Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה מוזמן לבצע חיפוש - אני עמדתי בהתלבטות נורא דומה לפני שבוע בערך.

 

ההשוואה שעשיתי היתה בין המזדה 2 לסוזוקי סוויפט לסקודה פאביה.

 

נתחיל מהסוף - בסוף ההתלבטות הזמנתי את הסוויפט החדשה.

 

כעת אוכל לספר לך מעט על השיקולים שהנחו אותי:

רציתי אוטו קטן, זריז, נעים לנהיגה, בעל תא נוסעים מכובד התנהגות טובה ואיכות הרכבה טובה.

עלות האחזקה לא מעניינת אותי - אני לוקח את האוטו בליסינג.

צריכת הדלק מאוד מעניינת אותי - בחברה בה אני עובד יש הגבלה לסכום ההוצאות על דלק בחודש.

בטיחות - מאוד מעניינת אותי, אם כבר למות, אז בתוך הב.מ.וו האהובה שלי.

 

מזדה 2:

ובכן, האחרונה היא המזדה 2, היא שם כי הייתרון שלה הוא במקום אחד בלבד - במנוע.

היא מאוד זריזה, מאיצה מעולה, בעלת גיר פשוט וגימור פשוט עוד יותר. איכות ההרכבה מעולה, אבל איכות החומרים גרועה מאוד. מערכת השמע עלובה, המושבים לא תומכים, ושוב, למעט השם, המראה [שמשום מה מאוד חביב על הישראלים] והמנוע הגדול והחזק, אין לה מה להציע. מעל 100 קמ"ש היא רועשת, יציבה במהירויות גבוהות [120 וצפונה] היא לא וצריכת הדלק היתה החלק המאכזב ביותר מבחינתי - בנסיעה משולבת, רק נהג, הצלחתי לחלץ תצרוכת דלק של 10 ק"מ לליטר.

[לשם השוואה, הב.מ.וו שיש לי עושה אותו יחס ק"מ לליטר]

 

סקודה פאביה:

האמצעית היא הסקודה - ברשימת המעלות אפשר לציין את התיבה המצ'וכללת שלה, שישה הילוכים, מנוע שאמור להיות לא רע על הנייר, איכות בניה מרשימה ופרצוף יחסית נדיר במחוזותינו, אממה, לך תנהג בה, אתה נכנס לגלות שכמו במזדה, איכות ההרכבה מעולה, אבל בחירת החומרים היתה נתונה לאילוצי מחיר קשים, הדיפונים זולים, התאים בעלי גימורים חדים לפעמים, יש חסכון במקומות מסויימים, ויש חלקי פח חשופים במקומות נסתרים, אני מאוד לא אוהב את זה.

מלבד זה ההגה לא נעים למגע, מערכת השמע לא משהו, ועוד לא הגענו לבעיה העיקרית - המנוע.

עלל הנייר, כאמור, המנוע אמור להיות מעולה, משודך לתיבת הילוכים מצו'כללת ציפיתי ללמשהו אחר לגמרי - בפועל - המון רעש, מעט צילצולים. התחושה היא שאפשר לזוז בזריזות, אבל המנוע נשמע סובל, אין לו מרחב נשימה מרשים בסל"ד גבוה וזה ניכר.

בסיכום הכללי - רכב נחמד, מכיוון שמחירי הטיפולים לא מעניינים אותי היא עלתה על הפרק, אבל העיצוב המעט-זקן מקדימה, יחד עם איכות החומרים הלוקה והמנוע העצל השאירו אותה אצל היבואן מבחינתי.

 

 

סוזוקי סוויפט:

ואז אנחנו מגיעים לרכב שהזמנתי -

הסוויפט.

נתחיל מהחלקים הגרועים - מבין השלושה יש לה את תא המטען הקטן ביותר, היא גם הקצרה ביותר [אם כי הסקודה הרגישה צפופה ממנה] והמזגן שלה טוב משל הסקודה, אבל גרוע משל המזדה, אבל - היא מתנהגת מעולה, סופ"ש ארוך איתה בכבישי הצפון גרם לי ממש לחייך בכניסה לפניות, האוטו שקט, עד 120 אין רעש ניכר, והמצב נסבל אפילו במהירויות גבוהות יותר, התחושה שהיא מעבירה אמנם לא שקולה ליציבות של רכב קומפקטי כמו המזדה 3 או הפוקוס, אבל היא מרגישה יציבה מאוד על הכביש.

