Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מים ירוקים ב ZX וולקן + תמונות


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6501 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טרם תחילת הפעולות יש להעביר את בורר החום/קור בתוך הרכב למצב חם.

 

סדר הפעולות:

 

1. פתיחת ברגי ניקוז האויר מ:

א. טרמוסטט

ב. מנוע

ג. קיר האש (של הרדיאטור הפנימי)

ד. רדיאטור (פקק עליון קטן לניקוז אויר)

 

2. פתיחת בורג ניקוז מים מהרדיאטור (בורג תחתון)

 

3. המתנה לירידת כל המים

 

4. סגירת בורג ניקוז תחתון של הרדיאטור (זה האחרון שנפתח)

 

5. מילוי מים ברדיאטור

 

6. תוך כדי מילוי מים ברדיאטור ושמירה על מפלס מקסימלי - יש לסגור את ברגי ניקוז האויר מהנמוך ביותר לגבוה.

כאשר מתחילים לצאת מים בזרם שוטף מבורג הניקוז הנמוך ביותר, סוגרים אותו ועוברים לבא אחריו ממנו יוצאים מים ללא אויר - כך עד סמסיימים את האחרון.

 

לאורך כל התהליך יש לתמיד למלא מים ברדיאטור (מומלצת עזרה של אדם נוסף) ובדגמים מסויימים יש לחבר מתקן לפתח המילוי של הרדיאטור ע"מ לשמור על מפלס מים גבוה ביחס לשאר המערכת (יעיל לניקוז האויר) - ב 205 למשל אין צורך בזה, יש מיכל עיבוי גבוה.

 

זהו, עכשיו אפשר להתניע :-)

 

איציק

 

פקק ניקוז אויר במנוע + טרמוסטט (העליון מנוע, התחתון מפלסטיק שייך לטרמוסטט)

10483544.jpg

 

פקק ניקוז אויר קיר האש (רדיאטור חימום פנימי)

10483584.jpg

 

פקק אויר רדיאטור

10483605.jpg

 

הכי חשוב, פקק ניקוז המים ברדיאטור

10483629.jpg

 

פתיחת ברגי ניקוז אויר במנוע + טרמוסטט

10483657.jpg

 

פתיחת בורג ניקוז קיר האש

10483685.jpg

 

פתיחת בורג ניקוז אויר ברדיאטור

10483759.jpg

 

פתיחת בורג ניקוז המים ברדיאטור (למטה)

10483776.jpg

 

ריקון המים...

10483802.jpg

 

סגירת בורג ניקוז המים + מילוי

10484668.jpg

 

מים יוצאים בבורג ניקוי אויר קיר האש

10483864.jpg

 

מים יוצאים בבורג ניקוז אויר מנוע

10484001.jpg

 

מים יוצאים בבורג ניקוז אויר רדיאטור

10484042.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם תחילת הפעולות יש להעביר את בורר החום/קור בתוך הרכב למצב חם.

...

כרגיל :mm_yeah::mm_yeah::mm_yeah: !

ואני אתעלק בשאלה- צריך להעביר את בורר החם למצב חימום כדי לאפשר זרימת מים במערכת החימום ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם תחילת הפעולות יש להעביר את בורר החום/קור בתוך הרכב למצב חם.

...

כרגיל :mm_yeah::mm_yeah::mm_yeah: !

ואני אתעלק בשאלה- צריך להעביר את בורר החם למצב חימום כדי לאפשר זרימת מים במערכת החימום ?

 

קבל תיקון (תודה רז על תשומת הלב):

ב ZX המים תמיד זורמים ברדיאטור החימום - אין חובה להעביר את בורר החום/קור למצב "חום" (ברכבים אחרים כן יש צורך).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודה לך מאוד, אם תוכל להעלות תדריך להחלפת מים ירוקים באיבזה 94-95

 

לצערך, אין באפשרותי לעשות זאת... (מהסיבה הפשוטה שלא החלפתי מעולם מים ירוקים באיביזה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על העבודה ועל התיעוד :mm_yeah:

מז"ט על הדיגיטאלית החדשה :)

 

תודה :D

 

ד"א, אם אינני טועה, אתה ניקית בעבר את המצערות ברכב שלך - עם איזה חומר ביצעת את הניקוי והאם ניקית את כל הסעפת או רק את המצערת ובית המצערת ?

ניקיתי לפני שבועיים את בית המצערת באוטו שלי וההבדלים ממש ממש מוחשיים, הבנתי שרכבים עם מערכת הזרקת דלק רב נקודתית סובלים מה"מחלה" הזו בגלל שבסעפת שלהם עובר רק אויר עם אדי שמן מהמנוע (מערכת הפחתת זיהום אויר) וזה מה שיוצר מעין "בוצה" של שמן מג'וייף בפרפר המצערת וכל הסעפת (מה שיוצר מערבולות אויר ועבודה לא חלקה של המנוע ויכול לסתום גם חרירי וואקום בבית המצערת).

