Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פס"ד-מוסך "מכונאות כללית" אסור לו לעסוק בחשמלאות


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 6514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אסולין,שם לב מה כתבת.

דוד

אני דוחה מכל וכל את עמדתך.

 

אף אחד לא חוטף לאף אחד שום דבר.

חשמלאים צריכים להבין כי אין יותר מקצוע חשמל רכב.

אלקטרוניקה השתלטה על כל חלקה ברכב

 

אתה מתכוון לדני ולא לדוד.טעות לעולם חוזרת.:roll:

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איציק אסולין צודק מאוד והוא משלים את מה שאני כתבתי שבמוסך שיהיה בו הנדסאי רכב עם הסמכה לנהול מוסך באוטוטרוניקה, אז הוא יוכל לטפל במכונאות, חשמל, מיזוג אויר, דיאגנוזת רכב, ושיפוץ תיבות הילוכים אוטומטיות (שגם הן מכילות היום חשמל ואלקטרוניקה ומיחשוב).

מוסך אשר לא יהיה בו הנדסאי שכזה יפעל לפי השיטה הישנה, הנהוגה כיום, של בעל כתב הסמכה לכל מקצוע בנפרד ורשיון משרד התחבורה לפי זה.

במשך הזמן יתמעטו ההפרדות למקצועות שונים, שאכן תחומיהם מתערבבים זה בזה ויתרבו בעלי כתבי הסמכה באוטוטרוניקה.

כמקצועות נפרדים ישארו פחחות וצבע, רדיאטורים ומע' פליטה, צמיגים ותקון תקרים, מכוני כווני מתלה (פרונט) וכו'.

לצערי הרב, אכן משרד התחבורה מפגר אחרי המציאות המתקדמת מהר הן של כלי הרכב עצמם והן של השינויים הדינמיים בתחזוקתם וראינו זאת גם בנושא הנעת רכב בגפ"מ.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

קצת דעתי בנושא.

הבעיה מתחילה הרבה יותר אחורה ולמה התכון המשורר?

מי הדור החדש שעובד במוסכים? בדרך כלל חברה צעירים שהשתחררו מהצבא ויש שתי אפשרויות האחד היו מכונאים בצבא והשני לא היו מכונאים אבל חיפשו עבודה ואפילו אוהבים את התחום רק מה!

המכונאי הצבאי למד לפרק אי אילו מיכלולים ולהרכיב, והשני לא למד ולא הוכשר. הבעיה העיקרית היא

שאין רקע ובסיס מיקצועי טוב. אין שפה אנגלית טובה, אין מושג איך האוטו נוסע, מה כן יש בדרך כלל?

בוחן או מנהל אם רקע והוא המנצח על התיזמורת ופו מתחילים כול הצרות ולא יעזור כלום.

מתוך הרבה מאוד נסיון הנוער של היום הוא בדרך כלל (לא כולם) שחצן , חצוף , יודע הכול , אסור להעיר כי הוא מומחה. תנסה להתוכך תישאר לבד בלי עובדים כן זה המצב.

הבעיה השניה היא הדור המבוגר יותר כמוני למשל אבל אני לא דוגמא!!!

הדור המבוגר רק שומע מחשב ביתי (PC? ) מקבל חלסטרה וחררה ומפחד שהמחשב ינשך אותו.

חברה לא מצחיק תיסתקלו על ההורים ותגידו כמה מהם נוגעים במחשב? אז אם במחשב ביתי לא נוגעים אז ממחשבי רכב יש חררה פחד תהומי מהניסתר הכול קוסמות והאנגלית על הפנים. איך הם עובדים

לפי ניסיון והטעיה מנסים להחליף וזה לא עובד כך. בנוסף כול היבואנים אבל כולם נבלות ולמה תנסו פעם לקבל מידה או לקנות כלי ספציפי זיין בעיין (אם איין חברים וקשרים וקומבנציות) אתה אוכל קש.

בנוסף לזה אני לא מכיר מוסך אחד שמוכן להשקיעה בעובד קורס או לימודי מכונאות אז למה מצפים?

פעם הרכבים היו פשוטים וכול אחד אם קצת רקע טכני יכול היה להתחיל לתקן וללמוד את הנושא.

היום זה לא כך! צריך להשקיעה בלימודים: אלקטרניקה , חשמל , מחשבים , ומכונאות.