איכות החומרים בדלתות דומה למזדה ולפאביה, אם כי לטעמי, בחירת הצבעים והחומרים הרגישו בכל זאת טובות יותר.

הגה העור תורם מאוד להנאה מהנהיגה, והמתגים השונים הרגישו לי איכותיים יותר מאלה שבפאביה והרבה יותר מאלה שבמזדה 2.

בכלל המנוע הקטן, בין היתר, ותיבת ההילוכים הפשוטה יחסית, האוטו מרגיש פחות זריז מהמזדה 2, עם זאת עקב נטיית המנוע להיות מאוד REV HAPPY, היא מרגישה זריזה ולא מורגש מחסור בכוח בשום נקודה בהאצות, אם מהמקום או למטרת עקיפה, ופה לטעמי היא השרתה יותר בטחון ביציאה לעקיפות מאשר הפאביה.

איכות הצליל במערכת המובנית היתה הטובה ביותר מבין השלוש, כשייתרון ברור נרשם במיקום הטוויטרים והמיד באסים מקדימה [מקום מעולה ולמיקום רמקולי אפטר-מרקט למי שמעונין לשדרג]

אחרי כל אלה, כניסה לתחנת הדלק הבהירה לי שנהיגה משולבת, כולל נסיעות מעט אגרסיביות בכבישי הצפון חילצו מהאוטו צריכת דלק מעולה של 15 ק"מ ללליטר.

 

 

סיכום:

לסיכום, אני נהגתי בכולן, התעניינתי אך ורק בשיקולים שציינתי למעלה מתוך כוונה לבחור במכונית שנותנת לי "כמה שיותר אוטו" בכמה שפחות "הקרבה כי היא קטנה", התעלמתי משיקולי אחזקה [אני מאמין שכולן יגלו אמינות טובה, אני גם מאמין שלמרות הכל, הסקודה תהיה היקרה ביותר, עקב היותה מבית "צ'מפיון"] והתמקדתי בדברים שהנהג מקבל מהרכב.

בסופו של דבר אני בחרתי את הסוויפט.

קטנה מבחוץ, מורכבת מעולה, בחירת החומרים היא הפחות פשרנית מבין השלוש [להגה ולמבנה \ צורה \ מרקם תא הנוסעים היתה חשיבות קריטית בעיני - אני מתעב מכוניות שמרגישות זולות מבפנים] המנוע הוא פשרה טובה בין הכוח של מזדה לבין העצלנות הבוטה של הפאביה.

תיבת ההילוכים אמנם נטולת טיפטרוניק, אבל בעזרת המסילה המשוננת ניתן לקבל שליטה יפה מאוד בתיבה כשצריך.

 

 

ממליץ לעשות סיבוב בכל אחת מהמכוניות ולהתרשם בעצמך, לטעמי, הסוזוקי היתה הבוגרת ביותר, המכובדת ביותר והמהנה ביותר לנהג משלושתן.

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

נאלץ להסכים עם רון.

 

תא הנוסעים של הפביה מרגיש ובנוי מצויין, רק שפה ושם (בדיוק כמו ברומסטר, ממנה הגיע הדשבורד) יש מקומות שהפלסטיקה נראית ומרגישה מעט זולה.

 

זה רק עניין של תחושה ולוק - בפועל, הכל בנוי כמו שצריך והעסק שומר על שקט מופתי (למרות שברומסטר הדגמה נשמעו ציוצים קלים פה ושם, אולי זה בגלל החיים הלא קלים שהרכב עובר בתור רכב הדגמה).

 

אני חייב לציין שעניין רעש המנוע מוזר עד מפחיד :shock:

באיביזה שלי (לא להרבה זמן :hihi:) מותקן אותו מנוע (רק בשילוב תיבה ידנית) ואינו מרעיש כמו בפביה טיפט' (נהגת בה כחצי שעה ולא הבנתי מאיפה כל הרעש מגיע - לעומת השקט [היחסי] באיביזה).

