Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פס"ד-מוסך "מכונאות כללית" אסור לו לעסוק בחשמלאות


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 6513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברכות לבעל המוסך והמנהל המקצועי על הערעור שהתקבל!

 

 

אני שמח שעמית למקצוע , מובטלת הרשעתו.

 

צר לי שבמדינת ישראל הכל יכול לקרות,

כך למשל (בעניין אחר), הרכבת הורגת אנשים ומי שאשם זה זה שנתקע על המסילה.... זה שהנהג מדבר במירס באותו זמן ומגיע לצומת שידועה כבעיתית ב140 קמש , תקין.

 

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

55. אולם מדוע קיימת הבעיה במוסך שירות מסוגו של המוסך הנאשם? מדובר במוסך גדול האמור ליתן פתרון לכל הבעיות המתעוררות ברכב שבו הוא מטפל (במקרה שלפנינו, יונדאי). מה מונע ממוסך בסדר גודל זה להעסיק בין שאר עובדיו המרובים מנהל מוסמך לחשמלאות רכב? לו היה נוהג כך, היה יכול לפתור את בעיותיו ולעסוק בתחום זה כדת וכדין. אלא שלפתרון הגיוני ופשוט זה ישנה כנראה עלות כספית שאין ברצונו לשאת ולכך איננו יכולים להסכים. שוב, השאלה איננה דווקא למקרהו של המוסך שלפנינו אלא כללית לכלל המוסכים הגדולים. מי שרוצה לעסוק בעבודות חשמל, ייכבד ויעסיק מנהל מקצועי המוסמך לעבודות חשמל, ולא ייכנס לתחום לא לו. ואם לא ייעשה כן, אין לו להלין אלא על עצמו. לבוא ולטעון שאין בכך צורך פירושו לחסוך על חשבון החוק והציבור וזאת לא ייעשה.

 

 

 

 

 

מתוך הפרוטקול הנ"ל של הדיון בבית משפט השלום עולה כי , המוסך הנ"ל הינו מוסך מורשה של היבואן,והוא לא מעסיק מנהל מקצועי מוסמך בתחום חשמל הרכב. כלומר היבואנים טורחים להזכיר לנו שבמוסכים שלהם יש את הציוד ואנשי מקצוע מוסמכים אבל כדברי השופט המוסך העדיף לחסוך בעלות של מנהל מקצועי ולצפצף על החוק, מה גם שאם התיקון היה מתבצע במוסך לא מורשה העלות של התיקון היתה נמוכה יותר, אז גם לדרוש מחיר על תיקון מקצועי וגם לא לקבל תמורה.

נראה לי שהויכוח פה הוא לא על חלוקת תחומי עבודה בין חשמל למכונאות , אלא איך יכול להיות שמוסך שמוסמך ע" יבואן אינו עומד בסטנדרט של החוק, ומה חלקו ואחריותו של היבואן במצב כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועובדה, שופטת בישראל נותנת לזה תוקף. כך אני בכל אופן מבין את זה.

אם איתור תקלה באלטרנטור , שהוא חלק חשמלי לכל דבר ועניין ורק חלק חשמלי, שפעלתו נועדה לכסות צריכת מעגלים חשמליים, ולטעון את המצבר (בטרייה, שהיא גם חשמלית נטו ללא מרכיב מכני) הינו תחום אפור, אז מה תפקיד החשמלאי?

ולמה לדרוש ממוסך מכונאות, שיחזיק בעל מקצוע חשמלאי כפי שדורש משרד התחבורה מכל מוסך שמתקן תקלות חשמל, אם בית משפט במדינה ,נותן למכונאי תוקף ברור לעסוק בכך?

על מה הפליאה שמוסך מורשה מכונאות, ו/או מוסך מרכזי לרכבים מתוצרת זו או אחרת אינו מחזיק חשמלאי מוסמך, עובדה, שבעניין חשמלי נטו, בית המשפט המחוזי נותן למכונאי תוקף לכך, אז למה לשלם עוד משכורת?

וחמור מכך, (והכל לדעתי האישית) לפחות השופטת, היתה מכתיבה כיצד יש ו/או מומלץ, ו/או חובה על משרד התחבורה לפתור ו/או להורות, ו/או לחייב, ו/או לסייג את התחומים השונים ברכב, והכל לטובת כלל הציבור (ואולי לחלק מהמוסכים) כדי שטעויות לא תישננה.

ושוב, במדינת ישראל הכל יכול לקרות, (בכל תחום ובכל מקום), וישראל כמנהגה (הפסול) נוהגת (מלשון- "עולם כמנהגו נוהג").

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

אני אישית מסכים עם דעתו של דני זומרשטויין בשני דברים האחד: אנשים מתעסקים בדברים שהם חושבים שהם מכירים אך לכאורה גורמים יותר נזק מאשר תועלת וגם משתכרים מכך.

