Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך בולמים רכב פרטי, בעל גיר אוטומטי, בירידה ממושכת?


kobiyab
שימו לב! השרשור הזה בן 7021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

 

אין לי ניסיון ברכבים עם גיר אוטומטי.

מסיבה זו אני שואל איך מתבצעת בלימה (לא עצירה) של רכב פרטי בירידה (למשל בירידות לים המלח)?

האם יש כאן התערבות של מערכת ABS במידה וקיימת?

ברכבים עם גיר רגיל, פשוט משלבים להילוך נמוך ובמידת הצורך לוחצים על דבשת הבלם.

 

תודה על ההתיחסות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לא ידעתי שגיר אוטומטי מבצע בלימה בעצמו. עד כמה הבלימה של הגיר יעילה, והאם אין כאן סכנה של הרס הבלמים (עקב התחממות יתר) אם לוחצים עלים זמן ממושך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירידה תלולה או בעליה תלולה צריך להעביר מ-D ל-2 או L תלוי בתיבת הילוכים שלך, ואז זה כאילו לא עובר את ההילוך השני אני חושב אבל משהו פה בולם מרגישים בלימה כאילו המנוע בולם את עצמו או משהו

וזה עדיף מאשר להתשמש בבלמים כי אז אתה מטגן אותם אם אתה לוחץ יותר מדי.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי בגיר המותקן אצלך ברכב..

 

בגיר בעלת תפעול טיפטרוניק, ניתן לקבע את התיבה על הילוך נמוך, ולהשתמש בבלימת המנוע.

 

בחלק מהגירים האוטומטיים יש כפתור "OD", המבטל את ההילוך הגבוה של התיבה. שימושי כל עוד הירידה לא תלולה במיוחד.

 

בשאר התיבות, או כאשר הירידה תלולה יחסית, ניתן להעביר את בורר ההילוכים למצב 2 או 3, בהתאם למהירות הנסיעה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו דבר כמו גיר רגיל. את ידית בורר ההילוכים תוריד להילוך שלישי או שני תלוי בירידה.

 

עריכה:

 

אסף, מעטות הירידות (אם בכלל) שיורדים אותם ב - L (הילוך ראשון), אלא אם כן אתה בשטח. :-)

 

 

וכפתור OD תקף אם יש לך יפנית (לא יודע אם בכולם).

 

איזה אוטו יש לך בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירידה ממושכת, שלב להילוך L שמגביל את סיבובי התמסורת.

אין להשתמש בבלמים לאורך זמן שכן באיזשהו שלב אתה "תשרוף" את הבלמים!

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה בלשרוף היא להביא אותם לטמפרטורה בה הבלימה לא יעילה

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם יש לך כפתור קטן כזה על הידית שכתוב עליו HOLD אז תלחץ עליו, הוא מוריד חצי הילוך, ובכך הרכב מעט והברקסים עובדים פחות.

אם אין, אז תוריד ל D3 פשוט ירידה אחת מתחת להילוך הנוחכי שאתה רגיל לנסוע בו, ככה המנוע פועל על יותר טורים ובולם את עצמו.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמממ..

כמו שאני יודע, ברכב שאין אובר דרייג (הכפתור הקטן שכולם מדברים עליו חחח) אז יש אפשרות להוריד מ-D ל-3, בלי ללחוץ על כפתור ההעברה שעל ידית ההילוכים, כלומר היילוך עובר כמו שמעברים מ-N ל-D בלי שום לחיצה על הכפתור, וכך מאיטים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם יש לך כפתור קטן כזה על הידית שכתוב עליו HOLD אז תלחץ עליו, הוא מוריד חצי הילוך, ובכך הרכב מעט והברקסים עובדים פחות.

אם אין, אז תוריד ל D3 פשוט ירידה אחת מתחת להילוך הנוחכי שאתה רגיל לנסוע בו, ככה המנוע פועל על יותר טורים ובולם את עצמו.

תפקיד הHold הוא לסייע בעת עקיפה.

והוא בכלל לא אפקטיבי מתחת למהירות של 60-50 קמ"ש.

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

אין לי ניסיון ברכבים עם גיר אוטומטי.

מסיבה זו אני שואל איך מתבצעת בלימה (לא עצירה) של רכב פרטי בירידה (למשל בירידות לים המלח)?

האם יש כאן התערבות של מערכת ABS במידה וקיימת?

ברכבים עם גיר רגיל, פשוט משלבים להילוך נמוך ובמידת הצורך לוחצים על דבשת הבלם.

 

תודה על ההתיחסות

ברכב עם גיר אוטומטי, כמו ברכב עם גיר רגיל, ככל שסיבובי המנוע גדולים יותר, ככה גם בלימת המנוע גדולה יותר (כמובן כאשר לא לוחצים על הגז). בירידה, כדי שבלימת המנוע תעזור לבלמים ליבלום את האוטו, צריכים להעלות את סיבובי המנוע, עד כאן הכל דומה בין רכב עם גיר רגיל לבין רכב עם גיר אוטומטי.