 

בכל האתרים שראיתי (בצע סריקה ל throttle body clean או air intake clean) ניקו עם תרסיס לניקוי קרברטור, אך עד כמה שזכור לי מהאוטו הקודם - זה לא היה אידאלי לגומיות במנוע צעדים.

חלקם השתמשו בחומרים מיוחדים לניקוי סעפות יניקה ונתקלתי גם במקרים שניקוי בעזרת תרסיס ניקוי בלמים (אינו מזיק לגומי וממיס שומנים היטב)

 

אם יש חומר מקצועי שאתה מכיר לניקוי הליכלוך שם (קצף או כל תרסיס שלא מתאדה מהר ועושה עבודה יסודית) אשמח לשמוע (עכשיו מנחש באיזה קומבינה אני השתמשתי ;-))

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, אם אינני טועה, אתה ניקית בעבר את המצערות ברכב שלך - עם איזה חומר ביצעת את הניקוי והאם ניקית את כל הסעפת או רק את המצערת ובית המצערת ?

 

הלוואי מצערות, כרגע יש לי מצערת בודדת :(

אני פירקתי אצלי את בית המצערת וניקיתי את הכל כולל הפרפר עם ספריי קרבורטורים, לא משנה איזה סוג כל אחד יתאים.

 

מה שקורה שצינור הנשם מנוע מחובר לבית הפילטר ואדי השמן נשאבים לסעפת היניקה

מה שיוצר שכבה סמיכה של ג'יפה שבהחלט פוגעת ביעילות סעפת היניקה וזרימת האוויר.

 

ניקיתי גם את הכניסות של סעפת היניקה באותו חומר לניקוי קרבורטורים ואח"כ גם עשיתי פורטינג עדין והחלקתי הלחמות פלסטיק גסות.

בהחלט הורגש הבדל לטובה בפעולת המנוע, אם רוצים לעשות את זה כמו שצריך

יש צורך לפרק את סעפת היניקה ולנקות אותה מחוץ לתא המנוע

 

התזות של ספריי קרבורטורים לא יעזרו לעולם, מדובר בשכבה סמיכה ודביקה מאד !

גם המעברים בראש מנוע מן הסתם לא נקיים, בשביל זה כבר צריך לפרק ראש

 

אם כל הבעיות זה הנשם מנוע שמחובר לתיבת אוויר

אני חיברתי פילטר חיצוני לנשם מנוע והתקנתי פקק גומי בכניסה של הנשם לתיבת האוויר

PC135150.JPG

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, אם אינני טועה, אתה ניקית בעבר את המצערות ברכב שלך - עם איזה חומר ביצעת את הניקוי והאם ניקית את כל הסעפת או רק את המצערת ובית המצערת ?

 

הלוואי מצערות, כרגע יש לי מצערת בודדת :(

אני פירקתי אצלי את בית המצערת וניקיתי את הכל כולל הפרפר עם ספריי קרבורטורים, לא משנה איזה סוג כל אחד יתאים.

 

מה שקורה שצינור הנשם מנוע מחובר לבית הפילטר ואדי השמן נשאבים לסעפת היניקה

מה שיוצר שכבה סמיכה של ג'יפה שבהחלט פוגעת ביעילות סעפת היניקה וזרימת האוויר.

 

ניקיתי גם את הכניסות של סעפת היניקה באותו חומר לניקוי קרבורטורים ואח"כ גם עשיתי פורטינג עדין והחלקתי הלחמות פלסטיק גסות.

בהחלט הורגש הבדל לטובה בפעולת המנוע, אם רוצים לעשות את זה כמו שצריך

יש צורך לפרק את סעפת היניקה ולנקות אותה מחוץ לתא המנוע

 

התזות של ספריי קרבורטורים לא יעזרו לעולם, מדובר בשכבה סמיכה ודביקה מאד !

גם המעברים בראש מנוע מן הסתם לא נקיים, בשביל זה כבר צריך לפרק ראש

 

אם כל הבעיות זה הנשם מנוע שמחובר לתיבת אוויר

אני חיברתי פילטר חיצוני לנשם מנוע והתקנתי פקק גומי בכניסה של הנשם לתיבת האוויר

 

בדיוק - הרי זה תפקידו של הנשם...

