Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

[video=youtube;yRiyhQrDG-M]

 

יש שלושה כשלים בנהיגה של שלושה נהגים שונים, לפי סדר החומרה:

 

נהג המשאית עבר נתיב הרבה יותר מדי בפתאומיות וללא בדיקה והתרעה.

הנהג המצלם נהג הרבה יותר מדי קרוב לרכב הפרטי.

נהג הרכב הפרטי ישב במקום שבו שדה הראיה של נהג המשאית חלקי.

 

מצטער, אבל זו האמת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כזה קריטי, אבל נהג המשאית כן אותת, לא כל כך הרבה לפני שהתחיל לעבור נתיב, אבל לא נראה שהתכוון להידחף או להסתמך על זיהוי ובלימה של הרכב הפרטי הלבן (נראה כמו אוואו), הוא גם לא עבר כל כך בפתאומיות, סתם נראה שנהג האוואו לא ציפה לתרחיש ה"דמיוני" הזה, וקצת (המון) חלם.

 

הכשל העיקרי נראה לי שנהג המשאית פספס את הרכב הפרטי. הוא לא עבר נתיב לצורך התחמקות, אלא באופן מבוקר. היה לו את כל הזמן בעולם (טוב, אולי זיהה ממרום כסאו עומס בנתיב שלו בהמשך, אז זה ממש ממש חירום), למיטב הבנתי לא אמור להיות לו שטח מת בצד שמאל, בכל אופן בזמן ההתנגשות הרכב נמצא ממש הרבה אחרי הראי של המשאית, מקביל לסוף המשאית.

 

ידוע שקשה להעריך מהירויות ומרחקים, בטח מתוך צילום, אז אני לא מתיימר, רק לא בטוח לגבי סדר החשיבות.

 

כדאי לקחת לתשומת לב את הסכנה בהיתקעות ככה לצד משאית, במיוחד בנתיב השמאלי.

 

לגבי "מכה קלה בכנף", אני בכלל לא בטוח שנהג המשאית יכול היה להרגיש את הפגיעה. לדעתי הוא כלל לא היה מודע למה שקרה. אליק, ידוע לך מי צילם ומה הסוף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שלושה כשלים בנהיגה של שלושה נהגים שונים, לפי סדר החומרה:

 

נהג המשאית עבר נתיב הרבה יותר מדי בפתאומיות וללא בדיקה והתרעה. צודק

הנהג המצלם נהג הרבה יותר מדי קרוב לרכב הפרטי. אם היה נוהג יותר מידי קרוב היה נכנס ברכב מאחורה, גם עם בלימת חירום הוא אפילו לא התקרב אליו

נהג הרכב הפרטי ישב במקום שבו שדה הראיה של נהג המשאית חלקי. הנהג הפרטי לא עקף את המשאית ולא חתך אותו בסך הכל נסע בנתיב לידו בכביש עמוס.

מצטער, אבל זו האמת.

בקיצור האשם היחידי זה נהג המשאית שעבר נתיב בלי להסתכל, היום זה פגיעת כנף פעם הבאה זה רוכב אופנוע מת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, הוא אותת אבל כמו שנאמר לא נתן לאף אחד מספיק זמן לקלוט את האיתות ולעשות משהו לגביו.

 

שטח מת יכול להיות למשאית (או אפילו לרכב פרטי!) גם בצד שמאל כתלות בכיוון המראות, והמקום שבו נהג המכונית התיישב הוא בדיוק המקום המועד לפורענות בתרחיש כזה, מה גם שאין לו מרווח "מילוט" לשמאלו ויש לו רכב צמוד מאחוריו.

 

אם היה מתמקם כמה מטרים אחורה הדרמה היתה קטנה בהרבה. זה א-ב של נהיגה מגננתית, ואף רוכב אופנוע (אם להשתמש בדוגמה של אלירן) שעיניו בראשו לא היה שם את עצמו במצב הזה.

 

מהצילום לא נראה שאף אחד מן הנהגים בלם בעוצמה חזקה במיוחד. נהג המכונית המצולם סטה ו/או הוטח לכיוון הבטונדה, אך ככל הנראה לא ביצע איזושהי פעולת בלימה פתאומית ולא העמיד את זמן התגובה של הנהג המצלם במבחן.

 

זה עדיין לא אומר ששמירת הרווח של הנהג המצלם היא בסדר. בלימה יותר חזקה של הנהג המצולם והפגושים שלהם היו יוצאים לדייט.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כזה קריטי, אבל נהג המשאית כן אותת, לא כל כך הרבה לפני שהתחיל לעבור נתיב, אבל לא נראה שהתכוון להידחף או להסתמך על זיהוי ובלימה של הרכב הפרטי הלבן (נראה כמו אוואו), הוא גם לא עבר כל כך בפתאומיות, סתם נראה שנהג האוואו לא ציפה לתרחיש ה"דמיוני" הזה, וקצת (המון) חלם.

