Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6663 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במשפחה שלי יש טראומה מסוימת מרכבים ישנים ומתקלות.

 

למשל, אחותי לא מוכנה לקנות רכב שהוא לא חדש ועם אחריות כי היא מפחדת שהאוטו יידפק ויסבך לה את החיים מאוד. זה כל כך גרוע שהיא עושה סיפור ענק מקניית מאזדה לאנטיס 2001.

היא לא קשורה אלינו מבחינה מוטורית (לא גרה איתנו) אבל משפיעה על ההחלטות בכל מקרה.

 

כרגע יש לנו כמה מכוניות להחליף (ג'אסטי 90', לאנסר 93', 106XR 93') ואני חושב שהאלטרנטיבה הכי טובה היא להחליף את הג'אסטי בסיריון יותר חדשה (שלי), את הלאנסר ברכב יותר ישן אבל יותר מפנק ונוח כמו מרצדס 230 או וולוו 240, ואת ה106 להשאיר בינתיים כרכב שלישי.

 

אני חושב שמה שגרם לטראומה הזאת היו המרצדסים שהיו לנו בחו"ל והדייהו רייסר 93' של אחותי, בגלל התחזוקה המזעזעת שהייתה להם. עד שקניתי את הג'אסטי הייתי בטוח שרכב שמבלה 15% מהזמן במוסך זה סביר.

מה שקרה זה שהמוסך פשוט היה מקבל הוראות של מה לתקן בעלות הכי נמוכה ולא נעשה יישור קו מעולם, גם אחרי שהאוטו היה 10 שנים בלי נסיעה.

 

עד היום אני הייתי אחראי רכבים במשפחה וכל 10K הייתי לוקח את הרכבים לטיפול והייתי אובססיבי לגבי תחזוקה נכונה ורעשים.

כיום אבא שלי חזר לארץ והוא אומר ש"אף אחד לא באמת לוקח את האוטו לטיפול 10K בזמן", ושאני יכול לחכות עוד כמה אלפי קילומטרים.

 

מה שקורה עד היום זה שאני קונה רכב כל שנה ואחר כך מאולץ לזרוק אותו או למכור אותו ב1500 שקל רק כי לא רוצים להשקיע בו גרוש והוא מתקלקל.

נמאס לי מזה ואני רוצה רכב שישרת אותי הרבה זמן.

 

איך להסביר לכולם שרכב ישן לא תמיד אומר שאין מזגן, אין חלונות חשמליים, ולא תמיד הוא יאכזב את כולם בנסיעה, וזה רק עניין של תחזוקה נכונה?

אני חייב להוציא להם מהראש את המשוואה של "ישן=מקולקל".

איך עושים את זה?

 

 

(אגב, אני לא שוקל רכב אספנות כרכב יומיומי רק כי אני יודע שלמרות שאני לא אסע בין 7-9, האחרים במשפחה לא יכבדו את זה)

פורסם

תשמע, מאיזה כיוון שלא תהפוך את זה, וגם אם תשווה את הסובארו DL הכי אמינה לסיטרואן הכי חדשה, בסופו של דבר רכב ישן פחות אמין מרכב חדש.

 

אתמול בערב נתקעתי עם הג'יפון שלי בהרצליה - אין טעינה. היום חזרתי מהעבודה ברגל וחשבתי לעצמי שאני צריך לקנות כרטיסייה חדשה. למה אני מספר לך את זה? כי אחרי המחשבות על הכרטיסייה חשבתי לעצמי שאין מה לעשות, וכמה שלא תתחזק רכב ישן הוא אף פעם לא יהיה אמין כמו המשפחתומטית ליסינג הממוצעת. מי שקונה רכב ישן פשוט צריך לקחת בחשבון שפה ושם יהיו תקיעות מעצבנות.

 

אני לא מדבר על מקרים בהם מפרקים רכב ישן לרמת הבורג ומרכיבים מחדש בצורה מושלמת (ע"ע הרנו של בני). ברוב המקרים גם יישור הקו הכי מקיף שתעשה לרכב אף פעם לא יכלול הכל כולל הכל. אז החלון החשמלי יתקע למעלה ביום הכי חם של השנה או למטה בדיוק כשמתחיל לרדת גשם, והקלאצ' יתחיל להחליק בדיוק כשאחותך רוצה לנסוע לאילת עם החברה' כי אף אחד לא מחליף קלאצ' תקין ביישור קו והשד יודע מה.

