Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עכשיו קיבלתי מייל לשאלה ששאלתי את זף (למי שלא מכיר - הבן-אדם ביקר את +- כל הדרייברים שבעולם על אותו המגבר ויש לו מה להגיד על כל דבר..)

 

אם ביקרת אצל זף, היית גם צריך לקרוא את זה: http://www.zaphaudio.com/temp.html

 

:lol:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כל זה טוב ויפה..

 

מה עם המידבאסים שלי ??:-)

 

קראתי קצת על ה EIGHTEEN SOUND, מסתבר שמדובר בחברה מאד מוכרת בתחום המוניטורים האולפניים ורכיביה מככבים.

שלחתי מייל לחברה לגבי הזמינות של הדרייברים בהתנגדות 4-8 אוהם (יש במלאי רק 16 אוהם) נראה מה יצוץ.

 

אני בודק כיוון נוסף עם ה RAINBOW PHASE PLUG.

 

איתמר- אז מה נעשה ? נרד מאודיו לרכב ? זה שהוא החליט לוותר לא אומר שגם אני צריך. גם בבית, על אף השקעה לא מבוטלת וציוד מהטובים שיש, אני רחוק מאוד מתנאים אופטימאלים. בכל אופן, היית סומך על דעתו בעניין ה 18SOUND ? הוא אומר שהם עדיפים על הרבלייטור ועל ה 8945P בסביבה של רכב. הוא גם אומר שהם טיפל'ה בעייתיים מבחינת באס ושכדאי לבדוק אם אני יכול להתקין 8" מאחר והם די שטוחים..

...CASKA for life

פורסם

מצד שמאל או ימין ?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אני לא יודע לגבי ה 18, אבל בהחלט מומלץ לחפש עליהם ביקורות ברשת. אגב, לפוסטקס (FOSTEX) יש סדרת רמקולים עם אותו סראונד "טרקטורי" מיוחד. לאו דווקא יש קשר בין השניים, אך בעולם האודיו רב הנסתר על הגלוי.

 

עוד אופציה שהייתי שוקל היא ה Tang Band W6-1721. וופר מפלצתי שעושה רושם שיש לו הרבה כוח וחיתוך על 50HZ בהחלט בא בחשבון (רק שים לב לעומק ההתקנה, 11 ס"מ לפחות).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

גם ב ZAPH כל הבניות של הבן אדם הזה מורכבות מדיונים רבים בעיקר על הקרוסים , לדוגמא המוניטורים הקטנים שלו ZD5 שמורכבים ממידבאס 5 ורבע אינץ' רבולטור סקאן ספיק וטוויטר פשוט של Vifa משתמשים בקרוסים מאוד מורכבים ( התכנון שלהם נקרא LR2 משהו כזה והם נחשבים למורכבים מאוד לביצוע נכון בעולם הקרוסים ) שעולים כ 400 דולר אם בונים אותם לבד , וזה בן אדם שדוגל בשיטת הכמה שיותר זול ועובדה שהוא לא השתמש באיזה רינג רדיאטור של סקאן ספיק אלה בטוויטר פשוט של 30 דולר מ VIFA והוא לא היה מוכן להתפשר על הקרוסים כי הם אלה שעושים את כל העבודה , האינטגרציה של הקרוסים האלה בתכנון שלו מעלים את המוניטורים שלו לרמת היי אנד אמיתי ,כמובן למרות שמודבר פה על הרבולטור של סקאן ספיק שהוא מאוד לא פראייר מאוד אפשרי להוציא ממנו ביצועים נחותים אם אתה לא יודע מה אתה עושה , והטוויטר הוא טוויטר פשוט של VIFA סה"כ 30 דולר כמו שנאמר . הוא לבד אמר שזה ה2-WAY עם אלמנט 5 ורבע הכי טוב שהוא שמע מעולם וזה בן אדם עם 30 שנות ניסיון שבדק כל אלמנט אפשרי . הכל בגלל הקרוס :)

לא לקח את התרופות שלו.

פורסם

איתמר - שתהיה בריא אתה וה TANG BAND הזה.. חתיכת מפלצת.. נניח שנכניס אותו בדלת, מה יחזיק את הדלת ? :lol::lol:

 

5bo0sp.jpg

 

יש כיוון טוב עם ה 18 - מסתבר שגרף ההיענות שלו אפילו טוב יותר ב OFF AXIS של 45 מעלות, מתפקד טוב יותר ב FREE AIR - כאילו נברא במיוחד לרכב.., הוא לא יורד נמוך כמו שהייתי רוצה אבל המיד שלו אמור להיות מעולם אחר, הוא נציל וחזק מאוד (מה שאני מחפש בעצם.. רק לא ב 16 אוהם.)

