Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8090 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום.

הבחור ששאל את השאלה צודק ושאל שאלה מצוינת.

כל מה שאני אכתוב מיתכוון , לכל הבוכנות מאז ועד העולם,בוכנות

קטנות,בינוניות,גדולות, מטוסטוס ועד המשאית הכי גדולה בעולם.

 

כול הבוכנות הם גם קוניות וגם אובליות ולמה? נתחיל בקוניות

מכיון שבחלק העליון של הבוכנה היכן שמורכבים הרניגים, וגם עובר

פין הבוכנה.(גוזון-פין) יש הרבה יותר סגסוגת חמרן מאשר בחצאית הבוכנה.

נעלצו ליצר את הבוכנה גם יותר קטנה בהיקף העליון הכללי, וגם אובלי

ביגלל שהיכן שעובר פין הבוכנה יש יותר סגסוגת חמרן מאשר ההקף הכללי.

כלומר היכן שישנם הקדחים של פין הבוכנה הבוכנה תהיה צרה יותר על מנת

לאפשר מקדם התפשטות גבוה יותר, וזו הסיבה שהבוכנה אובלית.

וגם קונית.בנוסף לזה בתוך הבוכנה בהיקף הפנמי ליד הקדחים של פין הבוכנה

הוסיפו חיזוקים ממתכת כדי להגביל את ההתפשטות. כמו כן נאלצו היצרנים

לעשות בבוכנה תעלות התפשטות, כלומר קדחים ארוכים (מעין תעלות)

שבהתחממות הבוכנה הם ניסגרים כדי שהבוכנה לא תתפשט יותר מידי. :shock:

 

פעם ראשונה שאני רואה תשובה עיניינית קצרה ומדוייקת לשאלה כלכך גדולה! ח"ח בני!! :mm_yeah:

 

הבוכנה היא הרכיב הכי מסובך שקיים במנוע הן מבחינה הנדסית תכנונית, והן מאופן ההתנהגות הטרמית שלה בזמן העבודה.

 

וחבל להרחיב את מה שנאמר.

 

קישורים:

 

http://courses.washington.edu/engr100/All_Sections/Engine/UofWindsorManual/Piston%20Design.htm

 

http://www.babcox.com/editorial/ar/eb40354.htm

פורסם
שלום.

הבחור ששאל את השאלה צודק ושאל שאלה מצוינת.

כל מה שאני אכתוב מיתכוון , לכל הבוכנות מאז ועד העולם,בוכנות

קטנות,בינוניות,גדולות, מטוסטוס ועד המשאית הכי גדולה בעולם.

 

כול הבוכנות הם גם קוניות וגם אובליות ולמה? נתחיל בקוניות

מכיון שבחלק העליון של הבוכנה היכן שמורכבים הרניגים, וגם עובר

פין הבוכנה.(גוזון-פין) יש הרבה יותר סגסוגת חמרן מאשר בחצאית הבוכנה.

נעלצו ליצר את הבוכנה גם יותר קטנה בהיקף העליון הכללי, וגם אובלי

ביגלל שהיכן שעובר פין הבוכנה יש יותר סגסוגת חמרן מאשר ההקף הכללי.

כלומר היכן שישנם הקדחים של פין הבוכנה הבוכנה תהיה צרה יותר על מנת

לאפשר מקדם התפשטות גבוה יותר, וזו הסיבה שהבוכנה אובלית.

וגם קונית.בנוסף לזה בתוך הבוכנה בהיקף הפנמי ליד הקדחים של פין הבוכנה

הוסיפו חיזוקים ממתכת כדי להגביל את ההתפשטות. כמו כן נאלצו היצרנים

לעשות בבוכנה תעלות התפשטות, כלומר קדחים ארוכים (מעין תעלות)

שבהתחממות הבוכנה הם ניסגרים כדי שהבוכנה לא תתפשט יותר מידי.

אין מילים, בני, פשוט כל הכבוד. 8)

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם
סתם עוד נקודה.......

 

הבוכנות מתרחבות לכן יש מקרים שהיצרו מעצב אותן בצורה אליפסית.

המנוע מתחמם הבוכנותמתרחבות והופכות בזמן העבודה לעגולות.

אין חיה כזו - נקודה

אם יש זו טעות, עיוות , דפורמציה

רק תחשוב מה נדרש ליצור בוכנה (או צינלנדר) אליפטי לעומת עגול

 

מעבר להסבר המלומד של בני (ברוך השב :p ) -

מה דעתך על החיה הזאת ?

