש לו נטיה להתקלקל ולכן יש לבחון אותו מקרוב.

3) משאבת מים אם עברה ק"מ מסויים יכולה להראות תקינה ולאחר הרכבת טיימינג חדש ומתיחה מחודשת של מערכת התיזמון יכולה להתחיל להרעיש לאחר תקופה קצרה ולכן לא תמיד שווה לקחת את הסיכון.

4) שימוש במסיר שומנים באיזור הטיימינג חייב להיות מסוג חומר שאינו פוגע בחלקי גומי, אחרת אחרי כמה זמן תאלץ לפתוח הכל מחדש על מנת להחליף מחזירי שמן.

5) ברכבי פיז'ו וסיטרואן שקיימות נעילות אין צורך בסימונים כי אין בטוח יותר מהנעילה עצמה.

6) בחיפוש אחר פגמים בתושבות מנוע יש לחפש גם שקיעה של גוף הגומי וקריסתו מהגובה התקין שלו הרבה לפני שהוא נקרע ומתפורר.

7) יש לסמן שן ואז לספור שיניים על רצועת התיזמון הישנה והחדשה, יש מספר סוגים ולא כדאי להסתמך על חנות החלפים שמכרה לך אותה.

8) המפתח למתיחת המותחן הדינמי של הרצועה הוא אלן 6 מ"מ.

9) המתיחה של המותחן הדינמי תעשה בסיבוב כנגד כיוון השעון בלבד !!! אחרת הקפיץ הפנימי יהרס - חובה !!!

 

1. המידה לא צויינה בכוונה תחילה.

2. אין הוראה יצרן לבדיקת הקאמשאפט ולמיטב ניסיוני וידיעתי; א. אין כזה דבר בדגם הזה, ב. מניסיון של שנים, לא נתקלנו מעולם בבעיה של קאמשאפטים בדגם הזה וגם לא בדגם של ה 1.6

3. עניין של שיקול דעת וניסיון. צריך גם לשים לב לא למתוח את הרצועה החדשה יתר על המידה.

4. דאאא.

5. דאאא.

6. אם היא כבר התפוררה ושקעה, לא היה מה לחפש יותר מידי.

7. ברור שצריך לעשות השוואה 1:1 עם הרצועה הישנה טרם ההרכבה.

8. המידה לא צויינה בכוונה תחילה.

9. יש הוראת יצרן עם חץ לכיוון המתיחה. אין מקום לטעויות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי איציק

למרות יכולות הקריאה הדלות שלי הבנתי שמדובר בפורום שניתן להתייעץ בו לחלוק מידה ולקבל תשובות למקרים ובעיות בתחום הרכב, אין צורך להעלב או להיכנס למיגננה אם הוספתי כמה נקודות חידוד למה שכתבת, שים לב שפתחתי בלפרגן לך על היוזמה, סך הכל אני מניח שפירסמת את זה על מנת שאנשים בפורום ילמדו ויבינו כיצד לבצע אז שים את הקטנוניות בצד...

 

בכל זאת אענה לך בנושאים שכתבת מכיוון שאני תמיד שמח לשתף:

 

1) למה לא ציינת מידה אם אתה מפרט כל כך טוב את התהליך ?

 

2) למיטב זיכרוני קיים חוזר הוראת יצרן לגבי פולי קמשפט פליטה לאחר שנתגלו מספר מרובה של הנתקות גוף הגומי מבסיס הפולי או מצבים שהיה קרוע.

א- קיים כזה בדגם הזה, הוא מופיע בסט התמונות השלישי בתמונה האמצעית הפולי השמאלי שצילמת ניתן לראות בבירור את גוף הגומי השחור בין שני חלקי הפולי.

ב- אשמח אם תשתף, אמרת ניסיון של שנים ושמעולם לא נתקלתם בזה, באיזה מוסך אתה עובד ובאיזה תפקיד ?

 

3) בעת החלפת טיימינג הייתי ממליץ להחליף מותחנים ולבדוק את מצב מחזירי השמן של הקמשפטים והקרנקשפט אם נאלצת לשטוף אם מסיר שמן אולי קיימת הזעה/נזילת שמן.

 

4) כשאתה מסביר לאנשים בפורום לא כולם יודעים או מכירים מה שאתה יודע ולכן זה נקרא שיתוף מידע, ואולי חלק יבחרו לנסות לעשות גם בבית ולכן עדיף לתת להם את כל המידע שלא יקרו תקריות מצערות !

 

5) אותה תשובה כמו בסעיף 4.

 

6) נשאלה שאלה פה הפורום ע"י מישהו האם ניתן לזהות מצב תושבת ללא פירוק, ולכן הומלץ להסתכל גם על שקיעה/קריסה של הגומי.

 

7) אותה תשובה כמו בסעיף 4.

 

8) למה להראות חלק מהמידע וחלק להסתיר ?

"לא צויינה המידע בכוונה תחילה" כמו שרשמת !

מתוך סקרנות, למה ???

 

9) אותה תשובה כמו בסעיף 4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, עבודה יפה.

 

האם נראה אותך זולג לכיוון ה-VAGיות בזמן הקרוב?

