Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דוד השמש (שיש לו גם חמם) מפלה אותי (ואני לא שחור)


gsi16v
שימו לב! השרשור הזה בן 6331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוא אני אפתור לך את הבעיה בשניה, תדליק אותו לחצי שעה במקום 10 דקות. :idea:

 

חמם מהיר כמו שאמר לפני מישהו, מחמם כמות קטנה של מים ומנתב אותה לחלקו העליון של מעבר לעובדה שרצוי לפרק את גוף החימום ולנקות שם מידי פעם, ורק כדי להמחיש, בבית בגולן, שקיים רק 5 שנים, בית חדש לגמרי, החלפתי 7 גופי חימום!

כן, מה שאתה שומע, 7 גופי חימום, כל מספר חודשים הגוף היה נשרף ומקצר.

בדקתי מתח, המתח היה 222 וולט.

עד היום, בכל פירוק יוצא כחצי דלי של אבנית, היא מכסה את הגוף והוא פשוט נשרף.

המים שם זוועתיים.

לפני שבוע הוחלף אגב הגוף השביעי. זה לא סיפור גדול להחליף, קצת כלי עבודה, קצת התחכמות בריקון הדוד (יהיה מסובך בפעם הראשונה)

 

אם החלפת 7 גופי חימום חשמליים, תתקין אביזר לריכוך המים, כנראה המים שלך "קשים" מכילים הרבה קלציום קרבונט שמתגבש לאבנית על גוף החימום.

 

ישנם אביזרים המחליפים את יוני הסידן (קלציום) ביונים אחרים ומונעים את הווצרות האבנית, מורשים לשימוש במי ברז, יש להחליף את החומר כל מספר חדשים, תלוי בצריכת המים.

 

אפשרות נוספת היא חימום בגז, מחמם טוב בגז עולה יותר מאטמור, אבל ייתן לך מים חמים בלי הגבלה, האטמור מוגבל ל2.5KW בעוד שמחמם בגז אתה יכול לקבל הספק גבוה משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נראה שכולנו התנסנו בחוויה המדהימה הזו

 

לא על גג שעשוי גבס שספג את כל המים...

 

Now beat that !

 

:-(

 

 

לגבי האטמור - נדמה לי שקיים דגם חזק יותר של 5KVA , אבל הוא תלת פאזי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקין פילטר מרכזי בכניסה היכן שנימצא שעון המים. יחסוך הרבה כסף ובעיות.

לא יהיה צריך להחליף גופי חימום כל חודש, מכונת הכביסה גם לא תתמלא אבנית וכו'

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר מרכזי הוא לא תמיד מומלץ. יש כל מיני סוגי פילטרים שמטרתם להלחם באבנית בכל מיני שיטות. רובם דווקא לא עובדים בשיטה של סינון אלא בכל מיני שיטות של החלפת יונים או שדות מגנטיים וחשמליים. חלקם מייצרים מים שממש לא מומלצים לשתיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר מרכזי הוא לא תמיד מומלץ. יש כל מיני סוגי פילטרים שמטרתם להלחם באבנית בכל מיני שיטות. רובם דווקא לא עובדים בשיטה של סינון אלא בכל מיני שיטות של החלפת יונים או שדות מגנטיים וחשמליים. חלקם מייצרים מים שממש לא מומלצים לשתיה.

 

זה חייב להיות מכשיר המיועד למי שתיה עם תקן! יש כאלה!

המגנטים יעילותם מפוקפקת!

 

פילטר פשוט לא יפתור את הבעיה כי היונים שגורמים לאבנית חולפים דרכו בלי להתרגש עם המים, הפילטר הפשוט מסייע במקרה ויש הרבה חלקיקים במים כגון חול, חלודה מהצנרת, או תסחיפי אבנית מתחילת הקו.

קצב יצירת האבנית מושפע מאוד מהטמפרטורה ומואץ מאוד מעל 60 ומעל 80 מעלות צלזיוס, לכן האבנית נוצרת דווקא על גוף החימום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישפוז, את המחליף יונים הזה התקנתי לפני 4 שנים, ההבדל הוא שהאבנית פחות נדבקת ונוצרים גושים שלמים, קחל לפרק אותם, אבל בכל זאת נערמים בערימה בתוך הדוד, גם בתוך הקומקום, נכון, יותר קל לנקות אחרי שזה עובר את המתקן הזה.

