Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש הבדלים בין תחליפי למקורי?


Classic Addition IL
שימו לב! השרשור הזה בן 7205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני צריך להחליף ברכב תושבת מנוע אחת וחוטי הצתה.

בהונדה רוצים 600 ש"ח על התושבת , תחליפי עולה 250 ש"ח.

על חוטי הצתה רוצים בהונדה מעל ל-1000 ש"ח ואחלו תחליפי משהו כמו 200 ש"ח.

מה לעשות ? להשקיע במקורי או ללכת על תחליפי ? אני לא רוצה להזניח את הרכב ובגלל זה אני מפחד לשים בו חלקים באיכות חרא ....

תנו את דעתכם.

בתודה BENNY550 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמיד התחליפי הוא פחות טוב מהמקורי.



ברוב המקרים, כשנכנסים ל"עולם התחליפיים" נתקלים במספר חברות המייצרות חלפים, חלקן טובות יותר, וחלקן טובות פחות.

 

כמובן שצריך לבדוק כל מקרה לגופו, כשמדובר בפילטרים למיניהם, התחליפיים בהחלט לא פחות טובים מהמקוריים (ברוב המוחלט של המקרים)

גם בתחום החגורות/רצועות, יש מספר יצרנים, זולים יותר, וזולים פחות.

 

בקשר לתושבות מנוע וחוטי הצתה... אלו כבר רכיבים יותר רגישים, וכן תהיה מעוניין בעמידותם לאורך זמן... אז קצת קשה להחליט מה לעשות.

 

את חוטי ההצתה הייתי קונה כתחליפיים...

בקשר לתושבות מנוע, אני מהסס... כי ההפרש לא אסטרונומי (אבל בהחלט משמעותי)

 

נחכה ל"מומחים", נראה מה הם יחשבו.

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיקול מורכב.

 

אין ספק שמקורי זה קניה בטוחה - אתה מקבל את החלק שבוודאות האוטו שלך צריך. על הבטחון הזה אתה משלם. הנה כמה שיקולים:

שיקול ראשון: כמה זמן אני מתכוון עוד להחזיק את האוטו? באוטו שמוכרים עוד חודש לא משקיעים יותר מהמינימום ההכרחי ולהפך גם נכון. אם לאוטו יש עדיין אחריות יבואן - ברור שרק מקורי.

שיקול שני: מה עלות העבודה לעומת עלות החלף? ההפרש במחיר תושבת המנוע הוא רק 350 ש"ח, אבל עלות החלפתה פעם נוספת בשל חלף נחות תהיה גבוהה - כך שתפסיד בסופו של חשבון. חוטי הצתה לעומת זאת, אתה יכול להחליף לבד 5 פעמים את התחליפי לפני שתגיע למחיר של מקורי.

שיקול שלישי: איכות החלף. אין אף יצרן שמייצר את כל הרכיבים במפעליו, ואותו קבלן משנה שמייצר ליצרן הרכב, משווק גם את אותה התוצרת בדיוק תחת שמות אחרים. בדוק איזה חלק תחליפי מציעים לך. אם הוא בא מיצרן מוכר, הייתי קונה ללא היסוס. אם אין רישום ברור של היצרן או שזה משהו אלמוני מאוזבקיסטן - הייתי בורח.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תושבת תשים תחליפי כי מקסימום היא תלך ועדיין לא עברת את התקציב ויש לך עוד אחד

 

ואני לא מאמין שהיא תישבר ביכלל והיא אמורה להחזיק כמו המקורית

 

ואיך קבעת שאתה צריך להחליף חוטי הצתה ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לתושבת מנוע !! זה סה"כ חתיכת ברזל אם זה מקורי או לא אני לא חושב שזה משנה כל כך

ואיך בכלל הלכה לך תושבת אחת ??

בקשר לחוטי הצתה ,הייתי הולך על חוטי הצתה מסיליקון משופרים ..

