Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי! את/ה שם!
    אנחנו מבינים אותך, אתר חדש, מתביישים, לא נעים... 

    א-ב-ל, כדאי מאוד להירשם ולהצטרף למשפחה. 

    לא רק שתוכלו לפתוח שרשורים ולהשתתף בדיונים, ככה גם תהיו חלק מקהילת הרכב הכי משפחתית, מגניבה ושרוטה בכל האינטרנטים!

     

    אז קדימה! למה אתם מחכים? הירשמו לפורום והצטרפו למשפחה.

  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
התחבר בכדי לעקוב  
איציק נ.

[פרוייקט מצולם] טיימינג פג'ו 307 מנוע 2.0 ל' (EW10J4 / RFN)

Recommended Posts

ערב צח.

 

ברכב של אחי הגיע הזמן לעשות טיימינג - וגם כאן כיכבה המצלמה לעוד פרוייקט מצולם מעשה ידי :-)

 

מדובר ב 307 שנת 2003, עם כ 132,000 ק"מ, אוטומטית.

עברה טיימינג ב 90,000 ק"מ כולל מותחנים ורצועות, טופלה במוסך מורשה עם נוזל קירור מקורי.

 

על הקנה:

1. החלפת רצועת טיימינג

2. בדיקת גלגלת, מותחן רצועה ומשאבת מים.

3. בדיקת תושבת מנוע

4. ניקוי מערכת קירור (שטיפה) + החלפת נוזל קירור

 

תמונות - בהמשך

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב א':

 

הרמת הרכב על בוק + פירוק הביטנה של הגלגל הימני

 

מימין לשמאל:

1. הרמת הרכב

2. הוצאת הביטנה (תמונה ללא ביטנה)

3. כנ"ל.

4. מבט על הפולי מנוע

2013-02-14_08-20-28_68 (Medium).jpg

2013-02-14_08-20-34_849 (Medium).jpg

2013-02-14_08-20-42_508 (Medium).jpg

2013-02-14_08-20-47_797 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ב':

 

תמיכת המנוע ע"י תמיכת אגן השמן (אני תמכתי עם בוק נוסף וגומיה עבה על הבוק ע"מ שלא ינזק אגן השמן)

+ פירוק תושבת מנוע

 

מימין לשמאל:

 

1. פירוק ברגי התושבת

2. כנ"ל

3. הוצאת התושבת

4. מבט מעל

2013-02-14_08-23-56_349 (Medium).jpg

2013-02-14_08-27-02_17 (Medium).jpg

2013-02-14_08-33-09_983 (Medium).jpg

2013-02-14_08-33-13_359 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ג':

 

פירוק מכסה טיימינג ע"י מפתח Allen קטן + פירוק מכסה טיימינג תחתון (כמה ברגים רגילים עם ראש 10 מ"מ) + פירוק פולי מנוע (4 ברגים עם ראש משושה 13 מ"מ)

 

מימין לשמאל:

1. פירוק המכסה העליון של הטיימינג

2. תמונה ללא מכסה עליון + נעילת קמשפט

3. לאחר פירוק מכסה תחתון ולאחר פירוק הפולי + נעילת הפולי ע"י מקדח 8 מ"מ

2013-02-14_08-34-10_675 (Medium).jpg

2013-02-14_09-08-16_195 (Medium).jpg

2013-02-14_09-08-27_218 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ד':

 

נעילת הקרנק + קאמשפטים ופירוק הרצועה (הנקודות הלבנות הן סימון שלי למיקום הרצועה)

2013-02-14_09-08-47_381 (Medium).jpg

2013-02-14_10-08-28_62 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ה':

 

לאחר פירוק הרצועה הישנה, נבדקו המותחנים ומשאבת המים.

 

המותחנים במצב חדש לחלוטין (עברו רק 40K ק"מ), ללא חופשים וללא רעש או "נקודות קשות".

משאבת המים במצב מעולה ללא סימני נזילות, ללא חופש בציר וללא רעש.

לאחר בדיקת כל הרכיבים בוצע ניקוי לאיזור הטיימינג מלמעלה למטה ע"י מסיר שומנים, מים וייבוש + הרכבת רצועה חדשה של DAYCO.

 

לציין כי בנוסף לנעילות ביצעתי סימון של 3 נקודות אסטרטגיות על הקאמשפטים והקרנק ע"מ לא לאבד שום כיוון או "לפספס שן" בטיימינג. העתקתי את הסימון מהרצועה הישנה (עליה סימנתי לפני פירוק) וסימנתי בדיוק את אותם הסימנים על החדשה (אלו הנקודות הלבנות שאתם רואים).