מה שאני עשתי ביזמנו כאשר התחילו הרכבים להיות יותר מורכבים ומסובכים פשוט מאוד כול קורס או

לימודים רצתי ונירשמתי ולמדתי לא בשביל התעודות (לא צריך יש לי מספיק :-) ) אבל בשביל הידע.

נכון להיום המצב במוסכים על הפנים יש ים של צעירים שפותחים מוסכים ולדעתי לא יודעים מכונאות רכב

בחיי אני מכיר ים של מוסכים אם תישאלו מכונאי צעיר הוא אפילו לא יודע עקרון פעולה של מנוע או גיר או כול מיכלול אחר. דבר ראשון יש להשקיע בנוער לימודים והרבה או שכול הענף ידרדר לגמרי.

ואז רק החברות ישרדו ומיסכנים יהיו הלקוחות כי יזינו להם את הצורה.

בכללי כול מה שניכתב נכון השאלה זה יעזור?

היום מערכות ההיגוי הם חשמליות וממוחשבות (פיאט פונטו לדוגמא) בעתיד הבלמים יהיו ממוחשבים

(בלי נוזל בלמים הכול חשמל) מה יעשו אז המכונאים ילכו לקוסמים ותאמינו לי זה רק מתחיל.

אני ניתקל כול יום אבל כול יום במוסכים שמיסתבכים טכנית כי איין להם את הידע ורקע ועומק נסיון.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לוקח את זה עד הסוף רק...בקצב שלו.

 

כך למשל, אפילו לחשמלאי אסור להחליף נורה בכזה אוטו אלא אם עבר הסמכה לגבי טיפול ברכב המונע בגפ"מ וגם אז, רק לסוג המערכת שעבר הכשרה, כלומר אם מישהו ירצה לטפל בכל רכבי הגפ"מ אז לפי הפסק דין שיצא , לא רק שהוא צריך הסמכה לחשמל מכונאות מיזוג אוויר ועוד, אלא גם הסמכה לכל סוג וסוג של מערכת גפ"מ (ויש עשרות סוגים) וציוד מיוחד כולל משהו שלוכד גזים אם נפלטים( את זה אני לא זוכר בדיוק איך מגדירים ויגדירו..)

אותי כבר הדריכו שבעתיד המסויים אסור יהיה לי אפילו להחליף נורה באוטו כזה, ולמוסך המורשה אסור יהיה לבצע טיפול...

אם ייצא החוק מעניין מה יקרה, ונראה על פניו שהוא ייצא.

 

לאחד הקודמים שענה, אכן מקצוע החשמל התחסל, למרות שבחשמל אני מתכוון גם לאלקטרוניקה ולמחשבים ולחיישנים ברכב וכו.. ולא לחשמל נטו וזהו.

 

יתכן והוא יתעורר כמעה ,אם כי אני בספק, אבל לא יעזור כלום, מכונאי הוא לא חשמלאי וחשמלאי איננו מכונאי , והרכבים של היום דורשים ידע של שניהם, וגם אז , הכשרות כל הזמן ברצף, כי אופן התקדמות הטכנולגיה ברכב היא ממש קיצונית במהירותה, לפעמים נראית כמיותרת.

 

שימו לב מה נהיה ממחירי הטיפולים של פעם. היום הוצאות שנתיות לתיקוני רכב הם לעיתים פי כמה וכמה ממה שהיו לפני עשור.

 

יש דברים שטוב שהתקדמו ויש דברים שלדעתי האישית הגזימו.

 

בעניינינו , אם משרד התחבורה יאחז בפסיקה זו, אז בינתיים מוסך גדול יאלץ להחזיק עובד נוסף -- חשמלאי אחד,

בהמשך כנראה יהיה מקצוע חדש למכונאי ואו לחשמלאי של פעם שיקרא אוטוטרוניקה , וההכשרות יהיו בהתאם.

 

בקצב הדברים שזזים במדינה , או יותר נכון לא זזים, סתם מסקרן מה יום יביא בתחום.

 

 

 

בקיצור בלאגן

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולכם

אני בד'כ לא מרבה לכתוב בפורום אך מאחר ויש לי נגיעה אישית לנושא אתייחס

 

ראשית אציין כי אני מנהל באוטוויק-נשוא ההליך המשפטי הזה.

אנחנו היחידים שהחליטו לצאת נגד האימפוטנציה של משרד התחבורה ונהל הליך משפטי.