 

:roll:

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד,

עצה מהמוסך - מאיפה באת?

אתה מגיע עם 4 הודעות ופתאום אתה איזה מומחה?

בוא אתה תספר לנו באיזה מוסך מכובד אתה עובד וכמה שנים במקום להתחיל להעיר למישהו כל כך מכובד בפורום, אם הוא לא ציין מידע מסוים יש לו סיבה טובה לכך.

 

לאיציק - נהנה כל פעם נהנה מחדש לקרוא פרויקטים שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי איציק

למרות יכולות הקריאה הדלות שלי הבנתי שמדובר בפורום שניתן להתייעץ בו לחלוק מידה ולקבל תשובות למקרים ובעיות בתחום הרכב, אין צורך להעלב או להיכנס למיגננה אם הוספתי כמה נקודות חידוד למה שכתבת, שים לב שפתחתי בלפרגן לך על היוזמה, סך הכל אני מניח שפירסמת את זה על מנת שאנשים בפורום ילמדו ויבינו כיצד לבצע אז שים את הקטנוניות בצד...

 

תשמע, אני לא יודע מי אתה ומה אתה (כי ממש לא טרחת להציג את עצמך כאן בפורום, ויש לך רק 4 הודעות) - אבל אין לי מושג איך הגעת לזה שאני נעלב או נכנס למגננה.

הגבתי לך באופן נקודתי על הנקודות שהעלת. אם יש לך את ה"חוזר" יצרן על הבדיקה של הקאמשאפט פליטה, אשמח אם תצטרף אותו לכן (יש לי את המסמך ממערכת היצרן על פרוצדורת החלפת הטיימינג - ואין שם איזכור לכזה דבר). מאידך, גם מניסיוני בעבודה שוטפת במורשים (עבדתי מעל 5 שנים במורשים של לובינסקי) לא היתה ולא נבראה, ולו פעם אחת, תקלה בגלגלת קמשאפט פליטה במנועי RFN. אומנם עבדתי כטכנאי מומחה, אך ידי היתה בכל (מרגע האיבחון ועד לרגע התשלום).

זה לא אומר שאין תקלות ברכיבים האלו רק על סמך המוסכים בהם אני אישית עבדתי - אבל גם משיחות עם קולגות (טכנאים מומחים אחרים מכל הרשת) מעולם לא היו טענות בדבר החלק הזה.

 

בנוגע ליתר הדברים - זה עניין של השקפה\החלטה אישית.

אני לא מנדב הרבה מידע ע"מ שלא כל אחד עם כישורי פתיחת בורג פיליפס ילך לעשות טיימינג. מטרת השיתוף כשמה כן היא, לשתף במידע (ע"מ שפחות או יותר, אנשים יבינו וידעו לזהות איך עושים דברים ואיך זה נראה). בעניין הזה אנחנו חלוקים וזה בסדר, לא חייבת להיות כאן הסכמה :-)

 

בדברים אחרים אני מנדב הרבה מידע ע"מ שגם מי שרוצה לנסות וינסה, הסיכויים שלו לטעות יהיו אפסיים ואם תקרה טעות זה לא יעלה לו הרבה...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, נתחיל מחדש ואציג את עצמי

שמי יוני

כבר למעלה מ-14 שנה בתחום

מכונאות חשמל ודיאגנוסטיקה

הנדסאי רכב

השם של המוסך שאני עובד בו אינו רלוונטי למרות שהוא מאד מוכר

אני שמח שיש אנשים שקמים להגנתך אבל אפילו אתה תסכים איתי שגם אם הצטרפתי היום וכתבתי 4 הודעות זה לא מדד לבדיקת מקצועיות שלי ?

רמת המקצועיות לא נמדדת פה בכמות ההודעות, נכון ?

וזה שאיזה בחור פה כותב שלא צריך להעיר לך בתור מישהו מכובד וותיק כל כך בפורום לא מציק לך ?

אם בעל מקצוע אחד לא יכול לתת הערה או להקשיב לעצה מעמית בתחום, מה זה אומר ?

אני מעולם לא מסרב לעצה או הערה ממישהו בתחום, מי יודע ואולי יצא לי טוב ואלמד עוד משהו חדש, החיים הם בית ספר, לא ?

 

אשמח לראות את מסמך פרוצדורת החלפת הטיימינג שיש לך, ולצערי לא התאפשר לי לקחת את החוזר, אני בטוח שאם עבדת ברשת תבין למה.

 

לאחר שהפנתי את תשומת ליבך לתמונה שציינתי, שמת לב לגומי שיכוך שקיים בו ?

במהלך החודשיים האחרונים יצא לי להחליף 3 כאלו, ואפילו בשיחה עם ג'אן (אני בטוח שאתה מכיר) נאמר לי שהם נמכרים בקצב דיי מהיר, אז כנראה שזה מתקלקל פה ושם...

 

אשמח אם תחדד לי את ההגדרה של טכנאי מומחה ?

האם זהו מכונאי שהפך לחשמלאי ואז דיאגנוסטיקאי ולאחר מכן לנציג שירות ואז לטכנאי מומחה ?

יותר בתחום הדיאגנוסטיקה או במכונאות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...