Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ הפיאט 238 שלי


spidrman
שימו לב! השרשור הזה בן 5184 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

באיחור ניכר אני מפרסם יומן שיפוץ מקוצר לפיאט 238 שלי,לאיחור ולעיתוי יש סיבות,האיחור נובע מרצף של בעיות,עומס עבודהועניינים אישים כשלצד כל זאת שיפצתי בשנתיים האחרונות סירת דו מנועית מסוג ברטרם 31 פיט (היתוש כפי שנקרא בחיל הים..)-פרוייקט אדיר שגזל המון המון זמן (וגם כסף...). העיתוי גם הוא לא מקרי,מצד אחד חופשת הפסח,מצד שני אני שוקל למכור אותה (פרוייקט נוסף בפתח...) ואםלא אפרסם את היומן עכשיו,לא אפרסמו כלל.

 

אז ככה,הפיאט ילידת 1974,בעלת מנוע 1438 סמ"ק ששירת נאמנה את הפיאט 124 ספיישל. ב238 יושב המנוע לרוחב וההנעה היא קדמית. יחידת ההנעה כמעט זהה לזו שהייתה בשעתו באוטובינקי פרימולה (מי שמכיר וזוכר). להנעה הקדמית ברכב זה יש יתרון אדיר והוא רצפה שטוחה לגמרי ונמוכה מאד-אידיאלי לרכב מסחרי ומאפשר העמסה בנפח אדיר ובקלות רבה(עם שתי דלתות רחבות מאחור ושתיים בצד ימין. אין תעלת גל הינע ואין מדרגהאחורית (כמו בפוולסקאווגן). המנוע חסכוני ושקט וכל אלו יחדיו יצרו פלטפורמה מצויינת לבניית קרוואן.

הקרוואן עצמו נבנה בשנת 1974 בסדנת צ'רלסוורת' באנגליה לשם נסע הבעלים של הרכב מישראל ולתקופה של חודש (אחרי כך לקח את בנו והם טיילו בכל אירופה עד שעלו על מעבורת ביוון ).

 

זהו הקראוון היחיד שאני מכיר שהגג עולה לגמרי לכל אורכו ולא באלכסון כמו בדגמים הגרמניים (ווסטפליהלמשל)וגם זה יתרון אדיר שכן ניתן להסתובב בכל הקראוון עם ראש מורם.

החיסרון שלה-238 הוא המנוע החלש יחסית ובעליות רציניותעולים בהילוך שני.

גם מהירות איננה הצד החזק של ה-238 ו-100 קמ"ש מספיקים לה..

 

בשעתו היו ל-238 שתי בעיות עיקריות,האחת קורוזיה/איכול של פלאג' המים שהיה מתפרק בבת אחת וגורם לרתיחה ולנזק אופייני רכב שאיבד מים והבעיה השניה הייתה התחממות.

 

את שתי הבעיות הללו פתרתי לחלוטין כאשר את פלאג' המים העפתי,למרות שיש לי פלאג' חדש לא הרכבתי אותו אלא הלכתי לבעל מקצוע אומן שייצר לי פלאג' מניירוסטה שאינה מחלידה,כך נפתרה בעיית הפלאג' לתמיד.

 

אשר להתחממות,מערכת הקירור ב-238 מוזרה ביותר,יש שני רדיאטורים אחד מעל השני,רק לאחד יש מאוורר והוא גם הקטן מהשניים.המאוורר הוא אותו אחד שמכניס אויר חם לחמום הקבינה... מוזר ובעייתי.

ע"מ לפתור את הבעיה שופצו הרדיאטורים (וכל מערכת הקירור),הוכנסה יוניט המפעילה מאווררים מ-88 מעלות והוסף מאוורר לרדיאטור הגדול כשהוקפד לשים מאוורר איכותי ובעל הספק משמעותי. מאז אין יותר בעיות התחממות.

 

את הרכב שרכשתי היכרתי עוד מילדות ותמיד כשהייתי רואה אותו חשבתי לעצמי כמה מיוחד הוא ואיך הייתי רוצה גם אני כזה, הרכב הוכנס ע"י בעליו הקודמים (היד הראשונה) לחניה המקורה של בייתם בשנת 1988 ומאז עמד שם עד שרכשתי אותו. המו"מ לא היה פשוט אך בסופו של דבר הסתדרנו וביום שישי ה-14.7.06 בבוקר נגרר הררכב למוסך "אראל" במפרץ חיפה (את התאריך אני לא אשכח ותיכף אסביר מדוע).

