Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

היום סוף סוף נתתי את רכבי האהוב (טויוטה סטרלט) להחלפת קלאץ'. אני סומך בעיניים עצומות על מי שעשה את העבודה, ובהחלט מרגישים הבדל (מה גם שראיתי את הקלאץ' הישן אחרי הפירוק ומצבו בכי רע...) אבל הבעייה שבעקבותיה חשבתי שצריך להחליף קלאץ' לא נפתרה:

ההילוכים לא משתלבים כמו שצריך. ז"א, אם הרכב נמצא בתזוזה, וצריך להעביר מהילוך שני לשלישי לדוגמה, ההילוך נתקע באמצע וצריך להפעיל מעט כוח כדי להכניסו למקום. אם ההילוך נשאר "תקוע" באמצע ישנם רעשים של גג"שים מתחכחים. עשיתי סיבוב עם זה שהחליף לי את הקלאץ' והוא אמר לי שזה בסדר גמור, ושהחלפת הילוכים תמיד צריך לעשות במכה אחת ולא "לעצור באמצע".

מה שאני עדיין לא מבין זה מה הקשר בין זה לקלאץ'?

קלאץ' לא אמור להפריד בין תיבת ההילוכים לגל ההינע?

 

קראתי כאן באיזשהו מקום בפורום על הגאשטות או בוקסות פגומות. האם כאן עלולה להיות הבעייה?

 

באמת אם מישהו יוכל להרגיע אותי או קצת לגרום לי להבין מאיפה הבעייה אני מאוד מאוד אודה לו...

 

תודה רבה, איתמר

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

פורסם

1. כמו שאתה אומר, הבעיה מלכתכילה לא היתה קלאץ' שחוק, מפני שלא היתה לך בעיה של קלאץ' מחליק.

אם הבעיה היא רק בהילוך מסויים אז זה נשמע כמו סינכרונים גמורים. הסינכרונים הם טבעות קוניות שתפקידן להשוות את מהירות גל הכניסה לגיר לגל הראשי, ולאפשר העברת הילוך חלקה.

אם הבעיה בכל ההילוכים אז יש לך בעיית חוסר הפרדה.

 

2. הקלאץ' נמצא בין המנוע לתיבת ההילוכים ולא בין תיבת ההילוכים לגל ההינע.

פורסם
שלום לכולם!

היום סוף סוף נתתי את רכבי האהוב (טויוטה סטרלט) להחלפת קלאץ'. אני סומך בעיניים עצומות על מי שעשה את העבודה, ובהחלט מרגישים הבדל (מה גם שראיתי את הקלאץ' הישן אחרי הפירוק ומצבו בכי רע...) אבל הבעייה שבעקבותיה חשבתי שצריך להחליף קלאץ' לא נפתרה:

ההילוכים לא משתלבים כמו שצריך. ז"א, אם הרכב נמצא בתזוזה, וצריך להעביר מהילוך שני לשלישי לדוגמה, ההילוך נתקע באמצע וצריך להפעיל מעט כוח כדי להכניסו למקום. אם ההילוך נשאר "תקוע" באמצע ישנם רעשים של גג"שים מתחכחים. עשיתי סיבוב עם זה שהחליף לי את הקלאץ' והוא אמר לי שזה בסדר גמור, ושהחלפת הילוכים תמיד צריך לעשות במכה אחת ולא "לעצור באמצע".

מה שאני עדיין לא מבין זה מה הקשר בין זה לקלאץ'?

קלאץ' לא אמור להפריד בין תיבת ההילוכים לגל ההינע?

 

קראתי כאן באיזשהו מקום בפורום על הגאשטות או בוקסות פגומות. האם כאן עלולה להיות הבעייה?

 

באמת אם מישהו יוכל להרגיע אותי או קצת לגרום לי להבין מאיפה הבעייה אני מאוד מאוד אודה לו...

 

תודה רבה, איתמר

 

 

מה בנוגע לשמן גיר ? הוחלף מתישהו ? נבדק שיש מספיק ואין נזילות ?

שווה בדיקה.

פורסם

כל ההילוכים נתקעים. אפילו אם האוטו עומד ומנסים לשלב כל אחד מההילוכים - השילוב קשה. כשהאוטו בתנועה, גם ההילוכים נתקעים וגם יש חריקות של גלגלי שיניים.

 

מי שהחליף לי את הקלאץ' אמר לי שהוא החליף גם שמן גיר (3.5 קילו) ולא השתנה שום דבר.

 

יכול להיות שיש עוד איזשהו אגן שמן נסתר?

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

פורסם
כל ההילוכים נתקעים. אפילו אם האוטו עומד ומנסים לשלב כל אחד מההילוכים - השילוב קשה. כשהאוטו בתנועה, גם ההילוכים נתקעים וגם יש חריקות של גלגלי שיניים.

 

מי שהחליף לי את הקלאץ' אמר לי שהוא החליף גם שמן גיר (3.5 קילו) ולא השתנה שום דבר.

 

יכול להיות שיש עוד איזשהו אגן שמן נסתר?

 

לא, אבל אני מהמר שהוא שם לך שמן גיר לא מתאים.

השמן גיר שאתה צריך לאוטו שלך הוא שמן 80W חד-דרגי.

