Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5050 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גם טייסת 304 שהתה כאן (ליד מרחביה) על רכביה, יש צילום באיכות מצוינת בספר מבט ועוד מבט על ארץ ישראל, מאת בנימין קידר, כמו גם צילומים נוספים של מכוניות ומשאיות משני הצדדים.

אנוור פאשה יוצא מירושלים העתיקה לכיוון יריחו

Picture2.jpg

פורסם

אם כבר מזכירים את הטייסת הגרמנית הנ"ל אי אפשר שלא לאזכר את אחת המפלצות המוזרות שנעו בדרכי הארץ:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/1/1d/Karon_aviron.JPG

אביה מולידה היה המהנדס ברוך קטינקא, איש יבנאל, ששירת במלחמת העולם הראשונה בצבא הקיסרי העותומני כמהנדס הרכבת הראשי.

הטייסים הגרמנים מתו משעמום בעפולה\מרחביה ורצו לצאת לבילוי בחיפה, העיר המעטירה. אבל לרכבת לא היה חומר הסקה, והיא גם נעה במהירות מגוחכת. קטינקא חיבר לקרון מנוע ומדחף של מטוס לצורך הנסיעה מערבה לחיפה, ומפרש לצורך הנסיעה מזרחה, חזרה לבסיס (הקצבה מסויימת של דלק מטוסים היתה לצורך כך לטייסים).

אחרי המלחמה נתפס קטינקא על ידי הבריטים והועמד למשפט כמשת"פ, אך עד מהרה שוחרר והקים עם ויצמן (דודו של עזר ואחיו של חיים) חברה לקבלנות שהקימה בין היתר את מלון פלס בירושלים (עבור המופתי חג' אמין אל-חוסייני) ואת מתחם ימק"א.

ביתו היפיפיה של קטינקא, גליליה, השתתפה לימים במבצע הצילום האווירי של הכפרים הערבים מטעם הפלמ"ח - מבצע נועז שנערך מתחת לאפם של הבריטים, כשהיא גוחנת בחצי גוף מחוץ ל"פרימוס" עם המצלמה הכבדה בידה. הצילומים הללו היו הגרעין של תיקי הכפרים שהוכנו על ידי ההגנה לקראת מלחמת השחרור.

אחרי המלחמה הפכה לשרטטת מפות והכינה רבות ממפות ישראל.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

×
×
  • תוכן חדש...