Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה אפסילון צנחה ל 89990 ש"ח


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5227 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
http://www.themarker.com/dynamo/1.1645889

 

מר רועי 5 - לפני עמוד או שתיים סיפרתי לך על ההתנהלות של שוק שיש ביבואן.

 

הנה עכשיו אומר לך אחד מבכירי ענף הרכב שהתנהלות של באזר טורקי לא מובילה לשום מקום.

 

בוא נראה עוד שנה כמה מיני חדשות יעלו לכביש והאם השינוי גישה הזה היה שווה משהו.

יפה טרחת, אבל לא מצליח למצוא את המקום בו אוזכר סמל"ת בדבריו של אותו "אחד מבכירי ענף הרכב". ולא שאני רואה את עצמי מוסמך או אף בעל יכולת ללמד מישהו כיצד להתנהל בהחלפת דעות או ויכוח עיניניים ורציניים, אבל חצאי אמיתות, "התאמת" המציאות לטיעון שאתה מבקש לבסס, התעלמות מהקשרים, כל אלו הם מתכון בטוח לצאת וידך על התחתונה, גם אם אתה צודק לחלוטין.

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לימדו אותך כל מיני פתגמים בקורס קצינים, גם בתוך עמך אתה יושב, שלא לדבר על כך שרק על עצמך לספר ידעת, אז למה לא להפעיל חלק מאותו מטען אינטלקטואלי כבד משקל שאתה נושא ולגלות מעט יותר כבוד גם לאינטיליגנציה של מי שקורא אותך. שהרי הכמיהה שאתה לפתע מגלה כאן ללנצ'יה, כמו גם השימחה ששמחת כשגילית שהמותג הזה חוזר לארץ לא ממש "מתלבשים" על גילויי הזילזול, הביטול, האמירות מהסוג של מה שקונים טמבלים להורים שלהם וכמובן שיטוט גיאוגרפי בין כל מיני מגרשי מכירות בכל מיני כפרים בגליל שנועדו לאחסן את אותן "גרוטאות" שאף בר דעת לא יחלום לגעת בהן. אז אנא, מעט יותר תיחכום.

 

בסך הכל אמרתי שאני אוהב לראות מגוון רכבים על הכביש גם אם אינני רוכש אותם, ושמדיניות התמחור המוגזם על ידי היבואן עצבנה אותי ומביאה לתוצאות כושלות.

לא יודע מה עובר עליך, וגם כבר לא רוצה לדעת. שיהיה לך בהצלחה, וסע בשלום. לפעמים אני חושב שאתה בכלל טרול תוכנה של המערכת, לייצר יותר תגובות ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

מתנצל על האיחור בתגובה.

אין צורך לגרור את הענין לפגיעות אישיות. זה מיותר, לא שייך ומעיד יותר על הפוגע מאשר על הנפגע. לגוף הענין, אני עדיין זוכר את קבלת הפנים שערכת לדלתא של לנצ'יה, עוד טרם ראית בכלל את האוטו הזה חוץ מאשר בצילומים. כבר אז ובטרם נמכרה אפילו יחידה אחת, טרחת לשלוח אותה למגרשי הטרייד אין באמתלא משונה של "מחיר הזוי", למרות שמחירה יחסית למחיר חו"ל היה מאוד אטרקטיבי.

ובאמת היגיע הזמן להבין שאין שום בעיה בכך שאתה סבור שמדובר באוטו מחורבן מסיבה כזו או אחרת, אפילו בכך שכמעט כל אוטו חדש שמניח צמיג על הכביש כאן, זוכה מידית מצידך לסוג של השוואה מאוד לא מחמיאה עם משוש הנפש הידוע ( מענין אם מישהו כאן יכול לנחש מהו ), אבל האמירות האלו מכוחן אתה כל כך שמח שהאוטו הזה או ההוא היגיע סוף סוף לארץ, אבל לך כמובן אין שום כוונה לשקול קניה "טיפשית" שכזו וכל מי שחושב אחרת אינו ראוי ליותר מהרמת גבה, מעוררת בי בחילה קלה, כמו כל דבר שמדיף ריח של צביעות, צדקנות, או שילוב של השניים.

מקווה שעכשיו הדברים מעט ברורים יותר.

פורסם
איפה כולכם הייתם לפני חודשיים כשמשהו פה התלבט אם לקנות אפסילון או לא.