איננו מסכים לדברים שנאמרו כאן כי מישהו גונב ממישהו עבודה-הענף השתנה וצריך לעשות התאמות לשינוי שקרה וקורה.

 

כל טענותינו היו כי משרד התחבורה בעצמו אינו יודע להגדיר מהי עבודת חשמל ומהי מכונאות. עירוב התחומים כיום הוא מציאות. בעוד שהטכנולוגיה התקדמה משרד התחבורה נשאר מאחור ולא דאג לפרסם (כפי שנדרש ממנו) מה מותר ולמי מותר.

במקום זאת הם מעדיפים לשמור על עמימות שעובדת לטובתם ופוגעת באנשים העוסקים במקצוע וכמובן גם בלקוחות.

 

אני שוב מדגיש- אין בשום מקום רשימה המגדירה את המותר והאסור ולכן מה שקובע זה הנוהג הפרקטיקה וההתנהלות של אלפי מוסכים במהלך השנים.

 

אם תבדקו תגלו כי אין אף הליך משפטי שהתנהל בנושא זה עד היום.השופט הפנה את פס'ד לעיונו של מנכ'ל משרד התחבורה לצורך בחינה מחדש של הנושא ויחד עם זאת החליט להרשיע אותנו.

 

המצב לאחר פס'ד תקדימי זה הוא כי כיום קיימת בעיה לאלפי מוסכים ולכאורה כיום הרבה מהם עוברים על החוק.

משרד התחבורה לא דואג לעדכן אף אחד בנושא יפעל נגד אותם מוסכים כעבריינים בשעה שהוא הוא צריך לעשות סדר.

 

בכל מקרה אנחנו אולי הפסדנו במקרה ספציפי זה (ומרגישים כנושאי הדגל) אך לדעתנו הדבר יאלץ את משרד התחבורה לעשות סדר והענף כולו ירויח.

 

צריך לזכור כי המצב לאחר פס'ד החמיר מכיוון והיום לא ברור מה מותר ולמי מותר??

האם מותר למכונאי לפרק ולהרכיב מצבר??

איך יחליף מכונאי קלאץ מבלי לפרק את הסטרטר?

איך יפרק וירכיב מנוע מבלי לפרק אלרטנטור?

מי מוסמך לטפל במערכת הגה חשמלי??

אלטרנטור עם משאבת וקום של הבלמים המורכבת עליו חשמלאי יטפל??(מע' בלמים!!!)

 

ועוד שאלות רבות וחשובות

 

מקווה שהבהרתי חלק מהבעייתיות ואני מניח כי זה לא סוף הפרשה

 

איציק אסולין

אוטוויק

שלום,

להציג את הדברים מנוקדת מבטך זו זכותך, אבל כאן אנסה להבהיר מס' עובדות ממבט עובדתי ללא קשר לאף צד:

 

ש. האם קיים חוק לגבי דרישות עיסוק בחשמלאות רכב?

מהן ההסמכות הנידרשות ממוסך מורשה?

ת. חוק הפיקוח על המצרכים ושירותים - צו בדבר פיקוח על המוסכים לכלי רכב

הדרישות כנדרש בחוק:

סעיף 5 (א)3

מנהל מקצועי בעל כתב הסמכה במקצוע שבו המפעל עוסק ובמפעל המעסיק מעל מס' עובדים שקבעה הרשותמנהל מקצועי בכיר, אשר יועסק ע"ע המפעל ויעמוד לרשותו בלבד.

 

סעיף 10. (א) - דרישות הסמכה מקצועיות יעודיות בהתאם לעיסוק

הרשות רשאית למנות ועדת הסמכה לצורך הסמכת מנהלים מקצועיים למפעלים החייבים להעסיק מנהל מקצועי והעוסקים בעניינים אלה(במקצועות הרכב):

סעיף (4) חשמלאות רכב

 

סעיף 13 (א) - דן בדרישות המקצועיות מהעוסק (בחשמלאות רכב ובהתאם לתחומים)

(1) יש לו הכשרה מקצועית מתאימה במקצוע שבו הוא מבקש לקבל כתב הסמכה או אישור ניהול והמציא לרשות תעודות המעידות כי הוא בעל הדירוג המקצועי הגבוהה ביותר באותו מקצוע.

 

באשר לטיעון שלך:

"כל טענותינו היו כי משרד התחבורה בעצמו אינו יודע להגדיר מהי עבודת חשמל ומהי מכונאות".