לא 80W90 (ולא, זה לא יותר טוב).

 

בנוסף, כדאי למתוח מעט את הכבל קלאץ', ייתכן והוא רפוי מידי וזה מה שמקשה על ההילוכים "להיכנס" כמו שצריך.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

דווקא השמן גיר הוא בדיוק 80... הוא אמר לי לא להעיז לשים שום דבר אחר!

 

ובנוגע לכבל קלאץ', אני לא מאמין שהבעייה שם מפני שגם לאחר ההחלפה התופעה היא אותה תופעה בלי ששום דבר השתנה...

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

פורסם
כל ההילוכים נתקעים. אפילו אם האוטו עומד ומנסים לשלב כל אחד מההילוכים - השילוב קשה. כשהאוטו בתנועה, גם ההילוכים נתקעים וגם יש חריקות של גלגלי שיניים.

 

מי שהחליף לי את הקלאץ' אמר לי שהוא החליף גם שמן גיר (3.5 קילו) ולא השתנה שום דבר.

 

יכול להיות שיש עוד איזשהו אגן שמן נסתר?

 

לא, אבל אני מהמר שהוא שם לך שמן גיר לא מתאים.

השמן גיר שאתה צריך לאוטו שלך הוא שמן 80W חד-דרגי.

לא 80W90 (ולא, זה לא יותר טוב).

 

בנוסף, כדאי למתוח מעט את הכבל קלאץ', ייתכן והוא רפוי מידי וזה מה שמקשה על ההילוכים "להיכנס" כמו שצריך.

 

איציק

 

אתה יכול גם לייעץ לי בבקשה? הרכב הוא יונדאי לנטרה שנת 96, אין לי מושג מתי הוחלף שמן גיר, אבל הקלאץ הוחלף לא מכבר ויש בעיה בהעברה להילוכים ראשון שני ושלישי. לראשון גם בעמידה במקום. בכל אופן, המוסך (חאפרים) מתנערים מאשמה ואומרים "אתה יודע, לא תמיד דברים נכנסים כמו שהם יצאו" (הם מתכוונים לגיר, אני כבר לא סומך עליהם) הם הוסיפו ורצו גם להחליף לי תושבת גיר אחורית וסינכרונים, אבל משהו אומר לי שאני יכול לתקן את זה בטיפה פחות השקעה.

 

עוד מעט הם יגידו לי שצריך להחליף גיר, אליהם אני לא חוזר.

פורסם

נסעתי אתמול בערב די הרבה עם האוטו, והגעתי למקנה שהקלאץ' פועל מצויין (המרווח שלו מהריצפה בדיוק כמו שרשום בספר רכב). ושמתי לב גם שהשילוב לראשון ושני זוועתיים ביותר, אך שלישי ורביעי יותר "מחליקים", אבל חמישי גם נתקע... אז מכאן אני משער שבאמת יש לי בעייה של הסינכרונים...

מישהו מכיר מקום טוב ואמין שאני יכול ללכת אליו באיזור המרכז?

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

פורסם
כל ההילוכים נתקעים. אפילו אם האוטו עומד ומנסים לשלב כל אחד מההילוכים - השילוב קשה. כשהאוטו בתנועה, גם ההילוכים נתקעים וגם יש חריקות של גלגלי שיניים.

 

מי שהחליף לי את הקלאץ' אמר לי שהוא החליף גם שמן גיר (3.5 קילו) ולא השתנה שום דבר.

 

יכול להיות שיש עוד איזשהו אגן שמן נסתר?

 

בוא נעשה בדיקה קטנה...

 

העמד את הרכב במישור, מנוע עובד, ידית הילוכים בניוטרל, דוושת דלמים ובלם חניה משוחרר לחלוטין.

 

נסה לשלב להילוך ע"י לחיצה על דוות המצמד לסוף מהלכה ושילוב הידית הילוכים באופן הדרגתי להילוך ראשון, שני או שלישי.

 

עכשיו....אם בזמן השילוב אתה מרגיש שהרכב רוצה או מתחיל להתקדם מעט קדימה. יש בעיית הפרדה במצמד.

 

אם לאו, יתכן תקלה בתיבת ההילוכים. מוטות, סינכרונים, גג"ש...

פורסם

עשיתי את הבדיקה הזאת, והקלאץ' עובד מצויין... למי מה שאנשים כתבו פה אני באמת מניח שזאת בעייה בתיבת הילוכים, לכן אני שואל אם מישהו מכיר מקום טוב ללכת אליו לבדיקה באיזור המרכז?

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

פורסם
עשיתי את הבדיקה הזאת, והקלאץ' עובד מצויין... למי מה שאנשים כתבו פה אני באמת מניח שזאת בעייה בתיבת הילוכים, לכן אני שואל אם מישהו מכיר מקום טוב ללכת אליו לבדיקה באיזור המרכז?

 

שים שמן גיר חדש (ומתאים) ותבדוק שנית.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני בטוח שהוא החליף לי את השמן תיבת הילוכים, ושוב אני מדגיש, הבעייה היא בדיוק כמו לפני ההחלפת קלאץ'... :cry:

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

×
×
  • תוכן חדש...