התיבה המשוכללת מעבירה הילוכים חלק ובזריזות, ולפעמים נדמה ש-6 הילוכים זה פשוט יותר מידי - היא כל הזמן עסוקה בלקפץ בין ההילוכים.

 

עצלנית היא לא. לוקח למנוע ולתיבה להתאפס על עצמם ולהעיר את הסוסים :wink:

 

יתכן והתיבה היא הגורם לרעש?

בהתחלה חשדתי שמדובר בבידוד - וירדתי מזה. חוץ מהרעש המנוע, הפביה מרגישה נעימה ומעודנת יותר מהאיביזה. פחות רעשי רוח ודרך.

 

גם הסוויפט לא חפה מבעיות.

נוחות הנסיעה שלה נוקשה מאוד (יותר נוקשה מהאיביזה והפביה על 16'), תא הנוסעים נראה נחמד אך העסק לא איכותי כמו הפביה, מרווח הרגליים שלה מעט פחות טוב משל הפביה והפביה מאובזרת יותר (תלוי ברמת הגימור, כמובן).

 

אין מנוס מנסיעות מבחן. אני אישית אהבתי את הפביה יותר (ואני לא לבד בנושא), מרגישה בוגרת יותר ומכובדת יותר.

הסוויפט נראית ומרגישה שובבה יותר - ואינה חפה מבעיות משלה.

 

בהצלחה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
נאלץ להסכים עם רון.

 

תא הנוסעים של הפביה מרגיש ובנוי מצויין, רק שפה ושם (בדיוק כמו ברומסטר, ממנה הגיע הדשבורד) יש מקומות שהפלסטיקה נראית ומרגישה מעט זולה. - אתה בטח מתכוון לכפתורי השליטה של מערכת המיזוג שכאילו נלקחו מלאדה ישנה או לגימור התא ליד רגלי הנהג [ממנו אפשר להחתך] או תא הכפפות או המתגים או הפלסטיקה מסביב לכסאות.

 

זה רק עניין של תחושה ולוק - בפועל, הכל בנוי כמו שצריך והעסק שומר על שקט מופתי (למרות שברומסטר הדגמה נשמעו ציוצים קלים פה ושם, אולי זה בגלל החיים הלא קלים שהרכב עובר בתור רכב הדגמה). - ספר את זה לרומסטר של עמית לעבודה, שעם 2 ק"מ על השעון קרקש להפליא בנסיעה עירונית על כביש משובש, זה לא היה רכב הדגמה בשום שלב.

 

אני חייב לציין שעניין רעש המנוע מוזר עד מפחיד :shock:

באיביזה שלי (לא להרבה זמן :hihi:) מותקן אותו מנוע (רק בשילוב תיבה ידנית) ואינו מרעיש כמו בפביה טיפט' (נהגת בה כחצי שעה ולא הבנתי מאיפה כל הרעש מגיע - לעומת השקט [היחסי] באיביזה).

התיבה המשוכללת מעבירה הילוכים חלק ובזריזות, ולפעמים נדמה ש-6 הילוכים זה פשוט יותר מידי - היא כל הזמן עסוקה בלקפץ בין ההילוכים.

 

עצלנית היא לא. לוקח למנוע ולתיבה להתאפס על עצמם ולהעיר את הסוסים :wink:- שניות ארוכות וקריטיות כשמדובר בעקיפה למשל.

 

בהצלחה.

 

12345

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

יצא לי לנהוג אך ורק ברומסטר TDI הדגמה - היא צייצה מעט.

 

נהגתי בפביה 1.6 טיפט' הדגמה (האדומה. לא הכתומה) והיא שמרה על שקט מופתי,

כך גם ה-1.4 "ספייס" של חבר :-)

 

אכן, תא הכפפות העליון נראה זול למדי - וציינתי זאת בעבר.

חבל שברב המקומות האיכות הרכבה ויצור השתדרגו ביחס לפביה היוצאת

ובחלק מהמקומות יש תחושה זולה יותר מאשר בפביה הקודמת.

