Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4702 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב מהיום הראשון שהיה אצלו עשה לו רק צרות

 

זה לא בדיוק נכון.

 

קנינו אותו מהשכרה בשנת 2002, כשהוא היה בן שנתיים. שיחקו לו בקילומטראז' כנראה, היה כתוב 65,000 וכנראה הוא עשה הרבה יותר, אולי כפול.

 

אז הוא נסע כמו בובה במשך שנה ומשהו (לא זוכר בדיוק), עשה 20,000 ק"מ. היה תענוג לנסוע עליו, כמו רכב חדש. ואז, באיזה צומת מרומזרת, הוא שבק חיים. במוסך אמרו שזה ראש מנוע שהלך בגלל שלא עשיתי טיימינג בזמן (הגעתי ל-88,000 וחיכיתי ל-90) ומאז התחיל הסיפור...

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

  • תגובות 115
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מה כל הכבוד?

הרכב מהיום הראשון שהיה אצלו עשה לו רק צרות. בשביל רכב כזה צריך משכנתא...

ניחא הוא גם היה מהנה אבל הוא גם לא כזה חזק.

 

אני על הרכב שלי הוצאתי בסביבות ה-12-14 אלף על טיפולים שותפים של בלאי כשלרכב עצמו יש מעל 425,000 ק"מ(למנוע בסביבות ה-200 פלוס) עם קצת מעל שנה וחצי ולי יש מוסך אחד בארץ ובלי שוק עליו.

ועדיין הוא נוסע מעל 120 כמו כלום ועושה את העבודה.

 

לעומת זאת כשרכב עושה כ"כ בעיות וסוחט לך את הכיס אז פשוט נפתרים אבל כשאתה מטפל בו פעם ב.. על דברים קטנים שווה איכשהו להחזיק.

הרכב המדובר בעייתי ברמות על שאני גם בחינם לא הייתי לוקח.

בין 12-14 אלף ש"ח זה מה שהוצאת על סאאב בשנה וחצי? כמה ק"מ עשית? מה עשית באוטו? (אם אפשר לשאול)

זה נשמע סביר במיוחד שהרכב שלך עשה ק"מ של מונית

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם
בין 12-14 אלף ש"ח זה מה שהוצאת על סאאב בשנה וחצי? כמה ק"מ עשית? מה עשית באוטו? (אם אפשר לשאול)

זה נשמע סביר במיוחד שהרכב שלך עשה ק"מ של מונית

 

הרכב עשה בשנה וחצי מעל 25,000 ק"מ. עיקר הטיפולים היה בלאי מואץ משנים קודמות בחלקים מסויימים(כאמור רכב בן 16 שנים) כמו צנרת, טיפולים שיגרתיים וטיפולים דחופים וכמובן טיפולים אסטתיים(כמו הוספת מנוע מגב אחורי שהורד לפני שנים לפני שהרכב הגיעו למשפחה לדוגמא).

לשילדה יש 425K ולמנוע בסביבות ה-200 פלוס(לא יודע את המספר המדויק).

מונית עושה יותר ק"מ דרך אגב...

 

הטיפולים הגדולים שנעשו היו:

החלפת 3 תושבות מנוע(שתיים מהן משומשות במצב טוב ולא עלו לי שקל)

החלפת בולמים, רפידות וצלחות שחוקות

טיפול 10K - פלגים ושמן

כיוון פרונט

תיקון למעבה המזגן

החלפת שני תותבים למשולשים קידמיים(לא עבר בטסט)

החלפת משאבת מים

סתימות נזילות שמן(טפו טפו אין נזילות היום)

החלפת רדיאטור(אחרי התנגשות קטנה בפרונט) שזה למעשה היה הטיפול הכי יקר שלי בגלל שתוקנו עוד כמה דברים

 

ולמעשה בשבועיים הקרובים אני הולך לסדר את הנעילה המרכזית שלא עובדת(תיקנתי אותה בעצמי ולאחר כמה ימים התקלה חזרה על עצמה) וכנראה חיישן קראנק דפוק שאני הולך להחליף(לפחות 5 שנים נסענו עם חיישן דפוק!)

לפי הרישומים שלי הוצאתי טיפה מעל 12,000 ש"ח

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

הקילומטרז׳ לא רק לשלדה. מתלים, סאלון וכד׳ גם חלק מהעינין. אבל אם מחליפים את כל הגומיות, בוקסות וכד׳ אז זה מחדש את השלדה . הגיר בסאאב שלך ידני?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לא. גיר אוטומט

עבר שיפוץ לפני 5 או 6 שנים

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם
3. הפורום הנכון לפרסם בו את ההודעה הזאת, זה בוודאי הפורום הזה - כדי להזהיר אנשים אחרים מרכישת עגלה שאולי נראית טוב, אבל בפועל היא פשוט זבל, אין הגדרה אחרת.

 

:roflmao::roflmao::roflmao:

 

לענייננו.

 

יש לי במשפחה את השיקוץ הזה כבר שנתיים, ולבינתיים מפגין אמינות יחסית סבירה לדייהו בת 12 שנים (מודל 2000).

 

אז ככה.

