Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר לונדורה בנזין 84' כמה אמפר צריך?


~shay~
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

היה לי פעם 82 אמפר אחר כך שמו לי 74 אמפר ואחר כך שמו לי 63 אמפר (מה שיש כרגע)

המצבר כבר נפרק לי הרבה פעמים וכנראה שהפעם הוא כבר לא יחזור לתפקוד מלא.

קניתי מצבר שנפ 55 אמפר ויש לו כוח התנעה 350 לעומת 400 שיש כרגע במצבר שיושב באוטו.

מישהו יודע כמה אמפר וכוח התנעה צריך? האם 55 אמפר יספיק?

המנוע הוא 4100 סמ"ק 6 צילינדר טורי קרבורטור שנת 84.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז המצבר נטען והניע בקלות את המנוע , אך עדיין אני רוצה לדעת מה האמפר הדרוש להנעת מנוע כזה גדול?

יש לי 2 מצברים ברכב -אחד בתוך האוטו השני במנוע .

אפשר לשים את ה55 אמפר בפנים ואת ה63 להשאיר בחוץ ליד המנוע?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק אבל, המצבר 63 אמפר שיש כרגע יש לו 400 זרם התנעה ,ולמצבר 55 אמפר יש 350 אמפר זרם התנעה.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהלים -נראה לי שכדאי להעביר לפורום אספנות שם יהיו תשובות.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

איני יודע להמליץ לך אילו מצברים להתקין רק להסב תשומת לבך כי המצברים מחוברים במקביל ולכן הקיבול שלהם והזרם שלהם מתחברים

אני לא יודע לומר אם החיבור הוא לינארי או שיש נוסחה אחרת.

אם יש מישהו שיודע את הנוסחה אשמח לדעת

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הולך ככה.

המצבר 63 אמפר יושב בתא המנוע.

המצבר שאני רוצה לשים ה55 אמור להיות מאחורה בתוך האוטו והוא משמש למעלית של נכים.(כנראה גיבוי או משהו כזה)

נראה לי שאין קשר ישיר בין המצברים והם פשוט מקבלים פלוס ומינוס..

אגב לצערי שניהם זה שנפ, למרות שאני מופתע מהם לטובה.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני יודע להמליץ לך אילו מצברים להתקין רק להסב תשומת לבך כי המצברים מחוברים במקביל ולכן הקיבול שלהם והזרם שלהם מתחברים

אני לא יודע לומר אם החיבור הוא לינארי או שיש נוסחה אחרת.

אם יש מישהו שיודע את הנוסחה אשמח לדעת

 

חיבור של שני מצברים מקביל = סיכום מתמטי פשוט של קיבולת אמפר-שעה של שני המצברים כלומר 60 אמפר-שעה+60 אמפר שעה = 120 אמפר-שעה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מרק, ענית על החלק הקל יותר

 

מה הזרם המקסימלי של שני מצברים בעלי זרם מקסימלי נגיד של 300 ו 400 אמפר (לא חשוב באיזה תקן)

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי פעם 82 אמפר אחר כך שמו לי 74 אמפר ואחר כך שמו לי 63 אמפר (מה שיש כרגע)

המצבר כבר נפרק לי הרבה פעמים וכנראה שהפעם הוא כבר לא יחזור לתפקוד מלא.

קניתי מצבר שנפ 55 אמפר ויש לו כוח התנעה 350 לעומת 400 שיש כרגע במצבר שיושב באוטו.

מישהו יודע כמה אמפר וכוח התנעה צריך? האם 55 אמפר יספיק?

המנוע הוא 4100 סמ"ק 6 צילינדר טורי קרבורטור שנת 84.

 

היי שי, לא צריך להיות מהנדס טילים בליסטיים בכדי להחליט איזה מצבר מתאים להתנעת הרכב שלך :-).

אם תציין מהו הההספק הנקוב על הסטרטר המותקן ברכבך ומה הם הצרכנים המותקנים ברכבך ניתן בקלות לחשב איזה מצבר דרוש לרכב שלך. סוג הרכב והמנוע כבר ידועים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת בעייתי לדעת מה כתוב על הסטרטר כי צריך לפרק את המכסה מנוע הפנימי וגם אני לא זוכר שראיתי שכתוב עליו משהו.

