Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זה מעצבן ? אותי מעצבן ...


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מעצבן ששעת עבודה במוסך עולה 200 ש"ח ללא מע"מ , עם כל הכבוד העובדים וגם הבעלים במוסך אינם רופאים / מדענים/ מהנדסים.

רוב עובדי המוסך אף לא סיימו 12 שנות לימוד , ישנם גם בני מיעוטים שאינם דוברים כמעט עברית ועושים את העבודה כמו שצריך.

בארץ העבודה זולה מאוד במוסך, לעיתים קרובות גם האיכות בהתאם. אתה מודע לזה שבעבודה הזאת נכללת עלות החזקת מוסך, כלים מיוחדים ויקרים, ידע ואחריות?

בארה"ב למשל העבודה במוסך יקרה מאוד, החלפים זולים. בארץ הפוך.

אתה מוכן בחום מטורף בשיא הקיץ לעבוד במוסך כאשר זיעה נוטפת לעיניך וצורבת אותם, לפרק מכלולים חמים ברכב, כל יום להפצע (כל יום מכונאי מקבל שריטות לכל הפחות), לקבל כוויות תמורת 200ש"ח לשעה, וכל זה לעבוד 12+ ביממה כולל ימי שישי, שמהם אתה צריך להוריד את כל מה שרשמתי למעלה (תוסיף לזה לקוחות מעצבנים שמתנהגים כמו במיקצוע העתיק ביותר - אתה מתאמץ עושה טובה והם בורחים בטיפול הבא למקום שעל 20ש"ח ברקסים זולים יותר כי לא אכפת להם שזה סיני ואצלך חלפים איכותיים)? קח בחשבון שאם תוריד מ200ש"ח האלו אם ישאר לך 60ש"ח בשעה - יצאת גדול, במיוחד עם כל ההלואות שצריך לקבל, חלפים שקנית בתשלום אחד כי הספקים לא מקבלים תשלומים והלקוחות רוצים לשלם לך כל דבר ב12 תשלומים ובכלל לא רוצים לשלם, שיקים חוזרים ועוד.

אם כן - תפתח מוסך. אם לא, תעבור לתחבורה הציבורית או אל תתלונן על מחירים ותתיחס בהבנה ובכבוד לאנשי מקצוע שמטפלים ברכב שלך. אם אתה מתלונן על 200ש"ח לשעה, אתה לא מבין איזה גהנום זה מוסך בתחילת הדרך ואיזו עבודה קשה זו לכל החיים (לשבת רגל על רגל כאשר יש לך מוסך גדול ונקי שעובדים שלך עושים את העבודה זה תענוג, יש לא כל כך הרבה כאלה בארץ, הרוב התחילו בקטן).

 

אז מה מעצבן אותי? אנשים שמתלוננים שבמוסך לוקחים מהם 200ש"ח לשעת עבודה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ העבודה זולה מאוד במוסך, לעיתים קרובות גם האיכות בהתאם. אתה מודע לזה שבעבודה הזאת נכללת עלות החזקת מוסך, כלים מיוחדים ויקרים, ידע ואחריות?

בארה"ב למשל העבודה במוסך יקרה מאוד, החלפים זולים. בארץ הפוך.

אתה מוכן בחום מטורף בשיא הקיץ לעבוד במוסך כאשר זיעה נוטפת לעיניך וצורבת אותם, לפרק מכלולים חמים ברכב, כל יום להפצע (כל יום מכונאי מקבל שריטות לכל הפחות), לקבל כוויות תמורת 200ש"ח לשעה, וכל זה לעבוד 12+ ביממה כולל ימי שישי, שמהם אתה צריך להוריד את כל מה שרשמתי למעלה (תוסיף לזה לקוחות מעצבנים שמתנהגים כמו במיקצוע העתיד ביותר - אתה מתאמץ עושה טובה והם בורחים בטיפול הבא למקום שעל 20ש"ח ברקסים זולים יותר כי לא אכפת להם שזה סיני ואצלך חלפים איכותיים)? קח בחשבון שאם תוריד מ200ש"ח האלו אם ישאר לך 60ש"ח בשעה - יצאת גדול, במיוחד עם כל ההלואות שצריך לקבל, חלפים שקנית בתשלום אחד כי הספקים לא מקבלים תשלומים והלקוחות רוצים לשלם לך כל דבר ב12 תשלומים ובכלל לא רוצים לשלם, שיקים חוזרים ועוד.

אם כן - תפתח מוסך. אם לא, תעבור לתחבורה הציבורית או אל תתלונן על מחירים ותתיחס בהבנה ובכבוד לאנשי מקצוע שמטפלים ברכב שלך.

 

יש שני צדדים למטבע!

 

- מתמחרים את החלפים ממש לא במחיר שקונים אותם - מרוויחים גם על שעות העבודה וגם על הרווח מהחלפים!

מדובר על הבדלים של מאות ואף יותר שקלים על חלקים כמו רדיאטור וכו'..

