Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני ממש לפני קניי רכב חדש, הונדה ג'אז 1400


רקשאלה
שימו לב! השרשור הזה בן 5420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני באופן אישי לא מתלהב מנסיעות מבחן, בדיוק כמו מהדייטים של 10 דקות. אומנם אפשר לפסול בדייט כזה את מה שממש לא מתאים, אבל בכל זאת צריך זמן יותר ממושך על מנת לגבש דעה לכאן ולכאן. התחושה הסובייקטיבית אחרי שעה יכולה להיות לא כמו אחרי 10 דקות, ואחרי יום לא כמו אחרי שעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני באופן אישי לא מתלהב מנסיעות מבחן' date=' בדיוק כמו מהדייטים של 10 דקות. אומנם אפשר לפסול בדייט כזה את מה שממש לא מתאים, אבל בכל זאת צריך זמן יותר ממושך על מנת לגבש דעה לכאן ולכאן. התחושה הסובייקטיבית אחרי שעה יכולה להיות לא כמו אחרי 10 דקות, ואחרי יום לא כמו אחרי שעה.[/quote']

 

צודק, עדיף על עיוור, ואז כבר קנית את האוטו ואתה חייב ללמוד לחיות עם החסרונות שלו... :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא על עיוור. בנסיעת מבחן אפשר לפסול משהו לחלוטין - כפי קרה לי עם הפריוס, שהוא רכב יוצא דופן ולא דומה לשום דבר אחר. כאשר ההתלבטות בין רכבים פחות או יותר דומים גם כדאי לקחת נסיעת מבחן, לחוש מה הנוחות של הרכב, איך בידוד הרעשים וכדומה. אבל אני באופן אישי לוקח בחשבון כי בדובר בהרגשות הסובייקטיביות של אותו הרגע, (במיוחד בנוגע לנוחות), שלא תמיד כדאי להסתמך עלייה ב-100%. אני נותן לנסיעת מבחן משקל בסביבות 20% בשיקלול ההחלטה הסופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי היעוץ. לכל אחד יש הדגשים משלו. כתב הרכב למשל בוחן המון רכבים חדשים הוא מבין מהם היטב מנקודת מבטו, הוא שם לב על כל מיני דברים שאדם מהישוב לא מבין בהם, הוא לא כ"כ מותרד מה אמור להיות עתידו של הרכב, המילה "מחירון" היא הגנאי עבורו וכו.

 

אדם כמוני, הצרכן הקטן, שלא מבין הרבה ברכבים, בהתנהגות הכביש, בניתוק ההגה ודברים כאלה, בראש ובראשונה שם לב על המחירון ולאחר מכן על הדברים כמו הנוחות, בידוד הרעשים, והצריכה. כך שעבורי ועבורו המוסג של "תמורה למחיר" איננו זהה.

 

תתפלא, אין לי שום בעיה עם המילה "מחירון". הבעיה שלי היא שב-99% כשמישהו כותב משהו על המחירון או על האמינות - זה לא מסתמך על עובדות. אני לא מדבר ספציפית עליך - אולי עשית עבודה מקדימה ובדקת מחירונים של מכוניות בנות 3 עד 5 שנים וראית הבדלים, אבל רוב האנשים פשוט יגידו "הג'אז שומרת על הערך הרבה יותר מהאיביזה" כשהם בעצם צריכים להגיד "נראה לי שהג'אז..." - זה הבדל קטן אך משמעותי, וכך שמועות מתפשטות. אגב, יש סיכוי טוב שזה אכן נכון כי האיביזה באמת לא שומרת טוב על מחירה (וזה אני יודע כי בדקתי), אבל בשום פנים ואופן אי אפשר להשליך את זה על האיביזה החדשה. יותר מזה - אם מחזיקים את הרכב במשך שנתיים שלוש, אני משוכנע שההפרשים הכספיים בסופו של דבר יהיו קטנים. כן, גם מול הג'אז.

 

בין השורות שלך אני קוראת שאתה מעדיף את הגאז על פני האיביזה 1.6 'ספורט', היתכן?

 

אסייג ואגיד שלא נהגתי על הג'אז. הבנתי שהיא מכונית טובה, במיוחד בידני (הרובוטי פחות טוב) ונראה לי שהיא עשויה להתאים לך מבחינת חסכון וכדומה וגם מבחינת תחושת הפרימיום שאת מחפשת - רק בגרסה המאובזרת ביותר. אם את מקבלת אותה במחיר דומה לאיביזה הכי מאובזרת (עליה כן נהגתי) אז יש על מה לדבר, והמלצתי אליך היא לעשות נסיעת מבחן על שתיהן.

 

אגב, שוב אגיד - האיביזה ככל הנראה עדיפה בגיר ידני ולא אוטומטי (אוטומטי זה בעצם רובוטי DSG) - במקרה הספציפי של השידוך לאיביזה הוא לא עובד כל כך טוב. אם אין לך בעיה עם ידני בג'אז, לא תהיה לך בעיה עם ידני באיביזה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נותן לנסיעת מבחן משקל בסביבות 20% בשיקלול ההחלטה הסופית.

