Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס' שאלות לגבי מזגן חלש ברכב (סובארו לאונה 1.8)


ESTK
שימו לב! השרשור הזה בן 4606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין לי שעונים, ככה שלבדוק לחצים אני לא יכול.

 

והמעבה (היחידה החיצונית "ראדיאטור מזגן")

 

הוחלף לפני שנה או שנתיים , אני כבר לא זוכר, לאחד חדש דנדש מהקרטון

וכשהחליפו שסתום, ופרקו את היחידה הפנימית היא היתה נקיה, ללא סתימות.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אותו דבר היה בליאונה שלי. החליפו הכל מהכל, עדיין בקושי הייתה יוצאת רוח והקירור היה דרעק.

 

היה שם מזגן תוצרת הארץ שהוחלף לאחד מקורי, כל הרכיבים תוצרת יפאן כולל הקופסא השחורה ההיא וחבל"ז - סבלתי כל קיץ.

 

אמרו לי שצריך להחליף את הואקומים ואין להשיג כאלה בכלל.

 

קיצר בסוף מכרתי את הרכב :wink: והיום אני קופא מקור בפונטו שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ESTK, בלי נתוני לחצים וכיוון המערכת לפי הוראות היצרן (טורים בסרק) יהיה קשה להמשיך.

 

ממה שזכור לי (והיתה לנו בבית בעבר לאונה), המזגנים בדגמים האלו היו מצויינים, גם אלו של "בר לוי" שהותקנו בארץ.

לדעתי מדובר בבעיה נקודתית שמישהו עדיין לא הצליח לשים ידו עליה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל מעגל הקרר הוחלף נשארנו עם בעיה ביחידה הפנימית. אם מגח האויר תקין ואין בעית ספיקה אויר לתא נוסעים הייתי מנסה לחסום את הרדיאטור חימום עם חובק זמני לצנרת חימום בתא המנוע לבדוק האם יש שיפור משעותי שיעיד על בעיית אטימות פנימית לברז או למדף ערבול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למגיבים,

למי מומלץ לגשת?

 

דניאל, החימום מנותק, כלומר אין צינורות מים שנכנסים לרדיאטור החימום,

 

(ברכב זה יש מדף, שבורר בין קור לחום , ולא ברז) .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהיכן אתה בארץ ?

 

האם המערכת היא R12 או שהיא שודרגה במהלך השנים ל R134a ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

הרמתי קצת את הס"לד עם המזגן, ועכשיו הוא עומד על קצת פחות מ 1000 עם מזגן.

 

יש שיפור בקירור, אבל אני אבדוק גם מחר בצהריים, כשיהיה ממש חם.

 

בנוסף ניסיתי להתקין מאורר חשמלי קטן של ספאל ולמקם אותו בחזית ראדיאטור המזגן כדי שידחוף אוויר על הרשת (מבחוץ כלפי פנים) , קיצר נתקעתי בלי חוטים ארוכים , והייתי צריך ללכת אז קיפלתי את הענייינים ונסעתי, אח"כ כשהנעתי את הרכב, ראיתי שאין בכלל אורות,

בדקתי כמה פיוזים בקופסא שקשורים למנורות ונראה תקין, נגעתי קצת עם המגעים של הפנס מאחרוה וזה חזר לעבוד, (עכשיו יש אורות רגילים )

אבל יש בעיה שהאור של הלוח שעונים , נכבה כאשר אני מעביר למצב 2 (לאורות רגילים) בבורר של המנורות.

 

אפשר לקבל כיוון לפתרון הבעיה החדשה?

 

אני חייב לציין שחיברתי את המאוורר הקטן במקביל למאוורר החשמלי של המזגן, החיבור התבצע ע"י חיבור 2 החוטים של המאוורר הקטן במקביל לחוטים של המאורר החשמלי, אח"כ פשוט שמתי איזולירבנד על כל קילוף בניפרד כדי לסגור את החוט החשוף.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לשתף קצת במה שקרה לרכב מאז הפעם האחורנה שכתבתי, בשרשור הזה,

 

ניגשתי לחשמלאי, וסיפרתי לו את הבעיה , והוא ישר החליף זוג ממסרים, הבעיה נפתרה לכאורה, ויצאתי לדרכי , אני בא לכבות את המזגן, ו... לא נכבה, הכפתור כאילו לא עובד ,וזה רק כאילו, כי הכפתור היה תקין, חזרתי אליו והוא התחיל להאשים את הסוויץ', וכו', בקיצור צריך להחליף סוויץ',

כמובן ששללתי את התאוריה הזו , והלכתי למוסך מרכזי של סובארו, טוב נו לקשישה שלי מגיע את הטיפול הטוב ביותר, מהבעלי המקצוע הטובים ביותר לא ככה?