 

תלמד את המשפחה שלך לחיות עם זה, או שתקנה רכב חדש.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני חושב שזה יכול להיות ת'רד מעניין לאללה, טראומות משפחתית מרכבים ישנים

למשפחה שלי יש טראומה מברנדה, כשאחי הגדול הוציא רישיון, איי שם בשנות ה-80 , הוא קנה לעצמו פורד ברנדה 2 דלתות.

פעם אחת נסענו ליער בן שמן, הרכב התקשה נורא בעליות, ירדנו ממנו כולם ואחי עלה את העלייות ברוורס בעוד אנחנו סוחבים צידניות ופחמים ברגל, בירידה הוא דווקא נסע טוב.

מאז יש לנו ברנדפוביה.

פורסם

אני ממש לא יודע איך אתם מתחזקים את הרכבים שלכם, אבל 7 שנים יש לי את האונו- בחיים לא נתקעתי איתה מחוץ לבית.

 

ליד הבית היו כמה פעמים כמו מצבר גמור, כשל במחשב הצתה, ופלאגים (תחליפיים) שהחליטו להיסתם, אבל חוץ מזה כלום.

 

תעשו טיפול כמו שצריך פעם בשנה או פעם ב- 10K בד"כ ולא יהיה לכם בעיות. הסוד במכוניות ישנות זה לאתר את התקלה עוד לפני שהיא מתרחשת ע"י תחזוקה מונעת וגילוי מוקדם ע"י שמיעת רעשים.

פורסם

רכב משנים שלפני עידן הליסינג תוחזק יותר טוב , לא בחלפים ועבודה הכי קמצנית, וננהג ביותר איכפתיות. אם קצין הרכב היה מדווח לבוס שהגחון והאגזוז דפוק אחרי סוף שבוע היית בצרות.

פורסם

ני בדיוק ההפך, אני דווקא יותר אוהב את הרכבים הישנים.

חווית נהיגה שיותר מתאימה לי. פחות בקרות שמתערבות, התנהגות יותר פראית ופחות סלחנית, מבחינתי יותר כיף.

אי נוהג ברכב שנת 87, להגיד לך שהוא יותר אמין מרכבים חדשים אני בטוח לא יכול. אבל לעומת זאת, הרכב שלי במצבו העכשוי משרת אותי ביום יום בנסיעה ללימודים, לעבודה וכו', ובחודשים האחרונים לא היה לי שום דבר רציני לסדר.

האוטו אצלי אני חושב באיזור שנתיים, קצת יותר, בשנתיים האלה תיקנתי לא קצת דברים, דברים שאני דיי בטוח שברכב בן 4 שנים לא צריך לעשות. אבל אם תשווה לרכב בן 7-10 שנים, אז לדעתי לא עשיתי שום דבר יוצא דופן. שיפצתי ראש, החלפתי בולמים וקפיצים (דבר שאמורים להחליף כל קילומטרז' מסויים ורוב האנשים בארץ לא עושים), משאבת קלץ', צינורות מים, רדיאטור, והרשימה ממשיכה....אבל שוב, זה דברים שלדעתי הם סטנדרטיים לאוטו שהוא יחסית ישן.

אז האם להרטע מאוטו בן 10-15 ? אני ממש חושב שלא.

 

לשאלה של איך עושים את זה?

"איך להסביר לכולם שרכב ישן לא תמיד אומר שאין מזגן, אין חלונות חשמליים, ולא תמיד הוא יאכזב את כולם בנסיעה, וזה רק עניין של תחזוקה נכונה?"

דבר ראשון לקחת אותם לסיבוב במרצדס "ישנה" ולהראות להם את רמת הפאר, להראות להם שמרצדס (לדוגמא) בת 10-15יכולה להיות יותר מפוארת ומפנקת מ"סתם" מזדה לנטיס 2005.

מבחינת תחזוקה נכונה, כל רכב צריך תחזוקה נכונה אחרת מצבו יתדרדר.

לדוגמא האוטו שלי עכשיו במצב שלדעתי הוא טוב מאוד, אני לא מפחד לצאת איתו מהבית בפחד שאני עלול להתקע, ומי שמכיר אותי יודע שאני לא בדיוק עדין עם האוטו, ובכל זאת אחרי שנתיים של טיפול נכון והחלפת כל החלקים החלשים, אני בראש שקט.

 

לסיכום,לדעתי לא צריך לפחד מרכבים ישנים.