 

אני מניח שבמתיחת הפנים של הפביה/רומסטר (שתוצג בסוף 09 - ביחד עם הפביה vRS) ישפרו את המצב (בדיוק כמו במתיחת הפנים של הפביה היוצאת).

 

עריכה:

ברגע שאקבל את שלי - אדאג לבצע התרשמות ראשוניות ומספר התרשמויות לאחר פרקי זמן/ק"מ מסויימים.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אני מכיר את השילוב של מנוע 1.6 ליטר שלVW עם הגיר המשושה אומנם על הגטה , ושם הגיר הזה פשוט עושה נפלאות ומביא לידי ביטוי את כל 102 הסוסים של המנוע הרזה הזה.

 

מדובר על אחת התיבות המהירות והטובות מבין אילו הקונבנציונליות.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
צודק, נאמר שלא כראוי, תם הויכוח מבחינתי.

 

 

נכון , תם הויכוח מבחינתך כי מי שממליץ על סמך שמועות ,ראוי שלא ימליץ.

 

כיצד אתה יכול בכלל להרשות לעצמך לדבר על אמינות VW כשאתה נוסע ב205 שנת 94 ומעולם לא היתה לך אחת?

 

נסיך, למה לא בדקת את הפאביה הידנית? מנוע קטן + תיבה אוטומטית = מתכון לאיטיות.

לא יודע אם הייתי מוכן להתחייב כ"כ מהר לנסוע ככה 3 שנים.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
נכון , תם הויכוח מבחינתך כי מי שממליץ על סמך שמועות ,ראוי שלא ימליץ.

 

כיצד אתה יכול בכלל להרשות לעצמך לדבר על אמינות VW כשאתה נוסע ב205 שנת 94 ומעולם לא היתה לך אחת?

 

.

 

1. המלצתי על הסוויפט, לא על סמך שמועות אלא על סמך זה שיש לי אחת.

2. אמרתי, שמועות או לא, זה שיש לך VW עדיין לא אומר שאתה תבוא ותהיה בר סמכא לגבי אמינות, בוודאי לא כשאני שומע עדות ממקור ראשון שבמקרה מוסכניק של צ'מפיון ומעביר אותה כמושהיא.

3. לא הסתרתי את זה שאני סולד בכללי מקונצרן פולקסווגן, כל בר דעת יבין מפה את מה שיבין.

4. בבעלותי (תודה לאל) עדיין לא היו VW, אבל עבדתי על 3 כאלו, תקופה ארוכה וקילומטרים רבים, (טרנספורטר, LT רגיל ו- LT דאבל ג'אנט), שאותם (TDI) דוקא הוצאתי מהכלל אם תתעמק בתגובה המקורית.

5. אל תקח את זה אישי, במיוחד (שאני מניח) שאתה נוסע בגולף.

6. מה הקשר למה שאני נוסע בו?

 

ולסיום (התגובה שלי) אגיד משפט שמאוד רלוונטי לבעלי רכבים פולקסוואגן, סיאט, סקודה ואאודי,

 

זה שזה נוסע מהר, עדיין לא הופך את הרכב לספורטיבי... לא משנה מה היצרן מצהיר.

 

(וזה כן מנסיון)

205 94' 1.4, שלוש דלתות אדומות, שני פגושים שחורים והזרקה אחת, מצחיק איך שהאהבה עיוורת... :inlove:

205 1.4 94' 3 דלתות לפניות. :twisted:

KLE 500 2004 לשיוט בקו ישר. :cool:

פורסם
נ

נסיך, למה לא בדקת את הפאביה הידנית? מנוע קטן + תיבה אוטומטית = מתכון לאיטיות.

לא יודע אם הייתי מוכן להתחייב כ"כ מהר לנסוע ככה 3 שנים.

 

 

הדגמים שנבחנו היו:

1. מזדה 2 - הדגם הזול ביותר, 2 או 4 כריות אוויר, ESP, הכל בצבע הרכב, הכל בפנים פלסטיק ממוחזר של מילקי

2. פאביה - רמת הגימור הזולה ביותר בהתחלה [זו עם כפתורי המיזוג שנלקחו מעודפים של לאדה] ואחר כך רמת הגימור היקרה בלי מושבי ספורט, עם מגנזיום ומסביב.

