Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה יאריס VS סוזוקי סוויפט


kramerica
שימו לב! השרשור הזה בן 3743 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה התחדשנו ביאריס, שהתווספה ל"צי הרכב" הפרטי שבין השאר כולל את הסוויפט שבאופן אישי אני מאוד מאוד אוהב, כך שיצא לי לעשות השוואה יפה בין שתי מכוניות הסופר מיני האלו. עשוי לעניין רוכש פוטנציאלי, אז למה לא לפרסם.

 

הדגמים:

סוזוקי סוויפט דגם GLXi

טויוטה יאריס דגם STYLE

שני הרכבים הם המאובזרים ביותר שניתן לרכוש בסוכנות. המחיר הרשמי שלהם נכון להיום דומה.

 

מה אפשר לקבל בסוכנות:

זה סוג של "משחק" שאני בדר"כ מאוד אוהב, אבל מאוד משתנה בהתאם לתקופה, הסוכנות הספיצפית ויכולת המיקוח שלכם.

יאריס

כרגיל עם טויוטה ובמיוחד ביאריס, לא הצלחתי לקבל הנחה. כן אפשר לקבל תוספות ואבזורים ביד רחבה. עם הרכב קיבלנו: חיישני רוורס, חלונות חשמליים מאחור (כן כן, ביאריס אפילו הדגם המאובזר ביותר מגיע עם חלונות ידניים במקור), קודן, מרימי שמשות וטיפול ראשון חינם.

 

סוויפט

בדיוק להיפך. הרכב נרכש בהנחה משמעותית במבצע "חבר", ולכן היה מאוד מאוד קשה להוציא משהו נוסף. כן הצלחתי לקבל חיישני רוורס, אך ויתרתי על זה והתקנתי עצמאית חיישנים טובים יותר, שגם תואמים בדיוק לצבע הרכב.

 

חווית הקנייה והמסירה:

שוב, בעיקר תלוי בסוכנות הספיצפית, אך אין ספק שיש כאן יתרון גדול לטויוטה. לא שהיה משהו לא בסדר בסוזוקי. הכל היה בסדר גמור, אך לא מעבר. עם היאריס, זה היה מעבר.

היחס הרבה יותר אישי וסבלני. במסירת הרכב מוכנסים לחדר נפרד, ממוזג ומואר היטב בתוך הסוכנות, שם הרכב מחכה לבדו, מקבלים הסברים על הרכב ובוחנים אותו. כשהגענו הביתה, חיכה עציץ קטן עם ברכה על רכישת הרכב.

דברים קטנים, אבל כאלו שמשאירים הרגשה טובה וטעם טוב מהרכישה.

 

עיצוב חוץ ופנים:

היאריס נראית גדולה יותר וקצת מרשימה יותר. הסוויפט בעיניי יפה יותר, למרות שהרבה לא אוהבים את העובדה שנעשתה רק מתיחת פנים קלילה לעומת הדגם היוצא. מבפנים, הסוויפט אחידה יותר, ונראית הרבה יותר מודרנית. היאריס קצת פחות "אחידה" - בחלקה נראית מאוד יוקרתית ומרשימה, בחלקה קצת מיושנת, ובחלקה אפילו זולה. מערכת המולטימדיה עם מסך המגע והמידע על הרכב מקנה תחושה מאוד יוקרתית.

 

נהיגה והתנהגות כביש:

שני רכבים שונים לחלוטין באופי שלהם. ליאריס יש יתרון מסויים במנוע ובתיבת ההילוכים הרציפה. הנסיעה שקטה ומאוד חלקה, אך כשרוצים להאיץ, הרכב לא ממש זורם עם העניין. קשה לי קצת להסביר זאת, אך למרות שעל הנייר היאריס זריזה יותר, היא כאילו לא רוצה לנסוע מהר. ההגה שלה מנותק לחלוטין מהסביבה שלה, מאוד קליל, וכל הרכב עושה רושם שמתאים למי שמחפש להנות מנסיעה רגועה ונוחה. המושבים טיפה פחות נוחים מאשר בסוויפט, אך הנסיעה עצמה מאוד מאוד נוחה. שיכוך המהמורות פשוט מצויין.

הסוויפט, למרות מנוע חלש, מרגישה הרבה יותר זריזה, ובאופן כללי, הרבה יותר מהנה לנהיגה. ההגה פשוט נהדר, והיא בהחלט מתנהגת מעולה בטורים גבוהים וסיבובים חדים.

הנסיעה עצמה פחות נוחה, גם בשל הצמיגים הגדולים, וגם בשל מתלים שעושים עבודה קצת פחות טובה. אך זה רק בהשוואה ליאריס שהיא נוחה במיוחד. ביחס למתחרות יפניות או קוראניות אחרות, הסוויפט פתאום מתגלה כרכב בהחלט נוח. המושבים נוחים ובהחלט עוזרים בנסיעות ארוכות.

