Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס' שאלות לגבי מזגן חלש ברכב (סובארו לאונה 1.8)


ESTK
שימו לב! השרשור הזה בן 4634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במזגן אצלי עשו הרבה מאוד תיקונים מאז שהרכב אצלי, אין רכיב שלא החליפו

לפני שנתיים מייבש ומדחס , לפני 4 שנים שסתום, לפני שנה מעבה מזגן (החיצוני) , לפני 4 שנים גם הוחלף צינור גז דולף , שממנו התחילה כל הבעיה של המזגן,

החלפתי מאוורר מכאני, בסוף קיבעו לי אותו ובטלו לי את הקלאץ' שלו , ככה שהוא מחובר קבוע לפולי של משאבת המים ומסתובב תמיד בתפוקה מלאה, הומלץ לי לא לעבור לספאל חשמלי כי החשמלי לא יקרר כמו המכאני,

 

לא חסר מיליגרם גז, אבל עדיין הרכב לא מקרר טוב, אני חייב לציין שכשהחלפתי את המדחס בזמנו הרכב היה מקפיא,הדלקתי את המזגן בשיא החום כשהרכב עמד מתחת לשמש ותוך כמה שניות יצא קור אימים מהפתחים, כשהחלפתי שנה שעברה את השסתום, כנ"ל.

עכשיו הרכב לא מקרר טוב, רק בדרך בין עירונית מורגש קירור, שטפו לי אתמול את המעבה החיצוני בתחנת שטיפה,

עשיתי ניקוי ראדיאטור מקצועי לפני כחודשיים במכון ראדיאטורים,

 

אני ממש ממש ממש מיואש מהמזגן הזה, יש המלצות מה אפשר לעשות?

 

שאלה נוספת, האם יכול להיות מצב שראדיאטור של הרכב (לא של המזגן) עם הזמן מאבד מהיעילות שלו? למרות שהוא נקי ובלי רקבונות וסתימות?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במזגן אצלי עשו הרבה מאוד תיקונים מאז שהרכב אצלי, אין רכיב שלא החליפו

לפני שנתיים מייבש ומדחס , לפני 4 שנים שסתום, לפני שנה מעבה מזגן (החיצוני) , לפני 4 שנים גם הוחלף צינור גז דולף , שממנו התחילה כל הבעיה של המזגן,

החלפתי מאוורר מכאני, בסוף קיבעו לי אותו ובטלו לי את הקלאץ' שלו , ככה שהוא מחובר קבוע לפולי של משאבת המים ומסתובב תמיד בתפוקה מלאה, הומלץ לי לא לעבור לספאל חשמלי כי החשמלי לא יקרר כמו המכאני,

 

לא חסר מיליגרם גז, אבל עדיין הרכב לא מקרר טוב, אני חייב לציין שכשהחלפתי את המדחס בזמנו הרכב היה מקפיא,הדלקתי את המזגן בשיא החום כשהרכב עמד מתחת לשמש ותוך כמה שניות יצא קור אימים מהפתחים, כשהחלפתי שנה שעברה את השסתום, כנ"ל.

עכשיו הרכב לא מקרר טוב, רק בדרך בין עירונית מורגש קירור, שטפו לי אתמול את המעבה החיצוני בתחנת שטיפה,

עשיתי ניקוי ראדיאטור מקצועי לפני כחודשיים במכון ראדיאטורים,

 

אני ממש ממש ממש מיואש מהמזגן הזה, יש המלצות מה אפשר לעשות?

 

שאלה נוספת, האם יכול להיות מצב שראדיאטור של הרכב (לא של המזגן) עם הזמן מאבד מהיעילות שלו? למרות שהוא נקי ובלי רקבונות וסתימות?

 

היי,

אשמח לעזור,

שאלה- האם הטיפולים במזגן היו במוסכים מורשים? אם כן אילו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבצע בדיקות אצל מזגניסט רכב מקצועי, ראשית שכמות הגז תקינה, לחצי הגז במע', שפתח כניסת אויר חיצוני אכן נסגר,

טמפרטורה בתוך פתחי יציאת האויר וכו'.

כך ניתן יהיה לדעת למה רמת הקרור אינה טובה.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה למגיבים.

 

רפי לפי מה שהיה תמיד היו מחברים שעונים , ואומרים זה המזגן יותר מזה לא תקבל ,בנסיעה יהיה לך קירור יותר טוב, וגם חם מאוד בחוץ והמערכת ישנה , חלק אומרים יש עודף גז , אח"כ יש חוסר גז, ו...

