Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת ולתמיד, רכב זה נקבה או זכר?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4982 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לדעת, האם רכב נקרא נקבה או זכר.

לדוגמה,

טויוטה קורולה גדולה,

מאזדה 3 קטנה.(הכל דוגמאות).

 

עכשיו, מהצד שני למשל,

אוטו יפה, אוטו חזק,

אוטו נקי וכו'.

 

אחת ולתמיד, האם רכב זו אישה או זכר?

אני מקווה שתקחו את השרשור ברצינות,

תודה.:-P

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

"רכב" הוא זכר.

איני יודע אם יש כללים לגבי יצרנים או דגמים, אבל הצורה המסתיימת ב-xה משוייכת בדרך כלל לנקבה ולכן מקובל להשתמש בצורה זו. איני יודע מה עמדת האגדמיה ללשון העברית בעניין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אם מדובר ב"מכונית" הרי שלפני שנים רבות נעשה נסיון להגדיר "מכונית משא"=משאית, "מכונית נוסעים"=נוסעית. המשאית נקלטה בשפה המדוברת, הנוסעית לא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לדעתי יש פה משהו צד פילוסופי לא מבוטל, תלוי מאוד בדגם הרכב.

 

לדוגמה את יכול להגיד שניסן מיקרה היא "נקבה" או "בובה קטנה שלי" ועוד שלל כינויים אחרים שלבך חפץ בהם.

אבל לבוא ולקרוא ל פורד f350 או פורד מוסטאנג ,או שלל רכבים אחרים עם מעיין חזות גברית וקשוחה כזו, כנקבה, נראה לי קצת תמוהה.

פורסם
זה תלוי אבל אם הטויוטה קורולה עם ניקלים או בלי:

עם ניקלים נקבה.

בלי ניקלים זכר.

 

אוהב אותך:lol:.

 

לפי התגובות שלכם, לזה התכוונתי.

איך יכול להיות שניתן לזה 2 שמות, כאילו,

הבובה שלי, הנסיכה שלי,

ומצד שני, אוטו חזק, מטוס, מהיר, יפה ונקי.

 

יכול להיות שהרכבים דו מיניים?:D

פורסם

תשובה רצינית? בבקשה:

כפי שציינו כאן - מכונית = נקבה.

אבל הצורות "אוטו" ו"רכב" אינן עברית תקנית:

"אוטו" הינו קיצור ל"אוטומוביל"(=זכר) שהפך רווח ומקובל מטעמי נוחות וקיצור.

"רכב" הינו קיצור של "כלי רכב" (=זכר), ומשום כך אין מילה זאת "רכבים" (כמו שמשתמשים בצה"ל או בגופים שמחזיקים צי) אלא "כלי רכב" (עם צירה ב- ל').

 

זה בסדר להשתמש במילה נקבית (מכונית) ומילה זכרית (אוטו) לתיאור אותו עצם. למשל:

ירח (זכר) ולבנה (נקבה).

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

זה פתוח לפרשנות.

 

מה שיש ל kentworth זה בהחלט זכר,

בעוד mini one בצבע ורוד זה נקבה.

 

get it?

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

טעות נפוצה אצל רבים מאיתנו היא להקרוא למכוניות -"רכבים".

אין כזאת מילה בעיברית - רכב זה גם יחיד וגם רבים - "לפרעה היה רכב רב ופרשים" .


×
×
  • תוכן חדש...