Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור "חווייה" - השכרת רכב בישראל (שלמה מאכזבים, אוויס מפתיעים)


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 4017 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שכרתי 3 פעמים משלמה בזמן האחרון לסופי שבוע, מסניף רכבת צפון.

השירות יחסית היה מהיר והרכבים היו שטופים, נקיים, גם מבפנים ובמצב חיצוני טוב מאוד.

יכול להיות שיש הבדלי איכות בין הסניפים השונים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לי יש רק דברים טובים להגיד על אלבר ואויס.

מאלבר יצא לי להשכיר רכבים למשפחה מדי פעם. קיבלנו פעם I10 חדשה וגם סוזוקי ספלאש בקטגוריה הזולה ביותר. בפעם האחרונה קיבלנו גטס למורת רוחנו אבל הזמנו את הרכב רק שעה לפני והוא היה שטוף, נקי ומדוגם. הבדיקה של הרכבים לפני הלקיחה מקצועית ביותר וכשאשתי שכחה את כרטיס האשראי בבית הם הסכימו לחיוב טלפוני. אני הייתי מרוצה מהשירות.

לגבי אויס, הרכב שאני מקבל מהעבודה נשכר משם. אני נוסע באותו רכב כבר שנה ואני לוקח אותו לטיפולים כי ככה אני מעדיף. הטיפולים נעשו במוסך רשת של יונדאי בבאר שבע וגם החלפת פנס קדמי שנשבר וידית פנימית לדלת שכשלה נעשו באותו המוסך.

השירות של אויס מעולה חוץ מעניין אחד קטן, הם לא אוהבים לעשות טיפולי פחחות ולא מאוד מקפידים על המראה החיצוני של הרכב. נתקלתי בהרבה רכבים חבוטים וחסרי טאסות.

 

שבת שלום.

 

אנחנו שמחים על המחמאות, לגבי ההערה על הפחחות – אנחנו משתדלים מאד לשמור על כלי הרכב שלנו במצב טוב וראוי. במידה והרכב אינו לשביעות רצון הלקוח, אנו מבקשים שיעיר זאת במעמד קבלת הרכב – נחליף את הרכב במידת האפשר או לכל המאוחר מספר ימים לאחר מכן, כאשר יתפנה רכב דומה.

לא כל המכוניות מושלמות מבחינה חיצונית, אך מביקורות תכופות שאנו מבצעים – מדובר במספר קטן יחסית של כלי רכב, קטן בהרבה בהשוואה למתחרים.

 

גיל מאוויס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי העיקר שהרכב נוסע ושהוא בטיחותי אבל הרבה פעמים שמתי לב לרכבים מאוד חבוטים וגם מביקורים בסניפים הבנתי שהמדיניות היא שאם זה לא נחשב תאונה של ממש אז אין צורך בתיקון. גם הרכבים שעברו תאונה לא תמיד מתוקנים בצורה מושלמת וניכר כי עברו פגיעה.

המצב החיצוני לא מאוד משנה לי למרות שאני מקפיד לשמור על הרכב שלי כמובן ולא לגרום לו פגיעות וגם שומר עליו נקי עד כמה שאפשר. אני לא יורד לקטנות כאלה כשאני לוקח רכב לכמה ימים משום שלרוב אני נמצא עם רכב קבוע שצמוד אליי כמעט מהיותו חדש ולכן הוא שמור בהתאם, אפילו יותר מהרכב הפרטי שלי.

שורה תחתונה הרכבים שייכים לחברה והיא מתמודדת בסופו של דבר עם מכירתם ולא אני, חוץ מזה אני בהחלט מרוצה מהשירות באויס ואני ממליץ בחום על שירותי החברה, בעיקר על סניף באר שבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שכתב על דרגות הרכב.

זה ממש לא נמדד לפי נפח מנוע.

בכל הפעמים שהזמנתי רכב, קיבלתי רכב לפי כמות האנשים והמזוודות.

ואפילו ציינו רכבים מסויים שהם לא נכנסים בקטגוריה, כי למרות שהם מיניואנים, הם קטנים מידי לדעתם.

 

 

עוד הערה, בקשר לAVIS, כבר אמרתי ששירותי ההשכרות שלהם מצויינים, אני חייב גם לשבח את הליסינג שלהם, שהוא גם נהדר, והשירות אדיב ומקצועי!(באמת ברמה שלא רגילים בארץ הזאת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבדתי באחת מחברות ההשכרה שעובדות בשדה התעופה, וגם שכרתי רכב בעצמי לפני שבועיים בגרמניה.

