Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבל,יש דרך לשמור על ה"נשמה" והחיים של הצליל....

קרוס אובר אנלוגי איכותי.

 

למען ההשכלה הכללית שלי ושל שאר חברי הפורום, פרט מדוע לדעתך קרוס אנלוגי שומר על החיים ועל ה"נשמה".

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מוזר לי שרמקולים גרמניים כמו האימפקט... מיוצרים באיטליה (תביטו באתר)

 

אני רגיל לזה שגרמניה מאוד אוהבים לשמור על התוצרת שלהם אצלם ולא לייצא מפעל לארצות זרות אבל יתכן ואני טועה, איחוד אירופי... :-P

 

מה לגבי אלו?

 

http://www.madisound.com/catalog/product_info.php?cPath=45_228_257&products_id=1605

 

כבר ראיתי שני רכבים עם מערכות תחרותיות שבחרו להשתמש בהם בוופרים האלו, הם לא יקרים והביקורות טובות.

 

אני שקלתי באופן אישי להזמין אותם במקום הוופרים של האילייט, למכור את האילייט ולארגן לי וופרים אחרים לרכב ליסינג - אבל אז רוני ואליו הציגו בפני את ההאבוק 7, שמעתי... קניתי :-D

 

אפרופו - במדיסאונד גם אפשר למצוא HI VI

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
למען ההשכלה הכללית שלי ושל שאר חברי הפורום, פרט מדוע לדעתך קרוס אנלוגי שומר על החיים ועל ה"נשמה".

 

איתמר.

 

 

מר לבן ומר איתמר, אכן בגלל שלסינפוני יש כזה, זו בדיוק הסיבה כנראה שבגללה אני כלל לא טורח לפרסם את המוצר בדף שלנו באתר.

בנימה סרקסטית משהו, כולם רואים איך אני מתאמץ ועושה הכל כדי למכור סינפוני לחברי האתר.

מה שעצוב הוא זה שהפשע היחידי בו חטאתי זה תגובתי לפותח השרשור מעבר לעובדה שאת עניין האנאלוג העלה בכלל מישהו אחר ואני חיזקתי את דבריו, ממש המצאתי את הגלגל שאנאלוג פשוט נשמע טוב יותר מדיגיטל, יותר עצוב מהעובדה שמנהל בפורום מתנהל כמו משתמשים כאלה ואחרים שאני מניח שכולנו מכירים.

ולאיתמר, למען ההשכלה הכללית שלך אני מניח שתוכל לדאוג לעצמך ולמלא את הידע הלוקה בחסר שלך.

יש אינספור מאמרי דיגיטל מול אנאלוג.

אני חושב שהבקשה שלך היא טפשית ומונעת ע"י סיבה טפשית גם, בכל מקרה, לתת כאן תיאוריה של דיגיטל מול אנאלוג בכמה שורות מאחר ומדובר בתורה שלמה שגם אני עצמי לא יודע להסבירה, הנסיון שלי מלמד (כמו נסיונם של כל כתבי האודיו ומשתמשי האודיו שהתמזל מזלם) שאנאלוג פשוט נשמע טוב יותר משמעותית.

שנים שיצרני אודיו מכל התחומים עושים הכל בדמות D/A בעלויות של אלפי דולרים עד מאות אלפי דולרים ליחידה בנסיון לשחזר איכויות ויניל שלא לדבר על עלויות R&D, אני מניח שהכל וודו וקשקוש גמור לפי התיאוריה שלך.

נכון, כשמשתמשים ברכיבים נחותים אן שום השפעה או הגיון בריכיבים יקרים שכן אלו לא ישפיעו במאום על התוצאה הסופית.