 

אבזור:

האמור הוא ביחס לאבזור הסטנדרטי של רכבים מתחרים:

יאריס

אבזור ייחודי - מערכת מולטימדיה עם מסך מגע שמתממשקת לרכב ומציגה נתוני צריכת דלק וכוללת בין השאר דיבורית וניגון שירים ב-BT מהנייד, מצלמת רוורס, העברת הילוכים מההגה.

אבזור חסר - חלונות חשמל מאחור (בסוכנות כאמור התקינו עצמאית).

 

סוויפט

אבזור ייחודי - בקרת שיוט, התנעה ופתיחת דלתות באמצעות כפתור, תאורה אוטומטית, בקרת אקלים.

 

הסוויפט מנצחת כאן באופן ברור. נכון, המערכת של היאריס בשילוב עם מצלמת הרוורס היא יתרון אדיר ומאוד משמעותי, אך לסוויפט יש הרבה יתרונות משלה, וההבדל הגדול - את המערכת הזו אפשר להתקין גם בסוויפט (או בכל רכב אחר) בתוספת תשלום. את האבזור של הסוויפט אי אפשר להתקין באופן עצמאי ביאריס..

 

שימושיות:

שתיהן יסיעו בנוחות יחסית ארבעה מבוגרים, ובעוד יותר נוחות שני מבוגרים ושני ילדים. המרווח מאחור סביר בהחלט, עם יתרון קליל ליאריס, בעיקר בכל הנוגע למרווח ראש.

בתא המטען לעומת זאת, הסיפור קצת שונה, עם יתרון ליאריס. ממבט ראשון, תא המטען של הסוויפט נראה קטנטן ואפילו מצחיק, לעומת תא מטען גדול יחסית ביאריס. עם זאת, אם אין בעיה להעמיס לגובה, הסוויפט יכולה להחזיק הרבה יותר מכפי שנראה בהתחלה, אך עדין, מדובר על תא קטנטן במונחים של היום.

 

צריכת דלק:

בנהיגה אגרסיבית יחסית, שרובה המוחלט עירונית, שתיהן עומדות על כ-1:11.5. צריכה מעולה בהתחשב באופן הנהיגה, כשאותו נהג במשפחטומטיות מודרניות עומד על 1:9.

 

ועוד כמה:

שני הרכבים מצטיינים הסטורית בשמירת ערך מעולה, אמינות גבוהה ביותר ועלות אחזקה נמוכה. סביר להניח שהמגמה תמשיך וגם דגמים אלו יזכו להנות מכך.

שניהם גם מצטיינים בסעיף הבטיחות, ועם 7 כריות אוויר, ממוקמים גבוה ברשימה של EURO NCAP, כמובן עם 5 כוכבי בטיחות.

הרכבים שונים, אך שניהם מאוד מוצלחים, כל אחד בדרכו שלו.

אם להיות פוליטיקלי קורקט, היאריס תתאים לנהג היותר זהיר בבית. הוא מאוד מהנה בנסיעה רגועה ושקטה, בטוח, אמין ועם כל מה שצריך על מנת לנהוג בבטחה והנאה. מצלמת הרוורס היא תענוג שאחרי שמתרגלים קשה לוותר, תא המטען יאפשר להכניס עגלה ועוד קניות מהסופר, הדיבורית המובנית עם מסך המגע מאפשרת חיוג ומענה קל ובטוח, והנסיעה כאמור נוחה וחלקה.

הסוויפט תתאים לנהג קצת אחר. שאוהב את הגימיקים והאבזור הנרחב, נהיגה יותר דינמית, היגוי מהנה וכל זאת עם האמינות והבטיחות הגבוהים ביותר.

 

כמובן שכל אחד צריך ללכת ולערוך נסיעות מבחן ארוכות ככל הניתן על מספר רכבים גדול ככל הניתן.

אלא אם פיספסתי משהו, נהגתי על כל הרכבים המתחרים ויותר מפעם אחת. יש תחרות לא פשוטה בין כולם, והרבה רכבים מצויינים בקטגוריה הזו. ראויים לציון במיוחד - קיה ריו, פורד פיאסטה, סיאט איביזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

הי, תודה על הפוסט המסכם בצורה מצויינת את החוויה שלך מהמכוניות!

 

אני גם מתלבט מאוד לאחרונה בין יאריס חדשה לבין סוויפט חדשה. אשמח אם תוכל להגיב לכמה נקודות שאני מנסה לברר -

 

- חרשתי את האינטרנט כדי לראות למי צריכת הדלק הטובה יותר ועושה רושם שההבדלים לא ממש מהותיים (לפי דיווחי נהגים בגרמניה ובארץ).