כשאני ניסיתי להסביר לו על תמחור ופחת והפסד, כל אנשי אלפא/לנצ'יה ובני משפחתהם תקפו אותי שלא קונים רכב תוך שימוש בשכל (הרי ידוע ששכל זה לשימוש בבית שימוש בלבד) ושיקנה, ומה זה משנה כמה הוא יפסיד וכו'. הרי אם היבואן היה בה ומפרסם שמחיר האפסילון הוא 90K ש"ח אבל בשביל לקבל את האוטו, הוא שם מדורה בחצר וכל לקוח חייב להביא 20K ש"ח במזומן ולזרוק לתוך האש. כולם כולל חובבי המותג היו טוענים שהוא משוגע ושבחיים הם לא היו עושים את זה. אז כשיבואן עושה את אותו הדבר רק במקום לאש הוא מדבר על הכיס שלו זה נראה לכם הגיוני?

 

אני לא יודע מה קנה אותו אדם , מקווה שלא אפסילון, אבל אם כן בטח דופק את הראש בקיר.

 

אבל בגדול מה שלא ברור לי זה היכולת של אנשים לראות בטווח של יותר משבוע קדימה. מה קשה להבין שיש יבואנים שעובדים ככה, ומהם קונים רק במבצעים/אחרי הורדת מחיר. למה זה כזה מסובך? ולמה אנשים, גם אם אתם חובבים סיאט,VW,אלפא,לנצ'יה ועוד, למה אתם לא יכולים להיות הוגנים עם אנשים שמגיעים לפורום הזה ולהודות שהיבואן דופק אנשים על בסיס יומי ורק במבצעים כדי לקנות ממנו? למה להטעות אנשים? רק כי אתם רוצים שלעוד משהו יהיה מותג כשלהו?

אני כאן:-D

אני לא דופק את הראש בקיר.

אני מאוד מרוצה מהבחירה שלי ומאוד מרוצה מהרכב.

אני נוהג ברכב לא בהשקעה כלכלית.

אני נוהג ברכב שמאובזר ונותן הרגשה של רכב יקר בהרבה ממה ששילמתי עליו.

כל זה בלי להתייחס להיבטים הסביבתיים שהובילו אותי לקנות אותו ולכמות הראשים שהקטנצ'יק הזה מסובב.

אם אפסיד על פני 3-4 השנים שאחזיק אותו עוד כמה אלפים זה ממש לא מעניין אותי ולא כי אני עשיר אלא כי ברור לי שעל הנאות משלמים.

לעניין היבואן, קטונתי מלהסיק מסקנות כמו חכמי הפורום אבל לטעמי ניתן לסכם את הכל במילה אחת, תחרות, סוף סוף יש תחרות אמיתית בשוק הרכב הישראלי ומי שירוויח מזה בסוף זה אנחנו, הצרכנים.

פורסם

אני נוהג ברכב לא בהשקעה כלכלית.

 

אתה כן נוהג בהשקעה כלכלית בלי לדעת את זה אולי, לפי כל הגדרה שתבחר רכב (ציוד קבוע) מוגדר כנכס. :wink:

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם

אם אפסיד על פני 3-4 השנים שאחזיק אותו עוד כמה אלפים זה ממש לא מעניין אותי ולא כי אני עשיר אלא כי ברור לי שעל הנאות משלמים.

 

עקרונית אתה צודק, בשינוי קל:

רכב חדש - כל רכב חדש - לא כדאי לרכוש אותו לשלוש שנים אלא לתקופה ארוכה בהרבה (6+), כך לפחות אני עושה.

ההפסד המוחלט בשנים הראשונות לכלי רכב חדש גבוה במיוחד, כשמדובר על רכב "שאין לו שוק"* ההפסד גדול בהרבה.

 

לפיכך, קנה את הרכב שועושה לך את זה, אבל לתקופה ארוכה יותר ואז גם אבדן הערך הממוצע כבר יהיה נסבל.

 

 

* רכב שאין לו שוק - הכוונה היא לרכב שהיום אנחנו מעריכים שיהיה קושי במכירתו בעתיד, אבל כידוע - הנבואה ניתנה לשוטים.

פורסם

דורקי, אתה צודק. ככל שהרכב יקר יותר גם "כדאי" להחזיק אותו זמן ארוך יותר. את זה אני יודע מאבא שלי שמחזיק מכוניות יקרות למשך מספר שנים כי הוא מצא שכך הוא מפסיד הכי פחות. אני מניח שבמחיר של הרכב שלי נקודת הכדאיות תגיע מוקדם יותר.

פורסם
אני כאן:-D

אני לא דופק את הראש בקיר.

אני מאוד מרוצה מהבחירה שלי ומאוד מרוצה מהרכב.