השני יש כלל זהב ברפואה אשר אומר " בראש ובראשונה אל תזיק!!!" ומי שמבין, מבין את המשמעות שבדבר. מה גם שמוסכים עושים חסכנויות על הגב שלנו בכך שקצב ההסמכה של צוות המוסכים לתחומי ידע חדשים הקשורים לרכבים מפגר ביחס לטכנולוגיה אשר מתקדמת עד מאוד משמע, המוסכניקים לעיתים נתקלים בתקלות או תופעות שהם לא יודעים עם "איזה רוטב לאכול אותם" חסרה האינטואיציה של כיוון העבודה עם תקלות אין רגש, אם בסריקת מערכות המחשב הראה כי אין טעויות או בעיות אז מצידם תבוא אחרכך למרות שבפועל התקלה קיימת אך הם לא יודעים לראות אותה. ומצד שני יש אנשים בלי תעודות ויודעים לאתר את הבעיה ולכוון את הפתרון. הרי הכי קשה זה למצוא את הסיבה לכאב ולא לרפא את הסימפטומים שלה.

 

בברכה

 

ארתור

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

 

אם איתור תקלה באלטרנטור , שהוא חלק חשמלי לכל דבר ועניין ורק חלק חשמלי, שפעלתו נועדה לכסות צריכת מעגלים חשמליים, ולטעון את המצבר (בטרייה, שהיא גם חשמלית נטו ללא מרכיב מכני) הינו תחום אפור, אז מה תפקיד החשמלאי?

 

אני מסכים עם דני,

לא חושב שמכונאי (טוב ככל שיהיה) יכול להחליט עצמאית על החלפת אלטרנטור.

צריך ראייה רחבה יותר .

 

 

נניח ומכונאי בדק לי טעינה ברכב , ומצא שהאלטרנטור לא מפיק מתח,

סביר להניח שהוא יחליף אותו,

ברוב המקרים זו התקלה , ואכן היא תתוקן עם ההחלפה של האלטרנטור התקול,

ל-90% מהאנשים המכונאי פתר את התקלה,

 

אבל מה קורה כשהוא לא פוגע באבחנה?

בתור לקוח אנחנו נתחיל לשלם , ולא על דברים חיוניים.

רוב הסיכויים שאנחנו לא נדע את זה.

 

המלצה שלי,

לא צריך להסתמך על רשויות המשפט והחוק שיגדירו מי מוסמך ומי לא,

החוק יצא לפועל כשהמכוניות כבר יהיו בטרדים בפורום אספנות.

צריך להפעיל שיקול דעת כצרכן,

תקלת חשמל -ללכת לחשמלאי וכמובן שיהיה מוסמך ואמין.

תקלת מכניקה - ללכת למכונאי .

למי שלא בטוח - כדאי להתייעץ, או לפנות למוסך שמכיל גם מכונאים וגם

חשמלאים מוסמכים (אפשר גם לגשת למרכזי).

 

כצרכן,

המחיר, הזמן והעצבים שמשלמים על אבחנה לקוייה , הוא גבוה ולא כדאי.

 

חיים.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שלא התעמקת בהלך הרוח של השרשור.

גם אלטרנטור מורכב מרכיבים מכניים כמו מייסבים, בכל פעולוה פשוטה של מכונאות ממנתקים ראשית את המצבר, אז מה? לקרוא לחשמלאי שיעשה זאת?

 

נגמרו הימים של חשמלאי ומכונאי, יותר ויותר מערכות ברכב הם משולבות,אלקטרומכניות כגון, משאבות הזרקה דיזל, מערכות הזרקה, תגבור הגה חשמלי, תיבות הילוכים, מערכות כמו ABS וSRS גם הם שנויות במחלוקת לתחום האחריות המיקצועית ועוד.

 

אז מי יתקן? האלקטרומכונאי. יבוא היום וזה יהיה המקצוע היחידי שילמדו בתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם דני,

לא חושב שמכונאי (טוב ככל שיהיה) יכול להחליט עצמאית על החלפת אלטרנטור.

 

זה בכלל לא מסתכם רק באלטרנטור!! כל מערכות המיחשוב והחיישנים מבוססות חשמל ואז ורק אז אלקטרוניקה ומיחשוב, זאת מעבר לסטרטר באוטו, אורות, מגבים ומנועים, חלונות חשמל, נעילה מרכזית , מחשבי בודי, מחשבי גיר, ועוד ועוד ועוד

 

צריך ראייה רחבה יותר .