בניגוד לדיעה הרווחת שלך ושל מר לבן אני האחרון שימכור כאן סיפורים ומעשיות אודות מוצר X או Y מאחר וממש לא משנה לי אם אתה או מר לבן תקנו מוצר של סינפוני, אני כאן בסה"כ כדי לתת עוד אלטרנטיבה איכותית למי שאוהב מוזיקה. מי שקונה סינפוני יודע אבסולוטית מה הוא קונה ולא ניזון משום אגדה, סיפור או כל דבר אחר אלה פשוט קונה בגלל שהוא יודע מה הוא רוצה, לאיזו תוצאה הוא מצפה ומוכן לשלם על זה לא כי אני מתמחר גבוה (ולראיה בכל השוואה שתעשה תמצא שאני זול יותר כל חנות בחו"ל) אא בגלל העובדה שעלות היצור היא גבוהה.

חתימתי לא עמדה בקו אחד עם כללי הפורום ולכן נערכה.

פורסם

הפירלס אלו אותם HDS שהזכרתי בהודעתי הראשונה. ה IMPACT הם לא רמקולים גרמניים הם איטלקיים. הגמנים פשוט מאוהבים בהם וגם ב MBQ כך שניתן להבין את הסגנון שלהם..

 

אייל - איזה סט של IMPACT הוא קרוב של ה RAINBOW ? איך הדגם HS 6532 (הוא נחשב להכי יקר שלהם) ? למה הוא יורד רק עד 100HZ ?

...CASKA for life

פורסם

קיפוד,

לא כתבתי שהרינבו קרוב של הדרייבר, כתבתי שהוא קרוב אליו מבחינת אופי וקונספט.

יש גרסה של הרינבו הנ"ל שנקראת KICK והיא הגרסה המדוברת.

בפועל הוא ירד גם פחות מ-100 אבל זה פחות או יותר הטווח (הרינבו קיק לצורך העניין יורד עד 80 לפי היצרן), בגדול מספרים הם לא הדרך לשפוט דברים.

בכל מקרה, גם הרינבו קיק וגם הדרייבר הזה נועדו, כשמם לנגן מ- 80/100 עד (רצוי) 250+-, מנסיון רב עם הרינבו, הוא נשמע ממש קרוב לסאב 8 אינץ :) ומאד דומיננטי בהשוואה לPHASE, ההבדל העיקרי בין שני הגרסאות הוא בטונאליות למרות שעם הPHASE אפשר לעבוד 250 והלאה והוא עדיין נשמע מעולה.

השאלה היא מה אתה מחפש לקבל מהמערכת שלך ואיזו תוצאה את שואף להשיג ואם זו הדרך הנכונה לאותה מטרה.

אני מקווה שההתכתבות הזו איתך ונסיוני האמיתי לסייע ולא יפורש ע"י איתמר ודומיו כנסיון פרסום שלי (למרות שלא אתפלא).

חתימתי לא עמדה בקו אחד עם כללי הפורום ולכן נערכה.

פורסם

אייל היקר.

התגובה של אדון לבן נמחקה ואני ממש לא הייתי ציני. אני שואל מבחינה פיזיקלית נטו, איך קרוס פאסיבי יודע לשמור על החיות של הצליל. איך קבל סליל ונגד יכולים לעצב סאונד זה נשגב מבינתי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

כנראה שהבנתי אותך לא נכון.

מתנצל אם כך.

לא דיברתי על קרוס פאסיבי (שזה נושא בפני עצמו), דיברתי על עבודה אקטיבית עם קרוס אקטיבי (רק שהוא אנאלוגי).

בעניין שאלתך, למרות נסיון הרב בעולם האמיתי גם כל ציוד אפשרי (אודיו ביתי ואודיו לרכב) גם מבינתי זה נשגב, אני לא מהנדס אלקטרוניקה ולכן לא אוכל לתת מענה מלומד לשאלתך.

חתימתי לא עמדה בקו אחד עם כללי הפורום ולכן נערכה.

פורסם

מה שלילי ? מה פרסום ? עזוב שטויות, אתה עוזר לי וזה מה שחשוב.