 

דבר שני, התקנתי לפני שנה פילטר רגיל 5 מיקרון בכניסת המים הראשית לבית, האם פילטר כזה יכול לסנן אבנית?

אם לא, איזה פילטר צריך כדי לסנן?

רצוי פילטר רב שימושי אם יש, כי כמות האבנית שם היא הזויה.

כבר אין חשיבות גדולה למחיר (בגבול הטעם הטוב) כי דיי נמאס לי לפרק אותו.

 

שמר, גם לי זה קרה בפעם הראשונה, בתוך המחסן, אחרי שמשום מה חשבתי שהדוד מרוקן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבת שהדוד מרוקן בגלל שלא ידעת שצריך להכניס אוויר לדוד במקום מים.

כאשר אתה סוגר את כניסת המים ומשחרר את היציאה , נוצר למעשה ואקום שמונע מהמים לרדת.

 

פילטרים טובים הם פילטרים שמשמשים למערכות השקייה חקלאיות, ועשויים מהרבה טבעות דקות שלוכדות את החלקיקים. הם גם רב פעמיים ואין צורך להחליף פילטר פנימי כל הזמנים.

 

מצד שני - הם יקרים למדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המטרה שלך היא להכניס אויר פנימה, אחרת לא ייצא טיפת מים.

 

חשבת שהדוד מרוקן בגלל שלא ידעת שצריך להכניס אוויר לדוד במקום מים.

כאשר אתה סוגר את כניסת המים ומשחרר את היציאה , נוצר למעשה ואקום שמונע מהמים לרדת.

 

 

ויקום הגזר ויכה את הגנן! 8)

 

אגב מה זה מחירים גבוהים לפילטרים כאלה?

יש לך כיוון מחירים? HELP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתרון מסויים לבעיית האבנית הוא כיוון הטרמוסטט לסביבות 60 מעלות ולא יותר - כפי שכבר ציינו פה התגבשות האבנית מואצת מאוד מעל טמפרטורה זו.

 

ואגב דיברו פה על אטמור, אני בכלל לא בטוח שבמצב כזה קיצוני של מלא אבנית אטמור יעזור בכלל, ייתכן שגם הוא ייסתם.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"חמם המהיר" הוא אומנם פטנט לא רע - אבל עם חסרונות גדולים למי שיש דוד שמש ובחורף צריך לחמם את כל הדוד. ברגע שיש צורך בחימום כל הדוד - העסק נסתם דיי מהר מאבנית כתוצאה מחימום ממושך של המים ומעברים צרים (מי אמר ראש מנוע של XU :p)

 

הפתרון, כמו שממליצים רבים וטובים - וכמו בבתים ללא דוד שמש, הוא להתקין את החימום בשיטה הישנה והטובה, ללא החימום המהיר (ללא השרוול פלסטיק).

מניסיון - ואני גר בבית שכור עם דוד חשמל, העסק עובד "בונבונירה". אם רוצים להתפנק עם מים רותחים כמו שצריך - מדליקים את הדוד משהו כמו שעה עד שעה-וחצי ואז יש מים בכיף ל 2 מקלחות טובות (אל תשכחו שזה דוד קטן יחסית שנמצא בתוך הבית).

אצלי הטרמוסטט מכוון ל 60 מעלות - ובבדיקה שעשיתי מהרגע שאני מדליק את הדוד ועד לרגע שהטרמוסטט מפסיק את הפעולה לוקח שעה וחצי, אז אני פשוט דואג שהוא ידלק (ע"י שעון שבת) כל יום בשעה מסויימת - ואז כשאנחנו מגיעים הביתה יש מים רותחים.

 

בעניין ה"אטמור" - כוסות רוח למת. דגמי ה 2.5KW לא שווים והדגמים של ה 5KW זוללי חשמל (כבר עדיף להדליק דוד לשעה ולפחות להתקלח בזרם נורמלי מבלי להתעסק עם יותר מיד חוטי חשמל בתוך המקלחת :p ).