 

 

נניח ומכונאי בדק לי טעינה ברכב , ומצא שהאלטרנטור לא מפיק מתח,

סביר להניח שהוא יחליף אותו,

ברוב המקרים זו התקלה , ואכן היא תתוקן עם ההחלפה של האלטרנטור התקול,

ל-90% מהאנשים המכונאי פתר את התקלה,

 

אבל מה קורה כשהוא לא פוגע באבחנה?

בתור לקוח אנחנו נתחיל לשלם , ולא על דברים חיוניים.

רוב הסיכויים שאנחנו לא נדע את זה.

 

המלצה שלי,

לא צריך להסתמך על רשויות המשפט והחוק שיגדירו מי מוסמך ומי לא,

זה בדיוק העניין וחבל, וזה לא רק בתחום הזה.

החוק יצא לפועל כשהמכוניות כבר יהיו בטרדים בפורום אספנות.

צריך להפעיל שיקול דעת כצרכן,

תקלת חשמל -ללכת לחשמלאי וכמובן שיהיה מוסמך ואמין.

תקלת מכניקה - ללכת למכונאי .

למי שלא בטוח - כדאי להתייעץ, או לפנות למוסך שמכיל גם מכונאים וגם

חשמלאים מוסמכים (אפשר גם לגשת למרכזי).

 

זו גם בעיה, לא תמיד יש להם חשמלאי מוסמך, ומוסכים מסויימים מחזיקים לעיתים תעודת מכונאי ו/או תעודת חשמלאי ככיסוי בלבד כאשר האיש המוסמך לעיתים איננו נמצא כל שעות פעילות המוסך במקום.

 

כצרכן,

המחיר, הזמן והעצבים שמשלמים על אבחנה לקוייה , הוא גבוה ולא כדאי.

 

חיים.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם דני,

לא חושב שמכונאי (טוב ככל שיהיה) יכול להחליט עצמאית על החלפת אלטרנטור.

צריך ראייה רחבה יותר .

 

ראייה רחבה? נו באמת. כמה חשמלאי רכב ראית שיתעמקו בבעייה כזו?

דווקא זיהוי חוסר טעינה מאלטרנטור הינו אחת הבעיות הקלות לזיהוי ברכב. אם אתה ממש רוצה להתחכם , אז יש את תופעת פריצת דיודה אחת בתוך מיישר המתח של האלטרנטור - שאותה כמעט שום חשמלאי לא יטרח לבדוק אלא אם יש לו חשד ספציפי , וגם אז לא תמיד יהיה לו סקופ זמין...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור קטן מהצבא (לפני 20 שנה בערך)

 

בהיותי מכונאי מסוקים כבדים (יסעורים), פירקתי במהלך העבודה רכיב שתפקידו לשכך תנודות לחץ הידראולי לפני השעונים המותקנים בתא הטייס בכדי למנוע קפיצות ורעידות של השעון.

לרכיב מתחברים שתי צינורות הידראוליים (לחץ של 3000 PSI) וחיישן חשמלי עם קונקטור עגול.

בהיותי משקיען פירקתי את הקונקטור ולאחר מכן את הצנרת והחלפתי את הרכיב התקול.

הפתעה !!

אני נשפט ל-14 ימי ריתוק בפועל תשאלו למה ?

אני מכונאי ולא חשמלאי, חשמלאי מסוקים חייב תחילה לפרק את הקונקטור ואנוכי את הצנרת ושאר ברגים.

ככה זה מופיע בהוראות הטכניות ואני הפרתי את ההוראות.

 

יש הגיון בדברים מכיוון שקיימות מערכות יותר מסובכות שהמכונאי לא מודע לסכנות של פירוק רכיב ללא ידע.

דוגמאות:

כדורים פירוטכניים הנמצאים במערכות מסויימות או רכיבים הידראולים כמו מצבר הידראולי שעלול לפגוע קשות במי שלא יודע לטפל במערכת.

 

כול אחד והמקצוע שלו זו דעתי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך ללכת רחוק למסוקים וחלליות.

בשום מקום בנתוני יצרן לא מוגדר מי יפרק מה, מדובר רק על טכני מיומן.

 

אגב, גם בלימודי המכונאות בסיסית לומדים רקע למערכות חשמל ברכב, ברמה כזו שתבין מה יגרום לנזק ומה לא.

 

בביקור במוסכים באירופה שאלתי על נושא ההפרדה המקצועית ונאמר לי שאין דבר כזה. הטכנאי (המכונאי) עושה כל עבודה, תיקון חלון חשמלי שיפוץ מתנע או ראש מנוע.

 

בשנים הבאות צפויה קפיצת מדרגה רצינית מאוד בתחום הרכב, רכבים היברידיים, מערכות חשמל 42 וולט ובעקבותם תוספות רציניות של חלקי חשמל ואלקטרוניקה, לכן הגיע הזמן שנתקדם למאה ה21 בארץ ונשלב את כל מקצועות בענף. הבנה משולבת ברמה גבוהה של מיכלולי הרכב תקל על האבחון, תקצר תהליכים, ותגרום פחות לנזקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל אתה לא צודק.