 

- האם הפלסטיקים בתוך היאריס נשרטים בקלות? הם עושים רושם שתוך כמה שנים הם יראו פח.

 

- בנסיעת המבחן אני מוכרח להגיד שלסוויפט יתרון קל, אמנם גיר 4 הילוכים הוא מיושן אבל כשנותנים קיק הרכב מגיב, בעוד ביאריס אתה נותן קיק והתגובה מאחרת להגיע.

 

- האם בסוזוקי טיפלו בבעיית המתלים הנוקשים שאפיינו את הרכבים של 2010-2011? האם חווית הנסיעה מטלטלת עדיין? לצערי במסגרת נסיעת המבחן נסעתי רק על כבישים חלקים ונקיים.

 

מאוד מאוד אודה לתגובתיכם,

שמח שמצאתי את הפורום הזה!

טל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה תגובות מודגשות בגוף ההודעה שלך:

 

הי, תודה על הפוסט המסכם בצורה מצויינת את החוויה שלך מהמכוניות!

 

אני גם מתלבט מאוד לאחרונה בין יאריס חדשה לבין סוויפט חדשה. אשמח אם תוכל להגיב לכמה נקודות שאני מנסה לברר -

 

- חרשתי את האינטרנט כדי לראות למי צריכת הדלק הטובה יותר ועושה רושם שההבדלים לא ממש מהותיים (לפי דיווחי נהגים בגרמניה ובארץ).

 

ההבדלים אכן לא מהותיים. בתוך העיר יתרון קטן לסוויפט, מחוץ לעיר יתרון קטן ליאריס. אבל בשני המקרים זה זניח.

 

- האם הפלסטיקים בתוך היאריס נשרטים בקלות? הם עושים רושם שתוך כמה שנים הם יראו פח.

 

אמנם עברה רק קצת יותר משנה, אבל בינתיים הרכב נראה חדש מבפנים, ואין שום סיבה להניח שזה משתנה.

 

- בנסיעת המבחן אני מוכרח להגיד שלסוויפט יתרון קל, אמנם גיר 4 הילוכים הוא מיושן אבל כשנותנים קיק הרכב מגיב, בעוד ביאריס אתה נותן קיק והתגובה מאחרת להגיע.

 

זה בהחלט דומה למה שרשמתי.

- האם בסוזוקי טיפלו בבעיית המתלים הנוקשים שאפיינו את הרכבים של 2010-2011? האם חווית הנסיעה מטלטלת עדיין? לצערי במסגרת נסיעת המבחן נסעתי רק על כבישים חלקים ונקיים.

 

בהחלט מתלים קצת נוקשים, אבל ה"בעיה" העיקרית מבחינת נוחות הנסיעה הם הצמיגים הגדולים. זה אמנם יפה, וכנראה תורם לחיסכון בדלק, אבל זה בהחלט פוגע קצת בנוחות.

 

המושבים לעומת זאת רכים ונוחים, וזה בהחלט מפצה על כך. הסוויפט היא עדיין לא הרכב הכי נוח בעולם, אבל הרבה יותר נוחה מהרבה רכבים אחרים שנהגתי בהם.

 

מאוד מאוד אודה לתגובתיכם,

שמח שמצאתי את הפורום הזה!

טל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי מאוד לקרוא את מה שכתבת, במיוחד לאור העובדה שבמאי קיבלתי את הרכב שלי - יאריס היברידית.

באופן כללי אני מסכים עם כל מילה, אך בגירסתי אני רואה יתרון לזה שהרכב לא נותן "קיקים" - זה רק עוזר לך לא לנהוג בצורה אגרסיבית אלא בצורה רגועה ובכך לחסוך כסף בחישוב הסופי של הק"מ לליטר - ועל כן אני רואה את זה כיתרון.

 

לגבי האיבזור:

* בקרת שיוט - קראתי פוסט לפני כמה ימים על מישהו שהתקין בקרת שיוט בקורולה שלו. זה נראה די פשוט והתוצר הסופי מאוד מאוד דומה לבקרת שיוט שיש לי ביאריס. בכל מקרה אאל"ט אפשר לבקש שיתקינו בסניף.

* בקרת אקלים - קיימת בהיברידית, והייתי בטוח שהיא גם קיימת בגרסה המאובזרת של הרגילה?

 

לגבי מי ששאל על הפלסטיק - זה נראה קצת זול אבל בנתיים לא ראיתי שום דבר שמתפרק וכו'... :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

KRAMERICA, המון תודה על הסיקור והתגובה.

 

Freeze, מה קורה לך אם אתה במצב חירום בכביש מהיר וצריך לתת קיק על הגז כדי לצאת ממנו (השתלבות בנתיב, רוכב סוטה לתוך הנתיב שלך וכולי) האם הרכב מגיב כמו שצריך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3743 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...