- מתזמנים טיפול בהרבה שעות עבודה (גם לא במורשה) כשבפועל העבודה קצרה בהרבה - בעיקר כשמחליפים

כמה דברים בו זמנית ברכב אבל מתזמנים כל דבר לפי שעות העבודה לפי היצרן. מתזמנים 8 שעות עבודה כשבפועל

עבדו על האוטו שעתיים כולל הפסקות הקפה והסיגריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

m1011409, עוד לא ראיתי שמישהו תזמן לי אי פעם יותר שעות ממה שבאמת עבד על הרכב. כניראה שמוסך שעושה לך את זה ממש לא אוהב אותך.

על חלפים מוסך לא צריך להרוויח?

הכל צד אחד של המטבע ידידי. כל עסק חייב להרוויח, אם ניראה לך נקודתית שרדיאטור שעולה לו 500ש"ח שילמת 800ש"ח אז דפקו אותך - אתה טועה. כי רדיאטור ב500ש"ח אתה לא תשיג אצל הספק, למחיר הזה גם נוספת הובלה. הרי לא תרצה שרכב שלך ישאר תקוע יומיים במוסך, תירצה שיתקינו לך מיד. הכל עולה כסף (גם להחזיק חלפים במלאי עולה כסף, זה לא רק שטח מחסן, זה כסף שהיציא מוסך ועוד לא קיבל אליו גרוש). חלפים ממקום מרוחק מבאים במונית, זה עולה הרבה כסף.

אם מתוך 300ש"ח הפרש המוסך מרוויח 200ש"ח זה ליגיטימי. גם אם יותר זה ליגיטימי. בדרך כלל רווח הוא כ15%. אף אחד לא יביא לך את הרדיאטור בחינם.

 

כל עסק המטרה שלו להרוויח. אם עסק לא מרוויח הוא יפשוט רגל. אתה שילמת על I30 שלך נניח 140K. כאשר בפועל הרכב עולה 80K לכל היותר לפני מיסים. עלות חומרי גלם לייצור הרכב שלך אני בספק אם עוברת 5K למפעל. אז למה לא מוכרים את הרכב ב5K?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

m1011409, עוד לא ראיתי שמישהו תזמן לי אי פעם יותר שעות ממה שבאמת עבד על הרכב. כניראה שמוסך שעושה לך את זה ממש לא אוהב אותך.

על חלפים מוסך לא צריך להרוויח?

הכל צד אחד של המטבע ידידי. כל עסק חייב להרוויח, אם ניראה לך נקודתית שרדיאטור שעולה לו 500ש"ח שילמת 800ש"ח אז דפקו אותך - אתה טועה. כי רדיאטור ב500ש"ח אתה לא תשיג אצל הספק, למחיר הזה גם נוספת הובלה. הרי לא תרצה שרכב שלך ישאר תקוע יומיים במוסך, תירצה שיתקינו לך מיד. הכל עולה כסף (גם להחזיק חלפים במלאי עולה כסף, זה לא רק שטח מחסן, זה כסף שהיציא מוסך ועוד לא קיבל אליו גרוש). חלפים ממקום מרוחק מבאים במונית, זה עולה הרבה כסף.

אם מתוך 300ש"ח הפרש המוסך מרוויח 200ש"ח זה ליגיטימי. גם אם יותר זה ליגיטימי. בדרך כלל רווח הוא כ15%. אף אחד לא יביא לך את הרדיאטור בחינם.

 

כל עסק המטרה שלו להרוויח. אם עסק לא מרוויח הוא יפשוט רגל. אתה שילמת על I30 שלך נניח 140K. כאשר בפועל הרכב עולה 80K לכל היותר לפני מיסים. אלות חומרי גלם לייצור הרכב שלך אני בספק אם עוברת 5K למפעל. אז למה לא מוכרים את הרכב ב5K?

זה חדש לך שהמוסך מתזמן שעות לפי "הוראות היצרן"? היצרן הגדיר שהחלפת חלק X הוא 2 שעות עבודה ובחשבון הסופי

על זה יחייבו אותך למרות שבפועל החליפו את החלק בחצי שעה או בכלל תוך כדי החלפת חלק אחר שהיית צריך להחליף.

 

מוסך לא מאחסן חלקים (אולי בכמות זניחה), ואני לא יודע איפה אתה מטפל אבל חלפים לא מועברים במוניות.

הובלה? מוניות? על מה אתה מדבר?

רוב המוסכים ממוקמים בסביבה של מוסכים אחרים ובאותה סביבה יש גם חנות/מחסן חלפים.

לכל חנות יש שליח/שליחים עם אופניים או קטנוע - השליחויות הן חלק מהשירות של החנות ועולות או מחיר זניח ביותר

או בד"כ מגולמות במחיר החלק. המוסכניק מרים טלפון לחנות ותוך דקות מגיע השליח.