 

בספרות המקצועית של VW אני נתקל בהרבה מקרים שכתוב במפורש שטיפול בכריות אוויר או במערכת מיזוג האוויר וגם במכלולים אחרים יוטפלו על-ידי אדם בעל ידע מקצועי ברכיב המסויים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להוסיף שאכן במדינות רבות אין ריבוי מקצועות, וכי למה?-- כי:

במרצדס למשל, טכנאי מוסמך עובר "הכשרה "--

רגע רגע רגע---

"הכשרה" (נסביר את המושג בחול לעומת המושג בארץ)...

להלן ההסבר:

הכשרה הינה שאם הטכנאי יטפל בנושא מחשב בודי /לוח שעונים למשל, יהיה לו לוח עם כל החלקים, ושום חוט לא מחובר.

בעזרת השירטוטים, הוא יצטרך לחבר את החוטים אחד לאחד (עשרות חוטים במקרה הקל, ולעיתים יותר ממאה חוטים למערכת) עד שהמערכת תפעל.

לאחר מכן יגרמו לו מבלי שיראה לתקלות רבות והוא יצטרך לאתרן ולתקנן נקודתית מבלי להחליף חלקים סתם, אפילו לא אחד, תוך שימוש בכלי עבודה וסקנרים למינהם שקיבל "הכשרה"(זוכרים מה זה ..) לכלי עבודה אלה קודם, ולפני זה קיבל הכשרה ליסודות המקצוע וכו.... (גם לאנגלית וגם לשפה טכנית קיבל "הכשרה")

וכך בכל תחום ותחום....

עד כאן "הכשרה" (לא בארצינו כמובן)

כך יצטרך לעבור כל מערכת קיימת ברכב בן במקצועות שנקראים אצלנו מכונאות, והן בחשמל, והן בדיאגנוסטיקה והן במה שאין אצלינו --בניית מערכת משלב 0 ועד פעולה מושלמת, משם לזגגות, ופחחות ועוד ועוד, בכל מחלקה ידאגו יבקרו ויוודאו שהוא מקצוען מ, א ועת ת' ושם א' זה א' ו-ת' זה ת', לא לשכוח שגם דרך המרפדיה הוא יעבור, כדי לעבוד שיידע כיצד לתקן ריפודים ועוד ועוד, תוך שהוא עצמו יצטרך לתפור לרכבים חדשים את הריפודים , זאת כדי שידע איך לתקנם.

טכנאי כזה (והלוואי במדינתינו) מוסמך יותר מכל המוסמכים גם יחד אצלינו.

שם לא מגיע בעל מקצוע X וטוען שמקצוע Y שייך לו ובמיוחד כאשר אין הגיון בדבריו.

בסיכום , אין ספק שהמצב הקיים בלתי נסבל ויש לפתור אותו בדרך ההגדרה, ההכשרה ועוד.

בינתיים, לא סביר שכל יבואן ואו מוסך ואו מוסמך כזה או אחר , יתן דין לעצמו.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני אכן אתה צודק וזו ההכשרה שעוברים לדוגמא מכונאי מטוסים חשמלאי חמשניק ועוד.

לימוד שעל המערכת בצורה ייסודית והסמכה מקצועית.

 

נקווה שגם אצלינו זה יקרה בקרוב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל אתה לא צודק.

 

בספרות המקצועית של VW אני נתקל בהרבה מקרים שכתוב במפורש שטיפול בכריות אוויר או במערכת מיזוג האוויר וגם במכלולים אחרים יוטפלו על-ידי אדם בעל ידע מקצועי ברכיב המסויים.

נכון, רק בתחום כריות האויר, מנחה היצרן שהעבודה תתבצע ע"י טכנאי שעבר הכשרה בנושא.

בשום מקום בנתוני יצרן לא מוגדר מי יפרק מה, מדובר רק על טכני מיומן.

 

מעבר לזה אין שום הנחיה אם זה יהיה חשמלי או מכונאי, גם אצל יצרני הרכב אין הפרדה מקצועית כזו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, רק בתחום כריות האויר, מנחה היצרן שהעבודה תתבצע ע"י טכנאי שעבר הכשרה בנושא.

מעבר לזה אין שום הנחיה אם זה יהיה חשמלי או מכונאי, גם אצל יצרני הרכב אין הפרדה מקצועית כזו.

שוב, כפי שרשמתי, מחד מה שרשמת מאוד נכון,אבל תקן אותי אם אני טועה (ואני לא):

 

אין הפרדה, יש הכשרה, לא רק זאת, גם, קביל במשרדי "התחבורה" שלהם.

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...