 

אני צריך מידבאס ולא קיקבאס (בינתיים יעבוד בסט 2 חלקים מוגבר אקטיבית כשהטוויטר הוא MD100 של DYNAUDIO. - שאותו אני ממש אוהב !)

 

למה לתחום מלמעלה ב 250HZ ? הבנתי מביקורתו של ROEIAV שהמידים של RAINBOW מסוג PHASE PLUG מנגנים יפה גם פול ריינג' :-)

 

ה IMPACT HS בהחלט נראה כמועמד טוב וייחודי. מה לגבי RADICAL ? USHER 8945P ?

 

עכשיו קיבלתי מייל לשאלה ששאלתי את זף (למי שלא מכיר - הבן-אדם ביקר את +- כל הדרייברים שבעולם על אותו המגבר ויש לו מה להגיד על כל דבר..) הוא ממליץ בחום על חברה מוכרת פחות בשם 18SOUND - הוא אומר שזה הדרייבר בעל היחס איכות/תועלת הכי טוב שהוא מכיר רק שקשה להשיג אותו ב 4 אוהם.

 

הנה קישור עם תמונה ונתונים, מה אתם אומרים ?

 

http://www.eighteensound.it/index.aspx?mainMenu=view_product&pid=243

...CASKA for life

פורסם
אייל היקר.

התגובה של אדון לבן נמחקה ואני ממש לא הייתי ציני. אני שואל מבחינה פיזיקלית נטו, איך קרוס פאסיבי יודע לשמור על החיות של הצליל. איך קבל סליל ונגד יכולים לעצב סאונד זה נשגב מבינתי.

 

איתמר.

 

אחרי שפרשתי , טוב נו ... ערקתי לתחום המערכות בייתיות , ואחרי קריאת מאמרים על בניית רמקולים ועוד הבנתי שהקרוס הוא הדבר שנותן למוזיקה את הגוון שלה , והוא תורם ( ויש שאומרים תורם הכי גדול יותר ממגבר והאלמנטים עצמם ) רבות לתוצאה הסופית .

 

קרוס פאסיבי , עם רכיבים איכותיים , כזה שבנוי במיוחד לאלמנטים שהוא משודך להם , יגרום להם להוציא את המיץ ברמות גבוהות יותר מכל קרוס אקטיבי .

לא לקח את התרופות שלו.

פורסם

הפייז פלאג של רינבו יכול לנגן גם מעל 250 והלאה יפה מאד זו היתה כוונתי - אפילו עד 4000-5000.

הפייז פלאג באמת נשמע מעולה ועושה עבודה טובה מ60-70 והלאה.

בעניין הדרייבר ששמת 18 סאונד, עיינתי וקראתי, נראה כמו קשקוש - אין לי מושג לא מכיר - זו דעתי, 99 אחוז שתצטער על הרכישה.

הרינבו הוא הימור בטוח באם אתה אוהב את אופי הצליל.

ל-DIFORCE ואיתמר וכולם בעצם, כל קרוס דיגיטאלי יחבל בצליל, כן הוא נותן גמישות והוא פתרוטן טוב וזול למערכות אקטיביות אבל בהחלט פוגע והורס לעומת קרוס אנאלוגי איכותי (גם בעבודה אקטיבית ללא קרוס פאסיבי).

חתימתי לא עמדה בקו אחד עם כללי הפורום ולכן נערכה.

פורסם
אייל היקר.

התגובה של אדון לבן נמחקה ואני ממש לא הייתי ציני. אני שואל מבחינה פיזיקלית נטו, איך קרוס פאסיבי יודע לשמור על החיות של הצליל. איך קבל סליל ונגד יכולים לעצב סאונד זה נשגב מבינתי.

 

איתמר.