 

index.jpg

 

שים לב למנוע שלה :

הבוכנה:

Kolben-Kolbenringe-Ventile-NR.jpg

 

עוד מבט (שני טלטלים ! )

Kolben_Ventile_Pleuel.jpg

 

הבלוק עם הבוכנות :

nrheadsoff.jpg

 

שרטוט סכמטי של המנוע:

 

NR-Engine-Schnitt.jpg

 

אתר (ביפנית ,אבל עם תמונות) המסביר על ה-NR750 על מנועו הייחודי :

 

http://www.rimeedu.com.cn/xssq/gxkj/mtsj/mtsj/famous/nr750/nr750.html

 

למען האמת , אני לא חושב שיש תצורת מנוע (למעט מנוע כוכב ,אולי) שהונדה לא ניסו בעולם מירוצי האופנועים מאז 1966...

פורסם

שלום.

הבוכנות האלה(נקרא להם "מלבניות" )

הם לא דבר חדש. כבר בשנות החמישים יצרו מנועים אים בוכנות כאלה

וגם מרובעות. היתרון שלםה כוח דחף עצום ומנוע שקט במיוחד.

אבל!!! יש להם מיספר חסרונות שעדיין לא היתגברו עליהם, והם

1) מכיוון שהרנגים לא עגולים אין להם את האפשרות להסתובב בחריץ

ולהישחק בצורה שווה, דבר זה גורם לבלאי גדול ומהיר של הרנגים

2)בגלל מבנה הבוכנה גורם הדבר לשחיקה מאוד גבוה בצילנדרים

ובבוכנות (בצד של כוח העבודה הנורמלי)

3) עקב הסיבות שפורטו הדבר גורם בשורה תחתונה לבלאי מועץ

וגבוה במנוע ולסיכום תוחלת חיים קצרה למנוע אבל ביצועים סוף הדרך.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
שלום.

הבוכנות האלה(נקרא להם "מלבניות" )

הם לא דבר חדש. כבר בשנות החמישים יצרו מנועים אים בוכנות כאלה

וגם מרובעות. היתרון שלםה כוח דחף עצום ומנוע שקט במיוחד.

אבל!!! יש להם מיספר חסרונות שעדיין לא היתגברו עליהם, והם

1) מכיוון שהרנגים לא עגולים אין להם את האפשרות להסתובב בחריץ

ולהישחק בצורה שווה, דבר זה גורם לבלאי גדול ומהיר של הרנגים

2)בגלל מבנה הבוכנה גורם הדבר לשחיקה מאוד גבוה בצילנדרים

ובבוכנות (בצד של כוח העבודה הנורמלי)

3) עקב הסיבות שפורטו הדבר גורם בשורה תחתונה לבלאי מועץ

וגבוה במנוע ולסיכום תוחלת חיים קצרה למנוע אבל ביצועים סוף הדרך.

 

ועוד לא הזכרנו את מנוע הוונקל (רוטורי).

פורסם

דניאל אני מחזק את הטענה שבני שיחק אותה עם התשובה שלו...

טאזיו הלינק שהבאת לי לא מצאתי שם משהו מיוחד

שוב שאלה אחרונה ושתדלו לענות לי ולא לגלוש לדברים אחרים (: אני יודע שזה מאוווד מעניין

הרינגים איפה ממוקמים על הבוכנות ומאיזה חומר עשויי???

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

פורסם
שלום.

הבוכנות האלה(נקרא להם "מלבניות" )

הם לא דבר חדש. כבר בשנות החמישים יצרו מנועים אים בוכנות כאלה

וגם מרובעות. היתרון שלםה כוח דחף עצום ומנוע שקט במיוחד.

אבל!!! יש להם מיספר חסרונות שעדיין לא היתגברו עליהם, והם

1) מכיוון שהרנגים לא עגולים אין להם את האפשרות להסתובב בחריץ

ולהישחק בצורה שווה, דבר זה גורם לבלאי גדול ומהיר של הרנגים

2)בגלל מבנה הבוכנה גורם הדבר לשחיקה מאוד גבוה בצילנדרים

ובבוכנות (בצד של כוח העבודה הנורמלי)

3) עקב הסיבות שפורטו הדבר גורם בשורה תחתונה לבלאי מועץ

וגבוה במנוע ולסיכום תוחלת חיים קצרה למנוע אבל ביצועים סוף הדרך.

 

ושוב בני נ קובר שלשה 'רק רשת' ומוכיח שבתחום ה'ברזלנות' אין כמו מכונאי ותיק למוד נסיון של שנים בענף - הרי המבנה ההנדסי של המנוע לא השתנה מזה עשרות שנים.

 

אבל מספר תוספות.

 

את נושא השחיקה המוגברת פתר היצרן ע"י סגסוגות משופרות ותהליכי יצור וחיסום מתקדמים החל מבלוק הצילינדרים, בבוכנות וכלה בטבעות הבוכנה.

 

ה - " נ " הגדול של מנועים אלו הן בעלויות היצור הגבוהות מאוד. תנסו לדמיין איך בדיוק חורטים צילינדרים בעלי צורה כזאת!! וגם הסיבות שציינתי בהתחלה.

 

כמו כן אין אפשרות לשיפוץ מנוע כזה (חריטה) במידה של שחיקה מעבר למידה או תקלה יש להחליף בלוק חדש!