 

כמי שמציג את עצמו כמנהל במוסך מקצועי וכנראה בעל הסמכה בהתאם, אני בטוח שאתה יודע היטב להפריד בין עבודות חשמל ברכב ולא מכובד, לא ראוי ולא מקצועי, לשייך איבחון תקלה באלטרנטור לעבודת מכונאות!

כאן מדובר עליך ולא על משרד התחבורה שלפי טענותיך לא מפרט מהן עבודות חשמל.

 

באשר לטענות והשאלות שאתה מעלה:

"צריך לזכור כי המצב לאחר פס'ד החמיר מכיוון והיום לא ברור מה מותר ולמי מותר??

האם מותר למכונאי לפרק ולהרכיב מצבר??

איך יחליף מכונאי קלאץ מבלי לפרק את הסטרטר?

איך יפרק וירכיב מנוע מבלי לפרק אלרטנטור?

מי מוסמך לטפל במערכת הגה חשמלי??

אלטרנטור עם משאבת וקום של הבלמים המורכבת עליו חשמלאי יטפל??(מע' בלמים!!!)"

ראוי שתעמיק בדרישות החוק ותשים לב שנדרשת הסמכה בתחומים השונים ותעשה הבדלה:

בין פירוק לבין הבחנת התקלה ותיקונה!

אציין שאיבחון התקלה במדוייק ע"י בעל מקצוע יעודי ותיקון מקצועי תחסוך מכל הצדדים הוצאות, כעסים ותביעות משפטיות!

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אסולין צודק מאוד והוא משלים את מה שאני כתבתי שבמוסך שיהיה בו הנדסאי רכב עם הסמכה לנהול מוסך באוטוטרוניקה, אז הוא יוכל לטפל במכונאות, חשמל, מיזוג אויר, דיאגנוזת רכב, ושיפוץ תיבות הילוכים אוטומטיות (שגם הן מכילות היום חשמל ואלקטרוניקה ומיחשוב).

מוסך אשר לא יהיה בו הנדסאי שכזה יפעל לפי השיטה הישנה, הנהוגה כיום, של בעל כתב הסמכה לכל מקצוע בנפרד ורשיון משרד התחבורה לפי זה.

במשך הזמן יתמעטו ההפרדות למקצועות שונים, שאכן תחומיהם מתערבבים זה בזה ויתרבו בעלי כתבי הסמכה באוטוטרוניקה.

כמקצועות נפרדים ישארו פחחות וצבע, רדיאטורים ומע' פליטה, צמיגים ותקון תקרים, מכוני כווני מתלה (פרונט) וכו'.

לצערי הרב, אכן משרד התחבורה מפגר אחרי המציאות המתקדמת מהר הן של כלי הרכב עצמם והן של השינויים הדינמיים בתחזוקתם וראינו זאת גם בנושא הנעת רכב בגפ"מ.

בברכה - רפי לין :-)

השאלה הנשאלת האם לא צריכה להיות התמחות?

לדעתי כן.

ניתן להבחין ב4 תחומים מקצועיים המובילים את נושא הרכב במוסך:

*מכונאות

*חשמל ואלקטרוניקה

*פחחות וצבע

*מחסנאי טכני

כמובן שכנהוג, חייב להיות מנהל טכני בעל השכלה והבנה בכל התחומים הללו.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מריוס

חבל שאתה לא מבין את הטענה המרכזית שלי.

אסביר שוב (ופעם אחרונה)

 

אין מחלוקת שהחוק מחייב מנהל מקצועי במוסך המבצע עבודות באותו מקצוע.

 

אין אזכור בשום מקום בחוק מהי האבחנה בין המקצועות!!!

ומאחר ואין אזכור שכזה וישנה אי בהירות לא ניתן להאשים עוסק בענף באי קיום חובת הרשיון.

(לידיעתך- ההליך הוא פלילי ומכיוון וישנו ספק הוא צריך לפעול לטובת הנאשם)

אם הרשות (משרד התחבורה) מתרשלת ולא קובע מה מותר ומה אסור בחלוקה לקטגוריות \מקצועות אז מה מצפה שנעשה??

אם היית קורא את פס'ד-היית מגלה כי לא מדובר באבחון אלא בהחלפת אלטרנטור.