פורסם
דבר ראשון לקחת אותם לסיבוב במרצדס "ישנה" ולהראות להם את רמת הפאר, להראות להם שמרצדס (לדוגמא) בת 10-15יכולה להיות יותר מפוארת ומפנקת מ"סתם" מזדה לנטיס 2005. היו לנו 2 מרצדסים, אחת משנת 76 והשניה משנת 85. אחותי עדיין מעדיפה יונדאי אקסנט חדשה.

 

זה לא שהם מפחדים מזה שאותו הרכב הוא לא מפואר, אלא שאחותי למשל בשנה שעברה השתמשה באוטו שלי (רנו 11) ותוך יומיים התפוצץ לה המנוע בגלל ששמו לה שמן בתחנת דלק יום אחרי הטיפול.

היא התקשרה אלי לצ'ילה כדי לצעוק עלי וגרמה לכזאת סערה במשפחה, שהייתי חייב להחליף אוטו במקום לתקן את זה. אם לא הייתי מחליף אותו עדיין הייתי שומע ביקורות מכולם על האוטו שלי. היא עדיין אומרת שזה בגלל שזה רכב ישן והיא מפחדת לעלות אפילו על האוטו שלי כיום (הג'אסטי), כי היא אומרת שהוא יזרוק אותה באמצע כביש החוף ושהיא לא מרגישה בטוחה.

 

אלו פשוט סטיגמות שמגיעות בגלל תחזוקה פושעת שהייתה לרכבים הישנים במשפחה.

פורסם

לצערי יש הרבה אנשים ש"מקובעים" על הדיעות שלהם ואי אפשר להוציא אותם מזה בשום צורה.

אני לא יתווכח עם העובדה שהסיכוי שתתקע עם רכב הן 2-3 שנים היא מאוד נמוכה (עדיין קיים סיכוי), וכאשר אתה קונה אוטו שהוא בן נגיד מעל 7 שנים תמיד יכולים להיות הפתעות לרעה.

אבל מול זה יש את כל האנשים שמחזיקים כבר מספר שנים רכבים ישנים במצב טוב, שלא עושים בעיות יוצאות דופן. גם יש לי מספר חברים שנוסעים ברכבים כאלה. ברור שכל זמן מסויים מתקנים משהו, אבל זה סטנדרתי לדעתי.

לדעתי הכל זה עניין של פשרות, אלא אם יש לאותו אדם הרבה מאוד כסף והוא יכול לא להתפשר על כלום וללכת על יגואר / במוו / מרצדס חדשות, אז צריך להתפשר במשהו. יש אנשים שמתפשרים בשנתון, ויש אנשים שמתפשרים על ייצרן / דגם.

אני הייתי מרגיש שאני בעונש אם היית צריך לנסוע ביום יום באקסנט (אלא אם זה בחינם).

ולדעתי (אני מקווה שאני לא נכנס לנקודות אישיות מדיי), שאחותך תסע במה שהיא רוצה, ואתה במה שנראה לך.

לי גם היו וויכוחים בלי סוף עם המשפחה שלי לגבי הרכבים שהיו לי, ויש לי. אבל בסופו של דבר אני עושה מה שנראה לי לנכון, בנתיים כולם מתמודדים יפה :)

פורסם

תראו, אחותי לא עומדת לנסוע בשום רכב שאני אקנה. היא גרה עם החבר שלה והם עומדים לקנות רכב משלהם.

 

מה שקורה זה שעל התקלה הראשונה היא תתחיל לצעוק על כמה שאני אידיוט כי אני קונה רכבים ישנים ועל ההורים שלי כי הם מפנקים אותי ונותנים לי לעשות מה שאני רוצה עם הכסף שלהם (ראבק, אני בן 24...)

 

אח שלי מצד שני גם לא חובב רכבים כמו וולוו, אודי או מרצדס בשבילי. כששקלתי לקנות אודי 80 הוא אמר לי שאם אני עושה את זה אז אני גם חייב ללכת למשרד הפנים ולהחליף את השם שלי לאחמד (זו לא הדעה שלי ואני לא גזען, אלא הדעה שלו).

הוא אומר שבגיל שלי אני צריך את מה שיש לי ושזה לא מתאים שיהיה לי רכב יקר יותר מ8000 ש"ח.

 

אם ההורים שלי מחליטים לקנות רכב ב20000 ש"ח, כולם יתנו את דעתם ויקפצו עלי כל פעם שהם יכולים כדי להראות לי שכל מה שאני יודע על רכבים הוא שגוי.

 

זאת לא אשמתי שלכולם יש רכבים מהעבודה...

 

השאלה שלי היא איך אתם הייתם מתמודדים עם השטויות האלו של המשפחה?