אני נוהג ברכב לא בהשקעה כלכלית.

אני נוהג ברכב שמאובזר ונותן הרגשה של רכב יקר בהרבה ממה ששילמתי עליו.

כל זה בלי להתייחס להיבטים הסביבתיים שהובילו אותי לקנות אותו ולכמות הראשים שהקטנצ'יק הזה מסובב.

אם אפסיד על פני 3-4 השנים שאחזיק אותו עוד כמה אלפים זה ממש לא מעניין אותי ולא כי אני עשיר אלא כי ברור לי שעל הנאות משלמים.

לעניין היבואן, קטונתי מלהסיק מסקנות כמו חכמי הפורום אבל לטעמי ניתן לסכם את הכל במילה אחת, תחרות, סוף סוף יש תחרות אמיתית בשוק הרכב הישראלי ומי שירוויח מזה בסוף זה אנחנו, הצרכנים.

 

אני שמח שאתה לא דופק את הראש בקיר, דבר ראשון. יותר בריא לך.

חוץ מזה, אם לא קיבלת את הרכב במתנה , והוצאת עליו כסף, מדובר בהשקעה כלכלית (לא משנה אם נוהגים בו,אוכלים אותו, או גרים בו) עצם זה שאתה לא מבין את זה, זו בעיה בסיסית. גם אוכל השוקולד יכול להגיד לעצמו שהוא קונה פסק זמן ולא השקעה כלכלית, וזה בדיוק מה שגורם לאנשים, שיהיה להם אחרי זה פחות כסף לקנות דירה שהם רוצים או חופשה שהם רוצים. כי כל דבר שהם קונים הוא רק אותו דבר שהם קונים, ולא השקעה כלכלית מבחינתם.

אתה אכן נוסע ברכב מאובזר שנותן הרגשה של רכב יקר. כל הרעיון שיכולת לקנות רכב שהוא באמת יקר ולא רק בכאילו יקר וסביר להניח שהיה נותן לך הרגשה של רכב עוד יותר יקר. כי מהזמן שקנית היבואן כבר הוריד ועוד יוריד את המחיר(דבר שהיה צפוי לגביו כי כבר עשה זאת בעבר כמו שכתבתי כבר). כמו כן יכולת למצו עוד רבים שהיו נותנים לך תחושה של רכב יקר והיו עולים יותר זול.

 

בסיכומו של דבר, אני יגיד דבר כזה:

אם אני אגיד לך שבאותו מחיר שקנית את האוטו שלך יכולת לקנות במוו סדרה 1, אאודי A3, שירוקו או אאודי A1(רק דוגמאות יש עוד כמה רכבים). כלומר בדיוק באותו מחיר יכולת לקבל כל אחד מהרכבים הנ"ל, היית אומר עדיין אני מעדיף את האפסילון שלך, אז עשית בחירה נכונה. אם התשובה היא אחת מהרכבים האחרים, אז חוסר ההבנה שלך בכלכלה שלך, פוגע בך כבר עכשיו.

 

נ.ב. בעניין התחרות. אין ולא תהיה באמת תחרות כל עוד אתה תקנה רכבים מהיבואן שברור לך שהם מחירים מופקעים. כי פראיירים לא מתים... ולמה ליבואן להפסיד כמה עשרות אלפי שקלים על פראיירים, הוא ימשיך באותה שיטה לשדוד אזרחים. וכמו שאמרתי לך שם, אם היבואן במקום להגיד לך שהמחיר של המכונית 110K ש"ח, היה אומר לך שמחיר האוטו הוא 90K ש"ח רק תבוא עם עוד 20K ש"ח לשרוף ליד המשרד הייתה עושה את זה? כי זה בדיוק מה שעשית.(מבחינה כלכלית האמת זה שנתת לו את הכסף, אפילו גרוע יותר עבורך מאם היה מבקש רק לשרוף אותו. אבל זה הסבר קצת יותר ארוך למה זה כך)

פורסם

למה קשה לך לקבל שהשיקול הכלכלי אצל הבחור הוא משני? אני מאוד מבין אותו.

כאחד שזורק כסף על אלפות אני יכול לאמר לך שהשיקול הכלכלי גם אצלי הוא משני וכמות הכיף שאני מקבל מלזרוק את הכסף שלי על אלפות הוא הרבה יותר גדול מלגדל אותו בבנק ובינתיים להתנייד בקופסא חסרת נשמה, קפיש?