 

אני הייתי ממליץ על הרבה יותר (אחוזים). מדף הנתונים אתה יכול ללמוד הרבה - על הביצועים הצפויים, על צריכת הדלק הצפויה, על רמות האבזור וכדומה, אבל בנסיעת מבחן, אפילו כזו בת חצי שעה, אתה לומד איך אתה "מתחבר" לרכב, וזה חשוב עשרות מונים ממראות מתקפלות וגג שמש...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...אבל בשום פנים ואופן אי אפשר להשליך את זה על האיביזה החדשה. יותר מזה - אם מחזיקים את הרכב במשך שנתיים שלוש, אני משוכנע שההפרשים הכספיים בסופו של דבר יהיו קטנים. כן, גם מול הג'אז.

 

דווקא אחרי שלוש שנים ההבדלים במחירון נהיים בד"כ מאוד משמעותיים, עד עשרות אלפי שקלים. חוץ מזה, הנסיון מראה כי נדירים מאוד נמקרים של שינוי ה"סטיגמות", ז"א היצרן שהיה מושמץ פתאום נהיה מעורך, ולהפך. דווקא במקרה של איביזה ניתן להתיימר כי המחירון יהיה חלשלוש, וזאת בגלל הסיבה הפשוטה כי רכב זה לא מיועד לליסינגים. ניתן להוסיף חט על פשע ולאומר כי הדמוי של "רכב לצעירים" ככול הנראה לא ממש יעזור למחירון להתרומם.

 

אני הייתי ממליץ על הרבה יותר (אחוזים). מדף הנתונים אתה יכול ללמוד הרבה - על הביצועים הצפויים, על צריכת הדלק הצפויה, על רמות האבזור וכדומה, אבל בנסיעת מבחן, אפילו כזו בת חצי שעה, אתה לומד איך אתה "מתחבר" לרכב, וזה חשוב עשרות מונים ממראות מתקפלות וגג שמש...

 

בנסיעת מבחן ממש לא התחברתי לסיוויק הייבריד. הקורה מאוד הרגיזה אותי, הרכב נראה לי כבד ועצלן, המושב נראה נמוך ולא נוח, הרגישות של דבשת הבלם הפחידה אותי, הצריכה ברכב מבחן הייתה על הפנים, וכו'. לאחר מכן ישבתי וניתחתי את הדברים. אני הייתי רגיל לרכבי הקודם, כאן היה מדובר ברכב אחר. בסופו של דבר הלכתי עם הראש ולא עם הלב ואינני מצטער לרגע. את הכיסא למדתי לכוון כהלכה. הבנתי איך לתעפל את הרכב על מנת שיהיה זריז וחיסכוני, התרגלתי לבלם החדש. נשארה רק הבעייה של הקורה, שהיא באמת מאוד מרגיזה. אבל במחיר של 130 K ש"ח הרי אין רכב מושלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שאני אומר - עד בערך שנתיים שלוש ההבדלים הם לרוב מינוריים. אם תקח אפילו שני קיצונים - מאזדה 3 וסיטרואן C4 - תגלה שעד שלוש שנים שתיהן מאבדות די דומה (עם יתרון קל למאזדה), אך משם ה-C4 נופלת...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C4 לא דוגמה הכי טובה מפני שלוי יצחק עוזר כאן לליסינגים. זה מקרה הקלאסי של הבדל בין המחירון למחירים בשטח. הרי את מאזדה ימכרו צמוד מאוד למחירון (כמובן תלוי במצבה) ול-C4 יתנו הנחות מפליגות גם כאשר מצבה מעולה (היצרן המושמץ). דוגמה יותר טובה היא מתחום מחוץ לליסינגים, למשל האופל, אשר נופל חזק גם בשנתיים הראשונות. אומנם אין לי מול העיניים את הנתונים של לוי יצחק לגבי האיביזה, אבל אני מעריך כי זה אמור להיות די דומה לאופל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C4 לא דוגמה הכי טובה מפני שלוי יצחק עוזר כאן לליסינגים. זה מקרה הקלאסי של הבדל בין המחירון למחירים בשטח. הרי את מאזדה ימכרו צמוד מאוד למחירון (כמובן תלוי במצבה) ול-C4 יתנו הנחות מפליגות גם כאשר מצבה מעולה (היצרן המושמץ). דוגמה יותר טובה היא מתחום מחוץ לליסינגים' date=' למשל האופל, אשר נופל חזק גם בשנתיים הראשונות. אומנם אין לי מול העיניים את הנתונים של לוי יצחק לגבי האיביזה, אבל אני מעריך כי זה אמור להיות די דומה לאופל.[/quote']

מזדה 3 זה לא ליסינג?!מזדה 3 המציאה את הליסינג וגם כיד שניה לא מוכרים במחירון במיוחד רכבים שייצאו מליסינג,חברות הליסינג מקבלות עליה הנחות גדולות משמעותית מאשר לובינסקי נותנת על הc4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי לכך שבאותו מגרש של חברת הליסינג כנראה ידרשו עבור מאזדה 3 יותר מאשר על C4 באותו המצב, וזאת למרות המחירון הדומה. ההבדל בשוק הפרטי אמור להיות עוד יותר משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזדה 3 זה לא ליסינג?!מזדה 3 המציאה את הליסינג וגם כיד שניה לא מוכרים במחירון במיוחד רכבים שייצאו מליסינג,חברות הליסינג מקבלות עליה הנחות גדולות משמעותית מאשר לובינסקי נותנת על הc4.

 

היי.

 

אשמח לדעת מאיפה המידע הזה ועד כמה הוא מבוסס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...