 

אז זהו שלא!!!!!! , מסתבר שטעיתי טעות מרה וחמורה עד מאוד:evil::evil::evil:

 

במוסך לא היה להם שמץ של מושג מה גורם לתקלה, הם נתקו את המאוורר החשמלי, בטענה שהוא לא אמור לעבוד עם המזגן , והוא מקצר את המדחס שיעבוד כל הזמן, וזה כבר הדליק לי 50 נורות אדומות, הוא טועה לחלוטין,

 

אבל מה לעשות אנחנו כבר כאן לא ??

 

בקיצור הרכב התחיל להתחמם במוסך ויצאו המים, רק אח"כ שנגשתי לרכב וראיתי דימום כבד של מי קירור,

הוא אמר לי שהם נתקו את המאוורר החשמלי וכשהוא ראה שהרכב מתחמם אז הוא חיבר אותו שוב:evil::evil::evil:,

 

לטענתו לא נגרם נזק כי הרכב היה בשלב שהוא מוציא מים החוצה, ואז הם כיבו אותו וולא נגרם נזק לראש מנוע...

 

שלומאיליות לשמה, :x:x:x

 

ובנוסף הם שברו לי את הפלסטיקים שתופסים את הכפתורים של המזגן, הם לא פרקו את הכפתורים ופשוט ניסו לתלש הכל החוצה , רק יום עבודה שלם מהבוקר עד הלילה להדביק את ההברגה במיקום כדי שהכפתורים לא ישקעו פנימה, וגם זה לא כל כך הצלחתי לעשות,

 

לדבריו צריך להוציא את כל הדשבורד החוצה ולראות מה שם לא טוב..... נו באמת ,

 

בסוף הלכתי לחשמלאי אחר ,שעלה על הבעיה ב2 דקות , והחליף זוג ממסרים ,והכל שב על מקומו בשלום,

אז זהו שממש לא ,

 

הרכב החליט שנמאס לו מהאימובלייזר, והאמובילייזר התפגר, הזמנתי שירותי גרירה, והוא ביטל את האמובילייזר , היום נסעתי והתקנתי אחד אחר,

בקיצור נקווה שהכל עכשיו יהיה רגוע ושנגמרו הצרות,

 

מסקנה מכל הסיפור, חשמלאי וותיק עדיף יותר ממוסך מרכזי .

 

 

בקשר לעוצמת הקירור של המזגן, הקירור השתפר, הודות לשטיפה של ראדיאטור המזגן.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

רציתי לשאול שאלה נוספת בנוגע למזגן,

 

בשלב מסויים של הנסיעה, בזמן שהמדחס עובד,

 

יש מין רעש של "תיק" מאזור הדשבוארד, לא רעש של מדחס שמתחיל לעבוד,

 

יותר דומה לרעש של ממסר שנסגר, אבל לא ממש רעש כזה, ואז המזגן מתחיל להוציא קור, אבל ממש קור, כמו שצריך,

 

נדמה לי שזה איכשהו קשור לטרמוסטט מזגן, שאין לי מושג איפה הוא נמצא,

 

אבל ה"תיק" הזה קורה רק בשלב מסויים של הנסיעה, ועד שזה קורה המזגן חלש, ואז פתאום הוא כאילו מתעורר לחיים,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר את הימים שהתעסקתי עם החיווטים והמוסכים האלה בטירוף.

 

אם האוטו הזה הוא העיקרי שלך, ליום יום - זה הזמן למכור. אנחנו לא בפורום אספנות ועושה רושם שאתה סובל, גם אם אתה לא מודה בזה כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"ר סובארו

 

בעיקרון , חוץ מהבעיה הזו , לרכב יש נסיעה כמו לחדש, משופץ, מושקע ,מטופל, ומה לא.

 

 

אז בגלל חוסר ידע של בעלי מקצוע שהייתי אצלהם, או בגלל חוסר רצון לתקן בעיה כזו, אני ממש לא הולך למכור את הרכב,

 

זה כן רכב ליום יום,

 

ותתפלא, הוא עושה עבודה מצויינת .

 

כמה עולה להחליף\לכוון\לסדר בעיה מהסוג הזה?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...