 

גם בגרמניה לא קיבלתי מה שרציתי וזה שתה לי הרבה כסף בגלל סוג המנוע, אין מה לעשות.

 

תמונות זה להמחשה, כל אחד יודע שהתמונות לא תואמות את המציאות, במיוחד אחד שיודע באיזה רכב מדובר ומה הוא רוצה לדחוף לתוכו.

 

לקוח שהזמין רכב בקטגוריה מסויימת יקבל את אותה הקטגוריה, איזה רכב בתוך הקטגוריה כבר לא נתון להחלטה שלו, הוא יכול רק לבקש בהזמנה רכב מסויים אבל לא בטוח שיקבל אותו. מה שכן, אם רכב מהקטגוריה לא נמצא במלאי, הלקוח יקבל שידרוג חינם.

 

עכשיו הסתכלתי גם באתר שלהם, כתוב שם I20 או דומה. וליד הסמל של האנשים כתוב 5, אין תמונה לגבי מזוודות ואין איזכור לגבי כמה מטען אפשר להכניס שם.

 

מה ש Derish אמר. אני יותר לא משכיר שם רכב, ומאות קוראים פה עכשיו יודעים מה עבר עלי אצלם.

באמת לא היה צריך הרבה מאמץ מצידם כדי להוציא אותי משם מרוצה ואפילו לקוח חוזר. (למרות שבמקרה הספציפי הזה גם אם היו דואגים לי לאקסנט מהרגע הראשון, סביר להניח שגם הייתי מתלונן כי האוטו מטונף ומסריח...)

ברור לי כשאני מזמין רכב אני עשוי לקבל רכב אחר מאותה קטגוריה ואין לי בעיה עם זה, אבל אני לא מצפה למצוא שרכב מקטגוריה אחת מתחת תדחף לי בתור רכב מאותה קטגוריה.

זה גם לא סביר שחברת השכרה תקבע קטגוריות לפי פרמטרים אחרים מאלה שחשובים ללקוח.

בחרתי מראש בקטגוריה של אקסנט ולא בקטגוריה של גטס (שאז הופיעה באתר שלהם כקטגוריה מתחת ובמחיר נמוך יותר) בשביל תא המטען הגדול יותר. מבחינתי i20 זה באותה קטגוריה של הגטס ולא של האקסנט (וכל אדם סביר יסכים איתי לגבי זה), ואיזה נציג מחוצ'קן שם התווכח איתי שזה כן אותה קטגוריה במקום לחשוב איך לעשות אותי מרוצה.

ובסוף כשהציעו לי שדרוג, זה היה בנימה מגעילה כאילו "עלו עלי" ועל הנסיון שלי לקבל שדרוג חינם, ויאללה להפטר ממנו כבר.

הסירוב שלי להצעת השדרוג היה כבר עניין עקרוני.

כנראה שאני כבר חי יותר מדי זמן באירופה. בישראל אם נותנים לך תקח.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שלא מבין ולשם השוואה, הנה דוגמה לאיך אמור להיראות שירות טוב בחברת השכרה.

 

הטמפרטורות הנמוכות כרגע בברצלונה הופכות את הנסיעה על הקטנוע לחווייה לא סימפטית, לכן אפסנתי אותו לחורף ושכרתי רכב קטן,

הכי זול שאפשר. בהתחלה היה לי סמארט במשך חודש, עכשיו הזמנתי קטגוריה אחת מעל (פז'ו 107/יונדאי i10). כשחזרתי מהביקור

בארץ, קפצתי לסניף בשדה התעופה כדי לאסוף אותו. לא היו להם מכוניות כאלה קטנות במלאי, אז קיבלתי אופל קורסה, בלי טובות ובלי

קומבינות. זה היה לפני שבועיים.

 

לפני כמה ימים שמתי לב שהמנוע מתחיל לגמגם בסל"ד סרק. טלפון קצר לסניף ונסיעה לשם, והרכב הוחלף ללא בעיות. למרות שראו

ששילמתי על קטגוריה נמוכה יותר, קיבלתי אופל קורסה זהה לגמרי, חוץ מהצבע. זה לא איזו וולוו שעולה מאות יורו, סה"כ קורסה ב-9

יורו ליום, כן? כשנכנסתי לאוטו החדש, ראיתי בחניה כמה i10 שחיכו לשוכרים שלהם. כלומר הן היו במלאי, אבל הנציגים לא התעקשו

איתי על קטנות, ואם כבר נתנו רכב גדול יותר מראש, אז המשיכו באותו אופן.