 

הרכב עם 130K ק"מ, 1.6 אוטומט.

 

א) כחצי שנה אחרי קניה הלך גיר. נעשה שיפוץ בעלות של כ-5K ש"ח והורכב קולר. מאז - מדי פעם דופק בהעברת הילוכים, אבל בינתיים, ובמיוחד בנסיעות בינעירוניות, נוסע בסדר.

 

ב) הייתה מחלה של איבודי מים קטנים, בין היתר כנראה בגלל מעקף שנעשה על רדיאטור חימום, כל פעם הוחלף אטם פה וצינור שם, עד שהתפוצץ רדיאטור, הוחלף, מאז בינתיים בסדר. יש לציין שהרכב לא התחמם אף פעם.

 

ג) מרימי חלונות - כנראה מחלה של הרכב הזה, אחד מת והוחלף, ועוד אחד כנראה בדרך - נשמע עייף.

 

ד) רעש של טרקטור - אכן, אבל לא יותר מכל משפחתית מהמזרח הרחוק משנות ה-90, כנראה בגלל בידוד רעשים זבלי. שוב פעם, לי זה נשמע כמו טרקטור כי אני רגיל למיצובישי, שהיא מאוד שקטה.

 

ה) איכות זבל של פח וצבע - כל שריטה קטנה חושפת את הפח, וצריך מיד למגר את זה עם נייר זכוכית, צבע בסיס וספריי מאוטו דיפו (עלות הערכה - כמה עשרות שקלים).

 

ו) פעם אחת התפוצץ צינור ברקס - איכשהו יצא שזה קרה באמצע הטסט. הוחלף.

 

ז) צריך לפגוע בצורה מאוד מדוייקת עם בורר הילוכים בהילוך רוורס - לא הכי מפריע, הוחלט להשאיר ככה.

 

ח) הוחלף מצבר פעמיים - פעם אחת הוא התחיל לעשות צרות בגלל ששכחו את האוטו עם אורות דולקים, פעם שניה כי בא לו למות חודש אחרי שנגמרה האחריות (שנפ זבל מצבר). הותקן מצבר של חברה אחרת.

 

ט) הדייהו שתיינית דלק יחסית לקטגוריה - 1 ל-9 משולב עם מזגן.

 

י) דווקא על מזגן אני יכול להגיד רק דברים טובים - מזגן מפלצתי.

 

כ) מושבים לא נוחים. כן, עדיף מיצובישי.

 

על כל זה מחפים שני דברים:

 

א) לפני שנתיים הרכב נרכש בסכום יחסית מצחיק של 13 אש"ח.

ב) השימושים ברכב זה - אמא נוסעת בו כ-5 קילומטר ביום לעבודה, קניות וסידורים, כל זה בתוך חדרה, כל זה בצורה מאוד רגועה. ייתכן שאם האוטו היה אצל נהג אגרסיבי ואם נסועה גבוהה, היה סיפור אחר לגמרי.

 

בינתיים, היות ואין דרישות גבוהות מהרכב (לנסיעות ארוכות יש את המיצובישי שלי), אז אין תכנון להחליף.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני מכיר אדם מבוגר שקנה כזאת מהסוכנות ב99' ונוסע איתה כל יום, זה הרכב היחיד שלו. לא יודע כמה ק"מ היא עברה.

כנראה שזה רכב שקונים עם מזל, או לימון או לימונדה.

עובדה מצחיקה - כשמחפשים בגוגל תמונות של הרכב הזה, בתוצאות הראשונות אפשר לראות סט אטמים לראש מנוע וכל מיני. (רמז?)

בכל אופן, על העיצוב המהמם שלה אי אפשר להתווכח. החזית נראית כמו איבר מין של דורבן נקבה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

תשמע, זה שפותח השירשור החליף צמיגים 5 פעמים מאז 2009, אומר משהו על צורת הנהיגה שלו. או שזה צמיגים סיניים באיכות ממש זבל.



ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

שלום בחור שאני מכיר הציע לי לקנות ממנו דייהו נובירה אך התברר שהיא במצב גרוע אז לא קניתי. אבל בכל אופן רציתי לדעת מה דעתכם על הרכב מבחינת אמינות,צריכת דלק,כח,נוחות קיצר הכל...

 

 

תודה לעוזרים!

פורסם
שלום בחור שאני מכיר הציע לי לקנות ממנו דייהו נובירה אך התברר שהיא במצב גרוע אז לא קניתי. אבל בכל אופן רציתי לדעת מה דעתכם על הרכב מבחינת אמינות,צריכת דלק,כח,נוחות קיצר הכל...

 

 

תודה לעוזרים!

 

אמינות - לא

צריכת דלק - לא

כח - לא

נוחות - לא

קיצר הכל - ממש לא

 

שמור נפשך מתועבה זו

.We apologise for the inconvenience

פורסם

רכב לא מומלץ ולא מוצלח.

לא סתם אין הרבה כאלו על הכביש כבר, נראה לי הרוב מושבתות. עובדה שעל הכביש עוד נוסעות לא מעט לאנטיס, קורולה ולנטרה מהשנתונים הראשונים, ומהנובירה לא נשאר כלום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4702 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...