Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת פילטר דלק ביונדאי גטס 2006


colauti 9
שימו לב! השרשור הזה בן 3497 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם גם בגטס החדשות יותר צריך להחליף פילטר כל 60K?

הגטס שלי בקרוב מאוד תהיה עם 100K ולמיטב ידיעתי היא עדיין עם הפילטר המקורי.

בכל פעם שחיפשתי מידע בפורום קראתי שאומרים "לא להחליף"

 

גם אני מרגיש (אולי רק נדמה לי?) שהאוטו נהיה קצת כבד וההתנעה במנוע קר הולכת ומתארכת.

אני צריך לעשות טיפול בקרוב מאוד. אשמח לתשובתכם.

 

אשמח גם לעדכון לגבי מחיר הפילטר המקורי אם אפשר

אם אתה מרבה לנסוע עד לסוף המיכל אז תשקול להחליף פילטר.

אני קניתי את הרכב מליסינג, והחלפתי פילטר ב100K הפילטר נראה סתום. לדעתי הרכב מגיב הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני.

כמו כן אני שמתי בריכבי פילטר חליפי ולא היה לי שום בעיה איתו אך המחיר של המקורי הוא בהפרש קטן.

להערכתי פילטר מקורי + עבודה + מע"מ יעלה סביב ה500 ש"ח +-50

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגע ביררתי עם ליאור, המחיר של הפילטר עצמו נע סביב 125 ש"ח.

 

PLATINUM תמתין עם ההחלפה במוסך, אני אקנה את הפילטר ואחליף בעצמי תוך כדי צילום הפרוייקט.

זה יקרה קצת לפני פסח, ככה שאם אני אשבית את הרכב, יש לי את כל חול המועד לתקן את זה :)

 

בינתים מצאתי סרטון החלפה, אומנם של טויטה סליקה בכלל, אבל העקרון נראה דומה:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=B7jw7xGnDec דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, אני נוהג לעיתים קרובות להמשיך לנסוע גם לאחר שנורית הדלק נדלקת {קורה כשנותרים בין 100-150 ק"מ לנסיעה} ולרוב יוצא לי לתדלק כשנותרים 90-100 ק"מ לנסיעה (לפי המחשב).

 

לתחושתי יש עליה קלה בצריכת הדלק וכבדות מסויימת של הרכב לעומת קודם. אני אחליף אם כך פילטר בטיפול הקרוב.

 

אסף, מצאתי הוראות החלפה +איורים בספרות של יונדאי אם זה מעניין אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם גם בגטס החדשות יותר צריך להחליף פילטר כל 60K?

הגטס שלי בקרוב מאוד תהיה עם 100K ולמיטב ידיעתי היא עדיין עם הפילטר המקורי.

בכל פעם שחיפשתי מידע בפורום קראתי שאומרים "לא להחליף"

 

גם אני מרגיש (אולי רק נדמה לי?) שהאוטו נהיה קצת כבד וההתנעה במנוע קר הולכת ומתארכת.

אני צריך לעשות טיפול בקרוב מאוד. אשמח לתשובתכם.

 

אשמח גם לעדכון לגבי מחיר הפילטר המקורי אם אפשר

האם את משאבת הדלק מחזיקה טבעת הברגה פלסיק או ברגים.

אם זה ברגים כמו במודל עד 2006 אז זה לא סיפור רציני.

אם זה טבעת הברגה פלסטיק אז צריך קצת ניסיון בפתיחה ובסגירה שלה, וכמובן שחייב להחליף את גומיית האטימה (רק מקורית וזה לא בא עם הפילטר).

.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אוקיי, אז היו לי כמה דקות פנויות לפני כניסת החג, והחלטתי לגמור עם זה.

לצערי לא צילמתי הרבה תמונות, מקווה שזה יספיק, פשוט כבר התמסטלתי מהבנזין + לחץ החג המתקרב + שכן שירד מקומה ראשונה ולא הבין מאיפה הריח של הדלק, אז השתדלתי לגייס את כל הריכוז שלי כדי לסיים את העבודה ולהבין איך הכל שם בנוי.