 

בתיבה אוטומטית יש אפשרות "להכריח" את המחשב להישאר על הילוך מסויים, בדיוק לאותם מצבים שאנו צריכים סיבובי מנוע גבוהים (עקיפה, ירידה, עלייה). בתיבה סטנדרתית בת 4 הילוכים ישנם ארבעה מצבים:

 

D - המצב הסטנדרתי בו המחשב בוחר אוטומטית אחד מארבעת ההילוכים

 

HOLD \ OVER DRIVE OFF או 3 - ההילוך הרביעי מבוטל והמחשב בוחר אוטומטית בין ההילוכים 1 עד 3

 

2 - המחשב משאיר את התיבה בהילוך שני

 

1 או L - המחשב משאיר את התיבה בהילוך ראשון

 

כאשר אתה נמצא בירידה ואתה רוצה לבלום עי סיבובי מנוע אתה פשוט צריך לבחור במצב המתאים לך, אתה יכול לבטל את ההילוך הרביעי ע"י העברה של התיבה ל 3 או לחיצה על OVER DRIVE, אם זה לא מספיק אתה יכול להעביר ל 2 ואז הרכב ירד בהילוך שני ובלימת המנוע תגדל וכך הלאה..

 

כמו-כן צריך לציין שבירידה, בלימה נכונה עם הבלמים היא בלימה וקצרה וחזקה, בלימה ארוכה וחלשה תחמם את הבלמים ותגרום להיחלשותם. אם אתה נהג חדש או שאתה נוהג ברכב שאתה לא מכיר, לא מומלץ לנסוע בכבישים כמו הירידה לים המלך, קודם כל תיצבור נסיון או שתנהג עם נהג מנוסה לידך.

 

עם יש לך כפתור קטן כזה על הידית שכתוב עליו HOLD אז תלחץ עליו, הוא מוריד חצי הילוך, ובכך הרכב מעט והברקסים עובדים פחות.
הרכב לא מוריד חצי הילוך, הכפתור פשוט מבטל את ההילוך הרביעי

 

תפקיד הHold הוא לסייע בעת עקיפה.

והוא בכלל לא אפקטיבי מתחת למהירות של 60-50 קמ"ש.

בהמשך למה שנאמר, הוא לא אפקטיבי כי בד"כ במהירות כזאת הרכב נמצא בכל מיקרה בהילוך שלישי, ולכן אין משמעות לביטול ההילוך הרביעי.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו כל טיפול 10000 צריכים להחליף את הרפידות של הבלמים. שמגעים ל8000 ק"מ אחרי כל טיפול הבלמים מתחילים לחרוק.

יש לנו קאיה קארניבל שנת 2003

וגם כשאנחנו משתמשים בכפתור hold זה לא כל כך בולם את האוטו( בולם אבל לא אפקטיבי כל כך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון, כל הכבוד על התשובה הממצה.

בדיוק כתבתי תשובה של כמה מאות תווים, אך לצערי היא נמחקה עקב לחיצה על כפתור הBACK בדפדפן בשגגה.

אך אין דבר, תגובתך מציינת את רוב הנק' שרציתי להדגיש.

 

אך רציתי לתקן, אם יורשה לי.

כפי שאמרת, יש לקבוע את ההילוך המתאים לקבלת בלימה מספקת בירידה ממושכת, אך אופן ברירת ההילוכים משתנה מתיבה לתיבה, ואת זאת יש לציין ולהדגיש.

אמנם ההליך שתיארת כולל ורוב תיבות ההילוכים מתנהגות כך, אך ישנן תיבות שתפקודן לא כך במדויק.

לכן יש להדגיש, שעל כל בעל רכב אוטומטי לבדוק את אופן ברירת ההילוכים ברכבו, וניתן לעשות זאת ע"י בדיקה בספר הרכב או שאילתא ע"ג הפורום.

אוסיף ואומר שבירידה משופעת וממושכת, כפי שמצויין בשלטים לצד הדרך, יש להוריד הילוך, בין אם מדובר בממסרה אוטומטית או ידנית. משמע שיש להוריד להילוך שלישי, ואם הבלימה אינה מספקת יש להוריד אף להילוך שני. לכן יש על בעלי הרכבים ללמוד בדיוק את התנהגות התיבה ספציפית ברכבו, ע"מ לדעת איך לגרום לרכב להוריד להילוך הנכון והמתאים.

 

איש הסובארו ומתחרה הדייהו, כמה מילים על כפתור הHOLD, לפחות במאזדה.

כפי שאלון אמר, הכפתור מבטל את ההילוך הרביעי, אך למרבה ההפתעה יש לו תפקיד נוסף - לנעול את ההילוך השלישי. זאת הסיבה שהוא לא אפקטיבי במצב D, מכיוון שרק אז התיבה תמצא בהילוך רביעי ולחיצה על הכפתור תגרום להורדת הילוך שתסייע לעקיפה (אם זה רצונך). אולם גם במהירויות איטיות ניתן לגרום להורדת הילוך לצרכים מסויימים, לדוגמא הילוך שני, ע"י לחיצה על הHOLD והעתקת הידית למצב S, אז ינעל ההילוך השני בלבד.

הינכם מוזמנים לקרוא את מסקנותיי לגבי כפתור הHOLD השנוי במחלוקת בשרשור זה.

ודבר נוסף - במאזדה, כפתור הHOLD לבטח לא 'מוריד חצי הילוך'.

 

מקווה שעזרתי,

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...