אתה כמובן מוזמן לבלות את חייך בשיקולים כלכליים על כל ביס שוקולד אבל בחיאת, תבין שיש גם אנשים עם גישה אחרת לחיים (אגלה לך בסוד שאף אחד לא ישמע, הם אפילו נהנים מהחיים שלהם).

פורסם
למה קשה לך לקבל שהשיקול הכלכלי אצל הבחור הוא משני? אני מאוד מבין אותו.

כאחד שזורק כסף על אלפות אני יכול לאמר לך שהשיקול הכלכלי גם אצלי הוא משני וכמות הכיף שאני מקבל מלזרוק את הכסף שלי על אלפות הוא הרבה יותר גדול מלגדל אותו בבנק ובינתיים להתנייד בקופסא חסרת נשמה, קפיש?

אתה כמובן מוזמן לבלות את חייך בשיקולים כלכליים על כל ביס שוקולד אבל בחיאת, תבין שיש גם אנשים עם גישה אחרת לחיים (אגלה לך בסוד שאף אחד לא ישמע, הם אפילו נהנים מהחיים שלהם).

 

Big LIKE

פורסם
למה קשה לך לקבל שהשיקול הכלכלי אצל הבחור הוא משני? אני מאוד מבין אותו.

כאחד שזורק כסף על אלפות אני יכול לאמר לך שהשיקול הכלכלי גם אצלי הוא משני וכמות הכיף שאני מקבל מלזרוק את הכסף שלי על אלפות הוא הרבה יותר גדול מלגדל אותו בבנק ובינתיים להתנייד בקופסא חסרת נשמה, קפיש?

אתה כמובן מוזמן לבלות את חייך בשיקולים כלכליים על כל ביס שוקולד אבל בחיאת, תבין שיש גם אנשים עם גישה אחרת לחיים (אגלה לך בסוד שאף אחד לא ישמע, הם אפילו נהנים מהחיים שלהם).

 

למה אתה לא מבין שיש הבדל בין לזרוק כסף על אלפא בגלל התיקונים וירידת הערך האסטרונומית שלה, שזה רציונאלי גם בעיני.

לבין להסכים לשלם עליה 20K ש"ח יותר סתם, בלי סיבה.

לדוגמה: מתי בדיוק הלכת לרכוש אלפא משומשת ב-90K ש"ח במחירון והסכמת לשלם עליה 20K ש"ח מעל המחירון, לא בגלל שהמצב שלה טוב יותר אלה רק בגלל שהמוכר רצה. סביר להניח שלא עשית את זה, ואם זה היה קורה, לא היית קונה את האלפא הספציפית והייתה מחכה/ממשיך לחפש כמה חודשים וקונה אותה ממשיהו אחר(או מואותו בחור ש"ניסה" למכור לך אותה יקר יותר) במחיר מחירון. אז למה, זה נראה לך הגיוני לקנות מעל מחיר מחירון מהיבואן? (ואל תבקש ממני הסבר למה מה שהיבואן מבקש זה לא מחיר מחירון, די לטמטום)

 

ולגישתך, מה שהיבואן עשה זה מכר לבחור שוקולד עלית במחיר של שוקולד גודייבה. אם הבחור טעם גודייבה והחליט שעלית יותר טעים אז מצבו בסדר. אם הוא לא טעם גודייבה, והחליט לקנות עלית כי כמה חברה אדיוטים אמרו: חיים רק פעם בחיים, מה זה כסף. לא רק ששהוא אדיוט הוא גם הפסיד את היכולת להנות יותר עם אותה כמות של כסף.

פורסם

ערן אפסילון,

אני מצדיע לך על הקלות שבה ספגת את ירידת הערך. גישה מצויינת, הלוואי עלי!

 

U. צור,

קראתי את האשכול ה"הוא". אתה צודק לחלוטין בטיעונים, וכמה מגיבים שם צריכים לאכול את הכובע.

אבל!!!

אתה מוכרח להכיר בכך שמשקיעים רציונליים לחלוטין הם מיעוט, אם בכלל קיימים.

לכל אחד יש אמוציות, זה בטבע האנושי. למשל, כמה אנשים באמת יודעים מה קורה עם הפנסיה שלהם?

פורסם

אין לי בעיה עם אי רציונליות או טפשות באופן כללי. יש לי בעיה כשמתחילים להתגאות בזה.