 

נתחיל בתמונות של הפילטר החדש (עלה 133 ש"ח ביונדאי-שופ) :

 

אחד הקליפסים (בצד השני יש עוד אחד) שהחלק העליון שמכיל את הקונקטורים נתפס עליו:

zrmunjdhljtn.jpg

 

 

לכאן מתחבר המצוף, מחליקים אותו לתוך המסילה עד שהוא נתפס על הקליפס.

 

wzw5mmyynat1.jpg

 

החלק העליון של הפילטר. זה הפתח של יציאת הדלק המסונן לכיוון הקונקטור. שימו לב - צריך להוציא את הגומיה מהפילטר הישן ולהרכיב בחדש:

 

zdjq5myozkmw.jpg

 

החיבורים מפורטים בתמונה. איפה שניתן לראות את נייר הסינון, מתחבר חלק פלסטיק קטן עם גומיה עליו (כנראה פתח כניסת הדלק למסנן), שימו לב שוב להעביר את הגומיה לפילטר החדש:

 

zydwuglxnfmz.jpg

 

 

ממשאבת הדלק יוצאים שלוש חוטים, שניים מהם מחוברים לפלאג שמתחבר לקונקטור, והשלישי (שחור) חופשי, כנראה להארקה?

3mmljyhezzuz.jpg

 

 

מתחילים בפירוק, לאחר קיפול המושבים פעמיים קדימה, והרמת השטיח שמחובר לרצפת הרכב עם פינים מפלסטיק (פשוט מושכים את השטיח בעדינות סביב הפינים) מתגלה הפאנל. בעזרת מברג שטוח מרימים אותו, תוך כדי שהדבק השחור מתקלף וחלק ממנו נשאר על המתכת.

 

 

jgiy41mzfnnu.jpg

 

4httmdhjzeyn.jpg

 

פה ניתן לראות את הקונקטור של משאבת הדלק, מעליו מימין את יציאת הדלק למנוע, מעליו מצד שמאל את היציאה לקניסטר.

 

אני ניסיתי להתחכם וניתקתי את הקונקטור של המשאבה בתקווה שזה יספיק כדי לרוקן את הדלק שבצינורות. ניסיתי להניע כשהמשאבה מנותקת ולא הצלחתי, אז הנחתי פשוט שזה עשה את העבודה. מסתבר שלא, ושכניתקתי את צינור הדלק, השפריץ דלק תוך כדי שאני סופג אותו כל הזמן, עד שהבנתי שזה לא תקין. חיברתי את הצינור חזרה וניתקתי את פיוז המשאבה, כמו שמרק המליץ קודם (נמצא בתיבת הפיוזים שבתא המנוע, לצערי לא צילמתי אותו, אבל הוא נראה כמו ממסר בצבע תכלת, התחתון הימני מבין השישה. בכל מקרה יש סכמה בצד התחתון של מכסה בית הפיוזים). הנעתי, המנוע עבד לכמה שניות עד שכבה. הפעם כשניתקתי את הצינור, בקושי נשפך בנזין החוצה.

 

קונקטור המשאבה מנותק:

 

3ytztgyqw1uy.jpg

 

zmtjj5ommwze.jpg

 

 

וגם צינור הדלק (מנתקים אותו ע"י לחיצה על שני הקליפסים הכחולים משתי צדדיו) :

 

ntdvnnuwcwtj.jpg

 

 

נשאר לנתק את הצינור שמוביל לקניסטר, פשוט מושכים את הבנד קצת אחורה ע"י לחיצה עליו, ואז משיכה של הצינור החוצה.

 

 

שלושתם מנותקים:

 

zy43gckmj5to.jpg

 

עכשיו פותחים 8 ברגים 8 מ"מ. אחרי הפתיחה פשוט שולפים את כל המכלול החוצה, בעדינות תוך כדי תמרון המצוף החוצה.

 

 

כל המכלול בחוץ:

 

2menmzdyhzex.jpg

 

מנתקים את שני הקונקטורים שמתחברים לצד התחתון של ראש המכלול. קונקטור אחד של המשאבה וקונקטור שני של המצוף. לא צילמתי את זה אבל אני מקווה שזה מספיק ברור. לאחר מכן אפשר לפרק את ראש המכלול מהפילטר ע"י שחרור שני הקליפסים.

