Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכוניות קטנות – ניתוח מגמות בשוק


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נתוני תאוצה וצריכת דלק מודדים בתנאי מעבדה עם נהגים מקצועיים שמעבירים הילוכים כמו נינג'ה ומנצלים את המנוע ב-100%. נהגי מצוי לא יודע להעביר הילוכים ולנצל את הרכב ברמה גבוהה כל כך ולכן הוא לא נהנה מתוספת ביצועים וחסכון בדלק. גיר אוטומט מתוכנן לביצועים וצריכת דלק אופטימלית מהמפעל ואפילו הנהג הגרוע ביותר ינצל את הרכב ברמה טובה.

 

זה לא מדויק.

 

תאוצות: היתרון ברכב ידני הוא בזמינות הכוח. רכב אוטומטי מגיב לאט יותר וחלש יותר לדוושה, ובמרבית המקרים לא נמצא בהילוך הנכון וצריך "להכריח" אותו - למשל בירידות או בעליות. כשרכב אוטומטי כן מגיב בזריזות (למשל מאזדה 2) זה עשוי להיות אפילו לא נעים בגלל קופצניות יתר בעת הלחיצה - ועדיין יהיה פחות זריז מידני. התנסיתי בעבר במכוניות זהות עם תיבת הילוכים אוטומטית מול ידנית, ולמעט כשמדובר בגיר רובוטי מתוחכם כמו DSG, זה בפירוש עצל ומתבלבל יותר מידני.

 

צריכת דלק: בגלל ממיר המומנט, צריכת הדלק של הרכב האוטומטי היא נחותה מספיק כדי שאפילו נהג שלא נוהג בצורה הכי חסכונית שיש, יהנה מצריכה עדיפה בתנועה פרברית עם הרכב הידני. נדרש רק קצת אימון בשביל להפוך את ההבדל הזה למשמעותי בסדר גודל של 2-3 ק"מ נוספים לכל ליטר. שוב - זה לא תקף לגיר רובוטי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם אתה נוהג כל יום בפקקים כמה שעות עם גיר ידני, אז אני כבר ממש מרחם עליך!

נסה לעשות את אותה הדרך עם רכב אוטומטי ותראה שמה לעשות - זה יותר נוח. כן, גם כש"יודעים" איך לנהוג בפקקים.

תיבה אוטומטית היא פינוק, זה ברור - הרי אפשר בלעדיה - אבל עבור מרבית האנשים היא ממש לא מיותרת. גם אני, אם אידרש להתנהלות עירונית ארוכה על בסיס יומיומי, אעדיף לעשות זאת עם תיבה אוטומטית.

 

לפעמים מזדמן לי למהוג במכוניות אוטומטיות באותם תמאים, והיו תקופות, בהן היו ברשותי מכוניות אוטומטיות למשך כמה שבועות.

 

לא הרגשתי שום הקלה, שום שיפור בנוחות ושום הבדל מיוחד.

 

לאחר שנוהגים מספיק זמן, הפעלת התיבה הידנית והמצמד הופכים להיות פעולה טבעית וחלק בילתי נפרד מנהיגה. זה לא מעייף ולא מעיק בשום אופן. גם לא בפקקים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי צפויה עדנה זמנית לפיצפונות הללו ,זה לא למשפחה מורחבת ,זה כן לאמא מבוגרת שנשארה בבית רק עם ילד או ילדה אחת ולאבא יש רכב גדול .

 

ככל שהדלק יאמיר כך תימשך העדנה .

 

שוק המשומשות בין כה וכה נמצא על הפנים או על הריצפה ,אין צפי שהוא יצא מהמשבר הזה ולא חשוב כמה עולה פיצפונת וכמה מוכרים ממנה .

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שנוהגים מספיק זמן, הפעלת התיבה הידנית והמצמד הופכים להיות פעולה טבעית וחלק בילתי נפרד מנהיגה. זה לא מעייף ולא מעיק בשום אופן. גם לא בפקקים.

 

תקשיב, אפשר להתווכח על כמה זה מעיק או מפריע, וזה גם תלוי מאוד בסוג הרכב ואפילו בנהג ובאיך שהוא מפעיל אותו. אבל אתה חייב להסכים שלפחות מבחינה קונספטואלית יש אלמנט מוגבר של נוחות תפעול ברכב אוטומטי. גם אם הוא קטן מאוד עבורך, הוא קיים, ולו מכיוון שפשוט לא צריך להשתמש ביד ימין וברגל שמאל לצרכי תפעול הרכב.

נסה להשוות את זה למשל להבדלים בין 1.6 ל-1.2TSI - שניהם יזיזו את האוטו, אבל ה-1.2 המוגדש יעשה את זה בזריזות ובקלות רבה יותר, ויאפשר לנהג פחות מאמץ ונוחות רבה יותר בעת האצות ביניים או עקיפות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב, שכבר דיברנו על זה, בשירשור אחר. כביסה ידנית מבזבזת זמן, ודורשת מאמץ פיזי.

 

לעומת זאת, עם גיר אוטומטי אתה לא מגיע מהר יותר ליעד המבוקש, ואני באמת לא מצאתי עד היום שום אקסטרא נוחות במכוניות אוטומטיות. וכן, נסעתי כמעט 300.000 אלף על קלאץ' מקורי, וזה גם לא הישג כזה גדול, אין בעיה להגיע ליותר.

 

 

בעיני, תיבה אוטומטית זה אחד הדברים המיותרים, ואני לא הייתי מוכן לשלם אליה אפילו שקל אחד.[/quote

 

אבל אל תשכח שמה שמעניין אותך אישית אינו מעניין את הכלל ברובו .