 

שוב, זה לא הצריך מהם מאמץ מיוחד לגרום לי להרגיש טוב יותר. להפך, אם היו מתעקשים, אז גם היו מבזבזים זמן וגם מוציאים לקוח

לא מרוצה. אבל עם יחס כמו שקיבלתי, אני אמשיך לבוא אליהם בכל פעם שאצטרך רכב, גם אם הם יהיו מעט יותר יקרים מהמתחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאני כבר חי יותר מדי זמן באירופה.

 

השרות בישראל לעולם לא יהיה כמו השרות במדינות מתוקנות.

לא רק בגלל נותני השרות...אלא גם בגלל הלקוחות.

 

למי שלא גר בארץ באמת מאוד קשה לחזור ולהסתגל לתרבות הזאת.

חבל...אבל כנראה שזה מה שיש.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבעיה בארץ שאין אחידות, ואין איזו הנחיה וכללים ברורים, אלא כל סניף

מתנהל כראות עיניו ועושה מה שבא לו.

באירופה למשל, הכל הרבה יותר ברור ומסודר, ולפעמים זה גם לא טוב, כי כלל או

הוראה מסוימים לא מאפשרים לנציג/מוכר/נותן שירות להתגמש על מנת לעזור לך.

נכון שרוב הזמן זה טוב יותר, כי אתה לא תלוי בגחמותיו של מנהל סניף זה או אחר,

אבל תמיד יש שני צדדים למטבע.

הבעיה הגדולה של חברות ההשכרה בארץ, זה שאתה מקבל הרבה פעמים רכבים שאינם

ראויים לשימוש, הן מבחינת מצב חיצוני ופנימי, שהכל דפוק שרוט מלולך ומסריח,

והן לעתים מבחינה מכאנית.

פעמים רבות לשוכר הרכב חשוב להגיע ברכב שנראה נורמלי, כמו ש DERISH רצה מאזדה 6

שנחשבת כאן לרכב מנהלים. אבל מה זה שווה אם אתה מקבל רכב חבוט, מלוכלך ורועש?

אני למשל שכרתי פעם באוויס רכב, וקיבלתי פונטו שלא היה מקום בטופס שלא היה מסומן

עם דפיקה, וכל הריפודים עם כתמים ולכלוך. בקשה לרכב אחר נענתה בשלילה, ואם לא מתאים

אז יש מקומות אחרים... לעומת זאת בליסינג שלהם היה שירות אחר לגמרי, אדיב, מסודר,

עם פתרון שכל בעיה הכי קטנה, ודאגה ללקוח, בדיוק כמו שצריך להיות.

לעומת זאת שכרתי בעבר רכב מסע-גל, שהיא חברה יחסית קטנה, ונתנו שירות נהדר, כולל רכב

כמעט חדש, והכל היה טוב.

אחרי שנתיים יצא לנו בחברה לשכור מהם רכבים, ואח"כ ליסינג מהם, והכל היה ממש להיפך מהניסיון

הקודם שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ש Derish אמר. אני יותר לא משכיר שם רכב, ומאות קוראים פה עכשיו יודעים מה עבר עלי אצלם.

באמת לא היה צריך הרבה מאמץ מצידם כדי להוציא אותי משם מרוצה ואפילו לקוח חוזר. (למרות שבמקרה הספציפי הזה גם אם היו דואגים לי לאקסנט מהרגע הראשון, סביר להניח שגם הייתי מתלונן כי האוטו מטונף ומסריח...)

ברור לי כשאני מזמין רכב אני עשוי לקבל רכב אחר מאותה קטגוריה ואין לי בעיה עם זה, אבל אני לא מצפה למצוא שרכב מקטגוריה אחת מתחת תדחף לי בתור רכב מאותה קטגוריה.

זה גם לא סביר שחברת השכרה תקבע קטגוריות לפי פרמטרים אחרים מאלה שחשובים ללקוח.

בחרתי מראש בקטגוריה של אקסנט ולא בקטגוריה של גטס (שאז הופיעה באתר שלהם כקטגוריה מתחת ובמחיר נמוך יותר) בשביל תא המטען הגדול יותר. מבחינתי i20 זה באותה קטגוריה של הגטס ולא של האקסנט (וכל אדם סביר יסכים איתי לגבי זה), ואיזה נציג מחוצ'קן שם התווכח איתי שזה כן אותה קטגוריה במקום לחשוב איך לעשות אותי מרוצה.

ובסוף כשהציעו לי שדרוג, זה היה בנימה מגעילה כאילו "עלו עלי" ועל הנסיון שלי לקבל שדרוג חינם, ויאללה להפטר ממנו כבר.