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תושבת מנוע היא לא "חתיכת ברזל",היא עשוייה משילוב של מתכת וגומי שמודבק בה.תפקידה של תושבת המנוע היא לשכך את הרעידות שמפיק המנוע,ולאפשר לו חופש תנועה קטן.ישנם כמה סיבות שתושבת מנוע נקרעת:היפרדות בין הפחית והגומי כתוצאה של הדבקה לא טובה,קריעת הגומי בשל איכותו הנמוכה,התזה קבועה של שמן על התושבת,שגורמת לבלייתו המהירה של הגומי וסתם בלאי טבעי אחרי מספר שנים.במוצרים האלו ייתכן שהתחליפי אף יעלה באיכותו על זה המקורי(!)ואם התוצרת טובה,אפשר בהחלט להביא אותה בחשבון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"חלק מקורי" זה בסך הכל עוד מסחטת כסף של יבואני רכב כל יצרני הרכב קונים את מרבית הרכיבים מיצרני מישנה.

תיבדוק כמעט כל חלף ברכב ותיראה שם/קוד יצרן.

ברכבים אירופאיים {זה מה שיש לי} ישנם מספר יצרנים: בוש, לוקאס, vdo/סימנס, וולאו, מגנטו מראלי...

סתם לדוגמה ברשותי פיז'ו 306 ובמקרה גם חוטי ההצתה היו יבשים "חוטים מקוריים" דרשו כ - 350 ש"ח.

אני קניתי חוטי הצתה של בוש מסיליקון ב - 120 ש"ח, כך כמעט בכול דבר.

תעשה לבד את החשבון.

חוץ מיזה הייתי מת לראות את המפעל של הונדה שמייצר חוטי הצתה/תושבת למנוע אין כזו חייה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות! לא יכולתי לענות לשואלים בשל ענינים פרטיים אז :

 

תושבת מנוע אחורית היא התושבת הראשונה שהולכת בדרך כלל משום שהיא זאת שסופגת את את תנודת המנוע העיקרית ( המנוע רוצה להסתובב אחורה כאשר הרכב נע קדימה ).

חוטי הצתה הם לפעמים הסיבה לפעולת מנוע לא חלקה , אבל עשיתי היום ניקוי הזרקה , והבעיה נפתרה...

לגבי התושבת אני חושב שאני ילך על התחליפית , לא בגלל שאני לא דואג לרכב , אלא אני חושב וגם מכונאי אמר לי , שפשוט אין הבדל ( הגומי אותו גומי ) .

אז לפי מה שאתם אומרים זה נכון , לא?

בכל מקרה המנוע עובד כמו " פלס " עכשיו , אני מת להחליך את התושבת כבר , אז עם יש למישהו המלצה על מכונאי הגון וישר ( בעיקר מקצועי ) , שיבורך......

דרך אגב החלפת תושבת זה משהו כמו 250 ש"ח עבודה .

בתודה גדולה BENNY550.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני צריך להחליף ברכב תושבת מנוע אחת וחוטי הצתה.

בהונדה רוצים 600 ש"ח על התושבת , תחליפי עולה 250 ש"ח.

על חוטי הצתה רוצים בהונדה מעל ל-1000 ש"ח ואחלו תחליפי משהו כמו 200 ש"ח.

מה לעשות ? להשקיע במקורי או ללכת על תחליפי ? אני לא רוצה להזניח את הרכב ובגלל זה אני מפחד לשים בו חלקים באיכות חרא ....

תנו את דעתכם.

בתודה BENNY550 .

קבל עיצה מניסיון אישי:

 

החוטים התחליפיים של ההונדה לא טובים. המחיר *למקורי* הוא כ 300 שח לחוט הצתה אחד (זו לא טעות, ויש גם הבדלים במחיר של החוטים כי יש הבדל באורך בינהם).

הצעתי: תביא חוטי הצתה מפירוק (כן, מפירוק. זה הדבר האחרון שהייתי חושב עליו, אבל אין ברירה אחרת. עשיתי זאת ועד כה אין תלונות, הכל עובד מצויין).

 

הסבר:

בהונדה המצת יושב עמוק עמוק בתוך הראש של המנוע. לחוט הצתה יש "ראש" באורך של כ-15 ס"מ שנכנס על המצת ומתחבר אליו. אותו "ראש" שעשוי פלסטיק נסדק בקלות (בחלק התחליפי) וזה מה שקרה במקרה שלי. החלפתי סט חוטים באקורד 93 ולא עבר שבוע עד שה"ראש" שמתחבר למצת נסדק והמנוע התחיל לזייף.

