Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגי צמיגים (סימטריים? חד כיווניים?)


איל לוין
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5727 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב לחברי הפורום ושבוע טוב שיהיה (:

 

רציתי לשאול לגבי משהו שקראתי לגביו באחד השרשורים האחרונים שפורסמו כאן בפורום.

 

 

מה הם בעצם הסוגים שאתם מדברים עליהם?

 

צמיג חד-כיווני, צמיג סימטרי, א-סימטרי

 

איך אפשר לדעת מה לי יש, מה לי באמת מתאים, ומה אני יכול לעשות כדי לשפר אולי מצב שקיים אצלי ברכב.

 

 

אצלי באקסנט 2005 יש סרן קדמי גלגלי פירלי, ובסרן האחורי גלגלי GTמשו.

 

לאחרונה החלפתי בין הסרנים (קדימה לאחורה) עקב שבתקופה שהGT היו מקדימה האוטו היה מושך ימינה קצת, והגלגלים היו חורקים בסיבובים (PSI תקין כל הזמן אצלי)

 

הייתי סקרן מה יקרה אם אני אשים את הפירלי (היותר חדשים) מקדימה.

 

כעט האוטו מרגיש שונה, יציב יותר, הגלגלים לא חורקים.. אבל, במקום לסטות ימינה הרכב נוסע בקו ישר ללא הפרעה - פרט לעניין שכביכול ההגה יצא ממרכוז. כשההגה נטוי שמאלה הרכב נוסע ישר...

 

יש למישהו הארות בשבילי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיג חד כיווני הוא צמיג שהTREAD שלו מתאים ליסוע רק לכיוון גילגול אחד (ללא שום קשר באיזה צד הוא נמצא - ימין או שמאל)

צמיג א-סימטרי הוא צמיג שמתאים או לצד ימין - או לצד שמאל (מסקנה אתה קונה צמיג אחד לצד ימין ואחד לצד שמאל - זוג שונה.

 

וכמובן שיש צמיגים שהם גם כיווניים וגם סימטרים.

 

לכל זה - אין קשר להצלבה קדימה אחורה כמו שאתה אומר שעשית.

 

אם היתה סטייה והיא נעלמה - תבדוק את הצמיגים שעכשיו מאחורה לפגמים או לאיזון (אם לא עשית)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה צמיג רגיל (סימטרי) :

 

img_P6000powergy.jpg

 

אין חשיבות לכיוון הסיבוב שלו או לצד שאליו פונה הדופן שלו, וזאת מכיון שאם תהפוך אותו, הסוליה תראה בדיוק אותו הדבר.

 

זה צמיג כיווני:

 

gsd3v.jpg

 

יש חשיבות לכיוון הסיבוב שלו, מפני שכפי שניתן לראות, החריצים שלו פונים אך ורק לכיוון אחד. אם תרכיב אותו הפוך, הוא לא ינקז מים ויאבד אחיזה מוקדם מהרגיל.

 

זה צמיג א-סימטרי:

 

goodyear_excellence.jpg

 

אין חשיבות לכיוון הסיבוב שלו, אבל יש חשיבות לצד שאליו היא פונה. כמו בצמיג הכיווני, גם כאן התקנה רשלנית תביא לאובדן אחיזה מוקדם מהצפוי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - תשובה מצויינת ומפורטת של אלעד.

 

תיקון קטן בקשר להערה הזאת של ליביו:

 

צמיג א-סימטרי הוא צמיג שמתאים או לצד ימין - או לצד שמאל (מסקנה אתה קונה צמיג אחד לצד ימין ואחד לצד שמאל - זוג שונה.

 

 

אתה לא קונה צמיגים שונים, הם פשוט יהיו מורכבים בכיוון הפוך מהנגדי - כל צמיג עם החלק החיצוני שלו כלפי חוץ הרכב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא התבלבל כנראה עם צמיגים שהם גם אסימטריים וגם כיווניים.

 

לא מכיר חיה כזאת בקרב צמיגי הכביש הנורמליים. גם צמיגי "סמי סליקס" מהכרותי הם או כיווניים או אסימטריים. אשמח לראות דוגמה לצמיג אסימטרי כיווני ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...