Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2012 - יש עדכון תוכנה לגיר !


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4594 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מהתרשמות ראשונה אחרי כ-200 ק"מ אין בשורות גדולות, יש עדיין רעידות קלות (אני לא שם לב לזה בדרך כלל, רק כשאני 'מחפש' אותן), הורדות הילוך עדיין באותו סל"ד.

עוד לא היו לי גליצ'ים חמורים כמו התקעות בניוטרל וכאלה, אבל זה זמן קצר מדי בכל מקרה.

 

עוד דבר מעצבן ששכחתי, שהיה גם קודם ולא השתנה - בהאצה עם פול גז, כשהגיר מעלה הילוך בקצה הסל"ד, יש חצי שניה של עליית סל"ד, כמו בגיר ידני כשלא מתזמנים נכון את העזיבה של הגז עם הלחיצה של הקלאץ' ויש חפיפה קצרה.

 

בקיצור כרגע נראה שזה לא שיפור משמעותי, אבל יכול להיות שזה יהיה יותר טוב בהמשך.

בכל מקרה למרות איך שזה נשמע - הגיר בסה"כ עושה עבודה טובה ביום יום ולא צריך להוות דיל ברייקר לנהג הממוצע.

למי שמתכנן להתגרזן עם הרכב בכבישי נהיגה מצפה חוויה מתסכלת למדי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

היי

 

האם הרכב שלך בליסינג? פשוט ניגשים למוסך ומבקשים עדכון תוכנה?

 

יש לי מידי פעם רעש של מן אוושה מתכתית בהאצות רגועות, שומעים את זה כשאני עם חלונות סגורים וללא רדיו/מזגן

האם זאת תופעה מוכרת בפוקוס 2012?

 

הרכב שלי קיבל רישוי בינואר, אני מניח שיוצר אחרי אוגוסט ולפני נובמבר ככה שאני לא בטוח אם צריך לעשות איזשהו עדכון...

פורסם

כן, הרכב שלי בליסינג, אבל זה לא משנה. אם שלך בליסינג אתה יכול לבקש מקצין הרכב, אם לא -

פשוט תיגש למוסך ותבקש שיתחברו למחשב ויבדקו אם יש עדכון תוכנה, תגיד שאתה יודע שעדכנו לאחרים, ותתלונן על הבעיות שיש לך.

לא ברור לי מהתאור שלך מה זה אוושה מתכתית בדיוק, זה מסוג הדברים שקשה להעביר בפורום..

בכל מקרה - מבחינתי העדכון הזה לא ממש עזר, לא מרגיש שום הבדל בהתנהגות של הגיר, אחרי כ-1000 ק"מ של נהיגה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

צריך לעשות סדר בבלאגן:

 

ריקול- קריאת שירות יזומה של היצרן עם היבט בטיחותי. איך עדכון תוכנה לגיר קשור לריקול?

עדכוני תוכנה למנערכת ניהול מנוע ולגיר מבוצעים באופן שוטף כמעט לכל הרכבים החדשים. חלקם מבוצעים בטיפולים השגרתיים, או סתם בביקור במוסך, זה לא ביג דיל.

אני לא מכיר את הגיר של הפוקוס החדשה, אבל לא נתקלתי בגיר כפול מצמדים שעובד מושלם- זה של וולוו, מדרדר את הרכב אחורה בעליות, זה של VAG רועד במהירויות נמוכות וכו'.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

גם בפוקוס 2.0 משנת 2012 אחרי שנה על הכביש נוצרה תחושה שהגיר לא עובד חלק והאוטו מקרטע בתחילת הנסיעה בהילוך הראשון. נכנסתי למוסך פורד מורשה ועשו לי עדכון תוכנה גם למחשב הגיר וגם למחשב המנוע, במסגרת האחריות. אמרו לי שצריך לתת לאוטו לנסוע 100-200 ק"מ עד שהגיר "ילמד" כדיי לראות שינוי. עליי להודות שכבר למחרת הרגשתי שינוי לטובה.

 

בכל מקרה רציתי לשתף אתכם בכך שפורד הוציאו גירסת תוכנה חדשה בספטמבר 2013 עם תיקון והוראות לטיפול בבעיה.

מכיוון שהפורום פה לא מאפשר לי לשים לינק אז אני מציע לכם לחפש בגוגל:

FORD TSB 13-9-4

(לפי מה שכתוב זה מתאים גם לפוקוס וגם לפיאסטה)

 

אני לא מכיר דרך לדעת אם זו אכן הגירסה ששמו לי אבל בהתחשב שהיא יצאה כבר לפני חודש אז אני מקווה שכן.

 

אם ארגיש שהבעיה לא נפתרה לשביעות רצוני אחזור למוסך ואדרוש שיעבדו לפי הכתוב בהוראות ב-TSB הנ"ל.

 

אני הבנתי שאם הלקוח לא מתלונן אז לא עשים את זה ככה סתם במסגרת טיפול שוטף.

מציע לכל בעלי הרכבים הרלוונטיים שחווים בעיה דומה לבקש את הטיפול. גם אם הרכב שלכם בליסינג לבקש מקצין הרכב לקחת את האוטו למוסך מורשה של היבואן.

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
צריך לעשות סדר בבלאגן:

 

ריקול- קריאת שירות יזומה של היצרן עם היבט בטיחותי. איך עדכון תוכנה לגיר קשור לריקול?

עדכוני תוכנה למנערכת ניהול מנוע ולגיר מבוצעים באופן שוטף כמעט לכל הרכבים החדשים. חלקם מבוצעים בטיפולים השגרתיים, או סתם בביקור במוסך, זה לא ביג דיל.

אני לא מכיר את הגיר של הפוקוס החדשה, אבל לא נתקלתי בגיר כפול מצמדים שעובד מושלם- זה של וולוו, מדרדר את הרכב אחורה בעליות, זה של VAG רועד במהירויות נמוכות וכו'.

 

לפחות ב-VAG מודים בזה ומנסים לתקן ולמצוא דרכים לתקן את בעיות.

ומה עושים בדלק? כלום! נה-דה. אפילו לא מכירים בזה. כל רכב לגופו. את רוב הפוקוסים הללו מכרו לליסינג. ואת רוב הנהגים שם זה לא ממש מזיז במשהו, כי הקצין מחליף להם. זה ממילא לא הרכב שלהם. מזל שיש מעטים כאלה כאן בפורום, אחרת לא היו מודעים כלל לבעיות הללו.

זו עוד דוגמה ליבואן שלא יספור את הלקוחות הפרטיים שייקנו את הפוקוסים הללו לאחר שיעזבו את הליסינג ויעברו לידיים פרטיות, אם וכאשר האחריות של ה-3 שנים תיגמר.

ב-VAG האריכו ל-5 שנים. האם זה יקרה גם ב"בדלק"?

נחכה נראה. יהיה מעניין...

×
×
  • תוכן חדש...