 

מימין לשמאל:

1. הרצועה מורכבת

2. כנ"ל

3. תמונה של החלק התחתון (פולי, גלגלת ומשאבת מים)

4. תמונה נוספת של החלק התחתון (פולי וגלגלת)

2013-02-14_10-08-09_710 (Medium).jpg

2013-02-14_10-08-21_735 (Medium).jpg

2013-02-14_10-33-00_999 (Medium).jpg

2013-02-14_10-32-54_466 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ו':

 

מתיחת הרצועה נעשית ע"י מותחן עם חיווי קפיצי.

 

בתמונה הנ"ל רואים את המותחן מורכב ומחוזק לאחר כיוון (ה"חץ" המתכתי מורה על החריץ הפתוח לכיוון המותחן)

2013-02-14_10-08-15_942 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ז':

 

לאחר בדיקה, ניקיתי את מכסי הטיימינג היטב - ומתחילים לסגור הכל בחזרה.

 

בזמן סגירה החלפנו גם את תושבת המנוע העליונה שהיתה במצב בינוני בתושבת חדשה איטלקית.

 

ימין לשמאל:

 

1. מכסי הטיימינג עם מסיר שומנים

2. לאחר הרכבה וסגירה (גם של התושבת מנוע החדשה)

3. תמונה כללית

2013-02-14_10-32-44_671 (Medium).jpg

2013-02-14_11-42-13_953 (Medium).jpg

2013-02-14_14-48-07_168 (Medium).jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות וזמנים:

 

לקח לי בערך שעה לפרק ושעה להרכיב, זאת פעם ראשונה שאני עובד על המנוע הזה ומאוד נזהרתי עם נושא ההרכבה של הרצועה והמתיחה (שזהה כמעט לחלוטין למנגנון מתיחה שיש במנועי ה 1.6 16V)

 

רצועת הטיימינג עלתה לנו 120 ש"ח כולל מע"מ (במקרה וצריך גם מותחן וגלגלת, קיט מלא של רצועה+גלגלת+מותחן עולה באיזור 400 שח כולל מע"מ). אם צריך משאבת מים מושלמת (באה ב-2 חלקים: קדמי + בית [אחורי] ) צריך לצפות לעלות של כ 250-300 שח למשאבת איטלקית או 600-700 מקורית.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדר"כ נהוג לסמן על הבלוק מנוע והפולי כדי לראות שלא הייתה תזוזה שלהם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אפשר לקחת אותך בתור מוסכניק ? איזה ידיים ישלך יא תותח ! :-)


Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

שאלה, ברשותך: רצועות הטיימינג זהות מבחינת מקומי השיניים לא? אז למה בכלל לסמן נקודות ולא פשוט להלביש את הרצועה?


רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה תושבת המנוע?

 

האם ניתן לזהות תושבת תקולה גם ללא פירוק?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאני לא מוסך עם כלי יצרן, כל עניין הנעילות הוא בחלקו מאולתר ולא רציתי לקחת סיכונים. לכן, סימנתי בנקודה מסויימת על הפולי קרנק (הנעול היטב יש לציין) נקודה מסויימת על הרצועה הישנה. זו אגב הנעילה היחידה שבאמת לא דורשת שום כלי בתכנון מיוחד, ב HAYNES אמרו שפשוט אפשר להשתמש במקדח של 8 ממ וכך עשיתי.

 

על הפולים של גלי הזיזים יש סימן מסויים (חריטה) שלא רואים בתמונות- ובדיוק שם סימנתי נקודה לבנה על הסימן בכל פולי ויצא שבין פולי לפולי, על הסימן (חריטה) יש מרחק של 17 שיניים.

זה, במקביל לסימון התחתון בקרנק, נתן לי את נקודות האיזון המדוייקות של כל המערכת הזו. כל זאת למרות שהפולי קרנק היה נעול מעולה והפולים של גלי הזיזים היו נעולים "בסדר".

 

תושבת המנוע עלתה בסביבות 260 שח כמדומני (כולל מע"מ), תוצרת איטליה. לציין כי הגימור והאיכות - למראית עין - נראים טובים.

 

התושבת זוהתה כתקולה בגלל שראיתי סימנים של פירורי גומי סביבה, מה שמסביר את התפוררותה האיטית.

כבר נתקלתי בתושבות שהיו גמורות לגמרי ולא נשאר כמעט גומי בכלל, אבל זו היתה עדיין בתהליך גסיסה וראינו את זה כאשר רכשנו את הרכב.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...