 

ציבור רוצה קל יותר ,רוצה ידיים פנויות לצרכים נילווים ,אפשר בקלות לומר שאתה מיושן לעומתם אתה יכול להעלות רגל חשופה ללא נעל על הדש בורד ? לשתות קפה ? ולשוחח בנייד ללא דיבורית ?

 

בחלום ....

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי היום באחת הסוכנויות של טויוטה. הם מתכוונים להשיק בחודש הבא את הטויוטה אייגו הרובוטית (שהיא בדיוק כמו הפיג'ו 107 רק עם סמל של טויוטה) ב73 אש"ח כולל אחריות ל-4 שנים. בגלל שבכל זאת בשוק המשומשות פיג'ו מאבדת את הערך שלה יותר מהר מטויוטה - נראה לי שהתמחור שלהם של הפיג'ו (שהיום הוא 75אשח עם אחריות ל3 שנים) יכול להיות יותר תחרותי (לדוגמא.. לפני שנה הוא היה 68 אשח)

בגלל שזו הפעם הראשונה (לפחות שאני מכיר) ששני יבואנים שונים מביאים את אותו הרכב (פיג'ו - סיטרואן מול טויוטה), ובגלל שהמחירים של הסופר מיני יורדים לרצפה - ובגלל התחרות עם הפיקנטו, שהיא הרבה יותר אטקטיבית - נראה לי שהם לא יוכלו להשאר עם המחירים הגבוהים כל כך למכוניות המיני הרובוטיות / אוטומטיות. כי ההיצע גדל בצורה משמעותית, וגם ככה המחירים גבוהים משמעותית מהמחירים באירופה. ההבנה שלי אומרת שבקרוב יהיו מבצעים רציניים.

 

מה אתם חושבים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

ואוו, דיון מרתק וקולע!

 

אני בהתחלה חשבתי רק על אוטומטי בתור רכב שני בשביל שאשתי תוכל לנהוג עליו אחר כך הבנתי שזה לא משנה כי היא יכולה להשתמש ברכב ליסינג ואני אנהג לעבודה בידני.

בכל מקרה, בינתיים אחרי חודשיים של בירורים, התייעצויות, ביקורים במגרשי ליסינג ,קריאה בפורומים ומתיחת תקרת תקציב מ20K ל70 אני עדיין ממשיך לשבת על הגדר ונהיה פחות ופחות החלטי בעניין איזה רכב לקנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעזאזל האלטו הזאת, ואני עוד הייתי בין הראשונים שקנה אותה ב2010.

 

בגללה אני לא מצליח למכור את הסויפט 2008 שלי. דוגרי גם אני הייתי מעדיף ידנית חדשה במקום אוטומטית קשישה בת 4.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אל תשכח שהסוזוקי סוויפט יכולה להחליף קומפקטית והאלטו לא.

מעבר לבעיית 4 מקומות הישיבה, הסוויפט טובה מהאלטו בהכל, ומנסיעות שערכתי בכל המיני החדשות הגעתי למסקנה שברוב המקרים עדיפה סופר מיני בת שנתיים על מיני מהניילונים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אל תשכח שהסוזוקי סוויפט יכולה להחליף קומפקטית והאלטו לא.

 

לא האמת שאין קשר בעיניי, האלטו עשתה מהפך בשוק הרכב פה בארץ, כשהיא הופיעה לראשונה בסוף 2009 חשבתי שזה בדיחה אבל לא רק שהיא הצליחה אלא גם קניתי אחת כזו לעצמי (מכרתי אחרי חצי שנה מסיבות אישיות) - אבל השורה התחתונה היא שכל מה שקורה היום עם הרכבים הידניים זה בזכות מה שמכשירי תנועה עשו ב2009 עם האלטו.

 

הסיבה שאין קשר בעיניי היא כי המחירון של סויפט 2008 היום הוא במרחק אלפים בודדים מסופר מיני ידנית חדשה, אני לא משווה לאלטו חדשה אלא לסופר מיני חדשה. אני אגיד לך יותר מזה, סויפט דנדשה עולה היום 77 עם גיר ידני, זה בסך הכל 20-25 אחוז מעל מחירון של סויפט אוטומטית 2008, או כ15 אלף למי שמעדיף בשקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למקרה שלא הייתי ברור;

הסוויפט אוטומטית וכל יתר המכוניות ידניות, ובשביל רבים וטובים (בעיקר רבות) זה לבדו מכריע את הכף.

הצצה ביד 2 מראה מספר עצום של מיניס' ידניות למכירה, וסביר להניח שבשל כך שלא הסתגלו לתיבה הידנית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומנסיעות שערכתי בכל המיני החדשות הגעתי למסקנה שברוב המקרים עדיפה סופר מיני בת שנתיים על מיני מהניילונים.

 

לא ברורה לי ההשוואה התמוהה הזאת אבל רוצה להשוות סופר מיני בת שנתיים?

בא נשווה אותה למיני בת שנתיים (או שנה) ותראה שפער המחירים הוא שוב כזה שגורם לבטל את רעיון קניית הסופר מיני באופן מוחלט.

 

כל מי שמחזיק סופר מיני היום נתקל בבעיית מכירה קשה (כל השוק קשה אבל בסגמנט הזה במיוחד).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם השלישית, על מנת שהשמע ברור עוד יותר.

אחוז די גבוה מהנהגים (ובמיוחד נהגות) לעולם לא יסכימו לוותר על תיבה אוטומטית, ובשל כך כל הדיון אינו רלוונטי כלל.

אגב תיבה, רוב הפיקנטו שנמכרו היו אוטומטיות דווקא, למרות ההפרש במחיר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...