 

הקטסטרופה היא שבחורף המים ממש קפואים למרות שבדוד יש מים רותחים - המים הקרים שנכנסים פנימה מקררים את המים החמים שכבר בפנים יחסית מהר לתקופת הקיץ. בקיץ אפשר להדליק דוד ל 30-45 דקות ועוד נשארים מים חמים אש אחרי 2 מקלחות (גם בקיץ לא מתקלחים עם מים רותחים כמו בחורף... בקיץ אני מתקלח עם מים כמעט קרים, אחרת אני מזיע בעודי מתקלח :p :P :p). עקב המצב בימים כמו אלו אני דואג שהדוד ידלק כל בוקר ל 15 דקות בשביל שלא ינשרו לי הגבות בזמן שטיפת הפנים בבוקר... אחרת המים קפואים רצח !

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטסטרופה היא שבחורף המים ממש קפואים למרות שבדוד יש מים רותחים - המים הקרים שנכנסים פנימה מקררים את המים החמים שכבר בפנים יחסית מהר לתקופת הקיץ. בקיץ אפשר להדליק דוד ל 30-45 דקות ועוד נשארים מים חמים אש אחרי 2 מקלחות (גם בקיץ לא מתקלחים עם מים רותחים כמו בחורף... בקיץ אני מתקלח עם מים כמעט קרים, אחרת אני מזיע בעודי מתקלח :p :P :p).

 

אחת הסיבות לכך שהמים החמים הצבורים בחלקו העליון של הדוד מתקררים בדרכם הביתה הוא צינור הוצאת המים החמים מהדוד - הצינור עשוי ברזל, בתוכו עוברים המים החמים בדרכם החוצה וסביבו יש מים חמים, פושרים וקרים עד קפואים (בחלקו התחתון). מבנה 'גאוני' זה אופייני לכל הדוודים שיצא לי לפגוש, והוא אפילו תקני.

 

מעבר לייצור דוד בהזמנה שבו יציאת המים החמים תהיה מראש הדוד (כמובן שקוע מעט פנימה, כך שייותר כיס אוויר) יעץ לי פעם מתקין דוודים נבון (לא להתלהב, בכל הקשור להתקנה הוא היה חפר ושקרן) להשחיל לתוך צינור הוצאת המים צינור פלסטיק 16 מ"מ - הוא מתאים, מפריע רק מעט ולמרות שיכולת הבידוד שלו לא טובה, עדיין זה עדיף במשהו על המצב הרגיל.

 

דרך אגב וללא קשר לנושא השרשור, ארז והשאר - אתם מקפידים לבדוק את אלקטרודת המגנזיום בכל טיפול בפלנג' ולהחליפה אם התכלתה?

קצב התכלות האלקטרודה מלמד על כושר הבידוד של שכבת האמייל שבתוך הדוד ואם היא סדוקה, המגנזיום מתכלה במהירות רבה. ללא מגנזיום (וכשהאמייל כבר סדוק) הדוד עצמו יחליד ויפרץ.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הסיבות לכך שהמים החמים הצבורים בחלקו העליון של הדוד מתקררים בדרכם הביתה הוא צינור הוצאת המים החמים מהדוד - הצינור עשוי ברזל, בתוכו עוברים המים החמים בדרכם החוצה וסביבו יש מים חמים, פושרים וקרים עד קפואים (בחלקו התחתון). מבנה 'גאוני' זה אופייני לכל הדוודים שיצא לי לפגוש, והוא אפילו תקני.

 

מעבר לייצור דוד בהזמנה שבו יציאת המים החמים תהיה מראש הדוד (כמובן שקוע מעט פנימה, כך שייותר כיס אוויר) יעץ לי פעם מתקין דוודים נבון (לא להתלהב, בכל הקשור להתקנה הוא היה חפר ושקרן) להשחיל לתוך צינור הוצאת המים צינור פלסטיק 16 מ"מ - הוא מתאים, מפריע רק מעט ולמרות שיכולת הבידוד שלו לא טובה, עדיין זה עדיף במשהו על המצב הרגיל.

 

יוסי

 

זה מה שמפריע לך? המטר צינור הזה? המים בדוד לא קפואים בדרך כלל, וזאת לא הבעיה, מה עם כל הצנרת בדרך לברז? הרי היא לא מבודדת, זה צריך להפריע לך, שם איבוד החום הרבה יותר היסטרי.

המטר הזה ממש לא רציני.

 

 

על איזה אלקטרודה אתה מדבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...