השופט קבע כי פירוק והרכבה של אלטרנטור צריך שיעשה על ידי חשמלאי ולא מכונאי!!(מגוחך אבל זו המציאות החל מהיום)

 

וחבר'ה עדיין לא קיבלתי מכם את עמדתכם -מי יטפל באלטרנטור עם משאבת וקום עליו (דיזל)-חשמלאי???

בסדר-אז חשמלאי יתעסק עם מע' בלמים.

 

נקודה נוספת למחשבה

מקצוע מכונאות אופנועים קיים במשרד התחבורה (מכונאות אופנועים הוא סיווג נפרד ממכונאות רכב בנזין\דיזל)

חשמל אופנועים אין כזה מקצוע

 

אבל אלטרנטור קיים באופנוע-מי רשאי לתקן אלטרנטור באופנוע?? מכונאי אופנועים

הנה החלם בהתגלמותו.

 

זה יותר מסובך כפי שאתם רואים ולא יהיה מנוס למשרד התחבורה להתייחס לנושא ולעשות סדר.

 

איציק אסולין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת, אני לא מבין על מה ההמולה.

 

קיימים עוד מקצועות שדורשים ידע רב תחומי בעולם. לדעתי אין שום סיבה ובעיה עם זה שמכונאי מוסמך יחזיק גם בתואר חשמלאי מוסמך. נכון הוא יהיה חייב להשקיע עוד זמן בלימודים והשתלמויות, אבל מצד שני הוא יוכל לעבוד לבד על הקלאצ', בלי להזמין חשמלאי שיפרק את הסטרטר כדוגמתך.

 

אני יכול להביא דוגמאות מעולם ההייטק, בהם אדם חייב להחזיק בכמה תארים כדי לעבוד בתחום מסויים. (חברה מאוד טובה שלי הייתה חייבת לעשות תואר במדעי המחשב, ותואר בביולוגיה כדי לעבוד ב-HP ולפתח שם תוכנה לסיווג ד.נ.א).

 

אני בתור לקוח (שכן, אין לי שום הסמכה בעולם מכונאות הרכב) משלם כסף טוב למוסך מתוך מחשבה שאני מקבל את הטיפול הכי מקצועי שאפשר.

אם הטיפול לא יהיה לשביעות רצוני, אני לא אחזור למוסך הזה לעולם - וככה מהברירה הטבעית יישארו בסוף רק המוסכים שהם מקצועיים מספיק לטפל בתקלות, או אלו שהם ישרים מספיק כדי לעבוד עם חשמלאי רכב. (או מומחה לקרבורטורים, מערכות פליטה, רדיאטורים ופחחות - או כל מקצוע אחר שקשור לזה).

 

לדעתי פס"ד מבורך, שכן הוא יכריח את המוסכים להיות יותר מקצועיים - אפילו אם מדובר במראית עין לבד מבחינת תעודות.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מריוס

חבל שאתה לא מבין את הטענה המרכזית שלי.

אם היית קורא את פס'ד-היית מגלה כי לא מדובר באבחון אלא בהחלפת אלטרנטור.

איציק אסולין

יתכן שאני לא מבין את הטענה המרכזית שלך מהמבט שלך...

קראתי את פסק הדין ונראה על פניו שאינך מכיר בעובדות מההיבט האובייקטיבי:

מה קדם למה ושמדובר על החלטה כתוצאה מהבחנה לא מקצועית של המוסך:

 

1. הוחלט להחליף אלטרנטור - זו החלטה מקצועית שמוטלת על חשמלאי מוסמך(גם אם לא חשבתה על זה), גם אם אין משרד התחבורה מפרט מהן עבודות חשמל ...

אלא אם אתה מזלזל בלקוח ומחליף על חשבונו גם חלפים ללא כל איבחון או תקלה???

השופט הבהיר את עמדת בית המשפט בצורה ברורה ובהחלט עניינית ונכונה, גם אם הוא לא מנהל מוסך מוסמך, וגם ללא פירוט של משרד התחבורה...

ציטוט מדברי השופט:

"

האם בדיקת טעינה והחלפת אלטרנטור יכולה להחשב כפעולה של מכונאות רכב?