 

איתמר, הסיבה העיקרית שבגללה רכיב אנלוגי עולה באיכותו על רכיב דיגיטאלי, היא שברכיב אנלוגי אין שום איבוד מידע כתוצאה מהמרה. תחשוב שכדי להשתמש בקרוס דיגיטאל האות עובר שתי המרות, A==> D אחרי זה האות עובר עיבוד ולאחר מכן עוד המרה D==>A. כמה שהרכיבים לא יהיו איכותיים מאוד קשה להגיע לאותה נאמנות למקור כמו רכיב אנלוגי.

 

כמובן שהיום כבר ניתן להגיע לתוצאות מאוד טובות על ה רכיבי D\A ו A\D אבל כמו רוב הדברים באודיו יש כאלה שיגידו שיש הבדל .

:cry: !!SOLD!!

פורסם

במילים פשותות האנלוג מעביר אות במלוא בדרך הקצרה ביותר ומהירה ביותר מהמקור לדרייבר.

זו הגדולה של מערכות איכותיות אמיתיות.

וכל מעבד סאונד דיגיטאלי ...הוא ממש מאבד אותו ...

אני זה שהעלתי את הנושא ממש בתחילת השירשור ,ואני מאוד שמח שיש אנשים בפורום שחושבים כמוני,

או יותר נכון שומעים כמוני.

ששומעים את ההבדלים ומבינים בנושא זה כלכך חשוב.לא חייבים להיות מהנדסי פיזיקה

בישביל להבין.צריך קצת לפתוח את האוזניים,לשמוע למוזיקה איכותית, ולהתחיל להבדיל במערכות מי הנגן

ואיזה סגנון של הנגינה אני אוהב יותר,ולא איזה דרייבר עולה,יורד ועוד עושה כל מני דברים.

HU - Alpine 9815 / front amp - Genesis Dual Mono

component - Xtant Slim xcs2.25 5.25

sub amp - Genesis profile sub / subwoofer - Genesis Audiophile 25.01

פורסם

4XS - פשוט אוצר קטן :-D

 

הבעיה היחידה איתו היא שהחיתוך הם בסלופים קבועים וזה מאוד מוריד מהגמישות שלו, מה גם שהסלופים הם מאוד מוזרים - 18DB לרוב ו24 לחלק.

 

מה גם שכבר שמעתי כמה אנשים וגם כמה חברי פורום שפשוט הודו שמעבר מטווח דיגיטלי לטווח אנאלוגי היווה שיפור ולא גריעה.

 

אני מניח שהיתרון העצום של עבודה בטווח דיגיטלי בתוך רכב היא שהאות מועברת בצורה אופטית בד"כ כשעובדים דיגיטלי ואין ספיחת רעשים כמו שיש בRCA וגם פחות המרות בדרך.

 

לגבי איתמר - תתחיל בקרוס פשוט - סלופ של 6 דיבי

 

קצת מבוא לחשמל -

 

HPF זה קבל במקרה הזה - מה שקבל עושה הוא לאגור אנרגיה עד רמה מסויימת - במקרה של צליל זה מתבטא כ"עד תדר" מסויים וממנו הקבל פורק, כלומר הקבל מהווה כחסם שמעביר צליל דרכו מתדר ה"פריצה" ומעלה ולכן הוא משמש כפילטר HPF.

 

LPF זה סליל - הסליל עושה פעולה הפוכה לקבל והוא מאפשר רק לכמות מסויימת מהתדר החשמלית לעבור דרכו ולכן כל מה שנמצא מעל אותה נקודת מעבר, לא עובר - ולכן הוא בעצם עובד כמסנן LPF.

 

זה נכון לגבי חיבור של הרכיבים הנ"ל בטור, כרכיבים בודדים.