 

"אני בחור אמוציונאלי, אני לא יכול לחשוב, אני חייב אלפא עכשיו. לא משנה כסף, לא משנה חינוך לילדים, לא משנה בית, לא משנה חופשה עם האשה, לא משנה עתיד. אין לי שכל עכשיו אל תטרידו אותי. חייב אלפא, חייב אלפא"

 

וכולם פה עושים "וואו, איזה גבר"

 

פתאום הבחורות בפרסומות, של "גולדסטאר, תגיד תודה שאתה גבר", נראות לי הרבה יותר טוב.:wink:

פורסם
אני שמח שאתה לא דופק את הראש בקיר, דבר ראשון. יותר בריא לך.

חוץ מזה, אם לא קיבלת את הרכב במתנה , והוצאת עליו כסף, מדובר בהשקעה כלכלית (לא משנה אם נוהגים בו,אוכלים אותו, או גרים בו) עצם זה שאתה לא מבין את זה, זו בעיה בסיסית. גם אוכל השוקולד יכול להגיד לעצמו שהוא קונה פסק זמן ולא השקעה כלכלית, וזה בדיוק מה שגורם לאנשים, שיהיה להם אחרי זה פחות כסף לקנות דירה שהם רוצים או חופשה שהם רוצים. כי כל דבר שהם קונים הוא רק אותו דבר שהם קונים, ולא השקעה כלכלית מבחינתם.

אתה אכן נוסע ברכב מאובזר שנותן הרגשה של רכב יקר. כל הרעיון שיכולת לקנות רכב שהוא באמת יקר ולא רק בכאילו יקר וסביר להניח שהיה נותן לך הרגשה של רכב עוד יותר יקר. כי מהזמן שקנית היבואן כבר הוריד ועוד יוריד את המחיר(דבר שהיה צפוי לגביו כי כבר עשה זאת בעבר כמו שכתבתי כבר). כמו כן יכולת למצו עוד רבים שהיו נותנים לך תחושה של רכב יקר והיו עולים יותר זול.

 

בסיכומו של דבר, אני יגיד דבר כזה:

אם אני אגיד לך שבאותו מחיר שקנית את האוטו שלך יכולת לקנות במוו סדרה 1, אאודי A3, שירוקו או אאודי A1(רק דוגמאות יש עוד כמה רכבים). כלומר בדיוק באותו מחיר יכולת לקבל כל אחד מהרכבים הנ"ל, היית אומר עדיין אני מעדיף את האפסילון שלך, אז עשית בחירה נכונה. אם התשובה היא אחת מהרכבים האחרים, אז חוסר ההבנה שלך בכלכלה שלך, פוגע בך כבר עכשיו.

 

נ.ב. בעניין התחרות. אין ולא תהיה באמת תחרות כל עוד אתה תקנה רכבים מהיבואן שברור לך שהם מחירים מופקעים. כי פראיירים לא מתים... ולמה ליבואן להפסיד כמה עשרות אלפי שקלים על פראיירים, הוא ימשיך באותה שיטה לשדוד אזרחים. וכמו שאמרתי לך שם, אם היבואן במקום להגיד לך שהמחיר של המכונית 110K ש"ח, היה אומר לך שמחיר האוטו הוא 90K ש"ח רק תבוא עם עוד 20K ש"ח לשרוף ליד המשרד הייתה עושה את זה? כי זה בדיוק מה שעשית.(מבחינה כלכלית האמת זה שנתת לו את הכסף, אפילו גרוע יותר עבורך מאם היה מבקש רק לשרוף אותו. אבל זה הסבר קצת יותר ארוך למה זה כך)

מבקש להבין משהו במשנתך הכלכלית. הבאת דוגמאות למה שאני מניח נתפס בעיניך כקניות "חכמות" בהרבה, איך זה מתיישב למשל עם ההוזלה המסיבית האחרונה של שתיים מהללו שהבאת למעלה, A1 ו סידרה 1 של ב.מ.וו. ? אלו אגב הוזלו להבנתי בשיעור חריף יותר מאשר זה בו הוזלה האפסילון.

לאפסילון הזו, למרבה האירוניה, עומד לפחות היתרון שבשל תפיסה כלכלית חכמה כזו כשלך ודעות קדומות בנוגע לאיכותה המפוקפקת, היא נמכרת במספרים כה זעומים שיש לה סיכוי לחרוג מתוך מחיר המחירון, מה שלא יעמוד בהכרח לצידו של מי שירצה למכור את שאר האלטרנטיבות. ונכון שאין לי מושג אם כך יהיה, אלא שלמרבה ההפתעה גם לך אין יכולת לחזות ממרחק של שנים מה יהיו המחירים של מכוניות משומשות בעתיד, גם כאלו שאנשים חכמים ומחושבים כמוך קנו.


×
×
  • תוכן חדש...