 

(והתשובה לא, מדובר בפעולה של חשמלאות רכב)

------

. אולם לאחר ששקלתי, נראה לי כי אינני יכול לקבל טענות אלו. עיקר הבעיה איננה בהחלפה פיזית של האלטרנטור. הצורך בחשמלאי רכב הוא לשם קביעת האבחנה הנכונה על מהות התקלה ומה יש לבצע, לא בפעולות הטכניות של החלפה שהן פשוטות יחסית. מבלי להיכנס לפרטים, הרי אין ספק שפעולה של בדיקת טעינה והחלפת אלטרנטור היא פעולה של חשמלאות רכב. אומנם בית משפט לתעבורה איננו מתיימר להחליף את חוות דעת המומחים, אך בכל זאת מדובר בבית משפט העוסק בתחום והוא נהיר לו. אלטרנטור הוא הרכיב הטוען את המצברים ומשמש להפעלת רכיבים חשמליים במכונית. יחד עם המצבר הוא אולי הרכיב החשמלי החשוב במכונית. אם זו לא פעולה חשמלית, מהי פעולה חשמלית?"



2. עובדות - האיבחון\החלטה להחליף את האלטרנטור הייתה כנראה שגוייה ולא מקצועית ולא נעשתה ע"י חשמלאי מוסמך.

 

ציטוט המשך מפס"ד:

"

49. כך למשל גם המקרה שלפנינו. לטענת המתלונן, התקלה האמיתית הייתה במשאבת המים וזו לא זוהתה במועד על ידי המוסך הנאשם. יש היגיון בסברה זו. משאבת מים מקולקלת יכולה לגרום לנזילות שיפגעו באלטרנטור וידרשו את החלפתו. בנוסף, קלקול זה יכול לגרום לבעיה עם ווסת החום המקושר לרדיאטור, למנוע סירקולציה של המים, ובהמשך לגרום להתחממות הרדיאטור ולפיצוצו. כמובן, יתכן מאוד כי פעולת הנאשם ומוסכו הייתה תקינה וטובה למהדרין ואין למתלונן מה שיטען. אולם ברור כי עדיף שמי שהוא גם חשמלאי רכב יבדוק התקלה ובוודאי יכולתו גבוהה יותר ממכונאי רכב רגיל.

56. כל עוד קיים ההסדר הנוכחים שבו חלוקה בין מכונאי רכב, חשמלאי רכב, ומיזוג אוויר, מן הראוי לציית לו. לא ייתכן שיקום בעל מוסך ויטען כי ההסדר איננו נראה לו מתאים, ויפעל בניגוד לו. במיוחד כאשר יש פתרון פשוט והוא העסקתו של מנהל מוסמך לחשמלאות רכב בעיסקו.

נראה שאינך מסכים עם הפסיקה ואינך מבין את מהות הדברים.

שבוע טוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

עדכון חם מהשטח...

בהחלטה של בית המשפט המחוזי בירושלים התקבל הערעור של מוסך אוטוויק תוך זיכוי מוחלט וביטול גזר הדין.

מצורף פסק הדין שניתן אתמול.

פס'ד מחוזי אוטוויק נ' משרד התחבורה.doc

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים. כנראה שהיתה נקודה (מאוד חזקה) בדברי מר אסולין שכאשר יש הגדרות לקויות בחוק המוסך אינו אשם מחמת הספק - שכן אין לו דרך לדעת בוודאות מה אסור ומה מותר לו לעשות...

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכן אין לו דרך לדעת בוודאות מה אסור ומה מותר לו לעשות...

וזאת בדיוק היתה הבעיה.

אף אחד לא הגדיר מעולם גבולות ברורים שחור או לבן,והנושא תמיד היה בתחום האפור ולכן אין שום הצדקה לבוא בטענות למוסכים.

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטול ההרשעה ע"י השופט בבית המשפט המחוזי מבוססת משפטית על "כרעי תרנגולת" והתעלמות מהעובדות וזה מצב חמור ביותר!

השופט המחוזי התעלם לחלוטין מהעובדה של האיבחון הלקוי של התקלה.

האבחון הלקוי בוצע מחוסר התמחות במקצוע חשמל רכב וכתוצאה מכך נגרם הנזק ללקוח כולל החלפת מכלול ללא צורך, הפסד זמן ועוגמת נפש.

ראוי להדגיש שפירוק והרכבת האלטרנטור לא היה הגורם לנזקים הכספיים שנגרמו ללקוח.

מצער הדבר שהשופט המסויים הזה, מניח יסודות לתפיסת "הראש הקטן" ושעלולה לגרום ל "תפוס לפי יכולתך בכיס הלקוח" גם אם תגרום לנזק, כי בכל מקרה בית המשפט יוציא אותך "צדיק"!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...