Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5975 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

עלה דיון בפורום אחר לגבי נושא בלימה.

השאלה היא,היכן מרחק הבלימה יהיה גדול יותר ,בצמיג חם או קר?

אני אישית חושב שבצמיג חם מכיוון שהצמיג אוחז בצורה יעילה יותר את הכביש.

הארות והערות יתקבלו בברכה :)

פורסם

מבחינה פיזיקלית: מרחק הבלימה תלוי בכוח החיכוך בין הצמיג לכביש, ובמהירות (ועוד כל מיני דברים אבל לא קשור כרגע). מהירות לא קשורה לחום אז זה לא זה.

כוח החיכוך תלוי בנורמל ובמקדם החיכוך. הנורמל נגזר מכוח הכבידה - גם לא קשור לחום, והדבר היחיד שנשאר זה מקדם החיכוך בין הגומי לכביש.

בקיצור מה שצריך למצוא זה האם מקדם החיכוך של גומי מושפע מטמפ'.

לפי האתר הזה - http://www.engineershandbook.com/Tables/frictioncoefficients.htm, ההשפעה היחידה על מקדם החיכוך של גומי עם כביש היא יבש/רטוב.

לפי דעתי אין השפעה לטמפ' שכן אז היית רואה אזהרות לא לבלום בלימות חירום בתחילת נסיעה. מן הסתם זה לא קיים.

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

פורסם

ועוד איך שלטמפ' יש השפעה על יכולת הבלימה, גם אם פיזיקילית לא מדובר בהשפעה ישירה.

 

כמו לכל דבר העוסק בחיכוך, יש טווח טמפ' עבודה יעיל.

כאשר הטמפ' נמוכה מדי, יכולת הצמיגים והבלמים נמוכה מהמקסימום, כאשר הטמפ' גבוהה מדי (ומחוץ לטווח היעיל), יכולת הצמיגים והבלמים שוב יורדת.

 

בחיי יום יום הדבר פחות קריטי, למעט חימום בלמים במורד כביש הררי, אבל בנהיגה ספורטיבית / מרוצים, שמירה על הצמיגים והבלמים בטווח האפקטיבי מאד חשובה.

 

 

דני G.

פורסם

בוודאי שיש השפעה, גם בצמיגים רגילים. הטווחים אולי יהיו שונים, אבל הפיזיקה היא אותה פיזיקה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
מבחינה פיזיקלית: מרחק הבלימה תלוי בכוח החיכוך בין הצמיג לכביש, ובמהירות (ועוד כל מיני דברים אבל לא קשור כרגע). מהירות לא קשורה לחום אז זה לא זה.

כוח החיכוך תלוי בנורמל ובמקדם החיכוך. הנורמל נגזר מכוח הכבידה - גם לא קשור לחום, והדבר היחיד שנשאר זה מקדם החיכוך בין הגומי לכביש.

בקיצור מה שצריך למצוא זה האם מקדם החיכוך של גומי מושפע מטמפ'.

לפי האתר הזה - http://www.engineershandbook.com/Tables/frictioncoefficients.htm, ההשפעה היחידה על מקדם החיכוך של גומי עם כביש היא יבש/רטוב.

לפי דעתי אין השפעה לטמפ' שכן אז היית רואה אזהרות לא לבלום בלימות חירום בתחילת נסיעה. מן הסתם זה לא קיים.

 

טמפרטורה משפיעה על מקדם החיכוך. זה שבפיזיקה התיכונית מזניחים את זה, לא אומר שזה לא קיים...

פורסם

בטח שטמפרטורה מגדילה את החיכוך

תחזרו לדוגמאות של בית ספר...:

כך את שתי כפות הידים ושפשף אותם תראה שהם מתחממות יותר קשה לשפשף כי החיכוך גדל.

 

וכן הכל תלוי בטמפ' עבודה לא יותר מידי חם לא יותר מידי קר.

peugeot 206 xs 1.6 16v 2008

Citroën xantia 2.0 16v 2000

Citroën xantia 2.0 16v 2001

Audi A3 2.0T 2008 בשעות הפנאי

פורסם

מה יש להשתכנע? צמיג חם אוחז יותר.

נסעת פעם בקארטינג? עד שהצמיגים מתחממים הקארט מחליק בכל סיבוב.

נהגת פעם באוטו וניסית לתקוף כיכר עם צמיגים קרים? אתה בוודאי מכיר את תחושת התת-היגוי.

לא צריך להיות מדען טילים כדי להבין את זה :roll:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
מה יש להשתכנע? צמיג חם אוחז יותר.

נסעת פעם בקארטינג? עד שהצמיגים מתחממים הקארט מחליק בכל סיבוב.

נהגת פעם באוטו וניסית לתקוף כיכר עם צמיגים קרים? אתה בוודאי מכיר את תחושת התת-היגוי.

לא צריך להיות מדען טילים כדי להבין את זה :roll:

 

איתמר.

הדוגמא עם הכיכר נראת לי יותר הגיונית מכיוון שטל והלחות שמצטברים על הכביש בימים הלחים וקרים

ובגלל זה יש החלקה.

ולב דווקא בגלל צמיג קר...

peugeot 206 xs 1.6 16v 2008

Citroën xantia 2.0 16v 2000

Citroën xantia 2.0 16v 2001

Audi A3 2.0T 2008 בשעות הפנאי

פורסם

מקדם החיכוך הגורם היחיד שמשפיע על אחיזת הצמיגים. אתה רואה את מקדם החיכוך כמשהו קבוע, וזה לא נכון. הוא משתנה בהתאם לפני הכביש, הטמפרטורה ועוד מאות משתנים אחרים. המונח "מקדם חיכוך", במקרה זה, בעצם מאגד את כל ההשפעות החיצוניות האפשריות על הצמיג.

פורסם

צמיג חם נהיה יותר דפיק. צמיג קר הוא יותר קשיח ומפתח פחות אחיזה.

אין לי נוסחאות פיזיקליות להוכי את זה, אבל מנסיון, צמיג ספורטיבי חם הוא ממש דביק!

החום גם גורם לבלאי יותר גבוה כי הצמיג מתפרק ומאבד שכבות יותר מהר.

Kawasaki Versys !!!

פורסם

צמיג חם הוא צמיג רך יותר ולכן אוחז בכביש טוב יותר, אופנוענים מתקשים להחליט האם כדאי בחורף להוריד לחץ אוויר מה שיביא להתחממות מהירה ואחיזה עדיפה, אך מצד שני יכול להביא לציפה גדולה יותר בגשם בגלל שטח מגע גדול יותר עם הכביש.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

×
×
  • תוכן חדש...