פורסם

אני חושב שהבעייה היא למעשה שהמון אנשים בעצם לא מעניין אותם במה הם נוסעים.

בינינו תסתכל על השכנים שלך, מרבית הסיכויים שהם קנו את הרכב כי הבן דוד עובד במוסך ואמר להם שרנו קליאו זה הרכב הכי טוב. או שהם פשוט הלכו למגרש וקנו את הרכב שבא להם בעין ובכיס הכי טוב באותה תקופה.

או שהם פשוט קנו את הרכב בגלל שהוא היה יפה ותו לא.

 

לפעמים צריך לשבת ולהסביר למשפחה קצת, לא אומר שזה דבר קל אבל מספיק שאתה נמצא כאן ואתה מתייעץ עם אנשי מקצוע אמיתיים ומכיר פחות או יותר את השטח ואתה כבר יכול לקבל טיפים שיעזרו לכם לבחור רכב.

 

בקשר למיתוס של רכבים חדשים מול ישנים, תשמע יש בזה משהו למעשה יש בזה הרבה. אני עם הרכב שלי אכלתי הרבה חצץ בהתחלה, הוא בילה שעות נוספות במוסך והוצאתי עליו באמת ערימות של כסף. באותו מחיר הייתי יכול להתפשר ולקנות רכב משנתון גבוהה יותר, חלש יותר ננהג על ידי מבוגר, פחות ידיים וכד' אבל אני העדפתי שלא לעשות את זה בגלל שמה לעשות אני דפוק.

היום אחרי כל הצ'קליסט שהאוטו עבר, שהמון חלקים בו הוחלפו, והוא הגיע לטעמי למצב חדש מכנית ברמה של אין משהו מהקיר-אש קדימה שלא עבר תחת ידיי אני בטוח ב100 אחוז שאני יוצא מהבית ואני חוזר לבית ללא תקלות.

להגיד שזה מתאים לכל אחד זה יהיה לעוות את המציאות, לא כל אחד מוכן לסוע למוסך פעם בחודש. לא כל אחד מוכן לבזבז כספים וזמן באופן שוטף על רכב.. ישנם כאלו שיתפשרו במה שהם נוסעים בשביל השקט הנפשי שלהם.

 

בכל אופן, אם להורים שלך אין יותר מדי דרישות מרכב כשאחת הדרישות המרכזיות שלהם הוא אמינות הייתי ממליץ בחום לא ללכת ראש בראש, ואם יש בידם את הממון להמליץ להם לקנות רכב משנתון כמה שיותר גבוהה כי שוב פעם, מה שמתאים לך ייתכן שלא מתאים לשאר המשפחה ואם זו הדרישה ואין מישהו שמכיר את המצב יותר טוב ממך, אז כנראה שזו ההמלצה הטובה ביותר.

 

 

אבי.

פורסם

אם יש לך כאלו בעיות ומניסים כל פעם למצוא סיבה למה כל מה שאתה יודע על רכבים זה שגוי, אולי עדיף לחסוך כסף לרכב?

 

או אולי פשוט להסיר את ידייך מהנושא בכך שהם יקנו לבד רכב ?

פורסם

אני מתמודד עם זה בצורה שאני פשוט זה שמחליט. אני משתף את אמא שלי בהכל, אבל ההחלטה הסופית לגבי הרכב שלי היא שלי.

במידה והמימון של הרכב שלך בא מהמשפחה, באמת לא כדאי ללכת ראש בראש. יש אנשים שרכב בשבילם זה תחבורה בלבד. כנראה שאם אתה בפורום הזה אז בשבילך רכב זה קצת מעבר (במקרה שלי זה ממש תחביב), אז אתה יכול לנסות לגרום למשפחה שלך להבין את זה, לא בטוח שתצליח. בסופו של דבר אם אתה קונה לעצמך אוטו מהכסף שלך, אני חושב שתלך עם הלב, ועם מה שעושה לך טוב. בכל זאת חיים פעם אחת!

פורסם

אחותך צודקת כי חיים פעם אחת ולמה לבזבז את הזמן במוסכים ובצידי הכביש עם ג'ריקן של מים ולחכות לגרר ?

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=154590&highlight=%D7%98%D7%99%D7%A7

 

גם אנוכי שהייתי בגילך נסעתי על רכבים יחסית ישנים (סימקה 1000,פיאט 127 וגם גולף דור 1+2) מסקנה אחת ברורה אין כמו רכב חדש מהחברה ! במידה ואתה מטפל כראוי ברכב אתה יכול לישון בשקט כמה שנים טובות בלי שום תקלה.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...