הסירוב שלי להצעת השדרוג היה כבר עניין עקרוני.

כנראה שאני כבר חי יותר מדי זמן באירופה. בישראל אם נותנים לך תקח.

 

מילת המפתח מסומנת לך באדום.

 

לא אני ולא אתה קובעים את הקטגוריות האלה, ומבחינתם הם יכולים גם לקבוע שמרצדס בקטגוריה נמוכה יותר מאשר I20.

 

כשאני עבדתי במקום כזה, היתה מחלוקת לגבי היונדאי אקסנט, מצד אחד יש לרכב מנוע 1500 כמו למזדה 2 ומצד שני הרכב גדול יותר. בסוף קבעו שם שהקטגוריות יהיו לפי נפח מנוע.

 

חברה אחרת יכולה לקבוע שהקטגוריות ילכו לפי גודל הרכב וכ"ו, כל חברה והמדרגות שלה אין מה לעשות.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה. ולכן אני לא מתכוון להיות לקוח שלהם בעתיד.

לא בגלל שהאקסנט והמזדה 2 באותה קטגוריה, אלא בגלל שהם שמים % על הצרכים שלי כלקוח.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון האחרון שלי בשכירת רכב בארץ הוא עם אלדן, והוא חיובי יחסית. לפני מספר חודשים חברים איטלקים הגיעו ארצה, ומכיוון שהם איטלקים - הם חיכו עם שכירת הרכב עד יום לפני הנסיעה לאילת, ואז דחו את זה עוד קצת, לערב שלפני. אולי זאת לא היתה בעיה גדולה אם הם היו רוצים רק מאזדה 3, אבל הם היו שבעה ועם לא מעט מטען - ולכן הם היו צריכים מסחרית "אמיתית" ולא מאזדה 5 או קיה קארניבל.

 

מכיוון שההחלטה על שכירת הערב בוצעה מאוחר בערב, לא היתה ברירה אלא לנסוע לשדה התעופה ופשוט לחפש רכב מתאים. מכל החברות בשדה התעופה, אלדן היתה היחידה עם רכב כזה במלאי. הם קיבלו פיג'ו אקספרט חדשה במחיר סביר (לא הזול ביותר, אבל בהחלט לא מאוד נורא). היחס מנציגת המכירות היה קצת "נו כבר" ומעט איטי (ולא יזיק לה גם ללמוד אנגלית), אבל שאר נותני השירות היו אדיבים בהחלט. במיוחד בלט לטובה הנציג האמריקאי החביב שישב בסניף מטעם חברה שמשכירה מכשירי ניווט (שכחתי את שמה, אך היא אינה שייכת לאלדן), שהגדיל ראש והיה סבלני מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לפני מספר ימים יצא לי לנהל שיחה עם אחת העובדות בסניף של סיקסט בברצלונה.

מסתבר שהתחושה שלי הייתה נכונה, והמכוניות שלהם באירופה באמת תמיד חדשות,

פשוט משום שזאת המדיניות - 6 חודשים בהשכרה והאוטו יוצא לפנסיה מוקדמת.

 

עכשיו אני כבר שוקל להגיש תלונה רשמית לסיקסט על הסיפור ההוא שקרה לי בארץ.

נראה לי די תמוה שהזכיין הבלעדי בישראל לא כפוף למדיניות הגלובלית של החברה,

שלא לדבר על כך שהוא לא עומד בסטנדרט השירות שלהם.

 

אני לא מצפה לשום פיצוי (אין על מה לפצות, ואני גם לא מחפש את זה), אבל אולי

אם אעשה זאת, לפחות הלקוחות הבאים יזכו ליחס טוב יותר... או שאני חי בסרט?

 

:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, להזיק זה בטח לא יזיק. אף אחד לא אוהב לקבל שאילתות מההנהלה בחו"ל,

גם אם קוראים לך שלמה שמלצר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאתה לא יודע מי זה שמלצר...

 

בכל מקרה אני בהחלט יכול להמליץ על סניף איירפורט סיטי של אלבר, אני שוכר מהם דרך קבע רכבים דרך travelocity.com במחירים זולים מאוד (האחרון כ-100 ש"ח ליום כולל ביטוחים לקט' מיני אוטומטית) ולרוב השירות מצויין ואדיב. בשדרוגים הם פחות נדיבים אבל בתעריפי travelocity זה להוסיף עוד 4$ ליום ועלית לקט' הבאה...

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמן לי שאני יודע, ובגלל זה כתבתי שגם אם אתה שמלצר, לא נעים לך לקבל איזו שאילתה

או הערה מההנהלה העולמית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4017 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...