Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מים ירוקים ב ZX וולקן + תמונות


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6479 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק שאלה קטנה (סורי אם זה ישמע מטומטם, אבל אני לא ממש מבין..)

בתמונה ש XRALLYE106 צירף, איך קוראים לחלק הכסוף המבריק? זה בית המצערת?

תודה!

 

החלק מניקל, בחזית המנוע, הוא בעצם מכסה סעפת הפליטה של המנוע.

לזה התכוונת ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלה קטנה (סורי אם זה ישמע מטומטם, אבל אני לא ממש מבין..)

בתמונה ש XRALLYE106 צירף, איך קוראים לחלק הכסוף המבריק? זה בית המצערת?

תודה!

 

החלק מניקל, בחזית המנוע, הוא בעצם מכסה סעפת הפליטה של המנוע.

לזה התכוונת ?

 

איציק

 

כן, בדיוק, תודה :wink:

- איציק -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובאותו עניין, למה, בשם כל הקדושים, להתקין מנוע כשסעפת פליטה ליד כל האויר הקר מקדימה וסעפת יניקה צפופה בעונש ליד קיר האש?

מה רע בסידור הרגיל של יניקה מקדימה ופליטה מאחור? (תורידו ת'חיוך הדבילי מהפנים, חרמנים).

 

למישהו פתרונים לגבי הבחירה הזו של מתכנני הרכב? (בטח פיז'ו לא היחידים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

איציק שלום.

 

קראתי את השרשור לגבי החלפת מיים ירוקים.

רציתי לדעת בבקשה.

1.מדוע קוראים לרדיאטור פנימי-קיר האש?

2.מה קורה כאשר אין ברז מיים חמים (נשבר) ויש במקום חיבור ישיר של צינור, האם זה גורם לזרימת מיים חמים בכל עת שהאוטו בפעולה?

 

תודה אורן.

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק שלום.

 

קראתי את השרשור לגבי החלפת מיים ירוקים.

רציתי לדעת בבקשה.

1.מדוע קוראים לרדיאטור פנימי-קיר האש?

2.מה קורה כאשר אין ברז מיים חמים (נשבר) ויש במקום חיבור ישיר של צינור, האם זה גורם לזרימת מיים חמים בכל עת שהאוטו בפעולה?

 

תודה אורן.

1. הרדיאטור פנימי נקרא רדיאטור פנימי, קיר אש זה קיר אש. הרדיאטור הפנימי נמצא מאחורי הקיר אש (בתוך הדשבורד).

 

2. כן, תהיה זרימה קבועה של מים במערכת.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יא בן אדם הזוי זה שרשור מ2002

 

וכן שהברז לא שם אז כל הזמן זורמים מים, וקיר אש זה קיר אש שצנרת רדיאטור פנימי עוברת דרכו...זה לא הרדיאטור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יא בן אדם הזוי זה שרשור מ2002

 

וכן שהברז לא שם אז כל הזמן זורמים מים, וקיר אש זה קיר אש שצנרת רדיאטור פנימי עוברת דרכו...זה לא הרדיאטור

 

מהן ההשלכות של זרימה קבועה של מיים חמים הן למנוע בכלל והן למערכת החימום בפרט?

 

אני לא ממש מבין , שהברז היה הוא היה נסגר ונפתח.

במצב פתוח המיים ממשיכים לאן?

במצב סגור המים חוזרים לאן?

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עתיד , תרגיע . למרות שהשרשור מלפני 3 שנים , השאלה לגיטימית לחלוטין. זה לא שהוא שאל אם יש נזילת מים אחרי הטיפול או משהו.

 

נמרוד ,

המים לא הולכים ולא חוזרים , הם ממשיכים להסתחרר במערכת הקירור של המנוע ללא הפרעה , כמו במערכות הישנות בזמן השחימום הופעל. פשוט לא מכניסים את האוויר החם שנוצר לתוך הרכב.

 

הסיבה לביטול הברזים - היו נתפסים חדשות לבקרים עקב קורוזיה , וגרוע מזה - מי הקירור היו נשארים בתוך הרדיאטור הפנימי כל הקיץ (מעטים האנשים שטורחים להפעיל חימום בקיץ) וגורמים לקורוזיה ורקבונות.