 

לדיפורס -

 

1. עזוב כסף, לדעתו של זף ה XT25 של VIFA הוא אחד הטוויטרים הכי טובים שיש. לאלפיין היה טוויטר מוקטן שנבנה על הבסיס שלהם והוא נקרא XT19.

 

2.אם אני משתמש במחשב שבתא המטען לביצוע החיתוך (האפשרויות מטורפות ומוגזמות עד סלופ של 118DB..) אני בעצם לא עושה פעמיים A/D ו D/A, אלא, חותך את הסיגנל בהיותו דיגיטלי ומוציא אותו מכרטיס איכותי באמצעות כבל RCA איכותי באורך מינימאלי (60 ס"מ) למגברים. האם אתה טוען שבאמצעות רדיו דיסק (איכותי ככל שיהיה) ומשיכה של כבלים 4-5 מטר בסביבה די עויינת לסיגנל עד לקרוסאובר אנאלוגי (איכותי ככל שיהיה) ומשם בכבלים נוספים למגברים - תתקבל איכות טובה יותר ? מוזיקה טובה יותר ? אני פשוט לא מבין איך (בהשוואה לשיטה הקודמת)

בלי עצבים, אני לא שולל אני פשוט לא רואה איך ייתכן שהתוצאה תהיה איכותית יותר..

...CASKA for life

פורסם
גם ב ZAPH כל הבניות של הבן אדם הזה מורכבות מדיונים רבים בעיקר על הקרוסים , לדוגמא המוניטורים הקטנים שלו ZD5 שמורכבים ממידבאס 5 ורבע אינץ' רבולטור סקאן ספיק וטוויטר פשוט של Vifa משתמשים בקרוסים מאוד מורכבים ( התכנון שלהם נקרא LR2 משהו כזה והם נחשבים למורכבים מאוד לביצוע נכון בעולם הקרוסים ) שעולים כ 400 דולר אם בונים אותם לבד

 

ה LR2 בעל השם המפוצץ הוא כולה תיאור לקרוס מסדר שני בשיטת לינקויץ'-ריילי. יש באתר שלו תיאור מסובך למדי על איך הוא עובד, אבל שוב, בשורה התחתונה קרוס לא יכול "לעצב" סאונד.

 

בואו נסכם את זה ככה:

קרוסאובר פשוט שעושה את המוטל עליו (כלומר חיתוך ותיחום תדרים) ולא משפיע בשום צורה על הסאונד.

קרוסאובר משוכלל יותר הכולל בתוכו גם מעגל לתיקון זמנים (delay) ומעגלים נוספים לתיקוני אקוליזציה משפיע מאוד על הסאונד, אבל למה להתסבך עם זה אם ניתן לבצע הכל דרך פרוססור דיגיטלי איכותי, על אחת כמה וכמה בסביבה עויינת כמו רכב?

 

מי שהעניין באמת מעניין אותו מוזמן להירשם לפקולטה להנדסת חשמל באחת האוניברסיטאות או המכללות הקרובות לביתו, אחרת באמת אין טעם להיכנס לעניין הזה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מה גם שעל הקרוס ישנו מפל מתחים לא קטן, שמקטין את הניצול של הרמקולים מההספק הנתון מהמגבר.

משמע צריך מגבר חזק יותר באחוז עיוות נמוך יותר כדי לשמור על עיוות לא שמיע בשימוש בקרוס פאסיבי.

(כמובן שכל זה לא שמיע לאוזן הממוצעת, אבל שרשור כזה לא נוגע לאוזן הממוצעת :lol:)

מתחדשת*

פורסם
ה LR2 בעל השם המפוצץ הוא כולה תיאור לקרוס מסדר שני בשיטת לינקויץ'-ריילי. יש באתר שלו תיאור מסובך למדי על איך הוא עובד, אבל שוב, בשורה התחתונה קרוס לא יכול "לעצב" סאונד.

 

בואו נסכם את זה ככה:

קרוסאובר פשוט שעושה את המוטל עליו (כלומר חיתוך ותיחום תדרים) ולא משפיע בשום צורה על הסאונד.

קרוסאובר משוכלל יותר הכולל בתוכו גם מעגל לתיקון זמנים (delay) ומעגלים נוספים לתיקוני אקוליזציה משפיע מאוד על הסאונד, אבל למה להתסבך עם זה אם ניתן לבצע הכל דרך פרוססור דיגיטלי איכותי, על אחת כמה וכמה בסביבה עויינת כמו רכב?

 

מי שהעניין באמת מעניין אותו מוזמן להירשם לפקולטה להנדסת חשמל באחת האוניברסיטאות או המכללות הקרובות לביתו, אחרת באמת אין טעם להיכנס לעניין הזה.

 

איתמר.