 

החלק האלקטרוני של המצוף יחד עם המצוף, מחליקים אותו החוצה מהקליפס ודרך המסילה, ומרכיבים על הפילטר החדש.

 

gzqcyjwnqo0t.jpg

 

 

עכשיו עוברים לחלק התחתון של המכלול, מפרקים את הפלסטיק העגול הלבן משלושת הקליפסים שתופסים אותו, והוא יוצא יחד עם המסנן הגס ועם גומיה בצורת חצי עיגול שנמצאת בין הפלסטיק לחלק התחתון של המשאבה. מניחים את כל זה בצד בינתים.

 

y0tlmzymlxjk.jpg

 

 

עכשיו אפשר לפרק את ווסת הדלק. מסובבים אותו קצת ותוך כדי משיכה הוא יוצא. שימו לב לגומיה, אם היא לא יצאה יחד איתו היא נשארה בתוך הפילטר, צריך להוציא אותה ולהעביר לפילטר החדש.

 

הווסת זה החלק המתכתי, יחד עם גליל הפלסטיק הלבן שמחובר אליו.

 

jjzydylqy5dn.jpg

owztmyodkth0.jpg

 

 

מפרקים גם את פתח כניסת הדלק למסנן (נמצא איפה שניתן לראות את נייר הסינון כפי שציינתי קודם), שזה בעצם חתיכת פלסטיק קטנה לבנה שגם היא נכנסת בלחץ למקום שלה עם גומיה. (לא לשכוח את הגומיה!)

 

 

hnm3mmdigkjt.jpg

 

בתמונה הזאת ניתן לראות את עיגול הפלסטיק שבעצם תופס את המשאבה ואת המסנן הגס + הגומיה שביניהם בצורת חצי עיגול. עם הפילטר החדש קיבלתי גומיה ומין מתאם פלסטיק קטן. אני מקווה שאת החלק הזה עשיתי כמו שצריך, כי כשניסיתי לחבר את המשאבה כמו שהיא לפילטר החדש, הייתי צריך להפעיל יותר מדי לחץ, הגומיה כבר התעוותה, והמשאבה לא נכנסה עד הסוף לתוך הפילטר. אז הוצאתי את הגומיה והפלסטיק הקטן (מוקפים בעיגול מונחים על הרצפה) ושמתי במקומם את הגומיה והפלסטיק החדשים (בתמונה מורכבים כבר על המשאבה). עכשיו המשאבה נכנסה כמו שצריך ועד הסוף.

 

חיבור של הכל חזרה, לא לשכוח את הפיוז של המשאבה, והנעה.

 

נייר הסינון של הפילטר הישן היה שחור לגמרי, לא צילמתי את זה, אבל אני יכול להשבע שהתאוצה יותר זריזה עכשיו, לפני ההחלפה הייתי לוחץ על דוושת הגז והטורים עלו לאט, עד כדי כך שמשאיות היו צופרות לי ביציאה מרמזורים :\ עכשיו נראה שיש שיפור, מי יודע מתי החליפו את הפילטר הזה בפעם האחרונה...

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני ההחלפה הייתי לוחץ על דוושת הגז והטורים עלו לאט, עד כדי כך שמשאיות היו צופרות לי ביציאה מרמזורים :\ עכשיו נראה שיש שיפור, מי יודע מתי החליפו את הפילטר הזה בפעם האחרונה...

 

לפני מספר ימים משאית הבהב לי מאחורה ביציאה מרמזור. אני שרגיל להרהר במליון דברים תוך כדי נהיגה, חשבתי שכנראה התמהמהתי לצאת אחרי הרכבשלפני או שנהג המשאית סתם היה חסר סבלנות.

הבוקר עמדתי ברמזור ושוב נעצרה משאית מאחורי. אז התמקדתי בלבדוק את הנסיעה ולא לחשוב על שום דבר אחר ואכן, המשאית זינקה בקלילות רבה אחרי וישבה לי קרוב על הזנב. מדהים איך תיארת בדיוק מה שאני מרגיש

 

הבנתי שאני אכן 40,000 ק"מ אחרי מועד ההחלפה ועם מסנן הדלק המקורי.