ללא ברז יש סרקולציה קבועה , המערכת נשטפת כל הזמן , ויש הרבה פחות מקרי קורוזיה וריקבון

 

(הערה - ברכבי PSA התיאוריה הנ"ל לא הופנמה כראוי בקרב הרדיאטורים הפנימיים - והם מתעקשים להמשיך להירקב... :? )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עתיד , תרגיע . למרות שהשרשור מלפני 3 שנים , השאלה לגיטימית לחלוטין. זה לא שהוא שאל אם יש נזילת מים אחרי הטיפול או משהו.

 

נמרוד ,

המים לא הולכים ולא חוזרים , הם ממשיכים להסתחרר במערכת הקירור של המנוע ללא הפרעה , כמו במערכות הישנות בזמן השחימום הופעל. פשוט לא מכניסים את האוויר החם שנוצר לתוך הרכב.

 

הסיבה לביטול הברזים - היו נתפסים חדשות לבקרים עקב קורוזיה , וגרוע מזה - מי הקירור היו נשארים בתוך הרדיאטור הפנימי כל הקיץ (מעטים האנשים שטורחים להפעיל חימום בקיץ) וגורמים לקורוזיה ורקבונות.

ללא ברז יש סרקולציה קבועה , המערכת נשטפת כל הזמן , ויש הרבה פחות מקרי קורוזיה וריקבון

 

(הערה - ברכבי PSA התיאוריה הנ"ל לא הופנמה כראוי בקרב הרדיאטורים הפנימיים - והם מתעקשים להמשיך להירקב... :? )

 

שמר.

קודם כל תודה.

האם ייתכן שמכיוון שאין לי ברז(כרגע) נוצר חום גבוה מכיוון הסוויצ" ולוח השעונים??

 

חבר מכונאי אמר לי שכשאין ברז אז כל החיווט ולוח השעונים מתחממים וחבל!!(חבר טוב לא תחמן) ובאמת תמיד בקרבת הסוויצ" חם מאוד-מה גם כשחזרתי מאילת לאחר נסיעה ממושכת שהמנוע עבד יותר מ- 6 שעות ברציפות אז למחרת בבוקר האוטו לא הניע לי אלא רק לאחר משחקים בסוויצ".

מה דעתך?

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

למרות שהשרשור מאד ישן,

מחר אני עתיד להחליף מים ירוקים בZX 1400 שלי.

החלטתי על המעשה עקב רצוני הן ללמוד על הרכב (חלק מהמטרות ברכישת רכב זול יחסית)

והן ליישר קו.

המים הירוקים שיש בו היום "מוכתמים" בסוג של בוצה חומה, אני מעריך שבהסטוריית הרכב היו פעמים בהם מילאו אותו במים רגילים.

עברתי על המדריך שוב ושוב - אך בZX שלי הדברים שונים.

 

ראשית, הרדיאטור מנותק מקיר האש - למעשה אין חימום ברכב, הצינור מנותק ממנו דרך מעקף לנקודה אחרת. הצינורות שיוצאים מקיר האש חתוכים ואחוזים עם בנד, כך שאני מעריך שהשסתום שם חסר ערך לפעולה.

שנית, השסתום בצידו הימני של הרדיאטור (לכיוון המצבר) לא קיים עוד מאחר ועשו שם יציקה עם "פרופוקסי" או דומיו.

 

לפיכך, מצאתי רק שסתום אחד - בחלק התחתון הימני של הרדיאטור (ברז ריקון ראשי?)

כמו כן, כמה ס"מ מעל וימין למדיד השמן (כשמסתכלים מחזית הרכב אל תא המנוע) יש בורג אלן שאני מעריך שהוא בורג ניקוז המנוע.

 

אשמח להפנייתכם לשסתומים נוספים שעליי לחפש והנחיות רלבנטיות לסוג רכב זה.

צירפתי תמונה של המנוע במבט כללי, בה ניתן לראות את בורג האלן המדובר צמוד ומצד ימין למנוע, בדיוק מעל לשונית מתכת בזווית של כ45 מעלות מעל וימין למדיד השמן (צבע כחול)

בתודה לעוזרים

eng2.JPG

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6479 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...