Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גלגל משוחרר במיצוביש איוו (נא להקפיד על כותרת עניינית)


arama
שימו לב! השרשור הזה בן 5187 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את הסיפור הזה כתבתי כבר בפורום STI אך לדעתי חשוב מאד שכולם יקראו .

 

....אתמול קמתי בבוקר , ויצאתי מהבית עם האיבו 8 שלי לקחת את ילדתי לגן , ותוך כדי נסיעה מאד איטית

התחלתי לשמוע רעש המגיע מהאיזור האחורי של הרכב , רעש שהתגבר בסיבוב ונישמע כמו : ת,ת,ת,ת ....עולה ויורד

עד שחשבתי שמשהוא עומד להתפרק לי ברכב.

מיד עצרתי את הרכב , הסתכלתי בתחתית , ניערתי את הציריות , ונדא! , לא הצלחתי לפענח כלום.

מאחר ואני מטפל ברכב ב TIG התקשרתי מיד לערן גומר ובהתיעצות עם אילן , הפנו אותי השניים (מאחר ואני תושב ירושלים)

לחברה לבירור .

 

 

מיד נסעתי לאט מאד למיצובישי מוטורס (אוטוויק בירושלים ) , הגעתי לבוחן בשם אלון , אשר הודיע לי שבדיקה עולה 450 שח + מע"מ

ללא כל קשר לעלות התיקון , וגם אם אתקן אצלהם את הרכב הסך לא יקוזז לי אלא יהיה בתוספת לעלות התיקון .

כמובן שסרבתי , מכוון שלא יעלה על הדעת שבדיקה של 10 דקות על ליפט תעלה לי כמעט 600 שח ?!? איפא נישמע דבר כזה !

ובמיוחד כאשר הבעתי את הסכמתי לתקן אצלהם את הרכב , עדיין סרבו לקזז את עלות הבדיקה.

ולמרות זאת , מכונאי בשם אחמד ששמע את הסיפור בדק לי בצורת חפיף את הציריות ואמר לי שהבעייה כניראה מקורה בדרייבשפט.

 

הלכתי למוסך אחר בשם " מוטו" בירושלים המתמחה ב: ב מ וו , ו, לנד רובר , ושם בעל המוסך בשם "חורי" שמתמחה במכוניות 4X4

אמר לי אחרי אבחון בנסיעה כי לדעתו הבעייה חד משמעית מגיעה מהציריה השמאלית ושהוא מרגיש חופש יתר על המידה .

שאלתי אותו אם הוא בטוח , והוא ענה ב 80% , ואם זה לא יהיה ציריה כניראה שיש בעייה בדפרנציאל האחורי ...

 

משם נסעתי למוסך (בהמלצת חבר) "מרכז הגירים " במתחם המוסכים בתלפיות בירושלים , כאשר במוסך הזה מטפלים, משפצים , גירים

ודיפרנציאלים ואמרתי לעצמי , פה יעלו על הבעייה ציק , צאק , אך בעל המוסך בדק לי את הרכב בנסיעה והודיע לי שיש לי כניראה

בעייה באחד מגלגלי השיניים בגיר ומאחר והוא לא מכיר את הרכב , ואין לו חלקים , כניראה שעלי להחליף גיר קומפלט או למצוא אחד מפירוק.

 

אחרי שלוש שעות של טיולים במתחם המוסכים בתלפיות , שלח אותי חבר למוסך "יונה המכוון" לבדיקת ציר קדמי, וציריות .

עליתי על הבור עם הרכב , בדק לי המכונאי את הציריות ולא מצא כלום...ואמר: לדעתי במליון אחוז זה מהדרייבשאפט, כי אני מרגיש

חופש רציני....

 

אם יש דבר שאני שונא , זה חוסר הבנה ואבחנה מדוייקת , שלא לדבר על כך שבירושלים אין שום מוסך שמבין במכוניות כאלה וחבל.

טוב ברוב יאושי , התקשרתי לערן מ TIG ואמרתי לו שאין לי ברירה ושאני מגיע אליו עם הרכב למחרת בבוקר (כלומר היום) , אך ערן הפציר בי והזהיר אולי שלא להגיע עם הרכב בנסיעה אלא על גרר בלבד!

 

אני חייב לציין שלמרות שאמרתי לערן שהרכב נוסע , הוא ביקש והזהיר אותי במשפט שחקוק לי בראש:

"שלא תעיז להגיע עם הרכב בנסיעה - אלא רק בגרר " ! ....וכניראה שההזהרה הזו אולי הצילה את חיי

ואיני מגזים!

 

בשעה 8:00 בבוקר הגיע הגרר , ולקח את הרכב (לא יכולתי להצטרף אליו מאחר והיו לו בדרך עוד גרירות) ולכן חבר טוב הסיע אותי

לTIG בחולון .

 

הרכב הגיע לפניי על ידי הגרר ל TIG וכרבע שעה לפני הגעתי אני מקבל שיחת טלפון מ אילן מ TIG שממש הפילה אותי לקרשים כאשר הוא מבשר לי ,כי כל הבעיה נבעה מ.... גלגל שמאלי משוחרר!?!

כאשר ברגיו היו רופפים!

לא ידעתי אם לצחוק או לבכות , חשבתי שהוא צוחק עליי , אבל , אילן לא צחק כלל וכלל , ואמר לי

שהוא פירק 2 ברגים מהגלגל ביד ...ללא מפתח בכללֱ! , היתי בשוק! , ואנני רוצה לחשוב מה היה

קורה אם לא היתי שומע בקול ערן והיתי מגיע ברכב , בירידות ובסיבובים של היציאה מירושלים

עד שער הגיא ..........

