Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר לחברת חשמל


Opel Astra GSI
שימו לב! השרשור הזה בן 6891 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הייתה פעם תוכנית בערוץ איך לחסוך עם פיני גרשון(כן,כן, מאמן מכבי ת"א) והוא אמר שקומקום לוקח חשמל כמו מזגן.

בפירסומת של חברת החשמל אמרו שמזגן בעל 2.5 כ"ס עולה שקל ומשהו בממוצע למשך שעה, משהו כזה...

תוכיח!

מישהו יודע כמה זה 2 וחצי כוח סוס בוואטים?

בואו נחשב לו את הצריכה..

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כן - 2.5 כ"ס שווים כ-1.86 קילו וואט.

ראו http://www.google.com/search?&q=2.5+horsepower+in+kilowatt

 

אגב במזגנים, שתי המידות הנ"ל מתייחסות לצריכת החשמל של המזגן (ואכן, 1.86KW הם נתון דומה לצריכה של הקומקום החשמלי שהיא כ-2.2KW) כאשר המדחס פועל כמובן.

 

תפוקת הקירור של המזגן נמדדת ב-BTU, ולשני מזגנים באותו הספק (נניח 2.5 כ"ס) יכולה להיות תפוקה שונה כי מקדם היעילות שונה - מזגן חדש בטכנולוגיה מתקדמת יוציא יותר BTU (=יקרר יותר) מאותו הספק חשמלי נצרך.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, (ויש מצב שאני כן טועה) הנוסחה הגסה להמרת כ"ס במזגנים לקוט"ש הוא 1 כ"ס = 1.5 קוט"ש

כן, התהפכה לי הנוסחה:

1 horsepower = 0.745699872 kilowatt

או 1 קוט"ש = 1.5 כ"ס

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מפעלי התעשייה (ואני קשור לעשרות מהם) מודעים לתעריפים הדיפרנציאליים ועושים בהם שימוש - במפעלי המלט חמשל, ובתקופות בהן ניתן להשבית את הטחינה (ההופכת את מוצר הביניים המיוצר בכבשנים למלט הסופי) הטחנות נחות בשעות בהן תעריפי השיא בתוקף.

קשה לשנות את הספקי הייצור של הטורבינות הקיטוריות של חברת החשמל, ובשעות עומס מרבים להשתמש בטורבינות גז (מנועי סילון שפותחו לשימושים תעשיתיים, אף כי לחברת חשמל יש גם כאלה שהם ממש מנועים תעופתיים שעברו התאמה). הדלקים של הטורבינות הסילוניות למיניהם הם מזוט קל או סולר, ואלה יקרים מאד בהשוואה למזוט כבד או פחם המשמשים בתחנות הקיטוריות.

למיטב ידיעתי תעריפים דיפרנציאליים מקובלים בכל העולם - למשל 'הנדסת התפלה' מרעננה פיתחה ומכרה למכרות עמוקים בדרום אפריקה מכונות תעשיתיות יעילות מאד לייצור קרח הפועלות בלילה (חשמל זול) וצוברות קרח המשמש לקירור האוויר במנהרות הכרייה במרוצת כל היממה.

יתכן ומעבר לשימוש בגז טבעי ישנה במשהו את כדאיות הפעלת טורבינות הגז ומחירי התעריפים, ימים (והכוח של וועד העובדים) יגידו.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים של סוגי דלקים... כשהנפט יגמר, המכוניות רובן כנראה יסעו על חשמל,גז(יקח זמן וגם הגז יגמר כשתיהיה דרישה כה רבה לגז) איך מטוסים יטוסו? ניתן לבנות מנוע שיוכל להרים מטוס לאויר ושיפעל על גז?

כמו-כן מה יקרה בסופו של דבר כשהגז,פחם יגמרו? איך ינועו? איך נעשה חשמל? אני מניח שעד אז בטח יתחילו להביא גז בחלליות מכוכבים אחרים

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כזה מומחה, אבל ראשית, ניתן לסנתז דלק מיסודות אם מחיר ההמרה נמוך, וניתן לחשוב על אנרגית שמש שתומר לחשמל ביעילות, אנרגיה מרוח, גלים וכדומה (וגם זאת כמובן מגיעה בעקיפין מהשמש), שאיבת אנרגיה מבטן כדור הארץ, אנרגיה מתהליכי היתוך גרעיניים, אנרגיה מתהליכים ביולוגיים והשד יודע מה עוד.

בכל הקשור להנעת מטוסים - ישנן שיטות ליצירת דחף ללא דלקים קונבנציונליים (למשל סוגים שונים של הנעה חשמלית כלומר האצה של חלקיקים הגורמים לדחף), ישנן שיטות האצה מגנטו-הידרו-דינמיות ומין הסתם ישנן גם טכניקות האצה בעזרת שימוש בלייזרים.

בקיצור, עולם מעניין.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האמיתית היא האם יש אנרגיה שלא מתכלה?

כי בסופו של דבר כל האנרגיות יגמרו בסוף..

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מסכים עם אופל אסטרה GSI -

יש מספר תחומים שהחברות לא ממש מיידעות את הציבור בכל מיני דברים (בעיקר משיקולי רווח כלכלי....).

 

הדוגמה שאני יכול לתת - היא בעיקר הטלפונים הסלולריים,

למשל לא חסרים מקרים שבהם חברות סלולר הקימו אנטנה סלולרית באישון לילה על גג של בית אבות.

זה פשוט ניצול ציני של אוכלוסייה חלשה.

 

הדוגמה הזאת נכונה גם בכל מיני מפעלים מזהמים - שיש להם כסת"ח מאיכות הסביבה כאילו שהם בסדר.

 

אז אסטרה GSI מדבר על קצה הקרחון של התופעה הזאת.

 

ובקשר לשאר הדברים, ציינו פה אינטרנט מהיר. ומבצעים למיניהם. החברה מעודדת את הציבור לצרוך הרבה יותר (כשלא בהכרח הבן אדם צריך את זה). כל המבצעים בסלולר - שלם 40 שקל - קבל זיכוי בזמן אויר של 50 שקל...

 

מוכרים לציבור - כאילו שזה רווח...של 10 שקל לחודש. כשבעצם מה שיוצא מהבנק - מינימום כל חודש - זה 40 שקלים.... (ומיד משנים את המבצעים ככה שמי שלא יודע משלם הרבה יותר..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האמיתית היא האם יש אנרגיה שלא מתכלה?

כי בסופו של דבר כל האנרגיות יגמרו בסוף..

לא ייגמרו ולא נעליים.

חוק שימור אנרגיה וחוק שימור חומר דואגים לכך. כמות האנרגיה ביקום תישאר תמיד זהה.

מה שיכול להגמר זה מקורות ספציפיים, כמו לדוגמא נפט על גבי כדור הארץ. אבל אנרגיית השמש תחזיק עוד כמה וכמה מיליארדי שנה, ואנרגיית היתוך יכולה להחזיק לנצח, כי המימן הוא אחד משני היסודות הנפוצים בטבע, כמו שכתוב בחתימה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ואישפוז כבר הכשיר (בחתימתו) את ההתיחסות לטפשות האנושית, הרי שתי תרומות לנושא:

מישהו (לא זוכר מי) אמר: הטיפשות האנושית היא הנותנת את הדוגמא הטובה ביותר לאין-סוף.

ומשהו מעטו של חנניה רייכמן ז"ל:

לו הטמטום היה מכאוב,

היה צווח כל הרחוב.

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...