 

תסביר בבקשה.

 

בזמן האחרון אני נוכחתי לדעת שהשימוש בקרוס אובר - בנוסחת הקרוס אובר, בנקודת החיתוך, במתלול שלה ובפאזה - אלו הם גורמים קריטיים בעיצוב הצליל של המערכת.

 

מדוע זה לא?

 

ואני לא מדבר על TC או על EQ, אלא על קרוס פשוט שיכול לבוא בנקודת חיתוך כזו או אחרת, מתלול (סלופ) כזה או אחר, נוסחא כזו או אחרת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
ה

קרוסאובר פשוט שעושה את המוטל עליו (כלומר חיתוך ותיחום תדרים) ולא משפיע בשום צורה על הסאונד.

קרוסאובר משוכלל יותר הכולל בתוכו גם מעגל לתיקון זמנים (delay) ומעגלים נוספים לתיקוני אקוליזציה משפיע מאוד על הסאונד, אבל למה להתסבך עם זה אם ניתן לבצע הכל דרך פרוססור דיגיטלי איכותי, על אחת כמה וכמה בסביבה עויינת כמו רכב?

 

איתמר.

sinfoni צודק ,

ההשפעה היא שמיעה, למרות שהיא אולי קשה להסבר,

שינוי של פזה חשמלית-חזק יותר מאשר שינוי דיגיטלי של 0 או 180 (בחיתוך הוופר בר'ד).

-

פורסם

סה"כ יש לזה הסבר פשוט יותר,

 

היפוך חשמלי של הפאזה הוא היפוך שלם ומוחלט של האות.

 

בין אם האות היא אות דיגיטלית דגומה - הרי המשמעות של אות דיגיטלית היא אות אנלוגית שדגמו אותה, ככה נחתכים הרבה רעשי רקע, ניתן לתרגם את האות הזו לקוד בינארי, לשכפל ולעשות עוד המון פלאים - אבל בתהליך הזה גם חלק מהאות המקורי לא נדגם והולך לאיבוד וזה בדיוק ההבדל השמיע בין מעבר ממקור אנלוגי למקור דיגיטלי.

 

כשמדברים על מקור שהוא CD - גם ככה המקור הוא דיגיטלי ולכן יש מראש אחוז איבוד מסויים מהמקור האמיתי והפערים בעצם מצטצמים.

 

ברגע שהופכים פאזה בצורה דיגיטלית, דרך פרוססור, ההיפוך של האות הוא לא היפוך מוחלט עד כמה שידוע לי ומכאן יש מצבים שבהם אפשר להגיע להבדל שמיע - אבל מדובר במשהו זניח ברמות מטורפות ברוב המקרים.

 

גם ככה המקור הוא דיגיטלי - זה לא שיש למישהו רדיו טייפ או פטיפון ברכב.

 

אני יכול לאמר לכם בוודאות שיש משהו יותר מלא בצליל ברכב הפרטי שלי מאשר ברכב ליסינג, שניהם נשמעים נהדר, שניהם נשמעים טוב אבל יש איזשהו הבדל בנפח של הצליל, בצורה בה נשמעת הזמרת שגורמים לי לאהוב יותר את המערכת ברכב הפרטי - אני מאוד מאמין שזה קשור ל4XS.

 

המערכת השניה היא רחבה מאוד, נקיה מאוד, צלולה מאוד אבל יש משהו... יש משהו... שאני לא יכול להסביר... 8)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איש איש הטוב בעיניו יעשה.

מי שחושב שהוא שומע הבדל עם קרוס פאסיבי (ואני מדבר על קרוס "טיפש", לא כזה עם פונקציות משוכללות ומעגלים כמו שציינתי בהודעה הקודמת) שיבושם לו. בשיא הכנות, הסיכוי של מישהו להגיע לקרוס פאסיבי אופטימלי שואף לאפס. ולא משנה כמה איכותי הקרוס יהיה, הוא עדיין פוגע בביצועי המגבר, פיזיקה נטו.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לאנוס בדיוק קלע לנקודה בעניין ההבדלים והתוצאה הסופית, זו בדיוק הסיבה שסינפוני מייצרת את הPHASER PRO, אודיו קונטרול (תודה לאנוס) וכן הלאה, זה פשוט נשמע טוב יותר מכל קרוס דיגטאלי וההבדלים שמיע ים וקריטיים ככל שעולים ברמת הציוד.

חתימתי לא עמדה בקו אחד עם כללי הפורום ולכן נערכה.

פורסם

אודיו קונטרול אייל :-P

 

אודיו באנק זו החברה שמייצרת את האקולייזר בחתימה שלי - שנינו צריכים כבר כמו שזה נראה ללכת לישון :-D

 

לל"ט

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...