Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו 1.4 1996 - פירוק גיר אוטומט


golden
שימו לב! השרשור הזה בן 5400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוזר. דיסקיות קידמי היו שחוקות לגמרי ולא מצאת את הסיבה לכך מעבר למה שנמצא.

כן יכול להווצר שחק כזה ע"י בדיקת חנק אכזרית או רייסים עם הרכב כי מהנסיון שלי דיסקיות אף פעם לא נשחקות מעצמן בצורה כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נחמד שמשפץ תיבות אוטומטיות מדופלם מחזק את טענתי שנכתבה בשרשור 8).

 

GOLDEN, כבר ביקרת במכון גירים לצורך נסיון לפרק את מכלול המצמדים, לא שאלת מדוע דווקא סט מצמדים זה נשחק?

 

מישהו כאן גם הזכיר את נושא המודלטור ואקום!

ווסת ואקום קובע את הלחץ קו בתיבה במהלך העבודה עפ"י עומס המנוע. ווסת לא תקין או לא מכוייל (אם יש אופצית כיול) יכול לגרום ללחץ לא נכון בזמן מאמץ ולשחיקה מהירת של מצמדים, במיוחד של הילוכים קדמיים נמוכים, שאז המומנט שעובר בתיבה הוא הגבוה ביותר.

מכוון שהתיבה כבר סגורה והוצמדה למנוע אני מציע לבצע בדיקת לחצים של התיבה מול נתוני היצרן, לפני שמתחילים לנסוע ולהשתמש ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שלא שאלתי מה יכול להיות מקור הבעיה לשחיקה של הקלאצים האלו בלבד ולא השאר.

אני באמת אבצע בדיקת לחצים.

 

מישהו יודע על מקור בעיה ספציפי שיכול לגרום לכזה דבר ?

 

רגע, יכול להיות שיש משהו בנוגע למודלאטור הואקום.

הצינור שלו היה קרוע בחיבור לסעפת היניקה, אולי זה גרם לואקום נמוך שגרם ללחצים נמוכים שגרמו לשחיקה המוגברת ?

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואקום נמוך גורם להגברת הלחץ וגם זה לא תקין ויכול לגרום לבלאי, החלפות לא מתוזמנות למהירות ועומס המנוע ומלוות בחבטות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב ATSG ,עמודים 20 ו 21 , יש הסבר על בדיקת הלחץ בגיר ובדיקת תקינות יחידת הואקום.

צינור קרוע בין הואקום לסעפת יניקה גרמה להחלקת המצמדים בסבירות גבוהה מאוד או יחידת הואקום עצמה אינה תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואקום נמוך גורם להגברת הלחץ וגם זה לא תקין ויכול לגרום לבלאי, החלפות לא מתוזמנות למהירות ועומס המנוע ומלוות בחבטות.

 

דניאל אני יאמר כמוך רק מעט שונה.

אני זה שציינתי את יחידת הוואקום, וכיוונון לא נכון של יחידה זו הוא מתכון להשחטת הגיר בשנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יום טוב,

 

הגיר מורכב והרכב נוסע מצויין למעט דבר אחד.

ישנה דפיקה בהעברת הילוך מ-2 ל-3

כל שאר ההעברות, ההורדות, ניוטרל לדרייב, ניוטרל לרוורס, ראשון לשני וכו', פיקס!

 

הייתי אומר שלאחר 10 דקות נסיעה זה קצת נחלש אבל עדיין יש דפיקה לא נעימה שנראית כתוצאה מהעברה מאוד מהירה.

 

בעבר שיפצתי גיר של קרייזלר 42LE של אשתי שהיו לו העברות לא יפות לאחר השיפוץ אבל לא משהו קריטי. דיברתי עם ספי מהפורום והוא אמר לי: "סע עם הרכב 1000 ק"מ" וזה יסתדר. ואכן באמריקאית היום לא מרגישים את העברת ההילוכים מרוב שזה חלק.

 

יש למישהו רעיון לגבי הגיר של הרנו ?

לידיעה: מודול ואקום לא הוחלף בגיר, אולי זה קשור אבל לא בטוח.

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה גמורה שהרכבת פיקס את הפעמון עם כל החלקים שלו, האם התעסקת עם המח?

כלומר, פירקת אותו, את שני הסולו' , בדיקת בוכנות, המהלך שלהן, קפיצים וכו'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, פירקתי את המוח לגורמים, בדקתי תנועה חלקה, הגומיות של הסולונואידים הוחלפו וכמובן האטמים של המח.

המח של הגיר הזה די פשוט, חתיכה אחת בלי בלאגן (בהשוואה למח של ה-ZF לדוגמא)

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבט זריז ב- ATSG מראה שמצמדים E1 + E2 ( הנמצאים בתוך הפעמון ) משלבים את ההילוך השלישי כאשר מצמד בלם שני משתחרר ושני הסולו' עוברים למצב אוף.

שוב, יש לבדוק את מצב הכיוונונים של כבל גיר ( אם יש ) וקפסולת הואקום, למרות ששני ההילוכים ומצבי הנסיעה משתלבים חלק אז זה מוריד מסבירות בתקלה בהם ומעלה את הסבירות כי משהו הרכבה של הפעמון לא היה תקין, שוב, בהנחה שהכל מסביב תקין. אגב, מרווחי הקלירנס במצמדים של הגיר הזה הם עצומים למה שאני מכיר, עד 2 מ"מ קלירנס בין המינ' למכס' וזה הרבה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהילוך 3 ל-2 אין בעיה, חלק לחלוטין

כבל גיר לא קיים, נכון שמרווחי הקלירנס גבוהים יחסית לגירים אחרים (שאני מכיר)

כיצד אני בודק את קפסולת הואקום ? מתגובות בשרשור הבנתי שהואקום אכן גורם להחלפה מהירה או איטית של ההילוכים.

האם עדיין נראה לך בעיה בהרכבת הפעמון למרות שמ-3 ל-2 עובר חלק ?

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שהדפיקה הזו קרתה לי גם בגיר הזה וגם בגיר של הפיזו ובגיר של הפיזו ZF14 אין בכלל מודול ואקום, רציתי לדעת מה למעשה גורם לדפיקה בהעלאת הילוכים ? והאם ניתן לאבחן את זה לפני הרכבת הגיר.

יש לציין שהדפיקה בגיר של הפיזו נמשכה גם לאחר החלפת מוח ופסקה לבד אחרי נסיעה של אלפי קילומטרים

אודה למי שיכול לענות על השאלה בצורה טכנית...

 

תודה ירון

:-D אוטו זה כמו חומוס. קונים אותו מאהבה או לא קונים בכלל :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...