בקיצור לא כולם מעוניינים להתעסק עם זה, אחד אמר לי המאוורר המכאני אצלי דפוק, ולכן אין קירור טוב, אז קיבעו לי אותו ובטלו לו את הקלאץ, והוא מסתובב תמיד כמו סיבובי המנוע,

 

אייל מסובארו, הרכב טופל אצל מזגניסטים, שלא ידוע לי אם הם מורשים סבארו או לא, אבל בעלי מקצוע, לא סתם מישהו שבא, ומתעסק.

הייתי שנה שעברה במוסך סובארו מורשה באזה"ת הישן בראשל"צ, ושם נאמר לי שזה המזגן , וזה מה יש,

אבל כולנו יודעים שמזגן של סובארו לאונה מסוגל להקפיא אותך גם בשיא החום , בתוך כמה דק',

 

אבל לצערי , אני לא יודע מה לעשות,

 

יש המלצות?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית בדיקת לחצים בשביל לראות האם הנתונים "על הנייר" תקינים ?

 

האם בנסיעה המזגן מקרר טוב ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה בינעירונית (מהירות 80-90) המזגן מקרר טוב, אבל בעיקרון זה לא מדד לכלום, כי לפני שהחליפו שסתום בשנה שעברה, הוא היה ממש מקפיא בנסיעה בינעירונית, ואז כשהייתי נכנס שוב לעיר, אז הקירור היה יורד בצורה משמעותית, ותוך כדי גם היו רעשים של חריקות וצפצופים מאיזור היחידה הפנימית, וזה נפסק אחרי החלפת השסתום.

אני לא יכול לעשות שום בדיקה, אין לי שעונים ...

 

יש המלצות למישהו שיכול לתת אבחנה מדוייקת ואמינה?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל ההחלפות האלה לא יעזרו... יש יחידה פנימית מאחורי תא כפפות.תעקוף אותה ותראה מה יקרה גש לדרעי מזגנים התותח.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

LOYALE , אתה צודק, באמת עשו לה מעקף פעם, אבל זה לא משנה כל כך , כי המדחס עובד תמיד ,ואף פעם לא מתנתק.

 

בין אם היא מחוברת , ובין אם עקפו אותה, אז אמרו לי שזה הנגד טמפ' משהו שאחראי על ניתוק המדחס,

 

אני חושב שאנו מדברים על אותו דבר, זו מין קופסא קטנה כמו קוביה שחורה.

 

יש המלצה על מישהו שיכול לתת אבחנה?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי את ההודעה הפרטית שלך, אשמח לסייע במידת האפשר.

 

כמה שאלות נוספות:

 

1. האם יש וונטה חשמלית (למעבה מזגן) עובדת או שאתה מסתמך רק על המאוורר מנוע (שבוטל לו הקלאץ' הצינטריפוגלי) ?

2. מה הטורים בסרק ? (האם יש מד סלד ברכב ?)

3.האם מסביב למאוורר המכאני יש כונס אויר שמורכב היטב (לא שבור\מאולתר) ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למזגן יש וונטה חשמלית , ועובדת מצויין שהמזגן עובד.

 

מסביב למאוורר המכאני אכן יש את הכונס, מקורי אורגינל (עד כמה שידוע לי ) ולא שבור .

 

 

יש מד טורים, בסרק הם בערך 700-800 עם מזגן, האם זה נמוך? האם כדאי להעלות לאיזור ה 1000?

 

שאלה נוספת, יש לי מאוורר ספאל קטן , כמו שיש לוונדורה על המעבה מזגן (אם אני לא טועה ראיתי אחת כזו עם מאוורר חשמלי קטן בחזית המעבה שדוחפת אוויר על המעבה ),

האם כדאי לי להתקין אותה? אני יכול להתקין אותה מבחינת מיקום רק מול המאוורר המכאני שתדחוף אוויר לתוך המעבה, והמאוורר המכאני ימשוך את האוויר.

 

טכנית, מול המאוורר החשמלי אין לי מקום להרכיב אותה,

 

מבחינת הרכבה אין לי כלל בעיה לעשות זאת , אך האם זה יעזור? או שלרדת מהעניין?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

700-800 עם מזגן (בסרק או בהילוך ?) זה מאוד נמוך, וצריך להיות באיזור ה 900~ בהילוך.

אני אנסה לחפש את הוראות היצרן בנושא...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...