לשמחתי, אח של חבר לעבודה הוא בעל חנות חלקי חילוף {אני תמיד קונה אצלו הכל} ובשבוע הבא אני צריך להכניס את האוטו לטיפול אז צירפתי להזמנת החלקים גם מסנן דלק {חליפי אבל מתוצרת איכותית}. אני כבר סקרן להרגיש את האוטו אחרי הטיפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
יותר מבסדר!

 

אם אתה מאזור השרון וצריך עזרה עם ההחלפה, שלח ה"פ.

 

ממש תודה . אני ינסה להתחיל אהיה בקשר אם אצטרך. החלק היותר מרתיע אותי זה חלקי הפלסטיק העדינים. והעברה שלהם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשתלה עברה בהצלחה .כמה הערות נוספות: ההסבר של אסף מעולה וביחד עם הצילומים עוזר מאוד. כמו שאסף אמר חשוב איפה שיש גומיות להעביר לפילטר החדש, הם במצב מצוין כי לדעתי הם רוב הזמן בנוזל .בשלב ראשון לפרק את הריליי הכחול שבקופסת פיוזים בתא מנוע יש שרטוט במכסה שמראה בדיוק היכן זה ממוקם. להניע את הרכב עד שנכבה. אחרי שמפרקים את המכלול הראשי לשניים ומנתקים את המצוף והחוטי חשמל, יש לעבור לחלק התחתון ולשחרר את התחתית פלסטיק שמאובטחת בשלוש נק'. ומשם להמשיך לפרק את שאר המכלל : משאבה ווסת שאר הגומיות ...לפילטור המקורי מצורף גומיית או רינג ומתאם פלסטיק. בנקודה הזאתי חייב להחליף את התושבת (מעיין הגבהה) פלסטיק והגומייה או רינג כי חל שינוי בעיצוב הפילטר בנקודה הזאת. פשוט ראש המשאבה שנכנס לפילטר האריכו את התושבת פלסטיק ,סוג של לייצב את המשאבה יותר טוב לדעתי. בשל כך שהתושבת השתנתה יש להחליף את המתאם והגומיה, כפי שאסף עשה. יש לנקות מסביב לחלק החיצוני של המשאבה בטרם פירוק לנקות כניסת לכלוך למיכל דלק.אצלי בצינור דלק שיוצא מהמשאבה והולך למנוע נתקלתי במעין כיסוי בטחון בצבע כתום אותו יש לדחוף קדימה ואח"כ ללחוץ בצדדים כדי לשחרר את הצינור. המצוף חלק עדיין יחסית לפרק בהקדם אפשרי ולשים בצד בזהירות.על ווסת הדלק התלבש פלסטיק לשים לב לפני הפירוק כי בזמן שמרכיבים בחזרה יש כיוון ספציפי לפלסטיק הנ"ל שנועל אותו לפילטר.מלבישים את הפלסטיק על הווסת ואחר כך מכניסים את שניהם ביחד לפילטר.ממליץ לקחת את המשאבה מהרכב לשולחן עם תאורה טובה לעבוד בצורה נוחה וסבלנית . בעבודה פראית מידיי אפשר לשבור שם חלקים(הרוב פלסטיק) שאחר כך ניתן להשיג במקרה הטוב לדעתי רק באי ביי.והרכב יהיה מושבת בזמן זה.הייתי מעדיף לעשות את זה בסבלנות או לתת למישהו מיומן לעשות את זה , בלחץ וחיפזון כאמור ניתן להרוס את החלק.בשורה תחתונה ניתן לעשות את העבודה עם סבלנות וקצת רצון. הדבר הראשון שהרגשתי זה שהרכב מניע בנגיעה. בעבר חשבתי שזה קשור לקודנית ניתקלתי בזה בגטסים נוספים. כששאלתי באחד המוסכים בעבר נאמר לי שאין צורך להחליף את הפילטר הזה אף פעם . לדעתי אף פילטר לא עמיד ולא עובד בצורה תקינה במיוחד אחרי למעלה מ100 אלף קילומטר. דרך אגב ההנחיות הם כל 60 אלף או 4 שנים.ושוב תודה לאסף על הצילומים וההסבר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3497 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...