 

מאידך, החלפתי מכסה מפלג באקורד 93 (חליפי עולה בסביבות 100~ שח) ואין שום בעיה.

יכול להיות שמקרה החוטי הצתה הוא נדיר וקרה רק אצלי, אבל לאור העובדה שמדובר בפלסטיק זול ובחלק שיושב כמעט בתוך המנוע וחשוף לחום אדיר, עדיף לשים חלק מפירוק מקורי ולא את החליפי הזה.

 

בשאר המכוניות בהם ה"ראש" שנכנס למצת הוא מגומי - אין את הבעיה הזו.

 

בנוגע לתושבת, באיזה תושבת מדובר ? זאת שנמצא בחזית צמוד לראדיאטור ? (תושבת בצורת "בוקסה")

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התושבת היא תושבת אחורית , במנוע זה יש 2 תושבות בצדדים אחת אחורית תחתונה בסמוך לגיר.

וכן היא מעין "בוקסה " .

היא עולה תחליפית 350 ש"ח + עבודה של בערך 200 ש"ח .

אז מה אתה אומר איציק על התושבת אפשר להשתמש בתחליפית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התושבת היא תושבת אחורית , במנוע זה יש 2 תושבות בצדדים אחת אחורית תחתונה בסמוך לגיר.

וכן היא מעין "בוקסה " .

היא עולה תחליפית 350 ש"ח + עבודה של בערך 200 ש"ח .

אז מה אתה אומר איציק על התושבת אפשר להשתמש בתחליפית?

יחסית לבוקסה המחיר מאוד יקר. אומנם כשלוקחים בחשבון את כל התושבת, המחיר הגיוני... השאלה היא האם אין אפשרות לקנות רק את הבוקסה ובאמצעות חולץ לשים אחד מקורית חדשה ובכך להשתמש בבוקסה מקורית על תושבת מקורית מאשר בוקסה תחליפית שלרוב באה על תושבת חליפית (שעשויה בצורה זולה יותר ופחות מאסיבית מתושבת מקורית).

 

כמה עולה המקורית (בלי עבודה) ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לתחליפי ולמקורי, כעיקרון החברה שמוכרת מכוניות למשל בשביל הדוגמא - טויוטה, היא לא מייצרת בולמים,קפיצים,חוטי הצתה וכו וכו...אלה קונה אותם מחברות שונות ולכן כשבאים להחליף חלק מסויים בכל רכב, משמעות העניין של מקורי או לא מקורי מתבטא בקטע של התאמת החלק ע"י מהנדסי המפעל של אותו יצרן לרכב, כעיקרון אם מחליפים חלק לחלק יותר טוב=שידרוג,לדוגמא,הרכב מגיע עם חוטי הצתה של 6 מ"מ במקורי, חוטים שעולים 600 ש"ח במוסך מורשה, אם נחליף אותם לחוטים של 8 מ"מ של חברה שמתמחה בייצור שלהם,לדוגמא ספליטפאייר או נולוגי אז ברור שעדיף לא מקורי, זה נכון כמעט לכל חלק וחלק ברכב,תמיד עדיף המשופר, לדוגמא צמיגים,אם הרכב מגיע עם צמיגים של גודייר ואני מחליף אותם לצמיגים באיכות יותר גבוהה, למרות שהם לא מקוריים, ההבדל יהיה מורגש לטובה כמובן וההחלפה לחלק לא מקורי עדיפה. ליצרן תמיד יש את המושג עלות ותועלת , כלומר ברוב המקרים היצרן ישים משהו שהוא "מספיק " ולא יותר מידיי.

בארץ אנשים אוהבים לומר ולהתרברב במושג הזה מקורי או לא מקורי, רק חלקים מקוריי, בלה בלה בלה....- הכל בולשיט אחד גדול ועוד שיטה לסחוט כסף מאנשים במוסכים המורשים.

אבל כל אחד ואמונתו הוא, כמו שאני אומר,פראיירים לא מתים-הם רק מתחלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...