Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6030 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
היה לי שמן חצי סינטתי בבית, ובתחנת דלק הלחיצו אותי ואמרו שאין בכלל שמן ושאני חייב למלא מיד. בגלל שהרגע קניתי את האוטו והבנתי שבעצם נסעתי בו בלי שמן שבוע נלחצתי ושמתי ליטר בינתיים, וכשהגעתי הביתה שמתי עוד חצי ליטר של חצי סינטתי בערך (אולי אפיל 700 מ"ל, אני לא באמת יודע, אבל זה היה פחות מרבע מיכל של 4 ליטר - כלומר, פחות מליטר).

 

אם אתם אומרים שזה לא עושה שום נזק אני מאמין לכם, לא נראה לי שזה יפריע לי לישון :) פשוט רוצה לחסוך לעצמי בעיות יקרות במנוע.

 

מעבר לזה, אתם באמת חושבים שכדאי לא לבדוק שמן בתחנת דלק? אפשר להסתפק בהחלפת השמן של הטיפול התקופתי?

פשוט התרגלתי למכוניות ישנות יותר שיש בהן דליפות כל שני וחמישי אז צריך לבדוק שמן כל שבוע.

 

 

זה רק אני או שהבחור נוסע עם 1.7 ליטר שמן יותר מידי?!

אם הרכב טופל במעמד הקניה אני בספק שלא היה שמן במערכת. בבדיקה שמתבצעת בתחנת דלק השמן מפוזר ברחבי המנוע ולכן המדיד מעיד כי חסר שמן.

ההצעה המיידית היא לבדוק שמן כשהרכב קר ונמצא על משטח מאוזן, ובמידה ויש עודף שמן לגשת למוסך במיידית על מנת לנקז את העודפים ולמנוע נזק עתידי לממיר קטליטי, שלא לדבר על המנוע.

פורסם

טוב, בדקתי עכשיו שמן כשהמנוע עוד קצת חם (שעה אחרי נסיעה), וגם לפי הספר רכב, ובהחלט יש קצת יותר מדי שמן.

 

כלומר - בספר זה מחולק לאיזורים A-B-C, וכתוב ש'אסור בשום פנים ואופן שיהיה שמן מעל איזור A', וזה לצערי המצב כרגע.

מה הפעולות שנוקטים במצב כזה (במוסך)? כלומר, אני בסה'כ צריך ללכת לעשות ניקוז שמן?

כמה הטיפול הזה מורכב / כמה זמן הוא לוקח? (האם זה מסוג הדברים שדורשים להשאיר את האוטו ליום או שמתקתקים בשעה?)

דחוף וקריטי שארוץ מחר למוסך או שזה סובל דיחוי ליום ראשון?

 

בנוסף, כתוב בספר של פולקסווגן גם שאין לערבב תוספים עם השמן, וזה בדיוק מה שעשו לי בתחנת דלק. האם כדאי לי לעשות במוסך גם החלפת שמן?

כמה התהליך הזה מסובך / ארוך / דחוף?

  • ספונסר פורום
פורסם

אז אולי באמת כבר כדאי לך לבצע החלפה של השמן והמסנן

ולמלות שמן סינטטי שמתאים לרכב ,כך שאתה יודע בדיוק מה שיש

לך בפנים ,במקום הסלט הנוכחי.

זה מומלץ מאד לצמצם מידי פעם את המרווח של החלפת השמן .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

אני לא מצליח להבין מהדברים האם אני נמצא כרגע במצב חמור שאני צריך להיות מודאג מאד לגביו,

 

או שבסך הכל מדובר בהליך פשוט וסטנדרטי שסובל דיחוי גם ליום ראשון.

פורסם

מדובר בהליך פשוט 10 דקות עבודה.

 

מומלץ להימנע מנסיעה עם עודף שמן.

 

החלף שמן + מסנן מקורי של יצרן הרכב במוסך מתמחה בלבד.

פורסם

מתעלק על השרשור.

שמן מנוע 10W40 של מובייל, לא מתאים לפולו 2001 16V ?

והאם אני יכול לגרום נזק מהשימוש בשמן הנל?

כמה קריטי זה החלפה ל5W40 ?

תודה לעונים.

פורסם

שמן סינטטי 5w40 עולה בחנויות חלקי חילוף בין 120-150 ש"ח (לא באוטו-דיפו היקרנים!)

מסנן שמן מקורי- 55-70 ש"ח לפולו הזו

עלות העבודה שלהחלפת של שמן ומסנן נע בין 50-80 ש"ח בד"כ.

 

נגיד סה"כ 250-300 ש"ח.

 

בשביל הסכום הזה, לא שווה לסכן את המנוע.

גש, קנה את החלפים (או שתיגש לרון) וסע לשלום ובראש שקט :) .

פורסם
פורסם

 

מצטער אם לא הבנת אותי. השאלה המקורית שלי היא:

שמן מנוע 10W40 של מובייל, לא מתאים לפולו 2001 16V ?

והאם אני יכול לגרום נזק מהשימוש בשמן הנל?

כמה קריטי זה החלפה ל5W40 ?

תודה לעונים.

×
×
  • תוכן חדש...