 

באוטו הקודם שלי פירקתי את כל בית המצערת וטבלתי אותו שעה בחומר מיוחד לניקוי קרבורטורים (מעין סוג של חומצה שמנונית שמסירה פיח במהירות היסטרית, זהו בעצם החומר שאיתו עובדים כל המכונים לניקוי קרבורטורים) - בית המצערת יצא נוצץ כביום היוולדו....

באוטו הזה לא ממש בא לי לפרק את כל בית המצערת, נראה לי מיותר לחלוטין.

מה שכן, פעמיים ריסוס והמתנה עם תרסיס לניקוי בלמים חוללו נפלאות במעברים שם...

 

הלוואי והייתי יכול לפרק בקלות את הסעפת ולנקות אותה יסודית עם ENGINE DEGREASER.... אם לא הייתי מפחד שהוא ימיס לי את האמאמאמא של המנוע, הייתי מנסה גם את זה :mm_wink:

בעצם...המממ......אולי ננסה לעשות איזה קומבינה :D (צריך לחשוב על משהו ;-))

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אצלך יש פילטר ייעודי לנשם מנוע ?

ב-106 יש סריגים מאלומיניום בכניסה לתיבת אוויר בחיבור שצינור מנשם המנוע

וכל האדים שעוברים את הסריגים ממשיכים דרך פילטר האוויר

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה לבחור עם האיביזה.

 

ברכבי הקונצרן שמים נוזל קרור G12. זאת תמיסה אדומה שמעורבבת עם מים ביחס של 50/50.

Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אצלך יש פילטר ייעודי לנשם מנוע ?

ב-106 יש סריגים מאלומיניום בכניסה לתיבת אוויר בחיבור שצינור מנשם המנוע

וכל האדים שעוברים את הסריגים ממשיכים דרך פילטר האוויר

 

לא יעזור בית דין, זה לא משנה אם יש/אין פילטר (בסופו של דבר הוא מתמלא בשמן צ'יק צ'ק, ע"ע 205/306) - תמיד יעברו אדים של שמן בסופו של דבר לסעפת היניקה וביחד עם גרגרי אבק שעוברים דרך מסנן האויר (כי הוא עדיין לא מסנן ב 200% אם האויר) נוצרת שם שכבה של שמן עם ליכלוך לאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים.

 

בנוגע למסנן נשם - באוטו הנוכחי שלי יש תעלה והפילטר אויר יושב מאחורי הפנס הימני, לא יצא לי לבדוק לעומק אם יש או אין שם פילטר לנשם...אני זוכר שבאוטו הקודם כן היה לי -אבל שם היתה הזרקה חד נקודתית והמסנן אויר ישב ממש על קצה הסעפת...

בכל מקרה, אני מתמקד כרגע בניקוי - יש לך רעיונות יצירתיים ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אצלך יש פילטר ייעודי לנשם מנוע ?

ב-106 יש סריגים מאלומיניום בכניסה לתיבת אוויר בחיבור שצינור מנשם המנוע

וכל האדים שעוברים את הסריגים ממשיכים דרך פילטר האוויר

 

לא יעזור בית דין, זה לא משנה אם יש/אין פילטר (בסופו של דבר הוא מתמלא בשמן צ'יק צ'ק, ע"ע 205/306) - תמיד יעברו אדים של שמן בסופו של דבר לסעפת היניקה וביחד עם גרגרי אבק שעוברים דרך מסנן האויר (כי הוא עדיין לא מסנן ב 200% אם האויר) נוצרת שם שכבה של שמן עם ליכלוך לאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים.

 

בנוגע למסנן נשם - באוטו הנוכחי שלי יש תעלה והפילטר אויר יושב מאחורי הפנס הימני, לא יצא לי לבדוק לעומק אם יש או אין שם פילטר לנשם...אני זוכר שבאוטו הקודם כן היה לי -אבל שם היתה הזרקה חד נקודתית והמסנן אויר ישב ממש על קצה הסעפת...

בכל מקרה, אני מתמקד כרגע בניקוי - יש לך רעיונות יצירתיים ?

 

איציק

 

לא ממש :roll:

אם לא הייתי רואה ונוגע בג'יפה הזאת אולי הייתי מאמין שהתזה של ספריי כלשהו תנקה את הסעפת, אם רוצים להיות יסודיים אי אפשר להמנע מפירוק סעפת היניקה וכמו שאמרת לטבול אותה בממיס שומנים כלשהו

 

אין לי ספק שניקוי כזה יהיה אפקטיבי, בינינו כמה "מטורפים" כמונו אתה מכיר שחושבים על הדברים הללו ?

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלה קטנה (סורי אם זה ישמע מטומטם, אבל אני לא ממש מבין..)

בתמונה ש XRALLYE106 צירף, איך קוראים לחלק הכסוף המבריק? זה בית המצערת?

תודה!

- איציק -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6501 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...