3. סוזוקי סוויפט - הדגם היקר יותר, MP3, הגה עור, 6 כריות אוויר.

 

אייל, הפאביות עליהן נסעתי היו כולן מנועי 1.6, בדיוק כמו שאר המתמודדות בקטגוריה.

פאביה ידנית לא באה בחשבון - כדי להנות מנהיגה באמת יש לי רכב אחר, האוטו הזה אמור להיות שימושי נטו, גיר ידני [מעולה] יש ברכב השני, בנוסף אני בכלל לא משוכנע שחברת הליסינג היתה נותנת לי להזמין ידנית. [אין לליסינג בעיה לתת לך איזה רמת גימור שתבקש - רק תזמין דגם שאפשר למכור אחר כך]

האמן לי שנורא רציתי את הפאביה, היא נראית הכי "מבוגרת" ומשדרת תדמית מאוד מיושבת ומכובדת, אבל רמת הגימור מבפנים, איכות הפלסטיקים, כפתורי המיזוג, שאון המנוע - כל אלה פשוט הרחיקו אותי מהאוטו הזה לחלוטין.

 

 

לבחור המתלבט, במחירון הליסינג לפיו לקחתי את הרכב - הסוזוקי מתומחרת במחיר הגבוה ביותר, היא יקרה מהמזדה ב250 ש"ח לחודש ויקרה מהסקודה ב200 שקלים לחודש, אני עדיין חושב שבהשוואה בין שלושתן - הסוזוקי מציעה את החבילה הטובה ביותר.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
1. המלצתי על הסוויפט, לא על סמך שמועות אלא על סמך זה שיש לי אחת.

2. אמרתי, שמועות או לא, זה שיש לך VW עדיין לא אומר שאתה תבוא ותהיה בר סמכא לגבי אמינות, בוודאי לא כשאני שומע עדות ממקור ראשון שבמקרה מוסכניק של צ'מפיון ומעביר אותה כמושהיא.

3. לא הסתרתי את זה שאני סולד בכללי מקונצרן פולקסווגן, כל בר דעת יבין מפה את מה שיבין.

4. בבעלותי (תודה לאל) עדיין לא היו VW, אבל עבדתי על 3 כאלו, תקופה ארוכה וקילומטרים רבים, (טרנספורטר, LT רגיל ו- LT דאבל ג'אנט), שאותם (TDI) דוקא הוצאתי מהכלל אם תתעמק בתגובה המקורית.

5. אל תקח את זה אישי, במיוחד (שאני מניח) שאתה נוסע בגולף.

6. מה הקשר למה שאני נוסע בו?

 

ולסיום (התגובה שלי) אגיד משפט שמאוד רלוונטי לבעלי רכבים פולקסוואגן, סיאט, סקודה ואאודי,

 

זה שזה נוסע מהר, עדיין לא הופך את הרכב לספורטיבי... לא משנה מה היצרן מצהיר.

 

(וזה כן מנסיון)

 

אם כבר שבירת קלישאות - זה שיש לך גרסא רגילה פשוטה ועממית של רכב צרפתי, לא אומר שהיא מהנה לנהיגה.

 

זה בסדר, לא לקחתי שומדבר אישית, אבל בתור אחד שחזק בתוך הסצינה הוואגית , אני יודע מה קשקוש ומה לא.

 

בקשר לשאר הדברים - לא ראוי לתגובה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אני מכיר את השילוב של מנוע 1.6 ליטר שלVW עם הגיר המשושה אומנם על הגטה , ושם הגיר הזה פשוט עושה נפלאות ומביא לידי ביטוי את כל 102 הסוסים של המנוע הרזה הזה.

 

מדובר על אחת התיבות המהירות והטובות מבין אילו הקונבנציונליות.

 

ידידי, בפביה (ברומסטר) מדובר במנוע מעט שונה - 1.6 16 שסת', 105 כ"ס.

 

בג'טה (ובאוקטביה וכו') מדובר ב-1.6 8 שסת', 102 כ"ס.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

×
×
  • תוכן חדש...