 

כמה תמונות משלב הטרום מוסך, המשך יבוא בקרוב

פיאט 005.jpg

פיאט 007.jpg

פיאט 006.jpg

פיאט 008.jpg

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז הנה ההמשך:

 

הרכב הגיע ביום שישי למוסך,בקושי רב הועלה לליפט משום שהגלגלים היו תפוסים,אחרי כשעתיים פורקו הגלגלים והבלמים והכל נשלח לשיפוץ,בינתיים החלה מלחמת לבנון השנייה ובצפון כבר נפלו טילים... ביום א' אחרי כן נסעתי להביא את תופי ורפידות הבלם וברגע שנכנסתי למוסך נפלה סדרת הטילים הראשונה כקילומטר מהמוסך...האסון במוסך הרכבת בחיפה למי שזוכר. המלחמה תקעה את השיפוץ לכחודש וחצי.

 

כאמור,מערכת הבלימה שופצה כולה,תופים,סנדלים,צינורות בלם,כל משאבות האופן וכמובן משאבה מרכזית.

 

מערכתהקירור שופצה כפי שתואר בהודעה הקודמת.

 

המנוע פורק לגורמים,אומנם כמעט לא הייתה שחיקה (44000 ק"מ בלבד..) אבל בגלל שעמד 18 שנים והכל היה תפוס למדי הוא עבר שיפוץ מלא כולל חריטות,כל מערכות העזר שופצו גם הן. מיכל הדלק נוקה,הגיר נוקה,הוחלפו מחזירי שמש והוחלפו קלאצ',מייסב לחץ ומשאבת קלאץ'.

 

תיבת ההגה פורקה וגורזה,בעצה עם המכונאי היא פורקה למרות שיש בה נקודה קשה (בגלל שהרכב עמד),כל התפוחים נבדקו ואין בהם שום חופש שהוא ולכן לא נגענו בהם.

 

מיסבי גלגל אחוריים הוחלפו וכך גם חלקים ממערכת הפליטה.

 

על הדרך הוחלפו עוד המון פריטים שהיריעה קצרה מלפרט והרכב הועבר לפחח .

 

מצב הבודי היה מצויין ולמעט חלודה שטחית (ג'ינג'ים) לא היה דבר,לא היו חורים,לא היה צורך במילוי מסיבי של חומר או חיתוך וריתוך פחים. אחרי הכל גם אצל הבעלים הקודם וגם אצלי הרכב חנה רק בחניה מקורה היטב.

 

הרכב נצבע מבפנים (קבינה) ומבחוץ. הצבעים וגם צורת הצביעה (שני גוונים אך לא בחיתוך נדוש לאורך הרכב בחצי גובה כמו שמקובל) נבחרו לאחר לא מעט היסוסים.

פיאט 011.jpg

פיאט 009.jpg

פיאט 010.jpg

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרק שלישי:

 

אחרי סיום הפחחות והצביעה הגיעה שלב חידוש פנים הקרוואן, כל דיפוני ויחידות העץ נוקו,לוטשו ונצבעו בלכה עם גיוון. כל ריפודי המיטות/ספסלים הוחלפו ונתפרו ע"י חמי שהוא אומן בתחום,כך גם הוילונות לאורך כל הקרוואן,הגג המתרומם נוקה היטב ולא להאמין באיזה מצב היריעה המקורית שמתרוממת איתו (ניתן לראות בתמונות). המקרר המקורי עבד על גז בישול,נראה לי מסוכן ולכן הוחלף במקרר אמיתי,כזה עם מדחס שמקרר חזק ומיד... אלא שהמקרר עובד על 220 וולט ולכן הושקע ממון רב ברכישת מצבר פריקה עמוקה רב עוצמה המחובר לממיר מתח בהספק של 1500 וואט (דמוי סינוס-מתאים למחבים ניידים וציוד רגיש) ולכל זאת הוספו אביזרים נוספים שמאפשרים שימוש בשתי מקורות מתח 12 ו-220 וולט ומשני מצברים,זה של הרכב וזה של הפריקה העמוקה.

 

מיכל המים (לשתיה ושטיפת כלים) נוקה וחוטא,משאבת המים נוקתה גם היא וכל המערכת לרבות הכיור והניקוז ממנו פועלים ללא דופי.