 

הכשל העיקרי נראה לי שנהג המשאית פספס את הרכב הפרטי. הוא לא עבר נתיב לצורך התחמקות, אלא באופן מבוקר. היה לו את כל הזמן בעולם (טוב, אולי זיהה ממרום כסאו עומס בנתיב שלו בהמשך, אז זה ממש ממש חירום), למיטב הבנתי לא אמור להיות לו שטח מת בצד שמאל, בכל אופן בזמן ההתנגשות הרכב נמצא ממש הרבה אחרי הראי של המשאית, מקביל לסוף המשאית.

 

ידוע שקשה להעריך מהירויות ומרחקים, בטח מתוך צילום, אז אני לא מתיימר, רק לא בטוח לגבי סדר החשיבות.

 

כדאי לקחת לתשומת לב את הסכנה בהיתקעות ככה לצד משאית, במיוחד בנתיב השמאלי.

 

לגבי "מכה קלה בכנף", אני בכלל לא בטוח שנהג המשאית יכול היה להרגיש את הפגיעה. לדעתי הוא כלל לא היה מודע למה שקרה. אליק, ידוע לך מי צילם ומה הסוף?

כשאבא שלי ראה אותי לא יוצא לעקיפה בעיקול של משאית, הוא אמר לי שאני יכול לסמוך על נהג משאית שלא יחתוך לנתיב שלי בעיקול, כי הם מנוסים.

אמרתי לו שאני לא סומך על אף אחד בכביש, והסרטון הזה רק מחזק את מה שאמרתי לו אז לפני כמה שנים.

בלי קשר לזה, אני לא נמצא יותר ממספר שניות בשטח מת של נהג, פרייבט וכל שכן משאית או אוטובוס.

נהגים עם רכב מיני היום אפילו לא יודעים לכוון מראות ברמה שתספק להם ראיה כוללת אחורה והצידה, ללא שטח מת (וכן זה אפשרי, ברגע שהנהג המצוי יבין שאין לו צורך לראות את ידיות הרכב שלו בזמן הנסיעה.)

 

אין לי מושג מה עלה בסוף, הסרטון עלה לCOMROADS בפייסבוק, אתה יכול לשאול את הבחור שהעלה.

וזה אלי סי* :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אלי סי.

 

אני חושב שיש הבדל בין נהג משאית כבדה, שהוא נהג מאוד מקצועי, ובדרך כלל מודע היטב למגבלות הרכב, ובין נהג משאית קלה\חלוקה שהם לעיתים נוהגים כמו קטנוע במשקל 12 טון. תמיד יש יוצאים מהכלל לכאן ולכאן, ובאמת לא כדאי לסמוך על אף אחד אחר בכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגים עם רכב מיני היום אפילו לא יודעים לכוון מראות ברמה שתספק להם ראיה כוללת אחורה והצידה, ללא שטח מת (וכן זה אפשרי, ברגע שהנהג המצוי יבין שאין לו צורך לראות את ידיות הרכב שלו בזמן הנסיעה.)

לא יקרה.

כשבקורס רענון נהיגה מלמדים שהמצב המיטבי הוא שרואים שליש(!) מהרכב במראות הצד, והמורה/מרצה מתווכח עם מי שאומר לו אחרת ושואל מה ההגיון בזה, אני לא רואה איך המצב אמור להשתנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יקרה.

כשבקורס רענון נהיגה מלמדים שהמצב המיטבי הוא שרואים שליש(!) מהרכב במראות הצד, והמורה/מרצה מתווכח עם מי שאומר לו אחרת ושואל מה ההגיון בזה, אני לא רואה איך המצב אמור להשתנות.

אוו אה.. אני מחכה להגיע לקורס כזה כדי להתווכח עם טמבל.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורסים האלו בבוקר או בערב ככה שזה יהיה לי מקיסמום אחרי יום לימודים וגם זה בספק.

יש לי אנרגיה להתווכח עם אנשים, במיוחד כאלו שיכולים להוביל את מי מהנוכחים לתאונה הבאה בכביש.

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר נהגי משאיות:

 

גם אני לא יצאתי הכי חכם, הייתי צריך לוותר למטורף הזה על ההתחלה :?

 

למה אתה מבזבז יותר מחצי מהפיקסלים על צילום של הדשבורד שלך? :?

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר נהגי משאיות:

 

גם אני לא יצאתי הכי חכם, הייתי צריך לוותר למטורף הזה על ההתחלה :?

 

באיזה כביש מדובר ?

<Kia Rio LX 1.4 4DR automatic 2014 <SOLD

 

TOYOTA COROLLA SUN 2011 automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר נהגי משאיות:

 

גם אני לא יצאתי הכי חכם, הייתי צריך לוותר למטורף הזה על ההתחלה :?

 

תיקנתי הלינק לא עובד בפלאפון משום מה.

 

ללא ספק מרגיז אבל בסוף הסרטון רואים על שם מי העסק ועל כן אין בי התפלאות.

סדר את זווית הצילום הנוראית.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...