 

מה קורה כשהם עובדים במקביל זה כבר סיפור אחר, מה קורה בפילטר מדרגה שניה (נוסחת באטרוורט') אני כבר לא יודע איך להסביר או איך להסתכל על זה, כי פשוט לא הספקתי להעמיק במבוא לאלקטרוניקה וחשמל עד כדי כך :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
איתמר, הסיבה העיקרית שבגללה רכיב אנלוגי עולה באיכותו על רכיב דיגיטאלי, היא שברכיב אנלוגי אין שום איבוד מידע כתוצאה מהמרה. תחשוב שכדי להשתמש בקרוס דיגיטאל האות עובר שתי המרות, A==> D אחרי זה האות עובר עיבוד ולאחר מכן עוד המרה D==>A. כמה שהרכיבים לא יהיו איכותיים מאוד קשה להגיע לאותה נאמנות למקור כמו רכיב אנלוגי.

 

כמובן שהיום כבר ניתן להגיע לתוצאות מאוד טובות על ה רכיבי D\A ו A\D אבל כמו רוב הדברים באודיו יש כאלה שיגידו שיש הבדל .

 

לא בדיוק.. תראה מה המנהל כתב פוה לגביי הדרך שזה עובר אצלו

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1943964&postcount=7

 

 

במילים פשותות האנלוג מעביר אות במלוא בדרך הקצרה ביותר ומהירה ביותר מהמקור לדרייבר.

זו הגדולה של מערכות איכותיות אמיתיות.

וכל מעבד סאונד דיגיטאלי ...הוא ממש מאבד אותו ...

אני זה שהעלתי את הנושא ממש בתחילת השירשור ,ואני מאוד שמח שיש אנשים בפורום שחושבים כמוני,

או יותר נכון שומעים כמוני.

ששומעים את ההבדלים ומבינים בנושא זה כלכך חשוב.לא חייבים להיות מהנדסי פיזיקה

בישביל להבין.צריך קצת לפתוח את האוזניים,לשמוע למוזיקה איכותית, ולהתחיל להבדיל במערכות מי הנגן

ואיזה סגנון של הנגינה אני אוהב יותר,ולא איזה דרייבר עולה,יורד ועוד עושה כל מני דברים.

 

האיבוד המדובר של הדיגיטל לא ניתן לאבכון עי אוזן אנושית כמו שאייל כתב שהוא לא יודע להסביר למה יש הבדל.. קוראים לזה וודוו..

 

אלברט.. מה המקור שמנגן אצלך ברכב?? פטיפון?? אני משאר שלא... ולכן גם אתה דיגיטלי..

פורסם

אני מרגיש שוב כמו אגנוסטי שנקלע לוויכוח בין אדם דתי ואתאיסט מושבע. זה מנסה לשכנע שיש אלוהים, זה מנסה לשכנע שאין, לשניהם אין באמת טיעונים נכונים בצורה מוחלטת וברור שבסופו של עניין אף אחד מהם לא ישתכנע.

הכל בהומור כמובן חברים :wink:

 

אני חושב שכמו הרבה דברים בעולם הסאונד יש כאן יותר מדי פסיכולוגיה שמעורבת כדי לקבוע סופית וחד משמעית מה יותר טוב.

אאל"ט - בינתיים בכל הוויכוחים לכאן ולכאן הטיעון היחיד בעל סימוכים שהוזכר הוא המאמר שתירגם איתמר בנושא.

לגבי הטיעונים כאן בשרשור - ההמרה מתבצעת בכל מקרה לאחר העיבוד כך שאין שום קשר להמרה כפולה. בקשר להעברה מלאה/קצרה/מהירה - נשמע כמו טיעון של אדם מאמין, שלא לגמרי מודע לעובדות. שום כוונה להעליב כמובן.

 

לגבי סאונד עם נשמה, קר, חם, חי, מת, פתוח, סגור, אוורירי וכו' - אלא דימויים שמאד משתנים מאדם לאדם.

 

כנראה שלא תהיה כאן הכרעה, מכיוון שפשוט אי אפשר להשוות סטאפ אקטיבי דיגיטאלי וסטאפ פסיבי אנלוגי - גם עם אותם מגברים ורמקולים, תמיד יהיה בינהם הבדל.

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 


×
×
  • תוכן חדש...