האלטרנטור הוחלף על ידי לאחד משומש AC DELCO של 61 אמפר או 65 אמפר אני לא זוכר בדיוק.

ברכב יש רק את המעלון נכים הזה שאני בקושי מפעיל אותו . חוץ מזה אין שום צרכן לא מקורי חוץ מאזעקה 442 של רב בריחונעילה מרכזית (אזעקה רגילה)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
היי שי, לא צריך להיות מהנדס טילים בליסטיים בכדי להחליט איזה מצבר מתאים להתנעת הרכב שלך :-).

אם תציין מהו הההספק הנקוב על הסטרטר המותקן ברכבך ומה הם הצרכנים המותקנים ברכבך ניתן בקלות לחשב איזה מצבר דרוש לרכב שלך. סוג הרכב והמנוע כבר ידועים.

 

מרק - לא ברור לי איך מתוני הספק/זרם של המתנע תדע לחשב איזה מצבר צריך.

הזרם הכתוב על המצבר אינו מבטא ערך של זרם מקסימלי להתנעה אחת בתנאים נורמלים, אלא זרם מקסימלי במינוס 18 מעלות, במשך כ 30 שניות עד למתח מינימלי מסוים, בקיצור הערך אינו בעל משמעות שתסייע לזהות את המצבר הנחוץ.

במקרה זה הניסיון מדבר ורוב ה"מנוסים" בארץ מתיחסים בשוגג לקיבול המצבר כמדד ליכולת התנעה ולא לזרם שלו.

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רן, החישוב של קיבולת המצבר וכושר ההתנעה הינו כללי ותמיד ניתן לעגל כלפי מעלה ב-20 אחוז ויותר בזמן בחירת המצבר.

 

בעיקרון קיימים יחסים בין המצבר/אלטרנטור/והסטרטר בזמן תיכנון מערכת החשמל של הרכב וניתן לשלוף את רוב הנתונים מספרות הייצרן חוץ מאשר התנגדות המנוע לסיבוב בזמן ההתנעה במיוחד ברכב שאינו חדש.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, ענית על החלק הקל יותר - בלקסיקון שלי אין קל או כבד...הכול קליל..

 

מה הזרם המקסימלי של שני מצברים בעלי זרם מקסימלי נגיד של 300 ו 400 אמפר (לא חשוב באיזה תקן)

 

כאשר מחברים שני מצברים במקביל, ההתנגדות הפנימית הכללית יורדת, הווה אומר שבזמן ההתנעה, כאשר צריכת הזרם היא גבוהה מאוד, מפל המתח או לייתר דיוק מתח הקטבים של המצבר יירד פחות מאשר עם מצבר בודד, לכן מתח גבוה יותר זמין להתנעה על-פני הקטבים של הסטרטר וגם צריכת הזרם של הסטרטר תעלה דבר שמאפשר למעשה מומנט התנעה גדול יותר כלומר בסופו של דבר 'התנעה קלה' יותר.

 

לסיכום:

 

חיבור של שני מצברים במקביל מעלה את הקיבולת הכללית וגם את כושר ההתנעה של המצבר CCA פי שנים בערך, מבלי להתחשב בפרמטרים כגון התנגדות הכבלים והחיבור בין המצברים.

כלומר חיבור של שני מצברים של 60AH בעלי 400CCA נקבל מצבר של 120 אמפר שעה עם כושר התנעה של 800CCA בערך.

 

נ.ב.- זו אחת הסיבות שברכבים בעלי מנועים גדולים שנדרש עבורם סטרטר של 7-9 קילוואט ויש צורך במצבר בעל כושר התנעה של מעבר ל-1000 CCA מחברים את המצברים בתצורה של חיבור מקבילי או מקבילי טורי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי,

 

ככול שקיבולת המצבר גבוהה יותר גם כושר ההתנעה CCA הינו גבוה יותר מכיוון שהתנגדות הפנימית של המצבר יותר נמוכה (מבלי להכנס לפרטים טכניים מדוייקים).

 

מחישוב מהיר שביצעתי המצבר המתאים לך הינו בעל קיבולת של 70 אמפר-שעה וכושר התנעה של 640 CCA לפי תקן EN.

RC-RESERVE CAPACITY- של 95 minutes

הנתונים הם מינימום נדרש.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...