 

הגעתי ל TIG , ואילן כבר חיזק לי את כל הגלגלים עאשר פירק אותם אחד אחד , שם גריז

ומירכז לי את הברגים , תוך שאני שותה קפה ועדיין בהלם , כאשר רבע שעה אחרי שהגעתי

ל TIG , הרכב היה מוכן .

 

לסיכום :

 

המקרה הזה לימד אותי על בשרי איזה מוסכים יש בארץ , ומה רמתם המקצועית (לא שאין מוסכים

או אנשי מקצוע טובים , רק שברכבי ספורט , ובמיוחד כאשר מדובר במיצובישי איבולושיין , צריך

לפנות אך ורק למי שמכיר את הרכב וחי אותו .)

 

ראשית אני רוצה להודות לערן על נסיונו ומקצועיותו שהתבטאה בכך שהתעקש שאביא את הרכב בגרר

ולא בנסיעה , ובכך יכול להיות שהציל את חיי כאשר איני רוצה לחשוב מה היה קורא אם היה עף לי

גלגל באמצע נסיעה.

 

שנית , אני רוצה להודות שוב לערן ולאילן על היושרה המקצועית כאשר הרכב הגיע לפניי ל TIG

ולמרות שבנקל יכלו לספר לי סיפורים על ציריה או דריבשאפט שצריך להחליף , פשוט עלו על

הבעייה וסיפרו לי את האמת , והכי הרשים אותי זה שבסופו של יום , גם לא גבו ממני גם לא שקל

אחד! ,

 

פשוט לא יאומן , אך בהחלט יסופר....

 

אמיר ארמה

 

 

ׁ( מצורפת תמונת הרכב שלי בסדנת\מוסך TIG בחולון)

במוסך TIG.JPG

אמיר

Mitsubishi Evolution X MR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקרה הזה לימד אותי על בשרי איזה מוסכים יש בארץ , ומה רמתם המקצועית (לא שאין מוסכים

או אנשי מקצוע טובים , רק שברכבי ספורט , ובמיוחד כאשר מדובר במיצובישי איבולושיין , צריך

לפנות אך ורק למי שמכיר את הרכב וחי אותו .)

 

רק לא ברור לי מה העובדה שמדובר ברכב ספורט קשורה לאי האיתור של הברגים המשוחררים במוסכים האחרים?

אין קשר. חוסר מקצועיות נטו. אבל חשוב לזכור שזו לא בעיה שכיחה ומתוך הנסיון שיש להם, הם מחפשים בד"כ דברים יותר רציניים.

מזל שהבאת את הרכב על גרר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והשאלה הכי חשובה: מי לעזאזל סגר(יותר נכון היה אמור) את הברגים באותו גלגל בפעם האחרונה??

 

:twisted:

 

אגב, קרה לי פעם עם חיפושית(אני הטיפש) ועף לי גלגל ב-80 קמ"ש..במזל גדול לא פגע באף אחד וגם אני עצרתי בשלום בשוליים. מאז אני מסויט ובודק 2-3 פעמים שכל הברגים מחוזקים ברכבים שאני עובד עליהם..:wink:

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר שפירקו לי את הגלגל , אני חושד שאולי ניסו לגנוב לי את הגנטים וניבהלו \ או ראו את הבורג

החמישי המיוחד שאין במפתח צלב

אמיר

Mitsubishi Evolution X MR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד ל-TIG.

כל השאר - שיהיו בריאים.....

מוסך מורשה - פשוט חוצפה.

 

הכי חושב - אני שמח לראות שלך ולאיוו שלום :)

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מוציא את העשן שיוצא מהאגזוז החוצה (מחוץ למוסך)יש את זה גם במוסכים רגילים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב.

לא מפליא אותי הסיפור.היות ובין תאות בצע וחוסר מקצועיות המרחק לא גדול.

אני עברתי לפני 4 שנים מענף התעופה לענף הרכב.(לא בצורה רצונית.)

צר לי לומר אך כול בעל מקצוע רציני מנצנץ ככוכב בחושך.

לא עובדים לפי פרוטוקול ואיש הישר בעיניו יעשה.

לכן לא מפתיע. וטוב שהיה צדיק אחד שאמר אמת ויעץ נכון.

שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להיות סדנא שמתמחה הרכבי ספורט כדי לאתר גלגל משוחרר. (מבלי לפגוע במקצועיות של TIG כמובן)

צריך רק לחפש את התקלה ולא את הכסף.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אלו התקלות היותר קשות, שנגרמו על ידי עבודה רשלנית שבוצעה קודם. מתקין חותך אזיקון יחד עם חוט חשמלי שנוגע לא נוגע, חשמלאי שפוצע פין של מחבר חשמלי וגורם למגע רופף, מכונאי מרכיב חלק לא בצורה נכונה או שוכח לחבר או לחזק דברים וכו'.

תתפלאו כמה תקלות עם סמפטומים חריגים מאוד, מתגלות בסוף שנגרמו מאיזה שטות גמורה שממש לא שמו לב אליה בהתחלה.

 

אני מאמין שאוטווויק, המוסך הראשון אליו פנו, היה בודק ומוצא מה הבעיה ולא מחייב, או לפחות מחייב חיוב סמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5187 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...