ולגבי חלפים שמוזמנים במיוחד ולא נמצאים בחנויות - אז כן, אתה תמתין יום-יומיים או כמה שייקח עד שהספק יספק את החלק.

 

אין שום סיבה שמוסך יקנה רדיאטור מהחנות ב 400 ש"ח ויחייב אותי על סך 600 או 700 ש"ח.

רוצה להרוויח? אתה גובה מחיר עבור העבודה שלך. מחיר מכובד - 200 ש"ח וצפונה על כל "שעת עבודה".

המוסך לא מביא לך רדיאטור חינם, אתה אמור לשלם למוסך את כמה שהרדיאטור עולה + זמן העבודה = זה המצב האידיאלי!

 

אני לא נכנס לזה שגם חנויות החלפים משתפות פעולה עם המוסכים, כאשר ה"מחיר לצרכן" בחנות לפי הקטלוג הוא ממש לא

המחיר האמיתי של החלק וגם אתה כלקוח הכי פשוט מהרחוב יכול בהתמקחות פשוטה להוריד עשרות אחוזים מהמחיר בחנות.

 

המטרה של יצרן רכב - להרויח כסף ממכירת הרכב - למכור יותר ממה שזה עולה להם

המטרה של חנות חלפים - להרויח כסף ממכירת החלפים - למכור יותר ממה שזה עולה להם

המטרה של מוסך - להרויח כסף מתיקון וטיפול ברכב - לטפל ולתקן רכבים בצורה טובה ולגבות כסף עבור השירות

 

כמובן שזה במבט לא מעמיק בכלל, אבל אני מניח שהבנת את הכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רדו מהשרשור.

יש לי הרבה מכרים וחברים מוסכניקים, הטובים שבינהם מתפרסים בכבוד, השאר חיים בקושי.

לא ראיתי שום מוסכניק ברשימת עשירי ישראל אז העין הצרה מיותרת.

האמינו לי, להחזיק מוסך בבירוקרטיה הישראלית עם הלקוח הישראלי שחושב שכל הזמן דופקים אותו זה משימה לגיבורי על.

חוץ מזה, נא לא לשנות את נושא הדיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להביא אקסורסיסט לגרש את הפנדוב שנכנס בך! :lol:

 

פנדוביזם זה כמו קוביזם, רק בעיגולים.

 

בעניין דומה לשי, אך לא מרגיז כמעט כי השלמתי איתו: כאשר אני רוצה לעבור נתיב, אני מאותת. התגובה של הרכב בנתיב השני היא להאיץ, כדי שחלילה לא אשתלב לפניו. ולכן, אני מאותת כדי שיאיץ ואשתלב אחריו.

 

והנה משהו שלא מרגיז אלא יותר, כי זה אינו אינסטינקט רע של נהג, זה מחושב:מרגיז שחלק שעולה בח"ול 140 יורו מתומחר בארץ ב4000. זו כבר לא חמדנות.

מרגיז שמציאות זו מתאפשרת ומרגיז שיבוא אישי של מוצר זה כרוך בתהליך שאף אחד כאן לא יודע בדיוק מהו ובאיזה עלות ומהירות יוצאים מימנו. דברים צריכים להיות פשוטים ושקופים למי שאין לו בעיה עם תשלום מס אמיתי על מחיר אמיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מעצבן??? אותי מעצבן שבשביל שירד גשם אני צריך לרחוץ את האוטו. זה מעצבן!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנדוביזם זה כמו קוביזם, רק בעיגולים.

 

בעניין דומה לשי, אך לא מרגיז כמעט כי השלמתי איתו: כאשר אני רוצה לעבור נתיב, אני מאותת. התגובה של הרכב בנתיב השני היא להאיץ, כדי שחלילה לא אשתלב לפניו. ולכן, אני מאותת כדי שיאיץ ואשתלב אחריו.

 

.

איך לא חשבתי על הטריק על זה קודם?!

אבל אותי הרבה יותר מעצבן המעבר האוטומטי שמאלה של כאלו שחושבים שהם "נוסעים מהר" כי הם מאיצים ל110 קמש(!!!) בקו ישר. וגם מה ששי כתב

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבגני, הבעייה האמיתית מתעוררת בח"ול. גם שם אני מאותת כדי שיאיצו ואשתלב אחריהם.

המנוולים לא משתפים פעולה ולא מאיצים כפי שאני רגיל. זה מעצבן באמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבגני, הבעייה האמיתית מתעוררת בח"ול. גם שם אני מאותת כדי שיאיצו ואשתלב אחריהם.

המנוולים לא משתפים פעולה ולא מאיצים כפי שאני רגיל. זה מעצבן באמת.

תצפור להם כמו משוגע, זה יראה להם מה זה!

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד [פנדוב, תעזור לו יבגניפ, זה מעצבן? אתם נורמאלים? זה מעצבן?

 

כשנהג מונית מוריד נוסע וחוסם את מסלול הנסיעה, כשצמוד אליו ולמדרכה יש חניה לסמיטריילר - זה מעצבן!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...