 

הכיריים נוקו גם הם אך את מיכל הגז טרם מילאתי עד היום...

 

הקראוון מאובזר מאד,יש בו ניאונים 12V משנת 1974,יש המון מקומות אחסון,הפנים מודולרי ותוך חצי דקה הופך השולחן למיטה ולהיפך. יש גם מיטה נוספת מסוג אלונקה שניתן להתקינה מעל למיטות הקיימות.

 

בחרתי להתקין רדיו טייפסוני גם הוא מהדגמים של שנות ה-70 וה-80וריפודי תא הנוסעים הם באמת משנות ה-80...

 

עם הרכב נסענו מספר פעמים לקמפינג ומדובר בחוויה יחודית,אני לא מדבר על תשומת הלב האדירה שהוא מעורר והצפירות מנהגים מתלהבים.

מאז השיפוץ הוא הורץ וסה"כ נסע מאז כ-1000 ק"מ וכיוםיש לו 44500 ק"מ.

 

טסטים הוא עובר ללא בעיה (וכן..עם אורות דרך צהובים-בהמשך לשרשור שרץ כאן במקביל).

 

עכשיו יש פרוייקט חדש בפתח...

פיאט 002.jpg

פיאט 003.jpg

פיאט 001.jpg

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה כן... גם ונדליזם היה,בשלב מסויים עמד הרכב בחניה המקורה של בית הוריי לצורך עבודות ובוקר אחד גיליתי שמישהו לקח את הלכה המגוונת שהייתה ברכב ו"צייר" על כל הרכב (אחרי הצבע!) והנה דוגמא לאסון (שבסוף תוקן בעלות נוספת):

פיאט 004.jpg

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רק מילה אחת להגיד.....

.

..

ווווואאאאאאוווווווווווו ענק.

מדהימה.

 

 

יש תמונות פנים?

 

תהנה ממנה בהחלט חויה ייחודית

 

אמנם באיחור אבל יש מדחסים ל 12vDC למקררים אם אתה צריך 

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה כן... גם ונדליזם היה,בשלב מסויים עמד הרכב בחניה המקורה של בית הוריי לצורך עבודות ובוקר אחד גיליתי שמישהו לקח את הלכה המגוונת שהייתה ברכב ו"צייר" על כל הרכב (אחרי הצבע!) והנה דוגמא לאסון (שבסוף תוקן בעלות נוספת):

 

אם הייתי תופס את מי שעושה דבר כזה הוא היה מתאשפז להשתלה מחדש של זוג ידיים:x

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקסים!

 

בתור ילד, הייתי לי חיבה עמוקה (שקשה לי להסביר היום את מקורה) לדגם. ברחוב השלום ברעננה היה 238 (מסחרי) שהייתי מבקר בכל הזדמנות.

 

כמה הילוכים יש ל-238?

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ ברמה גבוהה לרכב מיוחד ונדיר, שנעלם מנוף ארצינו לפני שנים רבות.

לפיאט 238 היה מנוע 1438 סמ"ק, כמו של ה 124 ספיישל, רק ללא מאייד כפול ועם יחס דחיסה נמוך יותר, מה שגרע מהספקו 18 כ"ס - 52 כ"ס לעומת 70 כ"ס ב 124.

לוח המחוונים נלקח מהפיאט 850 ספיישל וגלגל ההגה מהפיאט 850 הרגילה.

סה"כ יוצרה הפיאט 238 יותר מ 15 שנה, עד שהוחלפה בדוקאטו, שהיתה פרי שיתוף פעולה של פיאט ופיג'ו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפוץ ברמה גבוהה לרכב מיוחד ונדיר, שנעלם מנוף ארצינו לפני שנים רבות.

לפיאט 238 היה מנוע 1438 סמ"ק, כמו של ה 124 ספיישל, רק ללא מאייד כפול ועם יחס דחיסה נמוך יותר, מה שגרע מהספקו 18 כ"ס - 52 כ"ס לעומת 70 כ"ס ב 124.

לוח המחוונים נלקח מהפיאט 850 ספיישל וגלגל ההגה מהפיאט 850 הרגילה.

סה"כ יוצרה הפיאט 238 יותר מ 15 שנה, עד שהוחלפה בדוקאטו, שהיתה פרי שיתוף פעולה של פיאט ופיג'ו.

האם הם הגיעו ביבוא סדיר לארץ? מעולם לא ראיתי כאלה

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5184 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...