 

ולאדון DRS תקיש במנוע חיפוש כלשהו "PISTON RING DESIGN"

תמצא את כל מבוקשך- לא חסר חומר בנושא- בהצלחה.

 

 

 

 

ובאמת ברוך שובך בני. כבר התרגלנו אליך כאן, וגם המנהלים כמדומני...

פורסם

וכן חן חן על תשובתך המלומדת בקשר לבוכנות במנוע!

בברכה צביקה קרבורטורים נתניה :mad:

צביקה קרבורטורים נתניה

054-4861318

עבודה-09-8332213

פורסם
שלום.

הבוכנות האלה(נקרא להם "מלבניות" )

הם לא דבר חדש. כבר בשנות החמישים יצרו מנועים אים בוכנות כאלה

וגם מרובעות. היתרון שלםה כוח דחף עצום ומנוע שקט במיוחד.

אבל!!! יש להם מיספר חסרונות שעדיין לא היתגברו עליהם, והם

1) מכיוון שהרנגים לא עגולים אין להם את האפשרות להסתובב בחריץ

ולהישחק בצורה שווה, דבר זה גורם לבלאי גדול ומהיר של הרנגים

2)בגלל מבנה הבוכנה גורם הדבר לשחיקה מאוד גבוה בצילנדרים

ובבוכנות (בצד של כוח העבודה הנורמלי)

3) עקב הסיבות שפורטו הדבר גורם בשורה תחתונה לבלאי מועץ

וגבוה במנוע ולסיכום תוחלת חיים קצרה למנוע אבל ביצועים סוף הדרך.

 

ושוב בני נ קובר שלשה 'רק רשת' ומוכיח שבתחום ה'ברזלנות' אין כמו מכונאי ותיק למוד נסיון של שנים בענף - הרי המבנה ההנדסי של המנוע לא השתנה מזה עשרות שנים.

 

אבל מספר תוספות.

 

את נושא השחיקה המוגברת פתר היצרן ע"י סגסוגות משופרות ותהליכי יצור וחיסום מתקדמים החל מבלוק הצילינדרים, בבוכנות וכלה בטבעות הבוכנה.

 

ה - " נ " הגדול של מנועים אלו הן בעלויות היצור הגבוהות מאוד. תנסו לדמיין איך בדיוק חורטים צילינדרים בעלי צורה כזאת!! וגם הסיבות שציינתי בהתחלה.

 

כמו כן אין אפשרות לשיפוץ מנוע כזה (חריטה) במידה של שחיקה מעבר למידה או תקלה יש להחליף בלוק חדש!

 

ולאדון DRS תקיש במנוע חיפוש כלשהו "PISTON RING DESIGN"

תמצא את כל מבוקשך- לא חסר חומר בנושא- בהצלחה.

 

 

 

 

ובאמת ברוך שובך בני. כבר התרגלנו אליך כאן, וגם המנהלים כמדומני...

 

 

 

 

שלום.

דניאל היקר!

בטכנולוגיה שיש לנו היום זה כבר לא בעיה לחרוט צילנדרים

כאלה. (בעזרת CNC )

דבר נוסף אני לא מקיר את המנוע הזה ספצפי אבל אני מאמין

שהצלנדרים בנוים בשיטת הסלבים וניתנים להחלפה.

לגבי המתכות אפשר להתוכך אבל לא משנה ולמה כי אם

דוקה היו רוצים ליצר צילנדר שלא נישחק ביכלל אז היו מיצרים

אותו מקרמיקה (כמו במכונית הפשוטה והמכוערת רולס-רויס מהדגמים הישנים

היום רולס מרכיב מנועי BMW )

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

לדעתי מה שדופק את מנוע ה-NR (הבוכנות האובליות) הוא לא נושא השחיקה , כי כפי שצויין , הסגסוגות שפותחו היום מסוגלות לעמוד בעומסים היסטריים.

לדוגמא ניתן לציין את מנוע הב.מ.וו F1 , אם זה המנוע 1.5 ליטר מוגדש טורבו ,שהוציא (גרסה מיוחדת למקצי דרוג) הספקים של בערך 1500 (לא טעות ,אלף וחמש מאות) כ"ס , ואם זה המנוע האטמוספרי של היום (3 ליטר) , שמוציא כ-800 ויותר סוסים , ומגיע לסל"ד אסטרונומי של כ-18,000 סל"ד (לא להשוות למנועי טיסנים/אופנועי 2 פעימות ,שם יש הרבה פחות מסה להזיז).

 

הבעייה העיקרית ,כפי שאני רואה אותה ,היא בעובדה שיש שני טלטלים לבוכנה. "שפיל" קטן שיתפתח באחד הטלטלים , יגרום מהר מאוד לחוסר איזון מוחלט של הבוכנה ,ומכאן הדרך קצרה להרס המנוע. :idea:

×
×
  • תוכן חדש...